W124 300 Turbodiesel - The end!
No niin. Nyt on auto taas pyörillään.
Alustaan tuli kaikki uutta. tukivarret, puslat, raidetangot, pyöränlaakerit yms.
Coolerin kannakkeet tuli tehtyä ja lukkopellistä irroitettava.
Alustaan tuli kaikki uutta. tukivarret, puslat, raidetangot, pyöränlaakerit yms.
Coolerin kannakkeet tuli tehtyä ja lukkopellistä irroitettava.
Viimeksi muokannut Petehri, Ma 20.06.2011 00:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Taas on edistynyt jonkinverran. Sain korin takaisin maalauksesta.
Tavoitteena oli saada väri mikä ei olisi musta eikä hopea, vaan jotain siltä väliltä. (voimasavun värinen)
Lisäksi värin täytisi olla erikoinen ja silti mersumaisen tyylikäs.
Sopiva lähtökohta maalille löytyi kawasakin värikartasta. Väri sisältää hieman punaista ja sinistä helmiäistä mikä luo mukavan lisä säväyksen määrätyssä valossa.
Sitä sitten maalarin kanssa jatkojalostettiin mm. isompia metallikiteitä ja PALJON. Maali vaihtaa sävyä melko rajusti valaistuksesta riippuen. Lähes mustasta metallin harmaaseen.
Väri ei oikein pääse kuvissa oikeuksiinsa, mutta kyllä näistä jotain näkee:
http://smg.photobucket.com/albums/v211/Petehri/Koppa/" onclick="window.open(this.href);return false;
Uudet vanteet näkyy myös kuvissa.
Tekniikan osiakin alkaa jo olemaan nurkissa jonkinverran. Vaihdelaatikko kävi Jarkko S:llä vahvistettavana. Coolerin hain Raatikaiselta, Pumppu kävi mynässä operoitavana, uusi ahdin yms mukavaa.
Lähes kaikki uudet moottorin osatkin löytyy jo hyllystä. Lohkoon ajettiin kevyt taso ja sylinterit hoonattiin. Viikonloppuna olisi tarkoitus niputtaa kone.
Sitten hieman OT vielä:
Tuli tehtyä tässä tällainen väli projekti kun mersu oli maalauksessa.
Ostin "komian" lava Fordin ja siirsin jäärata autoni keulilla olleen moottorin siihen. Päällepäin madallusta ja matalempia renkaita lukuunottamatta orkkis.
Tällä on oikeesti kiva härnätä kaikkia teini bemareita.
http://smg.photobucket.com/albums/v211/Petehri/P100/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuli käytyä tuolla radallakin ajelemassa viikonloppuna. Paras aika alastarolla oli 16.1.
Tulossa tohon vielä kireempi nokka ja muita pieniä parannuksia niin eiköhän sillä sitten päästä 15 sekan aikoihin
Tavoitteena oli saada väri mikä ei olisi musta eikä hopea, vaan jotain siltä väliltä. (voimasavun värinen)

Sopiva lähtökohta maalille löytyi kawasakin värikartasta. Väri sisältää hieman punaista ja sinistä helmiäistä mikä luo mukavan lisä säväyksen määrätyssä valossa.
Sitä sitten maalarin kanssa jatkojalostettiin mm. isompia metallikiteitä ja PALJON. Maali vaihtaa sävyä melko rajusti valaistuksesta riippuen. Lähes mustasta metallin harmaaseen.
Väri ei oikein pääse kuvissa oikeuksiinsa, mutta kyllä näistä jotain näkee:
http://smg.photobucket.com/albums/v211/Petehri/Koppa/" onclick="window.open(this.href);return false;
Uudet vanteet näkyy myös kuvissa.
Tekniikan osiakin alkaa jo olemaan nurkissa jonkinverran. Vaihdelaatikko kävi Jarkko S:llä vahvistettavana. Coolerin hain Raatikaiselta, Pumppu kävi mynässä operoitavana, uusi ahdin yms mukavaa.
Lähes kaikki uudet moottorin osatkin löytyy jo hyllystä. Lohkoon ajettiin kevyt taso ja sylinterit hoonattiin. Viikonloppuna olisi tarkoitus niputtaa kone.
Sitten hieman OT vielä:
Tuli tehtyä tässä tällainen väli projekti kun mersu oli maalauksessa.
Ostin "komian" lava Fordin ja siirsin jäärata autoni keulilla olleen moottorin siihen. Päällepäin madallusta ja matalempia renkaita lukuunottamatta orkkis.
Tällä on oikeesti kiva härnätä kaikkia teini bemareita.

http://smg.photobucket.com/albums/v211/Petehri/P100/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuli käytyä tuolla radallakin ajelemassa viikonloppuna. Paras aika alastarolla oli 16.1.
Tulossa tohon vielä kireempi nokka ja muita pieniä parannuksia niin eiköhän sillä sitten päästä 15 sekan aikoihin

Viimeksi muokannut Petehri, Ma 20.06.2011 00:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kateellisten itkuja, mutta rahalla saa ja hevosella pääseePetehri kirjoitti:Taas on edistynyt jonkinverran. Sain korin takaisin maalauksesta.
Tavoitteena oli saada väri mikä ei olisi musta eikä hopea, vaan jotain siltä väliltä. (voimasavun värinen)Lisäksi värin täytisi olla erikoinen ja silti mersumaisen tyylikäs.
Sopiva lähtökohta maalille löytyi kawasakin värikartasta. Väri sisältää hieman punaista ja sinistä helmiäistä mikä luo mukavan lisä säväyksen määrätyssä valossa.
Sitä sitten maalarin kanssa jatkojalostettiin mm. isompia metallikiteitä ja PALJON. Maali vaihtaa sävyä melko rajusti valaistuksesta riippuen. Lähes mustasta metallin harmaaseen.
Väri ei oikein pääse kuvissa oikeuksiinsa, mutta kyllä näistä jotain näkee:
http://smg.photobucket.com/albums/v211/Petehri/Koppa/
Uudet vanteet näkyy myös kuvissa.
Tekniikan osiakin alkaa jo olemaan nurkissa jonkinverran. Vaihdelaatikko kävi Jarkko S:llä vahvistettavana. Coolerin hain Raatikaiselta, Pumppu kävi mynässä operoitavana, uusi ahdin yms mukavaa.
Lähes kaikki uudet moottorin osatkin löytyy jo hyllystä. Lohkoon ajettiin kevyt taso ja sylinterit hoonattiin. Viikonloppuna olisi tarkoitus niputtaa kone.
http://smg.photobucket.com/albums/v211/Petehri/Osia/
Sitten hieman OT vielä:
Tuli tehtyä tässä tällainen väli projekti kun mersu oli maalauksessa.
Ostin "komian" lava Fordin ja siirsin jäärata autoni keulilla olleen moottorin siihen. Päällepäin madallusta ja matalempia renkaita lukuunottamatta orkkis.
Tällä on oikeesti kiva härnätä kaikkia teini bemareita.![]()
http://smg.photobucket.com/albums/v211/Petehri/P100/
Tuli käytyä tuolla radallakin ajelemassa viikonloppuna. Paras aika alastarolla oli 16.1.
Tulossa tohon vielä kireempi nokka ja muita pieniä parannuksia niin eiköhän sillä sitten päästä 15 sekan aikoihin

Ja vähän asiasta, aploodit hienosta rojektista, et varmasti ole eilisen teeren poeka kun näitä katsoo, hieno on kolmisatku!

