w210 kallistuksenvakaaja

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
timi.lin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 441
Liittynyt: Ti 07.02.2006 21:55
Paikkakunta: keskisuomi

w210 kallistuksenvakaaja

Viesti Kirjoittaja timi.lin »

eli,pitäs vaihtaa koiranluut eteen mutta se vakaajatanko on hieman kulunnu,uudet kun vaihtaa niin pysyy hiljasena noin 2kk sitte alkaa taas se ihana kolina :twisted: eli miten se kannattas täyttää se alue mihin se nivelen kumi tulee...?joku muovi holkki tai vastaava...ehdotuksia otetaan mielellään vastaan :D
w210 220d 98
w126 500sec kesä pirssi!
Avatar
Boss
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1491
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:06

Viesti Kirjoittaja Boss »

Tuskin se nyt niin kulunut on? Uudet tilalle vaan niin kestää taas sen 2kk.
MB W210 200cdi -01
Avatar
timi.lin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 441
Liittynyt: Ti 07.02.2006 21:55
Paikkakunta: keskisuomi

Viesti Kirjoittaja timi.lin »

ikävä kyllä on se vaan niin kulunnu,eikä viitsi joka 2kk välein vaihtaa niitä niveliä.
w210 220d 98
w126 500sec kesä pirssi!
CustomMB
Mersumies
Mersumies
Viestit: 723
Liittynyt: Su 20.06.2004 21:25

Viesti Kirjoittaja CustomMB »

Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 13:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Boss
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1491
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:06

Viesti Kirjoittaja Boss »

Tai uusi tanko.....tai vaikka vähemmin kulunut käytetty, niitä löytyy ainakin 50 euron hintaan taatusti.
MB W210 200cdi -01
Avatar
Henu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ma 07.04.2003 21:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Henu »

täräytä sitä koiranluun vakaajanpuolesta päätä hieman soikeaksi niin kestää huomattavasti pidempään. Vähän on hankalampi laittaa paikalleen, mutta kyllä se liukasteen kanssa sinne menee 8)
näin ne tekee merkkiliikkeessäkin kuluneempien vakaajien kanssa...
Henkka

Mini Cooper Clubman -09

ex. Honda Accord 2.2 i-CTDi -06

ex. E 200 CDI -99
Avatar
matti virta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 205
Liittynyt: To 17.04.2003 14:50

vakaaja

Viesti Kirjoittaja matti virta »

Pari kuukautta/3500km kesti tarvikemalliset vakaajan pystytangot.
Itse vakaajassa ei näy kulumaa, pää näytti aivan pyöreältä, silti ei kestänyt.
Ajattelin tehdä kokeeksi nailon-holkit yläpäähän.
Avatar
timi.lin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 441
Liittynyt: Ti 07.02.2006 21:55
Paikkakunta: keskisuomi

Viesti Kirjoittaja timi.lin »

perjantaina haen uuden tangon,80e :D loppuu se helkatin pauke
w210 220d 98
w126 500sec kesä pirssi!
Avatar
jytäkkä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 679
Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue

Viesti Kirjoittaja jytäkkä »

Yks konsti olis sahata ylä silmukka auki ja
hitsata siihen latat 90asteen kulmaan sahauskohtaan.
Lattoihin reijät ja pultti läpi ja lukkomutterit päähän.
Lattojen väliin pitäisi jättää kiristysvaraa ajatellen sopiva väli.
Aina kun alkaa kolistaan niin pikku kiristys ja taas mennään.
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************

EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin

---------------------------------------------------------------------
Avatar
timi.lin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 441
Liittynyt: Ti 07.02.2006 21:55
Paikkakunta: keskisuomi

