mersun katsastus
mersun katsastus
Ostin tuossa kesällä saksasta tuodun mersun, oli katsastettu silloin jo suomessa. Tämä on ensimmäinen oma mersuni ja siis ensimmäinen mersun katsastus ois viimeistään heinäkuussa tiedossa. Kysynkin, miten katsastusinsinöörit suhtautuu mersuihin, onko kateutta? vai suhtautuvatko, kuten muihinkin automalleihin. Ei ole tiedossa vikoja näin etukäteen, Mitäköhän ovat yleisimmät pomppaus syyt tällaisella autolla? kiitos etukäteen.
124 -vs. 89
124 -vs. 89
Viimeksi muokannut tapve, Ma 03.04.2006 12:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
BMW 520 D A touring
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
Minun autoihini ovat aina suhtautuneet mielestäni samoin kuin mihin tahansa muunmerkkiseenkin autoon (tästä tosin ei ole kokemusta
). Jos hylsyjä on tullut, ne ovat olleet pieniä ja aiheesta, tyyliin jousi poikki tms. Perustan kokemukseni Savonlinnan ja Joensuun "virallisiin" katsastusasemiin.
Hylkysyyt: allekirjoituksestasi ei selviä, onko auto S123, S124 vai S210-tyyppiä. Kerropa vielä se.

Hylkysyyt: allekirjoituksestasi ei selviä, onko auto S123, S124 vai S210-tyyppiä. Kerropa vielä se.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Perjantaina katsastettiin tuo medän perheen liian pieni MB-merkkinen joukkojen kuljetusväline eräällä etelä Espoon katsastusasemalla. 30 minuutin alustan veivauksen ja tarkistuksen ( muut kohteet tarkastettiin 4:ssä minuutissa ) jälkeen inssi toi konttorin puolelle paperit ja avaimet ja tokaisi happamasti ettei hän siitä mitään vikaa löytänyt......... Kuten ei 10 vuotta täyttävästä 201tkm ajetusta pidäkkäään löytyä...... 

Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Re: mersun katsastus
Eipä ole ongelmia ollut minullakaan. Toki se hylsyn syy voi olla ihan mikä vaan, jos autossa on joku vika niin se toivottavasti löytyy konttorilla. Toivottavasti siksi, että esimerkiksi joku jarruvika pitää löytää ja kehottaa korjaamaan ennen kuin siitä aiheutuu vaaratilanteita tien päällä.tapve kirjoitti:Kysynkin, miten katsastusinsinöörit suhtautuu mersuihin, onko kateutta? vai suhtautuvatko, kuten muihinkin automalleihin. Ei ole tiedossa vikoja näin etukäteen, Mitäköhän ovat yleisimmät pomppaus syyt tällaisella autolla? kiitos etukäteen.
124 -vs. 89
Se onkin jo toinen juttu, että mersun heikkoja paikkoja kuten esimerkiksi perän niveliä katsastusmiehet eivät useinkaan osaa katsoa tai saada esiin. Samoin mielenkiintoista on, että iskaritesti näyttää MB:lle useinkin hyviä arvoja, vaikka alla olisi täysin loppuunpoljetut pumput.
Vailla faktatietoa väitän täysin stetson-teoriana että MB narahtaa suhteellisen usein takapään jarruista, käyttö- tai seisontasellaisesta.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
tuohan vähän kuulostaa niinkuin ois hakemalla hakenut vikaa/ väljyyttä jostain, onkohan yksityiset konttorit parempia tai yksityisiähän ne nykyisin on kaikki, mut onkohan eroja?adenauer300 kirjoitti:Perjantaina katsastettiin tuo medän perheen liian pieni MB-merkkinen joukkojen kuljetusväline eräällä etelä Espoon katsastusasemalla. 30 minuutin alustan veivauksen ja tarkistuksen ( muut kohteet tarkastettiin 4:ssä minuutissa ) jälkeen inssi toi konttorin puolelle paperit ja avaimet ja tokaisi happamasti ettei hän siitä mitään vikaa löytänyt......... Kuten ei 10 vuotta täyttävästä 201tkm ajetusta pidäkkäään löytyä......
BMW 520 D A touring
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
Enempi siinä vaikuttaa insinöörin ns. "päivän kunto".
Eli ottaako heppua päähän heti aamusta, esim. emäntä pihtaa, kahvi kaatu pöydälle, omassa autossa vikaa, jne...
Mulle ovat olleet ihan kohteliaita kun olen mursuja konttorille vienyt. Ennemminkin katsovat Accordia tarkemmalla silmällä, ainakin kommentteja tulee vähän herkemmin kuin mursujen kanssa. Olen käynyt pohjois-hesan yhdellä entisellä valtionkonttorilla, ovat oikeesti olleet ihan asiallisia.
Jos inssi heittäytyy tärkeilemään, niin kerro jotta "voit ostaa sen itsellesi jos se helpottaa..."
Eli ottaako heppua päähän heti aamusta, esim. emäntä pihtaa, kahvi kaatu pöydälle, omassa autossa vikaa, jne...
Mulle ovat olleet ihan kohteliaita kun olen mursuja konttorille vienyt. Ennemminkin katsovat Accordia tarkemmalla silmällä, ainakin kommentteja tulee vähän herkemmin kuin mursujen kanssa. Olen käynyt pohjois-hesan yhdellä entisellä valtionkonttorilla, ovat oikeesti olleet ihan asiallisia.

