Kokemuksia kesäkumeista, kannattaako harkita näitä merkkejä?
Kokemuksia kesäkumeista, kannattaako harkita näitä merkkejä?
Onko kellään kokemusta seuraavista renkaista 201/124:ään.
Goodrich, Kleber, Ambassador. Tarjotaan aika edullisesti. Onko järkevä hankinta kun ei itsellä ole kokemusta mistään noista merkeistä.
Goodrich, Kleber, Ambassador. Tarjotaan aika edullisesti. Onko järkevä hankinta kun ei itsellä ole kokemusta mistään noista merkeistä.
Yhdet Kleberit ollut, sillon pari vuotta sitten olivat Nokian halvimpien renkaiden hintaiset ja myös aika saman tasoiset, siis omasta mielestäni..Eli suht mitäänsanomattomat. Pito vesikelillä hyvä, mutta kuluivatkin sitten aika vauhdilla. Ei äänettömät, mutta eivät myöskään äänekkäimmästä päästä. Sen verran muistan, että halvempia Nokialaisia parempi suuntavakaus niissä oli.
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Omassa kokoluokassani Semperitit olivat 200e/kierros edullisemmat, kuin vastaava Kleber.
Kokemuksia on Semperitistä vasta muutamalta tuhannelta kilometriltä, mutta toistaiseksi näyttää ja tuntuu vallankin mainioilta.
Haasteellisemmat vaiheet eli kunnon vesikeli ja kulutuskestävyys antavat vielä odottaa jatkotestauksia.
Rengas on siis Semperit Direction Sport ja myyjänä oli www.vannetukku.fi
Kokemuksia on Semperitistä vasta muutamalta tuhannelta kilometriltä, mutta toistaiseksi näyttää ja tuntuu vallankin mainioilta.
Haasteellisemmat vaiheet eli kunnon vesikeli ja kulutuskestävyys antavat vielä odottaa jatkotestauksia.
Rengas on siis Semperit Direction Sport ja myyjänä oli www.vannetukku.fi
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 274
- Liittynyt: Ti 09.12.2003 18:37
- Paikkakunta: Rovaniemi
nangkang oli mullakin edellisessä autossa (passat vm90. 1.9td ic)
kumia jätin moniin valoihin yms ja 3kesää kestivät.. sitten möin auton toisaalle, ja vanteet turkuun kumeineen vielä oli 4-5mm pintaa..
mut sateella pasuuna suti aina 4-5vaihteilla ohittaessa joten märkäpito oli todella huono.. kuten myös jarrutus pitokin.
seuraavat kumet noiden continent:talie njälkeen taitaa olli nankang ihan siksi vaan että sais kokeilla miten toimii tuossa 124:ssa..
kumia jätin moniin valoihin yms ja 3kesää kestivät.. sitten möin auton toisaalle, ja vanteet turkuun kumeineen vielä oli 4-5mm pintaa..
mut sateella pasuuna suti aina 4-5vaihteilla ohittaessa joten märkäpito oli todella huono.. kuten myös jarrutus pitokin.
seuraavat kumet noiden continent:talie njälkeen taitaa olli nankang ihan siksi vaan että sais kokeilla miten toimii tuossa 124:ssa..
Vito 115 4x4 ja ml 320cdi
Tuolla jo toisessa topicissa oli pikkuisen puhe näistä halvemmista renkaista, mutta kerran vielä, kuivalla kelillä noita pitoeroja tuskin kukaan huomaa normaali liikenteessä. No entä mitäs kun tulee liukasta ja kuten jo itse sanoit, että Passatti suti 4-5 vaihteellakin ja jarrutus pito oli olematon, niin etkö jo itsekkin vastannut kysymykseen, onko ne rahan arvoiset. Noilla kommenteilla Nankangeista ei ole kovinkaan vaikea pysyä erossa.JACKHAMMER kirjoitti:mut sateella pasuuna suti aina 4-5vaihteilla ohittaessa joten märkäpito oli todella huono.. kuten myös jarrutus pitokin.
seuraavat kumet noiden continent:talie njälkeen taitaa olli nankang ihan siksi vaan että sais kokeilla miten toimii tuossa 124:ssa..
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Totta, märän kelin ominaisuuksia ei voi sivuuttaa varsinkaan maassamme, jossa kesärenkailla ajetaan mm. syksyn sateissa. Eikä ne keskikesän kaatosateetkaan ennennäkemättömiä ole...
Noista Semperit -renkaista kun tuli tuossa edellä jo paasattua, niin pieni väliaikaraportti:
(Nämähän olivat kokoluokassaan kutakuinkin puolet ns. "merkkirenkaita" edullisemmat).
Viime viikolla eräänä päivänä käväisin "mäkkärillä" syömässä, matkaa edestakaisin n. 400-500 metriä ja jo sillä välin meinasi kaksi (muiden aiheuttamaa: toim.huom.) kolaria tulla
Jälkimmäisessä tilanteessa toimi jo BAS eli hätäjarrutustehostinkin. Keli oli kuiva.
Kuivalla nuo ainakin tuntuvat kuvaannollisesti "pysähtyvän kuin seinään", ei havaittavaa eroa aiemmin vastaavissa tilanteissa alla olleisiin Continental Premium Contacteihin, jossa täysjarrutus tapahtuu 50-60 km/h -nopeudesta.
Näin siis "mutu" -tuntumalla testattuna.
Ja illalla tuli pikkusen kiire, piti jo neulaa käyttää n. 197 km/h -lukemissa
(Joo-joo... suljetulla alueella tietenkin. Ja sielläkään ei muita harjoittelijoita...)
Pyöreät ne tuntuu olevan edelleen. No, onhan nopeusluokkakin W.
Hankalimmat kelit antavat edelleenkin odottaa itseään....
Siitä sitten lisää tuonnempana.
Noista Semperit -renkaista kun tuli tuossa edellä jo paasattua, niin pieni väliaikaraportti:
(Nämähän olivat kokoluokassaan kutakuinkin puolet ns. "merkkirenkaita" edullisemmat).
Viime viikolla eräänä päivänä käväisin "mäkkärillä" syömässä, matkaa edestakaisin n. 400-500 metriä ja jo sillä välin meinasi kaksi (muiden aiheuttamaa: toim.huom.) kolaria tulla

Jälkimmäisessä tilanteessa toimi jo BAS eli hätäjarrutustehostinkin. Keli oli kuiva.
Kuivalla nuo ainakin tuntuvat kuvaannollisesti "pysähtyvän kuin seinään", ei havaittavaa eroa aiemmin vastaavissa tilanteissa alla olleisiin Continental Premium Contacteihin, jossa täysjarrutus tapahtuu 50-60 km/h -nopeudesta.
Näin siis "mutu" -tuntumalla testattuna.
Ja illalla tuli pikkusen kiire, piti jo neulaa käyttää n. 197 km/h -lukemissa

(Joo-joo... suljetulla alueella tietenkin. Ja sielläkään ei muita harjoittelijoita...)

Pyöreät ne tuntuu olevan edelleen. No, onhan nopeusluokkakin W.
Hankalimmat kelit antavat edelleenkin odottaa itseään....
Siitä sitten lisää tuonnempana.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *