180 c bensiini manual vaihteistolla vm 95 käyntiongema
-
saksan rauta on lujaa
- Vakiokalustoa

- Viestit: 76
- Liittynyt: To 22.06.2006 18:46
180 c bensiini manual vaihteistolla vm 95 käyntiongema
ostin kuukausi sitten mersun joka on virheetön ja 100 tkm oikeesti ajettu km tarkastettu vehon taholta. auto on ilmaantunut todella hankalaksi ajettavaksi paikaltaan lähdettäessä.kun lähtee 1 vaihteella paikaltaan niin auto nytkyy kun kone ensin meinaa tukehtua ja sitten kierrokset hyppää 750 suoraan 1500 r/pm vaikka kädellä paina kaasupoljinta hyvin varovasti on tuntuma kuin kääntäisi radiota isommalle jossa on säätöpotikka rikki ensin tyhjää ja sitten hyppäys.En tarkoita ilmiöllä kaasupolkimen normaalia vapaa liikettä vaan sen loputtua liikettä. autoa on ajanut noin 10 kokenutta autoilijaa ja todennut sen olevan todella vaikea ajaa varsinkin taajamassa. olen käyttänyt auton jo 4 kertaa merkkihuollossa ja viimeksi kaasuläpän akseli puhdistettiin ja ajettiin uudestaan ruiskun ohjelmat autoon. Veholla sanottiin että autossa on tehtaalla aikaan saatu suunittelu ongelma jota ei voida poistaa. kertoivat että manuaali laatikko ja kyseinen 1,8 l ruiskumootori eivät sovi yhteen. onko todella näin vai eikö heillä riitä motivaatiota ja tietoa??? auton korjaukseen on jo uhrattu satoja euroja ja mootorin kaikki arvot ovat kuin uudessa autossa. Onko autoon vaihdettava saab 900 mekaaninen kaasari vai löytyykö mistään apua omiin ruiskun vaivoihin??? vai onko mentävä eri merkkiin kokonaan. Auto on mielestäni todella helmi ja hyvä ominaisuuksiltaan mutta pieni yksityiskohta tekee autosta ajokelvottoman.
Antakaa hyvät tietäjät neuvoja 
-
saksan rauta on lujaa
- Vakiokalustoa

- Viestit: 76
- Liittynyt: To 22.06.2006 18:46
-
saksan rauta on lujaa
- Vakiokalustoa

- Viestit: 76
- Liittynyt: To 22.06.2006 18:46
-
saksan rauta on lujaa
- Vakiokalustoa

- Viestit: 76
- Liittynyt: To 22.06.2006 18:46
ei nytky ja mootorissa oli mittausten mukaan uuden auton arvot.ainut mikä häiritsee on ominaisuus että kaasupolkimessa on vapaaliikkeen päätyttyä kohta ettei tapahdu mitään ja sitten kierrokset hyppää 1500 r/pm asiaa voisi kuvailla että suurentaa matkaradiota jossa on säätöpotikassa vikaa niin että yhtäkkiä onkin ääni kovalla.
Onkos autossa vetoluistonesto
Kyse ei ilmeisesti nyt ole siitä kuuluisasta bonantsa ilmiöstä vaan jostakin muusta. muistan selvästi, että joskus jossakin valitettiin samaa ongelmaa. Tarkalleen en muista mistä mersusta oli kyse, mutta silloin vika oli löytynyt siitä potikasta joka ohjailee sähköistä kaasuläppää. Kyseiseen potikkaan menee myös kaasuvaijeri.
Kyse ei ilmeisesti nyt ole siitä kuuluisasta bonantsa ilmiöstä vaan jostakin muusta. muistan selvästi, että joskus jossakin valitettiin samaa ongelmaa. Tarkalleen en muista mistä mersusta oli kyse, mutta silloin vika oli löytynyt siitä potikasta joka ohjailee sähköistä kaasuläppää. Kyseiseen potikkaan menee myös kaasuvaijeri.
Mercedes CLK 230 kompura -99
Toyota tercel -84 (meni paaliin)
Ex. porsche 911 coupe 2.7l
Mersut ja Porschet miehen tiellä pitää.
Toyota tercel -84 (meni paaliin)
Ex. porsche 911 coupe 2.7l
Mersut ja Porschet miehen tiellä pitää.
-
saksan rauta on lujaa
- Vakiokalustoa

- Viestit: 76
- Liittynyt: To 22.06.2006 18:46
potikkaa itsekkin epäilen mutta kyseisessä vuosimallissa vaijeri ei mene potkkaan vaan mekaaniseen vivustoon jossa on neliskulmainen reikä joka kääntää kaasuläpää. neliskulmainen reikä on sivusuunassa väljä eli suorakaiteen muotoinen siksi että sähköinen potikka säätää tyhjäkäynnin kierroslukua niin pitää olla varaa liikkua. asiassa on epäselvää minulla tapahtuuko polttoaineen annostelu kaasuläpän liikeen mukaan alipainella vaan antaako jokin sähköinen impulssi polttoainetta läpän asennon mukaan??? tuntuu oudolta että autoja olisi tehty vuosisatoja eikä nykyään osattaisi tehdä kaasuläpästä kuin on/off asentoisen. ei ole luiston estoa.mikä muuten on kyseinen ilmiö
Kaasuläppäkotelossa on sähkömoottori joka ohjaa tyhjäkäyntiä, mikrokytkin joka antaa moottorin ECU:lle tietoa siitä onko kaasupoljun ylhäällä, ja lisäksi potikka joka antaa kaasuläpän asentotietoa. Tässä moottorissa (M111.920) ei ole erillistä HF-ilmamassa mittaria, vaan ilmamäärä lasketaan ilmeisesti imusarjan (ali)paineesta, imuilman lämpötilasta, kierrosluvusta, kaasuläpän asennosta. Jos kaasupoljin ei toimi lineaarisesti, niin epäilen että ECU saa väärää tietoa siitä läpän asentotunnistimesta tai tyhjäkäyntimikrokytkimestä tai jopa imusarjan (ali)paine anturista. Anturien reaaliaikaiset arvot ovat luettavissa testerillä. Kannattaa näköjään lähteä esim. http://www.boschcarservice.fi lukemaan anturien antamat signaalit käytön aikana.itäpyöräilijä kirjoitti: kaasuläpästä kuin on/off asentoisen...
-
saksan rauta on lujaa
- Vakiokalustoa

- Viestit: 76
- Liittynyt: To 22.06.2006 18:46
kiitoksia neuvoista.soitin paikalliseen testifirmaan jonka läysin linkin kautta.siellä oli asian tunteva kaveri jolla oli itsellään ollut samanlainen mersu ja oli ollut sama ominaisuus joka on korjaamaton.kaveri oli hukannut samasta syystä oman mb pois. tosin käskettiin tulla näyttämään että jos ongelmaa pystyttäisiin lievittämään jollakin tarkastuksilla /säädöillä.
itäpyöräilijä kirjoitti:kiitoksia neuvoista.soitin paikalliseen testifirmaan jonka läysin linkin kautta.siellä oli asian tunteva kaveri jolla oli itsellään ollut samanlainen mersu ja oli ollut sama ominaisuus joka on korjaamaton.kaveri oli hukannut samasta syystä oman mb pois. tosin käskettiin tulla näyttämään että jos ongelmaa pystyttäisiin lievittämään jollakin tarkastuksilla /säädöillä.
-
mursularaunio
- Vakiokalustoa

