CDI:n EGR venttiili
CDI:n EGR venttiili
Moro
Lueskelin noita EGR:n tulppaus juttuja, ja jäi askarruttamaan,
että jos tulppaa alipaineletkun, niin näkyykö tämä katsastuksessa
OBD testissä vikana?
Kävin luetuttamassa vikakoodit ja tuloksena:
P1403, Pakokaasujen takaisinkierrätys.
Ilmamassamittarihan kuulunee myös tähän kierrätys
systeemiin, joten voiko olla kovinkaan varma kummassa vika on,
EGR venttiilissä vai ilmamassan anturissa?
Nythän tuo auto ei kiihdy ollenkaan ja vaihtaa vaan isommalle
2000 rpm:ssä. Kickdownikaan ei toimi, eli varmaan se on jossain
vikatilassa, vaikkei mikään varoitusvalo pala. Vikamuistin nollaus
ei auttanut kulkuun yhtään.
Onko tuo EGR venttiilin vaihto hankala itse tehdä? Maksaa
varmaan maltaita pelkkä osakin? Missähän se venttiili noin fyysisesti
luuraa C200CDI W202 laitoksessa?
Entäs nostaako vai laskeeko tuo EGR:n tulppaus polttoaineen
kulutusta?
Lueskelin noita EGR:n tulppaus juttuja, ja jäi askarruttamaan,
että jos tulppaa alipaineletkun, niin näkyykö tämä katsastuksessa
OBD testissä vikana?
Kävin luetuttamassa vikakoodit ja tuloksena:
P1403, Pakokaasujen takaisinkierrätys.
Ilmamassamittarihan kuulunee myös tähän kierrätys
systeemiin, joten voiko olla kovinkaan varma kummassa vika on,
EGR venttiilissä vai ilmamassan anturissa?
Nythän tuo auto ei kiihdy ollenkaan ja vaihtaa vaan isommalle
2000 rpm:ssä. Kickdownikaan ei toimi, eli varmaan se on jossain
vikatilassa, vaikkei mikään varoitusvalo pala. Vikamuistin nollaus
ei auttanut kulkuun yhtään.
Onko tuo EGR venttiilin vaihto hankala itse tehdä? Maksaa
varmaan maltaita pelkkä osakin? Missähän se venttiili noin fyysisesti
luuraa C200CDI W202 laitoksessa?
Entäs nostaako vai laskeeko tuo EGR:n tulppaus polttoaineen
kulutusta?
TompSa, S211 E320 T CDI A 4Matic -07
Ex: S202 C200 T CDI A -01
Ex: S202 C200 T CDI A -01
Ilmamassa mittaus anturassa olettaisin vian olevan.
Itselläni oli saman tyyppinen vika jota kuvailet.
oli kylläkin eri tyypin autossa.
Sen voi käsittääkseni tarkistaa aika helposti vaikka veholla,ymm joilla on tarvittavat laitteet.
Jotain 300-400 € voi maksaa,mutta ei kulje auto kunnolla jos ei korjaa vikaa.
Itselläni oli saman tyyppinen vika jota kuvailet.
oli kylläkin eri tyypin autossa.
Sen voi käsittääkseni tarkistaa aika helposti vaikka veholla,ymm joilla on tarvittavat laitteet.
Jotain 300-400 € voi maksaa,mutta ei kulje auto kunnolla jos ei korjaa vikaa.
Paljonko autolla ajettu? Arvaus, alle 150 tkm. Tyypillisesti ilmamassamittarit nykyisissä kulutustavaraa 100-150 tkm välein
Tosin kokemukseni ei ole commonrailistä, vaan VAG:in suoraruiskusta, mutta samat Boschin kilkkeet varmaan anturien osalta..
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
Kilsoja 203tkm, alkuperäinen, tai ainakin edellinen, mittari oli
Boschin, mutta taisivat laittaa nyt Pierburgin (en tarkistanut)
kun oli hinta nyt vain 115 euroa Vehossa, tarvikekaupassa noin 90
euroa. Olisi voinut olla 409 evroakin, kuulemma...
Boschin, mutta taisivat laittaa nyt Pierburgin (en tarkistanut)
kun oli hinta nyt vain 115 euroa Vehossa, tarvikekaupassa noin 90
euroa. Olisi voinut olla 409 evroakin, kuulemma...