Jos inssi heittäytyy tärkeilemään, niin kerro jotta "voit ostaa sen itsellesi jos se helpottaa..."

420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Ilmeisesti meinaat Oulun seudulla leimata Mersusi, lukaseppas
tuolta --> http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=29461
oma kokemukseni ja saat varmaan jotain osviittaa missä EI kannata käydä! Käyttäsin kyllä sinuna siellä kotisuunnallasi kempeleessä
tuolta --> http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=29461
oma kokemukseni ja saat varmaan jotain osviittaa missä EI kannata käydä! Käyttäsin kyllä sinuna siellä kotisuunnallasi kempeleessä
Lähes aina asiallinen, ehkä hieman utelias, linja.
Poikkeus vahvistaa säännön, sanotaan. Viikko sitten oli hylsy tosi lähellä. Katsastusmies otti satalankun TOSI syyniin ja totesi lopuksi - tää pitäis hylätä. Löydetyt viat: toinen etuseisontavalo pimeenä, oikea etuajovalon suuntaus hieman liian alhaalla ja akun kiinnitys löysälllä!!!!!!!!!?????. No antoi kuitenkin ARMON käydä oikeudesta tälläkertaa - TOSI PAHOJA PUUTTEITA MEINAAN.
Itseasiassa 16 vuoden aikana mersuilla on tullut tasan yksi hylkäys. Pari vuotta sitten oli toinen etujousi poikki - varmaan yleisin mersujen hylkäyssyy.
Poikkeus vahvistaa säännön, sanotaan. Viikko sitten oli hylsy tosi lähellä. Katsastusmies otti satalankun TOSI syyniin ja totesi lopuksi - tää pitäis hylätä. Löydetyt viat: toinen etuseisontavalo pimeenä, oikea etuajovalon suuntaus hieman liian alhaalla ja akun kiinnitys löysälllä!!!!!!!!!?????. No antoi kuitenkin ARMON käydä oikeudesta tälläkertaa - TOSI PAHOJA PUUTTEITA MEINAAN.
Itseasiassa 16 vuoden aikana mersuilla on tullut tasan yksi hylkäys. Pari vuotta sitten oli toinen etujousi poikki - varmaan yleisin mersujen hylkäyssyy.
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Tais olla inssillä verensokerit hieman alakantissa..... 