Viesti Kirjoittaja timi.lin »

jytäkkä kirjoitti:Yks konsti olis sahata ylä silmukka auki ja
hitsata siihen latat 90asteen kulmaan sahauskohtaan.
Lattoihin reijät ja pultti läpi ja lukkomutterit päähän.
Lattojen väliin pitäisi jättää kiristysvaraa ajatellen sopiva väli.
Aina kun alkaa kolistaan niin pikku kiristys ja taas mennään.
yks kaveri ehotti ihan samaa,varmaan ois toimiva systeemi,mutta valitsin sen helpoiman,eli uusi vakaaja!
w210 220d 98
w126 500sec kesä pirssi!
Rassaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: Ke 28.04.2004 12:25
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Rassaaja »

Toi kiristettävä koiranluuhan on hyvä idea. Mitä mahtaa leimamies sanoa siihen?
Avatar
Boss
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1491
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:06

Viesti Kirjoittaja Boss »

Rassaaja kirjoitti:Toi kiristettävä koiranluuhan on hyvä idea. Mitä mahtaa leimamies sanoa siihen?
Tuskin se mitään sanoo, ei sanonu mitään vaikka meikäläisellä ne koliskin niin pirusti että melkein teki kipeetä istua kyydissä.
MB W210 200cdi -01
Avatar
jytäkkä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 679
Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue

Viesti Kirjoittaja jytäkkä »

timi.lin kirjoitti:
jytäkkä kirjoitti:Yks konsti olis sahata ylä silmukka auki ja
hitsata siihen latat 90asteen kulmaan sahauskohtaan.
Lattoihin reijät ja pultti läpi ja lukkomutterit päähän.
Lattojen väliin pitäisi jättää kiristysvaraa ajatellen sopiva väli.
Aina kun alkaa kolistaan niin pikku kiristys ja taas mennään.
yks kaveri ehotti ihan samaa,varmaan ois toimiva systeemi,mutta valitsin sen helpoiman,eli uusi vakaaja!
Jep,kyllä minäkin menin vielä aidasta matalimmalta kohdalta.
Autotallissa odottelee uudet KL:n koiranluut.
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************

EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin

---------------------------------------------------------------------
Avatar
timi.lin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 441
Liittynyt: Ti 07.02.2006 21:55
Paikkakunta: keskisuomi

Viesti Kirjoittaja timi.lin »

no niin,uusi vakaajatanko ja koiranluut vaihdettu :D ja ne hemmetin kolinat hävis!!
oli vaan aikalailla kulunnu se tanko.
w210 220d 98
w126 500sec kesä pirssi!
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Vanha aihe, mutta sivuaa ongelmaani. Eli W109 takakallistuksen vakaaja on irti ja uudet kumit hommattu. Ajattelin puhalluttaa ja epoksimaalauttaa tangon. Nyt kuulin että koska tangon tulee kiertyä niin hiekkapuhallus saattaa karkaista tangon pintaa ja se voi jopa alkaa halkeilla :shock: . En kyllä usko tuohon, ainakaan normi kesäajossa vakaaja ei joudu erityisen kovalle rasitukselle. Siinä on ruosteta, maalia ja massaa joten kauhea homma putsata muulla tapaa :evil: .
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
perkhele
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Pe 22.08.2008 21:01
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja perkhele »

Ei tartte puhallella-ostat vaan Rajamäen väkiviina etikkaa 5l pöntön ja johonkin laakeaan astiaan kippaat sen sellaisenaan ja sinne ruostuneen tavaran survot ja parin päivän kuluttua ihmettelet ruosteetonta osaasi...

karra kirjoitti:Vanha aihe, mutta sivuaa ongelmaani. Eli W109 takakallistuksen vakaaja on irti ja uudet kumit hommattu. Ajattelin puhalluttaa ja epoksimaalauttaa tangon. Nyt kuulin että koska tangon tulee kiertyä niin hiekkapuhallus saattaa karkaista tangon pintaa ja se voi jopa alkaa halkeilla :shock: . En kyllä usko tuohon, ainakaan normi kesäajossa vakaaja ei joudu erityisen kovalle rasitukselle. Siinä on ruosteta, maalia ja massaa joten kauhea homma putsata muulla tapaa :evil: .
Vastaa Viestiin