no joo aloin vaihtaan lasinpesunesteen merkkivaloa ja virrat oli päällä.kun pukkasin hehkua sinne reikään niin se lamppu meni rikki ja pieni kipinä näkyi, kun lampun karvat osuivat yhteen.... siitä seurauksesta ei enää toimi kierrosluku mittari kuin puoleksi ja öjynpaine mittari ei ollenkaan. paloiko sulake vai mittaristo? nyt meni kyllä unet...
Muistaakseen kun katot kuskin paikalta niin mittariston vasemmalla puolella (takana).
Sellainen punainen muju sen sisällä on se sulake.
Eli niinkun Mika jo sano että niin kuin ne pienet lampunkannat.
sulake oli palanut,tinasin sen. alko toimiin mittarin taustavalot kun virran kääntää päälle.edelleen kierroslukumittari näyttää puolet mitä pitäs ja öljynpaine makaa nollissa kaikki muut toimii.....
Eilen viimeksi mittaristoa purkaneena, muistaisin että siellä on sen verran paljon komponentteja että joku on varmasti ottanut kipeää Jos ei kolvi ja mittalaitteet pysy omassa kädessä niin kannattaa turvautua ammattiapuun tai hommata jostain käytetty mittaristo. Tosin eihän siellä ole kuin jokunen vastus, konkka, kela ja pari piiriä, eli ei pitäisi olla ihan mahdotonkaan korjata!
Koita nyt oppia tästä virheestä sen verran että aina virrat pois ja mahdollisesti vielä akkukaapeli/virtajohto irti ennenkuin kosket mihinkään elektroniikkaan! Tuollaiset virheet tulee joko kalliiksi tai korkeammilla jännittellä ja virroilla voi mennä henki!
kerro lisää... minä mietin just että miksi lasinpesu nesteen merkkivalo tulee sieltä toiselta puolen mittareiden takaa. ja just se osui siihen kiekkakellon pohja peltiin. kaikki piuhat pitäs olla kiinni. onko olemassa mitään sähkökaavioa koko paskasta ku näytti olevan aika paljon komponentteja.huh huh. kyllä sitä on aasi ku ei sammuttanut virtoja.
Tarkista mittaristosta, että kiekkamittarin maa ei ole palanut poikki. Tässä jonkinlainen kuva mittariston kytkennästä. Palaako kaikki mittarin merkkilamput kun laittaa virrat päälle. Toimiiko kello? Kytkentäkuva on ohje toiseen aiheeseen, mutta näkyy tosta kuitenkin kaikki oleellinen.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Tarkista vielä kaikki sen "piirilevyn" juotokset, että ei niistä ole palanut mikään poikki.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi