Uusi CL, kuvia julkaistu
Uusi CL, kuvia julkaistu
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Noh jaa.
Odotin kauhuissani jotain samanlaista kuin C209... mutta antaa silmän tottua. Äkkiseltään takasivuikkuna on venytetty liikaa taka-akselin taakse, mikä korostuu mustassa autossa (esim. 2. kuva). Vaaleassa sävyssä ei näy niin pahasti. Lokasuojien pullistukset näkyvät häipyvän coupeen paremmin kuin sedanissa.
Onneksi "per*e pystyssä" kulkevien Mersujen (CL203, C208) aika näyttää olevan ohi.
Odotin kauhuissani jotain samanlaista kuin C209... mutta antaa silmän tottua. Äkkiseltään takasivuikkuna on venytetty liikaa taka-akselin taakse, mikä korostuu mustassa autossa (esim. 2. kuva). Vaaleassa sävyssä ei näy niin pahasti. Lokasuojien pullistukset näkyvät häipyvän coupeen paremmin kuin sedanissa.
Onneksi "per*e pystyssä" kulkevien Mersujen (CL203, C208) aika näyttää olevan ohi.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Kuvat ovat DaimlerChryslerin medialle antamat ensimmäiset viralliset kuvat joten kyllä auto tuollaisena tuotantoon tulee ellei aivan ihmeitä tapahdu. Uuden ässänkin ensimmäiset kuvat julkaistiin useita kuukausia ennen virallista ensiesittelyä autonäyttelyssä. Kai sillä haetaan pitempää julkisuutta tai jotain sinnepäin.Miika H. kirjoitti:Mielestäni yksi parhaimman näköisistä tuotannossa olevista Mersuista - siis olettaen, että tulee tuon näköisenä tuotantoon.
Joo, pitää tuohon taas silmän tottua, kuten vielä vähän totutellaan uuteen ässäänkin. Jotenkin Bruno Saccon muotoilukauden tuotoksien parissa Mersumaailmaan kasvaneena nämä nykymersujen muodot ei oikeen iske. Mutta sehän voi johtua vain siitä että olen vanha ja kaavoihin kangistunut

ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
- Avantgarde
- Mersumies
- Viestit: 819
- Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
- Paikkakunta: lappeen Ranta
Hassua, Bruno Saccoa mäkin aloin huhuilemaan kun noi CL:n kuvat ensikertaa näin. Ehkä minustakin on tulossa wanha ?

Eldorado kirjoitti:
Jotenkin Bruno Saccon muotoilukauden tuotoksien parissa Mersumaailmaan kasvaneena nämä nykymersujen muodot ei oikeen iske. Mutta sehän voi johtua vain siitä että olen vanha ja kaavoihin kangistunut
Ex monta W-kirjainta.
Ensivaikutelmana tuli mieleen 2-ovinen CLS jonka nokkaa muutettu B-mallin suuntaan. Varsinkin suoraan edestä otettu kuva on hyvin B-mallin oloinen.
Hieno auto.
Hieno auto.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Jopa yllätävän tasapainoinen ympäri autoa. Pikkusen on Jagemainen perä ja sivuprofiillissa on vähän Alffaa. Onneksi näytää vielä vähän mersulta.
Kojelaudassa, mittariston oikealla puolella oleva lippa/kolo (informaatioruutu)ei ole onnistunut. Siinä olisi ollut vielä hiomista. Nyt se näyttää jälkeenpäin ympätyltä ja ei oikein istu.

Kojelaudassa, mittariston oikealla puolella oleva lippa/kolo (informaatioruutu)ei ole onnistunut. Siinä olisi ollut vielä hiomista. Nyt se näyttää jälkeenpäin ympätyltä ja ei oikein istu.

W210 290TD T
Kojelautahan on lähes yks yhteen tehty kuten W221:ssä. Oishan tuossa "sporttisemman" luonteisessa CL:ssa voinut käyttää vähän enemmän mielikuvitusta... Ne kustannustekijätkö lienee taas?TIMO T T kirjoitti:Kojelaudassa, mittariston oikealla puolella oleva lippa/kolo (informaatioruutu)ei ole onnistunut. Siinä olisi ollut vielä hiomista. Nyt se näyttää jälkeenpäin ympätyltä ja ei oikein istu.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Tulevan CL:n AMG-styling versiokin on näköjään esitelty...

Pari kuvaa lissää löytyy:
http://www.worldcarfans.com/news.cfm/ne ... mg-styling

Pari kuvaa lissää löytyy:
http://www.worldcarfans.com/news.cfm/ne ... mg-styling
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Sopii hyvin CLS:n aloittamaan ja Ässän jatkamaan, Mersun tulevaan (ja osin siis jo nykyiseen) muotoilulinjaan..jota uusi C tulee kohtapuoliin jatkamaan jne.
Se on sitten makuasia onko hyvä että mallisarjat muistuttavat hyvinkin paljon toisiaan, jolloin päädytään tilanteeseen jossa asiaan perehtymättömämpi ei enää erota eri malleja kunnolla toisistaan. Näinhän oli/on esim Audin edellisen A6:n ja A4:n (pre-facelift) kanssa.
Kuten joku jo sanoi:2-oviselta CLS:ltähän tuo CL kuvissa näyttää..ja enpä ole ihan varma onko se sittenkaan ollut muotoilijan perimmäinen tarkoitus kun miettii mielikuvien luomista muotoilulla?!
Se on sitten makuasia onko hyvä että mallisarjat muistuttavat hyvinkin paljon toisiaan, jolloin päädytään tilanteeseen jossa asiaan perehtymättömämpi ei enää erota eri malleja kunnolla toisistaan. Näinhän oli/on esim Audin edellisen A6:n ja A4:n (pre-facelift) kanssa.
Kuten joku jo sanoi:2-oviselta CLS:ltähän tuo CL kuvissa näyttää..ja enpä ole ihan varma onko se sittenkaan ollut muotoilijan perimmäinen tarkoitus kun miettii mielikuvien luomista muotoilulla?!
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Vanhemman tietysti, jos taloudellisesti ajatellaan. Huippukuntoisen 300 Sc:n hinta tahtoo olla satoja tuhansia euroja, ja mitä ilmeisimmin hinta ei laske.Eldorado kirjoitti:[ http://i77.photobucket.com/albums/j52/Handes/coupemeset.jpg ]
Tyylikäs pari. Ikäeroa n. 50 vuotta. Kumman ottaisit...
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Restauroituja 300 S malleja on tosiaan myyty mm. Saksassa yli 300 000 euron hinnoilla, joskus paljon kalliimmallakin. Aihioita saa huomattavasti halvemmallakin, mutta restaurointityö (kunnolla tehtynä) maksaa omaisuuden.Timo L. kirjoitti:Vanhemman tietysti, jos taloudellisesti ajatellaan. Huippukuntoisen 300 Sc:n hinta tahtoo olla satoja tuhansia euroja, ja mitä ilmeisimmin hinta ei laske.
Ajo-ominaisuuksien ja käytännöllisyyden kannalta valinta tietysti kääntyisi C216:n puoleen, jos noita jompaakumpaa pitäisi siis omistuksessa ja ajopelinä pitää (eikä vaan näyttelyesineenä). Olihan se kyllä toisaalta komeaa pyrähtää kartsalla 300 Sc:llä, voisi jokunen pää kääntyä

ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91