W 124 tärisee tyhjäkäynnillä.....
W 124 tärisee tyhjäkäynnillä.....
eli kun toi 250 D käy joutokäyntiä auto värisee lievästi. Kyseessä ei ole varmastikkaan konevika vaan epäilen moottorin kumityynyjä. Kun konetta heiluttelee kädellä, ei kyllä vielä kolise. Voisko värinä hävitä kumit vaihtamalla. Kuulemma noi 250 värisee jo viiden pyttynsä takia. Onko sielä muuta mistä tärinä voisi johtua ?? Kilometrejä takana ´260 000.
Re: W 124 tärisee tyhjäkäynnillä.....
Kyllä ne kumityynyt on vaihtoa vaille...mesujusa kirjoitti:eli kun toi 250 D käy joutokäyntiä auto värisee lievästi. Kyseessä ei ole varmastikkaan konevika vaan epäilen moottorin kumityynyjä. Kun konetta heiluttelee kädellä, ei kyllä vielä kolise. Voisko värinä hävitä kumit vaihtamalla. Kuulemma noi 250 värisee jo viiden pyttynsä takia. Onko sielä muuta mistä tärinä voisi johtua ?? Kilometrejä takana ´260 000.
99,8% varma vastaus

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
siinä mahtaa olla sama vika kuin mun mersussa sekin tärisee kovasti tyhjä käynnillä, vika on silloin moottorin kumityynyissä, kl:ltä ne saa 60 euroa kpl, ite hankin ne roi-osasta käytettynä ne maksoi 20 euroa kpl.
123 240 D vm81 Museoajoneuvo projekti
123 300 D vm79 EX Käyttöauto
123 200 D vm82 Varaosa-auto
124 200 D vm89 ex
123 200 D vm78 ent.taxi
123 300 D vm79 EX Käyttöauto
123 200 D vm82 Varaosa-auto
124 200 D vm89 ex
123 200 D vm78 ent.taxi
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Väärässä olet.. Eli moottorin pitää heilua reilusti. Jos se ei heilu yhtään, tai heiluu vain vähän, niin tyynyt ovat pohjassa tai melkein, eli entiset.Manu300cea24 kirjoitti:Liekkö olen väärässä mutta olen ollut siinä uskossa noitten koneen kumityynyjen suhteen ,että kun konetta heiluttaa niin se ei saisi kovin paljoa edes heilua?
Jos se kone heiluu pahemmin silleen koriin verrattuna niin silloin on kumityynyt vaihdon tarpeessa.
- Dieselmies
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 07.08.2004 19:38
Kumityynyt
Joo epäilen että tuossa vaiheessa on mennyt vielä kumityynyt,jos kilometrit pitää paikkansa, sillä omalla mb:llä ajettu jo 16 v ja 440 tkm ja ei kone hakkaa runkoon ja tosiaan kone pitää heilua kevyesti kun sitä kädellä koittaa niin silloin ei kumit pohjaa, mutta voihan kaiki olla mahdollista jos on alunperinkin kumeissa ollut jotain vikaa.Pakoputken kiinnitys tosiaan kannattee tarkistaa
W 124 300 D -90
W 212 350 CDI -09
W 212 350 CDI -09
Ei ollu vika kumityynyissä
Ei värinä hävinnyt moottorin kumityynyjä vaihtamalla. Värinää esiintyy myös voimakkaissa jarrutuksissa, jolloin paino siirtyy etupäälle. Eilen kun vaihdoin moottorin kumit, totesin että talvella vaihtamani kallistuksenvakaajan sisempi kumi oli silppuuntunut. Onko vika motonetin laadussa vai eikö kumin pidikettä saa kiristää loppuun asti. En kyllä enään osta kuin merkkiosaa. Toi värinä jarruttaessa voi tulla kallistuksen vakaajasta. Mutta se tyhjäkäyntivärinä. Olisko ne venttiilinnostajat vai joku muu. Eikös tossa 250 ole jotain lisävärinänvaimennuksia koneessa muutenkin, ainakin laatikon päässä ? Olisko vika siellä ??