- Viestit: 82
- Liittynyt: Ma 03.10.2005 22:01
Faijalla on aivan samanlainen Mersu: C180 ja manuaali, vm. 1995 ja pakko sanoa, että on kamalin ajamani Mersu - juuri tästä em. syystä
sillä on todella vaikea ajaa ns. "cruisingia"; joko mennään todella hiljaa ja jos aikoo "hieman" lisätä vauhtia, sitä onkin sitten huomattavasti enemmän.
Toisin sanoen ajaminen on todella kulmikasta --- äärilaita jollekin 220D W115 taxille, joka oli faijalla joskus 15 vuotta sitten...
Joku mersumies ei huomaa ajossa mitään outoa (koska ajelee samanlaiselle ties monettako vuotta) ja taas satunnainen ajelija sammuttaa autoa joka liikennevaloristeykseen --- takanaolijoilla lienee hauskaa, kun radion moottoriantenni sahaa ylös-alas samaa tahtia kun autoa käynnistetään / sammutetaan (kyllä vain, kävi myös minulle).
Toinen pisti asian faijan autossa olevan Sport-paketin piikkiin sanomalla, että "äreä kytkin siellä vaatii totuttelua" ja niin sitten vain on yritetty tottua tähän (mielestäni ei-mersumaiseen) käytökseen.
No, tämä aihe osoittaa, että on ne samat murheet muillakin...
Faija on jo mielinyt farmaria samasta aiheesta tomaattilaatikolla, mutta niiden kestävyyskin on sitten ??? tällä foorumilla käytyjen keskustelujen perusteella.
Tämän aiheen aiempia korjausvinkkejä lukiessa tulee mieleen väkisinkin, että "onpa ihminen taas viisas", kun on keksinyt moista tekniikkaa - kun se vain toimisi yhtä lailla kuin aiempikin
joku pikkupaja voisi puolestani alkaa uusiovalmistamaan neliovista MB 220 D Taxia W115-korilla: on nätti, kestävä ja ennen kaikkea simppeli korjata... 
Toisin sanoen ajaminen on todella kulmikasta --- äärilaita jollekin 220D W115 taxille, joka oli faijalla joskus 15 vuotta sitten...
Joku mersumies ei huomaa ajossa mitään outoa (koska ajelee samanlaiselle ties monettako vuotta) ja taas satunnainen ajelija sammuttaa autoa joka liikennevaloristeykseen --- takanaolijoilla lienee hauskaa, kun radion moottoriantenni sahaa ylös-alas samaa tahtia kun autoa käynnistetään / sammutetaan (kyllä vain, kävi myös minulle).
Toinen pisti asian faijan autossa olevan Sport-paketin piikkiin sanomalla, että "äreä kytkin siellä vaatii totuttelua" ja niin sitten vain on yritetty tottua tähän (mielestäni ei-mersumaiseen) käytökseen.
No, tämä aihe osoittaa, että on ne samat murheet muillakin...
Faija on jo mielinyt farmaria samasta aiheesta tomaattilaatikolla, mutta niiden kestävyyskin on sitten ??? tällä foorumilla käytyjen keskustelujen perusteella.
Tämän aiheen aiempia korjausvinkkejä lukiessa tulee mieleen väkisinkin, että "onpa ihminen taas viisas", kun on keksinyt moista tekniikkaa - kun se vain toimisi yhtä lailla kuin aiempikin
Vaadimme peltivanteita!
-
saksan rauta on lujaa
- Vakiokalustoa

- Viestit: 76
- Liittynyt: To 22.06.2006 18:46
Mites mahtais onnistua jos laittais 1988 mallista olevan muutuvakurkkuisen tilalle niin tulis mukava ja mieluisa auto? toinen vaihtoehto on että veisi harisen virityspajalle ja teetäisi autoon mieleisensä kortin ruiskun ohjelmistoon.Onnistuisikohan ja miksei muka tehdas olisi tehnyt jo muutosta korttiin kun vika on huomattu??? ja myisi vaikka korjattuja kortteja. olisin kyllä valmis uhraamaan 1000e jos olisin varma että autosta tulee sellainen että sen voi antaa esim naiselle ajoon 
Nyt pomppas
Mulla oli tää vanha 230 samanlainen,pirun veemäinen lähtee ku hyökkäs niin pirusti ku ihan pikkiriikkisen kaasua yritti antaa.
Mutta nyt oon kaivannu sitä jo vuoden päivät,auto alko kiihdyttäessä nykimään aikanaan ja tuli tolkuttoman laiskaks niin samalla rauhottu kierrosten tulokin,nyt saa painaa kaasua vaikka sentin lähdössä ja auto surkeen laiska
Voi näköjään vanhallakin tekniikalla olla samat ongelmat
Mulla oli tää vanha 230 samanlainen,pirun veemäinen lähtee ku hyökkäs niin pirusti ku ihan pikkiriikkisen kaasua yritti antaa.
Mutta nyt oon kaivannu sitä jo vuoden päivät,auto alko kiihdyttäessä nykimään aikanaan ja tuli tolkuttoman laiskaks niin samalla rauhottu kierrosten tulokin,nyt saa painaa kaasua vaikka sentin lähdössä ja auto surkeen laiska
Voi näköjään vanhallakin tekniikalla olla samat ongelmat
aina vaan fixataan :) 230te -86
tämä voi olla kaukaa haettua, mutta faijalla oli tommonen c180 manuaali. suunnilleen samantapaiset oireet ku "itäpyöräilijällä". Veho etsi vikaa kissojen ja koirien kanssa, ei löytynyt:D sitten itse eräänä kauniina kesäpäivänä mittasin tulpan johdot, yksi oli poikki. välillä sai kosketusta välillä ei. johdot kun vaihtoi uusiin niin kyllä muuttui aivan kuin eri autoksi. ei faija sen jälkeen valittanut nykimisistä.
S212 & W639
-
saksan rauta on lujaa
- Vakiokalustoa

- Viestit: 76
- Liittynyt: To 22.06.2006 18:46
mietiskelin että jos jotenkin pystyis nostamaan tyhjäkäyntiä noin 900 r/pm tienoille auttaisi varmasti paljon.Mitenkähän mahtaisi onnistua kun kortilla joutokäynti on säädetty noin 750 r/pm ja potikka pyrkii korjaamaan kierrokset automaattisesti tuohon arvoon. koitin säätää kaasuvaijerin vapaaliikkeen pois ja sillä nostaa tyhjäkäyntiä mutta kun laskee jalan kaasulta niin kierrokset jää päälle pitkäksi aikaa kun automatiikka ei säädä niin kuin on tarkoitettu
-
HandiCap
- Vakiokalustoa

- Viestit: 99
- Liittynyt: Pe 16.07.2004 16:15
- Paikkakunta: Kainuunmeren ympäristö
Hei!
Itsellä tuollaisen äkkinäisen kaasupolkimen käytöksen poisti kaasuvivuston voitelu vaseliiniaerosolilla sekä tietenkin hiekka- ja pölytöhnän puhdistus liikkuvista osista.
Vanhat rasvat olivat vuosien aikana häipyneet jonnekin ja uusi rasva palautti liukkauden vivustoon. Oli kuin aivan eri auto ajaa.
Itsellä tuollaisen äkkinäisen kaasupolkimen käytöksen poisti kaasuvivuston voitelu vaseliiniaerosolilla sekä tietenkin hiekka- ja pölytöhnän puhdistus liikkuvista osista.
Vanhat rasvat olivat vuosien aikana häipyneet jonnekin ja uusi rasva palautti liukkauden vivustoon. Oli kuin aivan eri auto ajaa.
W124 230E -91
-
saksan rauta on lujaa
- Vakiokalustoa

- Viestit: 76
- Liittynyt: To 22.06.2006 18:46
voitelin ja puhdistin vivuston jonka jälkeen koekäytin. Huomasin että kun varovasti poljinta painamalla saa kierrokset 1000r/pm kohdalle ja pitää poljinta tarkasti paikallaan on kuin pummpuvikaista fordson majoria käyttäisi ryntäyttää koko ajan ja kierrokset heittelee non 400r/pm mutta 1500r/pm kohdalla samalla tavalla tehtynä ilmiötä ei ole. Mahtaakohan ilmiö johtua siitä että automatiikka luulee että ollaan tyhjäkäyntialuella ja pyrkii korjaamaan kierroslikua vai onko kyseessä tekninen ongelma???
Ohessa saksalaiselta W202 keskustelupalstalta poimittua ja vapaasti käännettynä. Kannattaa kokeilla jos se auttaa.
Ongelma: Moottori ei käy tasaisesti, kierrosluku putoaa alas kytkintä nostettaessa
Tämä vika tulee usein esille kun akun kenkää on käytetty pois. Uudenaikaisissa moottoreissa täytyy kaasuläppä opettaa uudelleen seuraavalla tavalla:
1. sytytysvirta päälle, ei starttausta
2. paina kaasupoljin hitaasti pohjaan ja edelleen vapauta poljin hitaasti ylös
3. sytytysvirta pois päältä
4. sytytysvirta päälle ja normaali starttaus ilman että kaasupolkimeen kosketaan. Tämän jälkeen toiminta pitäisi olla normaali
Ja alla sama saksaksi:
Motor läuft nicht stabil, Drehzahl sackt beim Auskuppeln ab...
Besonders häufig tritt dieser Fehler auf, wenn die Batterie ausgebaut/abgeklemmt wurde. Bei den moderneren Motoren muss anschließend die Drosselklappe wieder neu angelernt werden. Das geht so:
1. Zündung ein, ohne anzulassen.
2. Gaspedal langsam ganz durchtreten und wieder ganz langsam runter.
3. Zündung aus.
4. Zündung ein und ganz normal starten, ohne Gas zu geben.
Danach müsste es wieder ganz normal funktionieren.
Ongelma: Moottori ei käy tasaisesti, kierrosluku putoaa alas kytkintä nostettaessa
Tämä vika tulee usein esille kun akun kenkää on käytetty pois. Uudenaikaisissa moottoreissa täytyy kaasuläppä opettaa uudelleen seuraavalla tavalla:
1. sytytysvirta päälle, ei starttausta
2. paina kaasupoljin hitaasti pohjaan ja edelleen vapauta poljin hitaasti ylös
3. sytytysvirta pois päältä
4. sytytysvirta päälle ja normaali starttaus ilman että kaasupolkimeen kosketaan. Tämän jälkeen toiminta pitäisi olla normaali
Ja alla sama saksaksi:
Motor läuft nicht stabil, Drehzahl sackt beim Auskuppeln ab...
Besonders häufig tritt dieser Fehler auf, wenn die Batterie ausgebaut/abgeklemmt wurde. Bei den moderneren Motoren muss anschließend die Drosselklappe wieder neu angelernt werden. Das geht so:
1. Zündung ein, ohne anzulassen.
2. Gaspedal langsam ganz durchtreten und wieder ganz langsam runter.
3. Zündung aus.
4. Zündung ein und ganz normal starten, ohne Gas zu geben.
Danach müsste es wieder ganz normal funktionieren.
MB C180 vm -95
Käy konehuoneen puolella ja tee sama testi, näet siitä soikeasta reiästä jos tyhjäkäynnin säätömoottori ytittää säätää läppää. Pääset tarkemmin säätämään kaasuläppää jos kädellä käännät sitä. Edelleen epäilen kaasuläpän asentotunnistinta (resistiivinen) tai tyhjäkäyntimikrokytkintä (on/off tieto). Pystyt itsekin mittaamaan nämä anturit vastusmittarilla, onko kellään ko. vekottimen pinnijärjestys käsillä? Parempi olisi kuitenkin katsoa testerillä reaaliajassa arvot, niin saat ne arvot joka ECU lukee ja käyttää.itäpyöräilijä kirjoitti:...puhdistin vivuston...
...heittelee non 400r/pm mutta 1500r/pm kohdalla samalla tavalla tehtynä ilmiötä ei ole. Mahtaakohan ilmiö johtua siitä että automatiikka luulee että ollaan tyhjäkäyntialuella ja pyrkii korjaamaan kierroslikua...
-
saksan rauta on lujaa
- Vakiokalustoa

- Viestit: 76
- Liittynyt: To 22.06.2006 18:46
Käytin mersun autosähköpajalla ja siellä mitattiin kaikki anturit ja vikakoodit mutta sama vika jatkuu.kun käyttää tai ajaa noin 1300-1500 r/pm niin käynti on myös aaltoilevaa. jos paikallaan käyttää 1300r/pm niin koko kone heiluu ja kori vähän tärisee. autosähkökorjaamolla sanottiin että on vikaa mutta selvittäminen hankalaa ja arpomalla tehtävää ja lopputulos on epävarmaa ja hinnasta ei arviotakaan millä tulisi kuntoon. suoraan sanoen ketuttaa kun auto on todella helmi ja muuten mieleinen.
-
saksan rauta on lujaa
- Vakiokalustoa

- Viestit: 76
- Liittynyt: To 22.06.2006 18:46
Nyt tarvittaisiin kiireesti tietoa asiantuntijoilta.Luovuin jo toivosta saada mersustani ajettava mutta löysin ihmettelyn aiheen.Imusarjassa on 2 kpl outoja mötiköitä kuin termostaateja ovat koottu siten että ceekerirenkaalla saa purettua.Nämä ovat noin 400mm päässä toisistaan toinen etupäässä ja toinen takapäässä moottoria.Osat ovat miltei venttiilikopassa kiinni.Osat näyttävät idettisiltä. syylärin päässä oleva on kuin turvonnut ja pitää voimakasta suhinaa ja toinen ei suhise ollenkaan. Mötiköihin tulee alipaine putkia. voiko käyntivika tyhjäkäynniltä nostettaessa johtua siitä että toinen mötikkä on hajonnut ja siitä tulee ilmavuoto.Kun korvaan laittaa letkun ja kuuntelee vuoto kuulostaa isolta ??? Kommentteja tietäjät
-
mursularaunio
- Vakiokalustoa

- Viestit: 82
- Liittynyt: Ma 03.10.2005 22:01
ttiikeri:lle Paljon Kiitoksia ohjeesta, nimittäinttiikeri kirjoitti:Ohessa saksalaiselta W202 keskustelupalstalta poimittua ja vapaasti käännettynä. Kannattaa kokeilla jos se auttaa.
Ongelma: Moottori ei käy tasaisesti, kierrosluku putoaa alas kytkintä nostettaessa
Tämä vika tulee usein esille kun akun kenkää on käytetty pois. Uudenaikaisissa moottoreissa täytyy kaasuläppä opettaa uudelleen seuraavalla tavalla:
1. sytytysvirta päälle, ei starttausta
2. paina kaasupoljin hitaasti pohjaan ja edelleen vapauta poljin hitaasti ylös
3. sytytysvirta pois päältä
4. sytytysvirta päälle ja normaali starttaus ilman että kaasupolkimeen kosketaan. Tämän jälkeen toiminta pitäisi olla normaali
Ja alla sama saksaksi:
Motor läuft nicht stabil, Drehzahl sackt beim Auskuppeln ab...
Besonders häufig tritt dieser Fehler auf, wenn die Batterie ausgebaut/abgeklemmt wurde. Bei den moderneren Motoren muss anschließend die Drosselklappe wieder neu angelernt werden. Das geht so:
1. Zündung ein, ohne anzulassen.
2. Gaspedal langsam ganz durchtreten und wieder ganz langsam runter.
3. Zündung aus.
4. Zündung ein und ganz normal starten, ohne Gas zu geben.
Danach müsste es wieder ganz normal funktionieren.
SE AUTTOI faijan auton temppuiluun
--- on meinaan Huomattavasti rauhallisempi ajella esim. jatkuvaa taajama-ajoa (siis liikennevalojen väliä)...
Suosittelen muillekin, jotka painivat saman ongelman parissa, tätä helppoa "korjausta".
Vaadimme peltivanteita!
-
saksan rauta on lujaa
- Vakiokalustoa