420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Meni sentään läpi
Eli w203 220cdi 7/03 ajettu 78tkm pääsi ensimmäiseen valtion hyväksymään tarkastukseen 3.4 Mäntsälässä. Jarrut oli tasaiset, iskarit 71-74%. Toinen etusumari kuulemma vähän ylös suunnattu. Eipä kuitenkaan jaksanut kirjoittaa mitään katsastuspöytäkirjaan. Ei siitä, eikä muustakaan. Inssi ystävällisesti selitti pakokaasumittauksen yksityiskohtia, kun esitin kiinnostusta asiaan. Tämä sen jälkeen kun otin koneen suojamuovin pois jotta inssi sai maapiuhan johonkin kun on nämä nykyautot niin täynnä verhoilua.
0,96 kertapolkaisulla sai riittää. Mutta sitten nosturille ja etupään nivelien kimppuun. Meinasi jo käydä itsellä aika pitkäksi kun ukko väänteli ja käänteli. Yritti vielä tukivarsista tai jostain sieltä nostaa mutta kun sopiva välipalikka puuttui niin jäi nostamatta. Noh lisää vääntelyä ja sitten kommentti Hieno auto
. Jotenkin mulle tuli tuntu että välysten tutkimisessa meni aikaa noin 10 kertaa verrattuna samanikäisen vw polon tarkastukseen samalla asemalla. Ehkä Mercedes on sitten niin tekninen laite 



kiitti hyvistä neuvoista, jos käyttäs siellä kempeleessä.MrGallop kirjoitti:Ilmeisesti meinaat Oulun seudulla leimata Mersusi, lukaseppas
tuolta --> http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=29461
oma kokemukseni ja saat varmaan jotain osviittaa missä EI kannata käydä! Käyttäsin kyllä sinuna siellä kotisuunnallasi kempeleessä
BMW 520 D A touring
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
Itellä kans jäi mieleen perusteellinen alustan syynäys, muu auto katottiin hetkessä mutta auton alla ukko viihtyi todellä pitkään. Pohjaan ei ees koskenu, totes vaan että hyvältä näyttää.
Etupäässä käänteli ja väänteli joka paikan mutta kun ei löytänyt mitään niin ilmeisesti kyllästyi. Takapään kohdalla sitten tyytyi vaan vilkaisemaan ja saldoksi jäi lievä välys vasemmassa etupyörässä jonka laittoi leveiden renkaiden ja levenneen raidevälin syyksi..
Etupäässä käänteli ja väänteli joka paikan mutta kun ei löytänyt mitään niin ilmeisesti kyllästyi. Takapään kohdalla sitten tyytyi vaan vilkaisemaan ja saldoksi jäi lievä välys vasemmassa etupyörässä jonka laittoi leveiden renkaiden ja levenneen raidevälin syyksi..
Ajossa: S202 200cdi A -00
Edesmenneet:
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Edesmenneet:
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
- Dieselpower
- Vakiokalustoa
- Viestit: 463
- Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
- Paikkakunta: Kivialho City
Mun auto on aina siinä kunnossa, että voi mennä koska vaan leimalle. 8 vuotta ei kertaakaan hylsyä.
Paras oli joskus 123 katsastaessani inssi ajo auton nosturille, avas konepellin, kurkkas laitto kiinni, käveli auton alta ja kysy et oletko oikein niveliä vaihtanu. Sanoin että vuosi takaperin kaikki. Laski auton alas ja sano et kai sillä vielä ajaa uskaltaa.




RED POWER IHC DT-358
Aina on ollut asiallinen linja.Siis sen suhteen että on mersu,muuten onkin sitten ollut kaikenlaista
Katsastusmiehet tietävät kyllä eri autot,ja niiden tyyppiviat.Mersusta taidetaan nuo alustan osat tonkia aika tarkkaan,tietyt ruostepaikat on tiedossa eri merkeistä jne.Mersun katsastuksessa tuntuu aina kestävän hieman kauemmin.Jonkun nipponin leimaamisessa ei kauaa mene,alustassa ei montaa liikkuvaa osaa

