Palaneen kumin käryä W124:n kabiinissa.
Palaneen kumin käryä W124:n kabiinissa.
Kun vielä lampunvaihtourakassa ei saatu yhtään autoa syttymään, niin vaikuttaa siltä että W124 olisi itsestäänsyttyvää mallia.
Vakavissaan puhuen, äsken ajelin noin 120 km ja auton paikallaan seistessä alkoi jostain tulla melko pistävä palavan kumin käry.
Ensimmäistä kertaa huomasin lemun, kun pysähdyin huoltikselle lasia pesemään noin 40 km jälkeen. Ajossa haju taas laantui.
Sama toistui kun pysäköin hetkeksi noin 80 km kohdilla. Taas hajua, mutta ei mitään savua tai selvästi kuumaa kohtaa. Uskalsin jälleen jatkaa ajoa, ja kotipihalle palattua haisee taas. Konehuoneessa tätä hajua on, mutta vaikka konepellin pitäisi kiinni, auton ympäristössäkin lemuaa. Kyseessä ei ole muovin "synteettinen" käry, vaan vähän samantapainen aromi kuin esim. kumisaappaiden kuumentuessa liikaa. Kerran ennenkin ilmiö on sattunut, silloin oli muuten tismalleen yhtä kostea ja rapainen keli.
Ideoita? Ei tuo nyt tuossa pihallakaan näy palavan, mutta hajun alkulähde olisi kiva saada selville.
Vakavissaan puhuen, äsken ajelin noin 120 km ja auton paikallaan seistessä alkoi jostain tulla melko pistävä palavan kumin käry.
Ensimmäistä kertaa huomasin lemun, kun pysähdyin huoltikselle lasia pesemään noin 40 km jälkeen. Ajossa haju taas laantui.
Sama toistui kun pysäköin hetkeksi noin 80 km kohdilla. Taas hajua, mutta ei mitään savua tai selvästi kuumaa kohtaa. Uskalsin jälleen jatkaa ajoa, ja kotipihalle palattua haisee taas. Konehuoneessa tätä hajua on, mutta vaikka konepellin pitäisi kiinni, auton ympäristössäkin lemuaa. Kyseessä ei ole muovin "synteettinen" käry, vaan vähän samantapainen aromi kuin esim. kumisaappaiden kuumentuessa liikaa. Kerran ennenkin ilmiö on sattunut, silloin oli muuten tismalleen yhtä kostea ja rapainen keli.
Ideoita? Ei tuo nyt tuossa pihallakaan näy palavan, mutta hajun alkulähde olisi kiva saada selville.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Re: Palaneen kumin käryä W124:n kabiinissa.
Joko autosi ja sinä olette kokeneet sen tuulilasin pesimen suuttimia kohtaavan lämpövastusten kärähtämisen?Aku P kirjoitti:Kun vielä lampunvaihtourakassa ....ennenkin ilmiö on sattunut, silloin oli muuten tismalleen yhtä kostea ja rapainen keli.
Ideoita? Ei tuo nyt tuossa pihallakaan näy palavan, mutta hajun alkulähde olisi kiva saada selville.
Tuli ensimmäisenä mieleen.
Ei vaan ilmeisestikään jäisi tuohon kertomaasi tapaan kytemään vaan palaisi ilmiliekillä.
/Jo vain
300 SE
Re: Palaneen kumin käryä W124:n kabiinissa.
Eipä olla ei. Siihen kyllä tuo hajun suunta viittaisi. Mutta eikö nuo suutimet lämpiä vain silloin, kun takalasinlämmitys on päällä? Nyt ko. aparaattia nimittäin ei ole käytetty.jo vain kirjoitti:Joko autosi ja sinä olette kokeneet sen tuulilasin pesimen suuttimia kohtaavan lämpövastusten kärähtämisen?Aku P kirjoitti:Kun vielä lampunvaihtourakassa ....ennenkin ilmiö on sattunut, silloin oli muuten tismalleen yhtä kostea ja rapainen keli.
Ideoita? Ei tuo nyt tuossa pihallakaan näy palavan, mutta hajun alkulähde olisi kiva saada selville.
Tuli ensimmäisenä mieleen.
Ei vaan ilmeisestikään jäisi tuohon kertomaasi tapaan kytemään vaan palaisi ilmiliekillä.
/Jo vain
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
'Boss kirjoitti:Poweria se vaan on kun kumi palaa![]()
Ettei olis joku piuha/letku päässyt repsahtamaan?
Miltäs latausjännite muuten näyttää?
Veikkaisin kuitenkin tuota jonkun piuhan tai letkun kuoren lämpiämistä.....
OIkeasti se on kyllä huono pito (liian vähän vetäviä pyöriä) jos kumi palaa...

Latausjännitettä ei ole nyt oikein mahdollista tutkia, muta ainakin sähköä riittää. Oikeastaan tässä hiipii mieleen, että entä jos se on pyyhkijä, jossa on jähmettyneet rasvat ja siksi moottori kovilla? Nyt nimittäin on sellainen päivä, että pyyhkijää ei kannata ottaa hetkeksikään pois päältä...
Kokemuksia tästä kenelläkään, miten herkkä pyyhkijän motti on käryämään?!
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Re: Palaneen kumin käryä W124:n kabiinissa.
[/quote]
Eipä olla ei. Siihen kyllä tuo hajun suunta viittaisi. Mutta eikö nuo suutimet lämpiä vain silloin, kun takalasinlämmitys on päällä? Nyt ko. aparaattia nimittäin ei ole käytetty.[/quote]
Kärähtää
iloisesti vaikkei takalasinlämmitin olekaan päällä.
/Jo vain
Eipä olla ei. Siihen kyllä tuo hajun suunta viittaisi. Mutta eikö nuo suutimet lämpiä vain silloin, kun takalasinlämmitys on päällä? Nyt ko. aparaattia nimittäin ei ole käytetty.[/quote]
Kärähtää

/Jo vain
300 SE
Tarkoitin lähinnä sitä että jos virtaa riittääkin liikaa,mutta ei se akku oikeastaan kumille ala haisemaan,ennemminkin ruumiille....Aku P kirjoitti:'Boss kirjoitti:Poweria se vaan on kun kumi palaa![]()
Ettei olis joku piuha/letku päässyt repsahtamaan?
Miltäs latausjännite muuten näyttää?
Veikkaisin kuitenkin tuota jonkun piuhan tai letkun kuoren lämpiämistä.....
OIkeasti se on kyllä huono pito (liian vähän vetäviä pyöriä) jos kumi palaa...![]()
Latausjännitettä ei ole nyt oikein mahdollista tutkia, muta ainakin sähköä riittää. Oikeastaan tässä hiipii mieleen, että entä jos se on pyyhkijä, jossa on jähmettyneet rasvat ja siksi moottori kovilla? Nyt nimittäin on sellainen päivä, että pyyhkijää ei kannata ottaa hetkeksikään pois päältä...
Kokemuksia tästä kenelläkään, miten herkkä pyyhkijän motti on käryämään?!
Pyyhkijän moottori ei ilmeisesti ihan helpolla toimintasavujaan ulos päästä, taipui nimittäin viimetalvena yhdestä saksa-venäjä mersusta koko pyyhkijän varsi kun oli jäätynyt sulka hyvin lasiin(n.5cm jääkerroksen alle) ja hakija laittoi auton käymään ja jostain syystä pyyhkijän päälle? Hetken mietittyään pyyhkijä pamautti itsensä jään alta esiin ja sulka ja varsi olivat sekaisin kuin mustalaissuvun rahat

Akku ei ainakaan ole lämmin...Boss kirjoitti:Tarkoitin lähinnä sitä että jos virtaa riittääkin liikaa,mutta ei se akku oikeastaan kumille ala haisemaan,ennemminkin ruumiille....
Pyyhkijän moottori ei ilmeisesti ihan helpolla toimintasavujaan ulos päästä, taipui nimittäin viimetalvena yhdestä saksa-venäjä mersusta koko pyyhkijän varsi kun oli jäätynyt sulka hyvin lasiin(n.5cm jääkerroksen alle) ja hakija laittoi auton käymään ja jostain syystä pyyhkijän päälle? Hetken mietittyään pyyhkijä pamautti itsensä jään alta esiin ja sulka ja varsi olivat sekaisin kuin mustalaissuvun rahat
Tiedä sitten noista ruumiista muutenkaan. Kokemuksiahan akun (haha, saapa kerran kirjoittaa itsestään) räjäyttämisestä mulla on veneestä. Avopaatissa kyrvähti akku, joka oli penkin alla. Molemmat penkillä istuneet äijät nousivat 30 senttiä ilmaan, mutta itse vene selvisi mustumista lukuunottamatta vaurioitta.
Lähden kohta metsästämään paria polttimoa ja nuuskin uudestaan, josko vielä käryäisi.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97