- Viestit: 76
- Liittynyt: To 22.06.2006 18:46
vika selvisi ilman vehon apuja. ainoastaan harmittaa tuhlatut sadat eurot. selvisi että syylärin puoleinen polttoaineen paineen säätöventtiili vuotaa kuin seula alipainetta. Tyhjäkäynniltä lähdettäessä seos laihenee ilmiöstä johtuen ja kone sammahtelee. saakohan venttiiliin korjaussarjaa? tosin myyjä liike lupasi korjauttaa vian omalla kustannuksellaan. 
-
saksan rauta on lujaa
- Vakiokalustoa

- Viestit: 76
- Liittynyt: To 22.06.2006 18:46
VASTAUS
Moi!
Ja onneksi olkoon, että asia selvisi.
luin juttuasi ekaa kertaa aika huolestuneena...
Kiinnostuin aiheesta tietämään mistä ongelma lopulta johtui, itselläni
ehkä ei mainitsemasi ongelma esiinny.
Ja onneksi olkoon, että asia selvisi.
luin juttuasi ekaa kertaa aika huolestuneena...
Kiinnostuin aiheesta tietämään mistä ongelma lopulta johtui, itselläni
ehkä ei mainitsemasi ongelma esiinny.
W203 C200TA -04
W203 C320 A -00
W202 C320TA -98
VW T5 -08 Duuni auto
VW T5 -06 Duuni auto
Ex W 124 260EA -88
Ex Spinrter 312 96
Ex W 201 EA -83
Ex W903 309 -87
En edes muista mutta muutama
10 kattilaa nuoruudessa
W203 C320 A -00
W202 C320TA -98
VW T5 -08 Duuni auto
VW T5 -06 Duuni auto
Ex W 124 260EA -88
Ex Spinrter 312 96
Ex W 201 EA -83
Ex W903 309 -87
En edes muista mutta muutama
10 kattilaa nuoruudessa
-
saksan rauta on lujaa
- Vakiokalustoa

- Viestit: 76
- Liittynyt: To 22.06.2006 18:46
Ainoastaan asiassa on kiusallista että jouduin tekemään veholle 2 korjauskertaa ja yhteen entiseen valtuutettuun mb huoltoon 2 kertaa ja vielä autosähköihin erikoistuneeseen korjaamoon kerran jossa vakuutettiin että on vikaa mutta eivät kyenneet selvittämään missä. veholla vaan vakuutettiin että on ominaisuus ettei toimi. Oli aikamoinen onnen kantamoinen että viimeisenä oljenkortena itse rupesin tutkimaan vikaa. Pelottaa ajatus että jos en korvakuulolla olisi löytänyt vuotoa olisiko huippusiisti MB mennyt pilkkahintaan jobbareille.
Päivitettyä tietoa kaasuläpän opettamisesta!
Hei kaikille.
Itselläni on tosin vm. -93, joten elektroniikka on voinut ketjun aloittaneen malliin mennessä hieman vaihtua, jos kerran tämä ohje on jollakulla toiminut.
Tiedustelin asiasta tänään Vehon tekniseltä asiantuntijalta, ja ainakin vm. -93 kaasuläpän opetus tapahtuu seuraavasti:
Laita kaikki virrat päälle. Odota 2 minuuttia -> DONE!
Tässä ajassa elektroniikka on ehtinyt hakea polkimen 0-asennon tiedon.
Kaasupolkimeen ei tietenkään saa odottelun aikana koskea.
Itselläni on tosin vm. -93, joten elektroniikka on voinut ketjun aloittaneen malliin mennessä hieman vaihtua, jos kerran tämä ohje on jollakulla toiminut.
Tiedustelin asiasta tänään Vehon tekniseltä asiantuntijalta, ja ainakin vm. -93 kaasuläpän opetus tapahtuu seuraavasti:
Laita kaikki virrat päälle. Odota 2 minuuttia -> DONE!
Tässä ajassa elektroniikka on ehtinyt hakea polkimen 0-asennon tiedon.
Kaasupolkimeen ei tietenkään saa odottelun aikana koskea.
---------------------------------
MB C-180 -93
MB C-180 -93