TompSa, S211 E320 T CDI A 4Matic -07
Ex: S202 C200 T CDI A -01
Ex: S202 C200 T CDI A -01
nuo VAG suoraruisku koneet syö noita ilmamäärämittareita kuin leipää.. niin se vain on. on se vain kumma ettei niitä juurikaan muista autoista mene... tai menee muttei läheskään sellaista tahtia kuin volkkareista. samaan sarjaan kuuluu audi, seat, skoda,vw. kaikissa samat koneet.veppe kirjoitti:Paljonko autolla ajettu? Arvaus, alle 150 tkm. Tyypillisesti ilmamassamittarit nykyisissä kulutustavaraa 100-150 tkm väleinTosin kokemukseni ei ole commonrailistä, vaan VAG:in suoraruiskusta, mutta samat Boschin kilkkeet varmaan anturien osalta..
S202 CDI tuppaa menemään vikatilaan - aihetta sivuavista topikeista on runsaudenpula, joten jatketaan nyt vaikka tässä, kun kohdekin on samanlainen.
Auto mennyt muutaman kerran satunnaisesti vikatilaan, pääasiassa kuitenkin maantienopeuksissa, kierrokset jotain 2200-2500, kun alkaa väännättämään, eli jyrkempi mäki alkaa ja pitäisi tulla ahtoja. Nurkkapyörityksessä en ole huomannut kertaakaan. Viime päivinä mennyt pari-kolme kertaa ainakin; tila poistuu, kun käynnistää uudelleen.
Kandidaatteina tässä vaiheessa on, järjestyksessä:
1. ilmamassamittari
2. ahtopaineen säädin
3. imusarja
4. fööni
5. muu, mikä
...joista kolme viimeistä kuuluu vielä epätodennäköisiin.
Käytin testerissä, Star kertoi, että "P1470 Ahtopaineensäädössä on vikaa."
MAFista ei tietenkään tavuakaan - muiden kokemuksia lukien vika saattaa kuitenkin olla ilmamassamittarissa. Tai sitten ei. Mistä kannattaisi alkaa tutkimaan, mitä kannattaisi testata vielä kotikonstein?
Auto mennyt muutaman kerran satunnaisesti vikatilaan, pääasiassa kuitenkin maantienopeuksissa, kierrokset jotain 2200-2500, kun alkaa väännättämään, eli jyrkempi mäki alkaa ja pitäisi tulla ahtoja. Nurkkapyörityksessä en ole huomannut kertaakaan. Viime päivinä mennyt pari-kolme kertaa ainakin; tila poistuu, kun käynnistää uudelleen.
Kandidaatteina tässä vaiheessa on, järjestyksessä:
1. ilmamassamittari
2. ahtopaineen säädin
3. imusarja
4. fööni
5. muu, mikä
...joista kolme viimeistä kuuluu vielä epätodennäköisiin.
Käytin testerissä, Star kertoi, että "P1470 Ahtopaineensäädössä on vikaa."
MAFista ei tietenkään tavuakaan - muiden kokemuksia lukien vika saattaa kuitenkin olla ilmamassamittarissa. Tai sitten ei. Mistä kannattaisi alkaa tutkimaan, mitä kannattaisi testata vielä kotikonstein?
C253+Q3+A1
Ex: 164.122, 203.207, 202.194, 169.031
Ex: 164.122, 203.207, 202.194, 169.031
minä poistin ton kierrätyksen samanlaisesta autosta ja samalla otin ilmmassamittarin johdot pois ja toimii. lue haulla tuo juttu jos kiinnostaa.olen sitä mieltä et sillä mittarilla ei oo muuta virkaa ku ohjata sitä egr venttiiliä. nii ei muutako mäkeen turhat osat[/b][/i][/u][/quote][/list]
w203 270 cdi - 03
w202 200bensiini -98
w202 200bensiini -98
Syyt on vähän erinlaiset, johtuen siitä, tuleeko vikatila liian korkeasta, vai liian matalasta ahtopaineesta.isk kirjoitti:S202 CDI tuppaa menemään vikatilaan - aihetta sivuavista topikeista on runsaudenpula, joten jatketaan nyt vaikka tässä, kun kohdekin on samanlainen.
Auto mennyt muutaman kerran satunnaisesti vikatilaan, pääasiassa kuitenkin maantienopeuksissa, kierrokset jotain 2200-2500, kun alkaa väännättämään, eli jyrkempi mäki alkaa ja pitäisi tulla ahtoja. Nurkkapyörityksessä en ole huomannut kertaakaan. Viime päivinä mennyt pari-kolme kertaa ainakin; tila poistuu, kun käynnistää uudelleen.
