eli,pitäs vaihtaa koiranluut eteen mutta se vakaajatanko on hieman kulunnu,uudet kun vaihtaa niin pysyy hiljasena noin 2kk sitte alkaa taas se ihana kolina eli miten se kannattas täyttää se alue mihin se nivelen kumi tulee...?joku muovi holkki tai vastaava...ehdotuksia otetaan mielellään vastaan
täräytä sitä koiranluun vakaajanpuolesta päätä hieman soikeaksi niin kestää huomattavasti pidempään. Vähän on hankalampi laittaa paikalleen, mutta kyllä se liukasteen kanssa sinne menee
näin ne tekee merkkiliikkeessäkin kuluneempien vakaajien kanssa...
Pari kuukautta/3500km kesti tarvikemalliset vakaajan pystytangot.
Itse vakaajassa ei näy kulumaa, pää näytti aivan pyöreältä, silti ei kestänyt.
Ajattelin tehdä kokeeksi nailon-holkit yläpäähän.
Yks konsti olis sahata ylä silmukka auki ja
hitsata siihen latat 90asteen kulmaan sahauskohtaan.
Lattoihin reijät ja pultti läpi ja lukkomutterit päähän.
Lattojen väliin pitäisi jättää kiristysvaraa ajatellen sopiva väli.
Aina kun alkaa kolistaan niin pikku kiristys ja taas mennään.
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
jytäkkä kirjoitti:Yks konsti olis sahata ylä silmukka auki ja
hitsata siihen latat 90asteen kulmaan sahauskohtaan.
Lattoihin reijät ja pultti läpi ja lukkomutterit päähän.
Lattojen väliin pitäisi jättää kiristysvaraa ajatellen sopiva väli.
Aina kun alkaa kolistaan niin pikku kiristys ja taas mennään.
yks kaveri ehotti ihan samaa,varmaan ois toimiva systeemi,mutta valitsin sen helpoiman,eli uusi vakaaja!
jytäkkä kirjoitti:Yks konsti olis sahata ylä silmukka auki ja
hitsata siihen latat 90asteen kulmaan sahauskohtaan.
Lattoihin reijät ja pultti läpi ja lukkomutterit päähän.
Lattojen väliin pitäisi jättää kiristysvaraa ajatellen sopiva väli.
Aina kun alkaa kolistaan niin pikku kiristys ja taas mennään.
yks kaveri ehotti ihan samaa,varmaan ois toimiva systeemi,mutta valitsin sen helpoiman,eli uusi vakaaja!
Jep,kyllä minäkin menin vielä aidasta matalimmalta kohdalta.
Autotallissa odottelee uudet KL:n koiranluut.
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
Vanha aihe, mutta sivuaa ongelmaani. Eli W109 takakallistuksen vakaaja on irti ja uudet kumit hommattu. Ajattelin puhalluttaa ja epoksimaalauttaa tangon. Nyt kuulin että koska tangon tulee kiertyä niin hiekkapuhallus saattaa karkaista tangon pintaa ja se voi jopa alkaa halkeilla . En kyllä usko tuohon, ainakaan normi kesäajossa vakaaja ei joudu erityisen kovalle rasitukselle. Siinä on ruosteta, maalia ja massaa joten kauhea homma putsata muulla tapaa .
Ei tartte puhallella-ostat vaan Rajamäen väkiviina etikkaa 5l pöntön ja johonkin laakeaan astiaan kippaat sen sellaisenaan ja sinne ruostuneen tavaran survot ja parin päivän kuluttua ihmettelet ruosteetonta osaasi...
karra kirjoitti:Vanha aihe, mutta sivuaa ongelmaani. Eli W109 takakallistuksen vakaaja on irti ja uudet kumit hommattu. Ajattelin puhalluttaa ja epoksimaalauttaa tangon. Nyt kuulin että koska tangon tulee kiertyä niin hiekkapuhallus saattaa karkaista tangon pintaa ja se voi jopa alkaa halkeilla . En kyllä usko tuohon, ainakaan normi kesäajossa vakaaja ei joudu erityisen kovalle rasitukselle. Siinä on ruosteta, maalia ja massaa joten kauhea homma putsata muulla tapaa .