Ahneella on kehno loppu
Jaahas....voisi taas pitkästäaikaa päivitellä tätäkin.
Kun sain koneen paikalleen laitoin sen aluksi käymään vakio ahtimella jotta sain varmistettua perusasioiden olevan ok.
Mynäpumpun kolinan innoittamana tuli sitten väsättyä pakosarja uudelle ahtimelle. Ahtimen sovittelu olikin melko mielenkiintoista kun se on suhteellisen iso ja painaakin rajusti.
Päällystin pakosarjan lasikuitu nauhalla (vastaavaa kuin thermotec) ja sen päälle laitoin vielä alumiini teippiä. Myös ensimmäinen metri pakoputkesta tuli eristtettyä vastaavalla menetelmällä. Toivottavasti nuo auttavat konehuoneen lämpojen kurissa pysymisessä.
Kuvia tämänhetken tilanteesta voisin ottaa tässä jokupäivä.
Niin juu... tuli tuossa päästyä loppukesästä tolla lavafoordilla 15 sekan puolellekin. Paras veto 15.8 ja 140km/h
http://video.google.com/videoplay?docid" onclick="window.open(this.href);return false; ... 9879&hl=en
Tuolla olis jonkinmoista ajelua tolla lavataunuksella mikäli se mersumiehiä sattuu kiinnostamaan.
Kun sain koneen paikalleen laitoin sen aluksi käymään vakio ahtimella jotta sain varmistettua perusasioiden olevan ok.
Mynäpumpun kolinan innoittamana tuli sitten väsättyä pakosarja uudelle ahtimelle. Ahtimen sovittelu olikin melko mielenkiintoista kun se on suhteellisen iso ja painaakin rajusti.
Päällystin pakosarjan lasikuitu nauhalla (vastaavaa kuin thermotec) ja sen päälle laitoin vielä alumiini teippiä. Myös ensimmäinen metri pakoputkesta tuli eristtettyä vastaavalla menetelmällä. Toivottavasti nuo auttavat konehuoneen lämpojen kurissa pysymisessä.
Kuvia tämänhetken tilanteesta voisin ottaa tässä jokupäivä.
Niin juu... tuli tuossa päästyä loppukesästä tolla lavafoordilla 15 sekan puolellekin. Paras veto 15.8 ja 140km/h

http://video.google.com/videoplay?docid" onclick="window.open(this.href);return false; ... 9879&hl=en
Tuolla olis jonkinmoista ajelua tolla lavataunuksella mikäli se mersumiehiä sattuu kiinnostamaan.
Viimeksi muokannut Petehri, Ma 20.06.2011 01:00. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jarruiksi tuli eteen 24 venasen bensavehkeen levyt ja satulat, takana vakiot. Kaikki jarruletkut, putket yms tuli uusittua ja ATE:n kisanesteet.
Pakoputki kokomatkan 3,5" yhdellä Simons:sin rosteripontöllä.
Piti myös tehdä uusi pienempi paisuntasäiliö rosterista, kun orkkis muovinen otti ahtimeen kiinni.
3" rosteriset ahtoputket, putket ja imusarjan käytin pulverimaalauksessa.
Vanha moottoriöljyn lauhdutin oli tullut tiensä päähän. Hankin tilalle hieman suuremman ja laitoin toisen samanlaisen automaattiöljylle. Uusi syylarikin tuli hankittua. Meinasi vaan olla jonkinverran ahdasta kun ahtoputketkin piti saada jostain sopimaan.
Ulkokuoresta tulee kuvia kun saan kaikki osat paikalleen.
Pakoputki kokomatkan 3,5" yhdellä Simons:sin rosteripontöllä.
Piti myös tehdä uusi pienempi paisuntasäiliö rosterista, kun orkkis muovinen otti ahtimeen kiinni.
3" rosteriset ahtoputket, putket ja imusarjan käytin pulverimaalauksessa.
Vanha moottoriöljyn lauhdutin oli tullut tiensä päähän. Hankin tilalle hieman suuremman ja laitoin toisen samanlaisen automaattiöljylle. Uusi syylarikin tuli hankittua. Meinasi vaan olla jonkinverran ahdasta kun ahtoputketkin piti saada jostain sopimaan.
Ulkokuoresta tulee kuvia kun saan kaikki osat paikalleen.
Viimeksi muokannut Petehri, Ma 20.06.2011 00:56. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- konjamiini
- Turbospesialisti
- Viestit: 346
- Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
- Paikkakunta: K-Pohojanmaa
Kyllähän tuota on tarkoitus ensikesänä mennä radalle kiusaamaan.
Alakierroksilla ahdin toimii melko mukavasti. Paikallaan kun kierrättää niin 3500 kierrosta = 1,5 kiloo ahtoo. Sillon menee ahdin tukkoon kun pitäisi siipiä alkaa avaamaan eikä sähköohjausta ole vielä tehty.
Greenin kartiokin meni jo alipaineesta hieman littiin. Isoilla kierroksilla imaisee ahdin varmaan sen sisälleen!!
Ajossa kun nostattaa paineita jarruavastaan niin 1500 kierrosta 0,5 kiloo, 2000 kierrosta 1 kilo ahtoo ja si alkaa jauhamaan paikallaan tyhjää.
Tuonverran kerkesin testailemaan ennen lumien tuloa.....nyt on taas pitkä talvi edessä armotonta rakentamista.
Eiköhan se keväällä jotenkin liikahda.
Alakierroksilla ahdin toimii melko mukavasti. Paikallaan kun kierrättää niin 3500 kierrosta = 1,5 kiloo ahtoo. Sillon menee ahdin tukkoon kun pitäisi siipiä alkaa avaamaan eikä sähköohjausta ole vielä tehty.
Greenin kartiokin meni jo alipaineesta hieman littiin. Isoilla kierroksilla imaisee ahdin varmaan sen sisälleen!!

Ajossa kun nostattaa paineita jarruavastaan niin 1500 kierrosta 0,5 kiloo, 2000 kierrosta 1 kilo ahtoo ja si alkaa jauhamaan paikallaan tyhjää.
Tuonverran kerkesin testailemaan ennen lumien tuloa.....nyt on taas pitkä talvi edessä armotonta rakentamista.
Eiköhan se keväällä jotenkin liikahda.

Taas on pitkästä aikaan projekti edistynyt hieman.
Sisustan rakentaminen on aloitettu. Kilometrit näkyivät myös sisällä joten penkit vaihtuivat ryhdikkäämpiin.
Eteen hankin käytetyt Recaron sporttijakkarat ja taakse tuli 190 2.3 16v:n takapenkki.
Takapenkki ei ihan suoraan sopinutkaan, vaikka oli rungoltaa hyvin lähelle saman muotoinen kuin w124:sen penkki. Alaosa olisi ollut riittävän leveä mutta yläosasta jäi melko iso (5cm) rako.
Nyt 16v:n penkin pehmusteet siirretään w124:sen penkin rungolle ja levitetään tarvittava määrä.
Etupenkit sai melkohelposti sopimaan mersun kiskoihin. Ainut ongelma on että ne ovat 8cm kapeammat kuin mersun omat joten vaativat kiskojenpäälle jonkinlaiset peitelevyt. Siis pelkästään ulkonäkö syistä.
Tällähetkellä penkit ja oviverhoilut on verhoilijan käsittelyssä.
Myös japi-parts:ilta tuli haettua kaikkea pientä sisustaan.
Kuvia
http://smg.photobucket.com/albums/v211/Petehri/Sisusta/
Ulkokuorikin alkaisi olemaan lähes kunnossa. Pientä viimeistelyä vailla.
Sisustan rakentaminen on aloitettu. Kilometrit näkyivät myös sisällä joten penkit vaihtuivat ryhdikkäämpiin.
Eteen hankin käytetyt Recaron sporttijakkarat ja taakse tuli 190 2.3 16v:n takapenkki.
Takapenkki ei ihan suoraan sopinutkaan, vaikka oli rungoltaa hyvin lähelle saman muotoinen kuin w124:sen penkki. Alaosa olisi ollut riittävän leveä mutta yläosasta jäi melko iso (5cm) rako.
Nyt 16v:n penkin pehmusteet siirretään w124:sen penkin rungolle ja levitetään tarvittava määrä.
Etupenkit sai melkohelposti sopimaan mersun kiskoihin. Ainut ongelma on että ne ovat 8cm kapeammat kuin mersun omat joten vaativat kiskojenpäälle jonkinlaiset peitelevyt. Siis pelkästään ulkonäkö syistä.
Tällähetkellä penkit ja oviverhoilut on verhoilijan käsittelyssä.
Myös japi-parts:ilta tuli haettua kaikkea pientä sisustaan.
Kuvia
http://smg.photobucket.com/albums/v211/Petehri/Sisusta/
Ulkokuorikin alkaisi olemaan lähes kunnossa. Pientä viimeistelyä vailla.
Nyt olisi hiukan hifipuolen tavaroitakin hankittu.
Kamat on spl-dynamics:in valikoimasta
Hattuhyllylle rakennan kotelon kahdelle 10 subbarille. Taakse 6.2 erillis sarja. Etupäähän koelaudan vakiokohtiin 5.2 sarja ja oviin lisäksi 6 tuumaiset.
Autosta ei todellakaan tule mitään hifi autoa. Kunhan vain omaa korvaa sointi miellyttää niin riittää mulle.
kuva:
http://smg.photobucket.com/albums/v211/Petehri/Hifi/
1 x SD-5.2
1 x SD-6.2
1 x SD-6.1
2 x PRO-250 D2
1 x 1200D vahvari
Kamat on spl-dynamics:in valikoimasta
Hattuhyllylle rakennan kotelon kahdelle 10 subbarille. Taakse 6.2 erillis sarja. Etupäähän koelaudan vakiokohtiin 5.2 sarja ja oviin lisäksi 6 tuumaiset.
Autosta ei todellakaan tule mitään hifi autoa. Kunhan vain omaa korvaa sointi miellyttää niin riittää mulle.
kuva:
http://smg.photobucket.com/albums/v211/Petehri/Hifi/
1 x SD-5.2
1 x SD-6.2
1 x SD-6.1
2 x PRO-250 D2
1 x 1200D vahvari
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Tänään tuli taas hieman lisää sisustan osia.
Sparcon valikoimasta löytyi ratti + keskiö, vaidekepin nuppi ja poljinpinnat.
Kuvia:
http://smg.photobucket.com/albums/v211/Petehri/Sisusta/
Sparcon valikoimasta löytyi ratti + keskiö, vaidekepin nuppi ja poljinpinnat.
Kuvia:
http://smg.photobucket.com/albums/v211/Petehri/Sisusta/
Nyt olisi sitten niitä kuvia autosta ulkoapäin.
Väri ei oikein pääse kuvissa esille. Näyttää paljon tummemmalta kuin mitä oikeasti on.
http://smg.photobucket.com/albums/v211/Petehri/Ulkoa/
Jos tähän nyt vielä listaisi kaikki ulkokuoren muutokset:
E-mallin konepelti
E-mallin kontinkansi
E-mallin puskurit
Muovihelmat
Ovenkahvat cromilistoilla
Kiiltävät kattolistat
Demec race korisarja
Kristalli valot + vilkut + maski Japi-parts:ilta
Peilit w123 korimallista
Cromiset suuttimet konepellissä w126 kopasta
18x8 amg vanteet
Lisäksi jotain pientä mm. uusi anteeni katolla, pyyhkijän varsi maalattu korinvärillä, lampun pesurit poistettu, takakontinlukko poistettu, takalipasta poistettu toinen pakoputken ulostulokohta, bilteman SUURIN pakoputkenpää
Auto on kuvissa vielä liian korkea, varsinkin takapäästä. Putoaa kyllä alas kunhan saan sisustan paikalleen.
Väri ei oikein pääse kuvissa esille. Näyttää paljon tummemmalta kuin mitä oikeasti on.
http://smg.photobucket.com/albums/v211/Petehri/Ulkoa/
Jos tähän nyt vielä listaisi kaikki ulkokuoren muutokset:
E-mallin konepelti
E-mallin kontinkansi
E-mallin puskurit
Muovihelmat
Ovenkahvat cromilistoilla
Kiiltävät kattolistat
Demec race korisarja
Kristalli valot + vilkut + maski Japi-parts:ilta
Peilit w123 korimallista
Cromiset suuttimet konepellissä w126 kopasta
18x8 amg vanteet
Lisäksi jotain pientä mm. uusi anteeni katolla, pyyhkijän varsi maalattu korinvärillä, lampun pesurit poistettu, takakontinlukko poistettu, takalipasta poistettu toinen pakoputken ulostulokohta, bilteman SUURIN pakoputkenpää

Auto on kuvissa vielä liian korkea, varsinkin takapäästä. Putoaa kyllä alas kunhan saan sisustan paikalleen.