Katsastusmiehet tietävät kyllä eri autot,ja niiden tyyppiviat.Mersusta taidetaan nuo alustan osat tonkia aika tarkkaan,tietyt ruostepaikat on tiedossa eri merkeistä jne.Mersun katsastuksessa tuntuu aina kestävän hieman kauemmin.Jonkun nipponin leimaamisessa ei kauaa mene,alustassa ei montaa liikkuvaa osaa

eikös se käsijarru (jalka) kannattais säätää aina ennen katsastusta,tai niin minä olen joutunut tekemään,mut sehän onkin niin helppo homma renkaiden vaihdon yhteydessä. niin jouduin muinoin tekemään w123:seen ja w124:seen
nyt tähän c180:seen en muistaakseni ole kyseistä huoltoa VIELÄ tehnyt,mutta veikkaan senkin olevan edessä tässä muutaman kuukauden sisään kun katsastus tulee eteen.
nyt tähän c180:seen en muistaakseni ole kyseistä huoltoa VIELÄ tehnyt,mutta veikkaan senkin olevan edessä tässä muutaman kuukauden sisään kun katsastus tulee eteen.
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
Re: Meni sentään läpi
W202 W210 ja kait sitte W203 vikoina on alapallonivelet ja raidetangonpäät.Ainakin ollu konttorilla puhe taxi väykystä on alapallot n.60-70000km kohdalla ekan kerran uusimis kunnossa.Omaani olen laittanu alapallot ja raidepäät ku oon 70000km ajanu(kok ajomäärä 365 tkm)markoala kirjoitti:Eli w203 220cdi 7/03 ajettu 78tkm pääsi ensimmäiseen valtion hyväksymään tarkastukseen 3.4 Mäntsälässä. Jarrut oli tasaiset, iskarit 71-74%. Toinen etusumari kuulemma vähän ylös suunnattu. Eipä kuitenkaan jaksanut kirjoittaa mitään katsastuspöytäkirjaan. Ei siitä, eikä muustakaan. Inssi ystävällisesti selitti pakokaasumittauksen yksityiskohtia, kun esitin kiinnostusta asiaan. Tämä sen jälkeen kun otin koneen suojamuovin pois jotta inssi sai maapiuhan johonkin kun on nämä nykyautot niin täynnä verhoilua.0,96 kertapolkaisulla sai riittää. Mutta sitten nosturille ja etupään nivelien kimppuun. Meinasi jo käydä itsellä aika pitkäksi kun ukko väänteli ja käänteli. Yritti vielä tukivarsista tai jostain sieltä nostaa mutta kun sopiva välipalikka puuttui niin jäi nostamatta. Noh lisää vääntelyä ja sitten kommentti Hieno auto
. Jotenkin mulle tuli tuntu että välysten tutkimisessa meni aikaa noin 10 kertaa verrattuna samanikäisen vw polon tarkastukseen samalla asemalla. Ehkä Mercedes on sitten niin tekninen laite
-Mika-
W124,230 TE -90--ex...
290 TD kombi -97--ex...
C180 -97--ex...
Opel Manta -82
Jeep Wagoneer -77
Toyota Corolla -71, museoauto.....yms
exät 600 SE -92,C220 D -94
190 2,5 16V,CE230,123 300D......
W124,230 TE -90--ex...
290 TD kombi -97--ex...
C180 -97--ex...
Opel Manta -82
Jeep Wagoneer -77
Toyota Corolla -71, museoauto.....yms
exät 600 SE -92,C220 D -94
190 2,5 16V,CE230,123 300D......
No mulla selvis nyt renkaanvaihdossa että on 180sporcoupesta(2.0) menny alapallo tai siis koko tukivarsi piti ostaa uusi.sit olen kerenny jo 2kertaa vaihtamaan "koiranluut" vaikka kilometrejä ei ole kun vasta 70tuhatta!!
no jos ne nyt sit kestäis kun laitoin nyt ne mitä käyttävät c180sporcoupessa(2.3) kun näytti olevan vahvemmat kun mun omassa,vähän piti vinguttaa reikiä isommaksi että sain ne käymään!mut jos nyt tulis kestoo edes vähän enemmän
no jos ne nyt sit kestäis kun laitoin nyt ne mitä käyttävät c180sporcoupessa(2.3) kun näytti olevan vahvemmat kun mun omassa,vähän piti vinguttaa reikiä isommaksi että sain ne käymään!mut jos nyt tulis kestoo edes vähän enemmän

SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu