w210 sähköohjattu automaatti
w210 sähköohjattu automaatti
Pitäisikö laatikon vaihtaa manuaalipuolella isommalle kun kierrokset ovat tapissa. Vai eikö vaihda esim jos on pakkokolmonen päällä sen ylemmäksi?
Juu, ylös ei vaihda mutta alas vaihtaa, toiminta sama kuin Wanhassa (ja minun mielestä hyvässä) hydraulilaatikossa, eli määritellään ylin vaihde.
Toiminta tosin täysin riittävä, automatiikka toimii senverran hyvin että ei paljon manuaalilaatikkoa kaipaile (polkuautot on ihan erikseen)
Toiminta tosin täysin riittävä, automatiikka toimii senverran hyvin että ei paljon manuaalilaatikkoa kaipaile (polkuautot on ihan erikseen)

MB 220 CDI T A S211 Elegance 2009
Vanhat
MB 220 CDI T -02
MB 230 TE -90
Vanhat
MB 220 CDI T -02
MB 230 TE -90
Kyl ainakin tossa mun W203:ssa vaihtaa isompaa pykälää siinä 6000 kierroksen paikkeilla, vaikka olis pakko vaihde päällä.
W205 220d autom. AMG -15
Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
kyllä se kattelee nopeutta minkä vaihteen antaa panna päälle tai toisinsanoen laittaa sen vaihteen joka on ajohetkellä pesässä, mutta jos vitonen ni sillon tiputtaa tosin neloselle. siis näin vain jos keppiä pidetään pohjassa.. mut ei se kyl anna panna ykköstä satasen vauhisa vaikka näpyttäski, kakkosen antaaKari_H kirjoitti:Mitäs tapahtuu, jos ajetaan satasen vauhtia ja vaimo siirtää käsilaukkuaan niin, että tulee painaneeksi keppiä kuskiin päin?
Raksuttaako vaihteet ykköselle asti vai riittääkö laatikon viisaus estämään tämän?

E55 AMG -00 --ex--
BMW M5 -00 --ajossa--
BMW M5 -00 --ajossa--
ylin vaihde
Kokeilin tänään omaa, ei vaihtanut ainakaan tasamaalla isommalle, jurnutti kierrokset tapissa, n 4700. En kokeillut jyrkkää alamäkeä josko silloin vaihtaisi.Jox kirjoitti:Kyl ainakin tossa mun W203:ssa vaihtaa isompaa pykälää siinä 6000 kierroksen paikkeilla, vaikka olis pakko vaihde päällä.
BTW laatikko vaihtaa pienemmälle aina n. 40 vauhdissa pahahkon nykäyksen kera, varsinkin jarruttaessa, onko muilla samoja havantoja, Ykköseltä kakkoselle vaihto nykäisee myös joskus aika pahasti.
MB 220 CDI T A S211 Elegance 2009
Vanhat
MB 220 CDI T -02
MB 230 TE -90
Vanhat
MB 220 CDI T -02
MB 230 TE -90
W 211 vaihtaa
ylöspäin. Tämän takia ajattelin pitääkö w210 vaihtaa, ilmeisesti ei.
Tosin taisi olla kick down pohjassa kun testasin tuota pakkovaihteen vaihtuvuutta. Vaikuttaneeko tuo asiaan siten, että ei huudata punaisille kierroksille?
W205 220d autom. AMG -15
Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Enpä muista oliko kick downiin asti vai muuten vain kaasu pohjassa. Kierrokset pysyi prikulleen punaisen alueen rajalla.
En tosin viitsinyt kovin kauan huudattaa mutta sen verran kauan että oli selvää että ei ollut aikomustakaan vaihtaa.
En tosin viitsinyt kovin kauan huudattaa mutta sen verran kauan että oli selvää että ei ollut aikomustakaan vaihtaa.
MB 220 CDI T A S211 Elegance 2009
Vanhat
MB 220 CDI T -02
MB 230 TE -90
Vanhat
MB 220 CDI T -02
MB 230 TE -90