Hehkun valo
- -King Of The Road-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 163
- Liittynyt: Su 26.03.2006 19:59
- Paikkakunta: Keminmaa
Hehkun valo
Minulla tuossa aamulla ku lähdin liikkeelle niin hekutin ihan normaalisti ja sitte vähän ajan päästä sytty hehkun valo.. ja nyt ku uudestaan tarttaa niin hehkun valo ei pala ollenkaan ja ku auto käynnistyy niin valo syttyy...onko kyseessä hehkurele joka on rikki tai jotain..
-Maailma tarvitsee esikuvia-
Nykyiset:
Volvo 940D24TDIC (toivottavasti vaihtuu mersuun)
Ex meset:
-93 300dt
-94 E250D 20v
Nykyiset:
Volvo 940D24TDIC (toivottavasti vaihtuu mersuun)
Ex meset:
-93 300dt
-94 E250D 20v
- -King Of The Road-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 163
- Liittynyt: Su 26.03.2006 19:59
- Paikkakunta: Keminmaa
hehkut
kiitän neuvosta..
-Maailma tarvitsee esikuvia-
Nykyiset:
Volvo 940D24TDIC (toivottavasti vaihtuu mersuun)
Ex meset:
-93 300dt
-94 E250D 20v
Nykyiset:
Volvo 940D24TDIC (toivottavasti vaihtuu mersuun)
Ex meset:
-93 300dt
-94 E250D 20v
Re: hehkut
Mulla oli väyrysessä sama vika ja vaihdoin hehkut eikä parantunut yhtään.
Siispä missähän nyt on vika?
Siispä missähän nyt on vika?
180 Esprit
220 AMGD -98
www.akihietala.com
220 AMGD -98
www.akihietala.com
Re: hehkut
anopin hiacessa -98 sama tauti paitsi valo ei syty missään tilanteessa tarvike hehkuilla .hehkuille tulee virta niin kuin pitää . soitin toyota huoltoon niin sanoivat että pitää olla alkuperäinen hehkutulppa niin valo toimii on kuulema niin tarkka vastuksen tunnistamis järjestelmä et havaitsee hiukan eri vastuksella olevan tarvike tulpanahkeinen kirjoitti:Mulla oli väyrysessä sama vika ja vaihdoin hehkut eikä parantunut yhtään.
Siispä missähän nyt on vika?
s124 250 d -91 ex w123 240 d -83 köyhällä ei oo varaa ostaa huonoa
paha sanoo, että mikä auto tässä nyt on kyseessä, mutta ainakin omaani vaihdoin mialummin kerralla kaikki, kun jokaisen vuoron perään. sen verran helpommalla pääsee...cuuno kirjoitti:....tarkista sähkö kynällä hehkureleen luota nastoista mikä hehku pimee
![]()
.....HALOO älä turhaan vaihda kaikki hehkuja![]()

W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Itsellä ilmeni tämä sama vika kun auto oli seissyt viikko tolkulla pihalla ja hälytin oli syönyt akun niin kuiviin että ei jaksanut lopussa enää edes hehkuttaa...sen jälkeen latasin akun ja hehkuvalo ei enää syty startatessa vaan sen jälkeen kun auto on jo käynnissä. Oiskohan itelläki tuo hehku(t) menny tai rele?Lataamista ennen toimi ihan moitteettomasti.
M-B 250dt ic-89
Sain juhannuksena korjattua omat hehkut kun hehkun valo jäi startin jälkeen palamaan jatkuvasti. Hehkut tuli jo aiemmin vaihdettua tuloksetta. Koko ajan on ollut tunne, että kaikki hehkut hehkuttaa, sillä auto on lähtenyt jopa kovilla pakkasilla nätisti ja tasaisesti käyntiin.
Nyt testasin digitaalisen volttimittarin virtamittauksella jokaisen hehkun ja sen johdon suoraan siitä liittimestä. Vaikka mittarin luvattiin kestävän vain 10A niin hyvin se kesti, vaikka näyttikin 15A lukemia. Tulos, kaikki hehkut ja johdot ok.