Kandidaatteina tässä vaiheessa on, järjestyksessä:
1. ilmamassamittari
2. ahtopaineen säädin
3. imusarja
4. fööni
5. muu, mikä
...joista kolme viimeistä kuuluu vielä epätodennäköisiin.
Käytin testerissä, Star kertoi, että "P1470 Ahtopaineensäädössä on vikaa."
MAFista ei tietenkään tavuakaan - muiden kokemuksia lukien vika saattaa kuitenkin olla ilmamassamittarissa. Tai sitten ei. Mistä kannattaisi alkaa tutkimaan, mitä kannattaisi testata vielä kotikonstein?
Jos ei ole halua, tai mahdollisuutta laittaa mittaria, niin täytyisi löytää kaveri, joka voisi esim OBD- portin kautta loggailla niitä painetietoja ajellessa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Päivän update:
Imusarjan läppien siirtotanko liikkuu ja palauttaa silmämääräisesti hyvin, yksittäisistä läpistä ei pysty sanomaan. Alipaineletkut joka paikassa pakoillaan, ehjän näköisiä kaikki. Paineletkut ovat ehjiä ja klemmarit paikoillaan, coolerista ei pysty vielä lausumaan.
Mutta mutta. Konsultoin dieselkorjaamoa ja lausunto kuului heti: "katalysaattori tukossa". Huomenna katalysaattori irti, putsataan ja tarkastellaan maailmaa sen jälkeen uudestaan.
Imusarjan läppien siirtotanko liikkuu ja palauttaa silmämääräisesti hyvin, yksittäisistä läpistä ei pysty sanomaan. Alipaineletkut joka paikassa pakoillaan, ehjän näköisiä kaikki. Paineletkut ovat ehjiä ja klemmarit paikoillaan, coolerista ei pysty vielä lausumaan.
Mutta mutta. Konsultoin dieselkorjaamoa ja lausunto kuului heti: "katalysaattori tukossa". Huomenna katalysaattori irti, putsataan ja tarkastellaan maailmaa sen jälkeen uudestaan.
C253+Q3+A1
Ex: 164.122, 203.207, 202.194, 169.031
Ex: 164.122, 203.207, 202.194, 169.031
Kyllä muuten noinkin on, dealer aikoinaan kirjoitti moisesta riesasta kun katti oli tukossa ja teki vikatilaa...isk kirjoitti:Mutta mutta. Konsultoin dieselkorjaamoa ja lausunto kuului heti: "katalysaattori tukossa". Huomenna katalysaattori irti, putsataan ja tarkastellaan maailmaa sen jälkeen uudestaan.
putsataan sitten kunnolla eli rautakangella...
Lisää tietoa: www.skg.fi
No niin, vika selvisi.
Ahtopaineanturille menevässä letkussa oli kuin olikin halkeama, sitä vaan ei huomannut ennen kuin otin letkun irti ja rassasin sitä johdonpätkällä molempiin suuntiin - kunnes johto meni letkun seinämästä läpi.
Teippikorjattuna alkoi meno taas maistua entiseen malliin.
202.194:ssa siis ahtopaineanturin letku lähtee imusarjan kyljestä n. 10 cm mittaisena kuskinpuolelle ahtopaineanturille, jos muitakin yhtä kädettömiä kuin minä sattuu löytymään...
Ahtopaineanturille menevässä letkussa oli kuin olikin halkeama, sitä vaan ei huomannut ennen kuin otin letkun irti ja rassasin sitä johdonpätkällä molempiin suuntiin - kunnes johto meni letkun seinämästä läpi.
Teippikorjattuna alkoi meno taas maistua entiseen malliin.
202.194:ssa siis ahtopaineanturin letku lähtee imusarjan kyljestä n. 10 cm mittaisena kuskinpuolelle ahtopaineanturille, jos muitakin yhtä kädettömiä kuin minä sattuu löytymään...
C253+Q3+A1
Ex: 164.122, 203.207, 202.194, 169.031
Ex: 164.122, 203.207, 202.194, 169.031
Re: CDI:n EGR venttiili
Vanha topic mut lainataan. Oli tarkoitus irrottaa EGR, auto on w251 320cdi ja jokanen joka sen konehuoneen o nähnyt, niin tietää että se EGR on melko vaikeassa paikassa, melkein koelaudan sisällä, siltä ainakin tuntu. Otin kaksi pulttia irti ja koitin napata sitä ylös mutta ei pienintäkään liikahdusta tapahtunut, onko tuossa jokin erikoisliike mille sen saisi sieltä irti?
Ex: W212 220cdi -09
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99






