107R:n rungonnumero
107R:n rungonnumero
Mistä löytyy 107R:n rungonnumero? Itsellä se on nokassa rintapellissä tyyppikilven lähellä, onko se lyöty jälkeenpäiv vai onko paikka alkuperäinen? 
280 CDI
Moi, muistaakseni noissakin se on mustapohjaisessa, tuulihaan ympäristöön niitatussa plakaatissa. Yläreunassa lukee Daimler-Benz AG. Stuttgart.
SL-miehet korjatkoot.
SL-miehet korjatkoot.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Ainakin jenkkimalleissa löytyy myös kuskin oviaukon takareunassa, eli B-pilarissa pystyssä. Voipi olla että euromalleissa tuota ei ole.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
lisää aiheesta....
Niin lisäksi, että runkonumerohan löytyy ko. lätkistä, mutta itse auton identiteetin on oltava kaiverrettuna runkoon. Ainakin vanhemmissa w107- malleissa se on kaiverrettu lukkopeltiin. ( muistelen että myöhemmissä vuosimalleissa paikka olisi ollut runkoaisassa ? ).
Ongelma tässä on se, että jos auto on joskus "rypätty", niin lukkopelti on aika
arka paikka ( ja jos se on vaihdettu ), niin runkonumeroa ei ole muistettu
stanssata uudelleen. Katsastuksessahan tuo pelkkä lätkä ei riitä, koska se
on vain ruuveilla kiinni ( ts. helppo vaihtaa...)
Joissakin tapauksissa runkonumeroita on varmennettu katsastuskonttorilla,
jolloin kaiverretun runkonumeron päihin lyödään varmennusmerkit, sekä
myös rekisteriotteeseen tulee merkintä varmennuksesta.
Metallilätkän ajatus on toimia lähinnä helpottamassa huolto- ja varaosatarpeita.
Ongelma tässä on se, että jos auto on joskus "rypätty", niin lukkopelti on aika
arka paikka ( ja jos se on vaihdettu ), niin runkonumeroa ei ole muistettu
stanssata uudelleen. Katsastuksessahan tuo pelkkä lätkä ei riitä, koska se
on vain ruuveilla kiinni ( ts. helppo vaihtaa...)
Joissakin tapauksissa runkonumeroita on varmennettu katsastuskonttorilla,
jolloin kaiverretun runkonumeron päihin lyödään varmennusmerkit, sekä
myös rekisteriotteeseen tulee merkintä varmennuksesta.
Metallilätkän ajatus on toimia lähinnä helpottamassa huolto- ja varaosatarpeita.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Stanssattu numero löytyy tuulihaan vasemmalta puolen. Molempiin päihin lyötynä myös mersunmerkki. Tehtaan lätkästäkin löytyy myös.
Ajattelitko tehdä "oman korinvaihdon"
Ajattelitko tehdä "oman korinvaihdon"
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"