Seuraavaksi kävin hehkureleen kimppuun. Katsoin ensin, että rele on liimattu kasaan, mutta kotelo onkin normaaleilla napsahdusliitoksilla kasattu ja sauma on saumattu massalla. Viilsin mattoveitsellä massan pois ja viimeistelin ohuella ruuvimensselillä. Tämän jälkeen rele aukesi nätisti.
Releen sisällä menee jokaiselle hehkulle kaksi metallilankaa, joista toinen toiminee itse hehkuna ja toinen sen tarkistuksena tai jonain jälkihehkuna. No, olivat mitä hyvänsä, mutta kahdesta hehkusta oli toinen lanka poikki. Yritin juottaa lankoja ohuen johdon kanssa kasaan, mutta tina ei tahtonut kunnolla tarttua. Joten tein vähän pidemmästä johdosta hyppylangan, jonka juotin piirilevyn toiselle puolelle ja toisen pään liittimen juureen. Lanka on sen verran ohutta, että sen luulisi palavan poikki ensimmäisenä, jos jotain ongelmaa ilmenee.
Tulos, hehkun merkkivalo sammuu kuten pitääkin. Ja rahaa säästyi uuden hehkureleen hinta n. tunnin työstä.
Nyt testasin digitaalisen volttimittarin virtamittauksella jokaisen hehkun ja sen johdon suoraan siitä liittimestä. Vaikka mittarin luvattiin kestävän vain 10A niin hyvin se kesti, vaikka näyttikin 15A lukemia. Tulos, kaikki hehkut ja johdot ok.
Seuraavaksi kävin hehkureleen kimppuun. Katsoin ensin, että rele on liimattu kasaan, mutta kotelo onkin normaaleilla napsahdusliitoksilla kasattu ja sauma on saumattu massalla. Viilsin mattoveitsellä massan pois ja viimeistelin ohuella ruuvimensselillä. Tämän jälkeen rele aukesi nätisti.
Releen sisällä menee jokaiselle hehkulle kaksi metallilankaa, joista toinen toiminee itse hehkuna ja toinen sen tarkistuksena tai jonain jälkihehkuna. No, olivat mitä hyvänsä, mutta kahdesta hehkusta oli toinen lanka poikki. Yritin juottaa lankoja ohuen johdon kanssa kasaan, mutta tina ei tahtonut kunnolla tarttua. Joten tein vähän pidemmästä johdosta hyppylangan, jonka juotin piirilevyn toiselle puolelle ja toisen pään liittimen juureen. Lanka on sen verran ohutta, että sen luulisi palavan poikki ensimmäisenä, jos jotain ongelmaa ilmenee.
Tulos, hehkun merkkivalo sammuu kuten pitääkin. Ja rahaa säästyi uuden hehkureleen hinta n. tunnin työstä.

S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
vähä Wanha topic,mut en viittiny uuttakaan aloittaa
Korjasin w210 200cdi väykystä kanssa itte ton hehkureleen. tosin sain juotettua tuon langan tohon palaneen tilalle,MUTTA nyt tuo hehkun valo jää palamaan ihan satunnaisesti. eli käynnistäessä hehkuttaa normaalisti,mutta sitten kun käynnistyy niin jää hekun valo palaa noin puoleksi minuutiksi ja sit sammuu. ei tee joka starttauksella sitä vaan sillon tällöin. hehkut on kaikki uusittu kerralla ja samanmerkkisiä. hehkut ja kaapelit on tutkittu mitattu,oon myös yleismittarilla mittaillu noita ohmi lukemia tuolta releeltäkin että ei ole huonoja juotoksia kontakteja. joka liitin suihkittu putsattu crc:llä. missä vika? jääkö tuosta hehkureleestä mihinkään vikamuistiin tietoa? jos se sen takia sitä valoa vilkuttelee??
