W 124 tärisee tyhjäkäynnillä.....

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
mesujusa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 190
Liittynyt: Ke 14.12.2005 18:58
Paikkakunta: Rauma

W 124 tärisee tyhjäkäynnillä.....

Viesti Kirjoittaja mesujusa »

eli kun toi 250 D käy joutokäyntiä auto värisee lievästi. Kyseessä ei ole varmastikkaan konevika vaan epäilen moottorin kumityynyjä. Kun konetta heiluttelee kädellä, ei kyllä vielä kolise. Voisko värinä hävitä kumit vaihtamalla. Kuulemma noi 250 värisee jo viiden pyttynsä takia. Onko sielä muuta mistä tärinä voisi johtua ?? Kilometrejä takana ´260 000.
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: W 124 tärisee tyhjäkäynnillä.....

Viesti Kirjoittaja Jube »

mesujusa kirjoitti:eli kun toi 250 D käy joutokäyntiä auto värisee lievästi. Kyseessä ei ole varmastikkaan konevika vaan epäilen moottorin kumityynyjä. Kun konetta heiluttelee kädellä, ei kyllä vielä kolise. Voisko värinä hävitä kumit vaihtamalla. Kuulemma noi 250 värisee jo viiden pyttynsä takia. Onko sielä muuta mistä tärinä voisi johtua ?? Kilometrejä takana ´260 000.
Kyllä ne kumityynyt on vaihtoa vaille...
99,8% varma vastaus :lol:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
oilhand
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 11.01.2004 08:09
Paikkakunta: ruovesi

Viesti Kirjoittaja oilhand »

koneen tai laatikon kumit. myös pakoputki voi ottaa runkoon kiinni.
exät...w115,123,124,126,140,201,202,204,210,211,221,213
Mersu se olla pitää vaikka helpommalla pääsis monen muun kans :)
nyt w213 220d 4matic 2018
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2310
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja cuuno »

:D ....ota joku pitkä rauta ja laita toinen pää kumityynyn metalliin kiinni ja toinen korvasi keskinipukkaa vasten .....ja ei muuta kun kuuntelamaan ja selvittämään kumpi alkaa olla sökö ....katso myös onko muuten vuotanut :D
Avatar
jimi82
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: Pe 13.01.2006 14:42
Paikkakunta: martinniemi

Viesti Kirjoittaja jimi82 »

siinä mahtaa olla sama vika kuin mun mersussa sekin tärisee kovasti tyhjä käynnillä, vika on silloin moottorin kumityynyissä, kl:ltä ne saa 60 euroa kpl, ite hankin ne roi-osasta käytettynä ne maksoi 20 euroa kpl.
123 240 D vm81 Museoajoneuvo projekti
123 300 D vm79 EX Käyttöauto
123 200 D vm82 Varaosa-auto
124 200 D vm89 ex
123 200 D vm78 ent.taxi
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Liekkö olen väärässä mutta olen ollut siinä uskossa noitten koneen kumityynyjen suhteen ,että kun konetta heiluttaa niin se ei saisi kovin paljoa edes heilua?
Jos se kone heiluu pahemmin silleen koriin verrattuna niin silloin on kumityynyt vaihdon tarpeessa.
zupe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Su 09.04.2006 13:42
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja zupe »

Itsellä 190E 2.0 heiluu myös tyhjäkäynnillä huomattavasti, kumityynyt aivan kunnossa, putki ottaa pikkasen runkoon kiini, syykin löytyi. Kone yksinkertaisesti käy niin pienillä tyhjäkäynti kierroksilla että se ei jätä valinnan varaa, "meinaa" sammua eli tästä omalla kohdalla johtui
MikaH
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 330
Liittynyt: Pe 13.06.2003 23:33

Viesti Kirjoittaja MikaH »

Manu300cea24 kirjoitti:Liekkö olen väärässä mutta olen ollut siinä uskossa noitten koneen kumityynyjen suhteen ,että kun konetta heiluttaa niin se ei saisi kovin paljoa edes heilua?
Jos se kone heiluu pahemmin silleen koriin verrattuna niin silloin on kumityynyt vaihdon tarpeessa.
Väärässä olet.. Eli moottorin pitää heilua reilusti. Jos se ei heilu yhtään, tai heiluu vain vähän, niin tyynyt ovat pohjassa tai melkein, eli entiset.
karjis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: To 18.08.2005 10:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja karjis »

Reilu heiluminen mielestäni johtuu siitä, että suuttimet vuotaa läpi ja palaa siten epäpuhtaasti ja alkaa "rytkyttää" eli heiluttamaan moottoria liiaksi.
Avatar
Dieselmies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: La 07.08.2004 19:38

Kumityynyt

Viesti Kirjoittaja Dieselmies »

Joo epäilen että tuossa vaiheessa on mennyt vielä kumityynyt,jos kilometrit pitää paikkansa, sillä omalla mb:llä ajettu jo 16 v ja 440 tkm ja ei kone hakkaa runkoon ja tosiaan kone pitää heilua kevyesti kun sitä kädellä koittaa niin silloin ei kumit pohjaa, mutta voihan kaiki olla mahdollista jos on alunperinkin kumeissa ollut jotain vikaa.Pakoputken kiinnitys tosiaan kannattee tarkistaa
W 124 300 D -90
W 212 350 CDI -09
Avatar
illinois
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1567
Liittynyt: Ti 13.07.2004 15:38
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja illinois »

Ensin tsekkaa kumityynyt ja sitten jos ok, miettimään sitä värinää...hydrauliset venttiilin nostajat tukossa ?
mesujusa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 190
Liittynyt: Ke 14.12.2005 18:58
Paikkakunta: Rauma

Ei ollu vika kumityynyissä

Viesti Kirjoittaja mesujusa »

Ei värinä hävinnyt moottorin kumityynyjä vaihtamalla. Värinää esiintyy myös voimakkaissa jarrutuksissa, jolloin paino siirtyy etupäälle. Eilen kun vaihdoin moottorin kumit, totesin että talvella vaihtamani kallistuksenvakaajan sisempi kumi oli silppuuntunut. Onko vika motonetin laadussa vai eikö kumin pidikettä saa kiristää loppuun asti. En kyllä enään osta kuin merkkiosaa. Toi värinä jarruttaessa voi tulla kallistuksen vakaajasta. Mutta se tyhjäkäyntivärinä. Olisko ne venttiilinnostajat vai joku muu. Eikös tossa 250 ole jotain lisävärinänvaimennuksia koneessa muutenkin, ainakin laatikon päässä ? Olisko vika siellä ??
Avatar
kuitsi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1358
Liittynyt: Ke 09.02.2005 16:57
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja kuitsi »

Juu laatikon tai oikeastaan kardaanin päässä on värinänvaimennin, mutta sillä ei ole mitään vaikutusta tyhjäkäynnillä. Eihän kardaani silloin pyöri. Vaihteiston alla on myös kumit jotka kannattaa kanssa tarkistaa ja sitten vielä moottorin "iskari"
Vastaa Viestiin