W 211 diesel, vanha taxi, onko kannatusta ?
Ai että miksi Tanskassa 100 % mersuja? Tässä vastaus:taksit ei maksa oleenkaan autoveroa ja tavalliset autoilijat joutuvat maksamaan suomeakin selvästi korkeammat autoverot. Eli kun tanskalainen taksi ostaa auton hän ostaa mersun ja vieläpä E 320 CDI:n kaikilla mausteilla ajelee jonkun vuoden ja saa autonsa myytyä heti yksityiselle ja saa saman tai yleensä enemmän kuin uutena verottomana itselleen maksoi!
Kappas, hyvinhän tähän topikkiin on lopulta saatu käyttäjäkommentteja ja näyttäisi siltä, että nimenomaan ammattikäyttäjiltä. Näin saadaan tuntumaa miten "työkalut" kestää kovaa käyttöä, meillähän se on suurimmalla osalla sellasta "sunnuntaiajelua" , 15...25 tkm/vuosi, eihän sitä sellaisella käytöllä autoa huonoksi saa.
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
OT: Heitetään tähän nyt noista sähköviosta kevennystä: Tuttu hinuri kuski kertoi tällä että tällä hetkellä puolet hänen hinaamistaan autoista on sähkövikaisia Volvoja, näissä todella on ongelmia. Tiedän erään Volvon merkkihuollon jonka takapihalla on kolme CAN-väyläistä Volvoa ja kukaan asentajista ei ymmärrä miksi ne temppuilee, kaikki vaihdettu. Meinas kaverilla hymy hyytyä kun 25th euron Volvoon on tehty 1300euron remontti, ei lähde vieläkään käymään ja kolme asentajaa toteaa "me ei yksinkertaisesti löydetä siitä vikaa"... Editoikaa pois jos meni liian OT:ksi
MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
Alkuperäinen kysymys taisi olla, että kannattaako ostaa autokseen vanha taksi.
Itse en ostaisi käytettyä autoa Suomesta ja kaikista viimeiseksi ostaisin käytetyn taksin Suomesta. Suolakyllästys ja vielä ammattikäyttö päälle, ei kiitos.
Itse en ostaisi käytettyä autoa Suomesta ja kaikista viimeiseksi ostaisin käytetyn taksin Suomesta. Suolakyllästys ja vielä ammattikäyttö päälle, ei kiitos.
300 TDT -84
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
124: 3 x 200D , 3 x 300D, 1 x 300 CE, 1 x 300 TDT
123: 1 x 300D
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
124: 3 x 200D , 3 x 300D, 1 x 300 CE, 1 x 300 TDT
123: 1 x 300D
En kyllä ite sekaantus vanhoihin pirsseihin ellei sitten sais aseveli hintaan. Ja mihinkä perustan väitteeni, no siihen et mun isällä on taksi ja vieläpä w211. Ja tuleehan tuota itsekkin ajettua sillon tällön, joten olen nähnyt niinkuin homman ytimen.
Ensinnäkin sisusta kärsii kovasti kun kaikenmaailman hampparit ym. paskahousut istuu niillä kaks vuotta sitten pestyillä housuillaan.
Harva se kerta saa pestä kusia tai vauhtiraitoja penkeistä pois vichyllä. Erityisesti etupenkki on kaikkein kovimmalla kulutuksella, varsinki vkl.
Jos vaikka yhen pitkän tuurin (05.00-05.00) aikana autossa on n.50 eri asiakasta niin kyllähän se jättää jälkensä autoon.
Joillain kuskeilla saattaa olla erittäin raskas kaasujalka ja hälläväliä asenne muutenkin autoa kohtaan, koska eihän se oma ole. Mukulakivillä paukutetaan menemään tuhatta ja sataa, ja mitäs tuota nyt turhia hiastaan hyppyreihin. Jatkuva kaupunki ajo, varsinkin mukuloilla ei ole kovinkaan nannaa auton alustalle.
Ei nyt tuu muuta mieleen mut eiköhän tosta nyt jotain osviittaa saa.
Ensinnäkin sisusta kärsii kovasti kun kaikenmaailman hampparit ym. paskahousut istuu niillä kaks vuotta sitten pestyillä housuillaan.
Harva se kerta saa pestä kusia tai vauhtiraitoja penkeistä pois vichyllä. Erityisesti etupenkki on kaikkein kovimmalla kulutuksella, varsinki vkl.
Jos vaikka yhen pitkän tuurin (05.00-05.00) aikana autossa on n.50 eri asiakasta niin kyllähän se jättää jälkensä autoon.
Joillain kuskeilla saattaa olla erittäin raskas kaasujalka ja hälläväliä asenne muutenkin autoa kohtaan, koska eihän se oma ole. Mukulakivillä paukutetaan menemään tuhatta ja sataa, ja mitäs tuota nyt turhia hiastaan hyppyreihin. Jatkuva kaupunki ajo, varsinkin mukuloilla ei ole kovinkaan nannaa auton alustalle.
Ei nyt tuu muuta mieleen mut eiköhän tosta nyt jotain osviittaa saa.
Itsellä on jo toinen farmari 211 menossa taksissa eikä edellisessä oikeastaan ollut mitään suurempia vikoja mitä nyt niitä jarruboxeja vaihdettiin ja sillä kumminkin oli mittarissa 390tkm kun se meni 2 vuotiaana vaihtoon..Ja mitä sisustan kulumiseen tulee niin eipä ne penkit kärsineet oikeastaan milläänlailla kun itselläni autossa on nahkasisusta.Ehkä onnea tai ei mutta itselläni tai faijalla ei ole koskaan autoon oksennettu tai istuskeltu kuset housuissa joten ei pitäisi yleistään moista.
Itse henk.koht ostaisin tollasen suht paljonkin ajetun 2 vuotiaan taksin kyllä jos moiseen olisi varaa, koska autot on pakko huoltaa aina jos ja kun niihin vikaa tulee ja itselläni ainakin tulee esimerkiksi kylmäkäynnistyksiä todella harvoin talvisin koska auto on käytännössä katsoen lähes kokoajan liikenteessä.

MB 280CE-83
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
´Hessu kirjoitti: Itse henk.koht ostaisin tollasen suht paljonkin ajetun 2 vuotiaan taksin kyllä jos moiseen olisi varaa, koska autot on pakko huoltaa aina jos ja kun niihin vikaa tulee ja itselläni ainakin tulee esimerkiksi kylmäkäynnistyksiä todella harvoin talvisin koska auto on käytännössä katsoen lähes kokoajan liikenteessä.
Oma oli puolitoista vuotta vanha ostaessa,kunnoltaan hyvä eikä korista löydy vieläkään ruostetta vaikka "pitäisi". Liekö moottorilla asiaan vaikutusta,320CDI harvinainen taksissa ja sitä myöten pidetty myös huolta sekä kuskit valikoituneet vastuullisiksi kalliimman ylläpidon vuoksi? Uskaltaisin ostaa ilman muuta uudelleenkin,toki tarttee käyttää tervettä harkintaa kun tarjontaa laidasta laitaan...
Ei kai se vaikuta
Ei sillä mitään vaikutusta ole. Kaikki vanhat taksit on useampaan kertaan oksennettuja ja ihan linttaan poljettujajpk kirjoitti: Oma oli puolitoista vuotta vanha ostaessa,kunnoltaan hyvä eikä korista löydy vieläkään ruostetta vaikka "pitäisi". Liekö moottorilla asiaan vaikutusta,320CDI harvinainen taksissa ja sitä myöten pidetty myös huolta sekä kuskit valikoituneet vastuullisiksi kalliimman ylläpidon vuoksi?

kalusto:
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06
"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06
"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
- Dieselpower
- Vakiokalustoa
- Viestit: 463
- Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
- Paikkakunta: Kivialho City
Eikös tuo kuluva osa ole jarrupaineen kehittävä pumppu. Eli se vaan kuluu tietyn ajan kuluessa loppuun ja pitää vaihtaa uuteen. (Kulumiseen vaikuttaa oleellisesti jarrutuskertojen lukumäärä.)
Tuo on faktaa eikä legendaa. SBC järjestelmä korvataan perinteisellä eemelissäkin ja tämäkin on faktaa

Tuo on faktaa eikä legendaa. SBC järjestelmä korvataan perinteisellä eemelissäkin ja tämäkin on faktaa


RED POWER IHC DT-358
"kaikki vaihdettu"Meesu kirjoitti:Tiedän erään Volvon merkkihuollon jonka takapihalla on kolme CAN-väyläistä Volvoa ja kukaan asentajista ei ymmärrä miksi ne temppuilee, kaikki vaihdettu.

Nuokin lie s40/v50, isommat huomattavasti loogisempia.
Vanhoista paljon ajetuista raadoista kannattaa pysyä aina loitolla, oli merkki sitten mikä tahansa !!!
Jos haluaa halvan auton, ostaa 10v vanhan japsin ilmaseksi. Jos taas kunnon statuskulkineen,niin ostaa uuden alle 50 tkm ajetun mesukan.
Suhteessa mukavuudeltaan halvimmat kilometrit ajetaan varmasti 1-3v vanhoilla japseilla.
Muita vaihtoehtoja on vaikea perustella taloudellisesti mitenkään
Mutu paskaa voidaan sitten jauhaa illat läpeensä.
Jos haluaa halvan auton, ostaa 10v vanhan japsin ilmaseksi. Jos taas kunnon statuskulkineen,niin ostaa uuden alle 50 tkm ajetun mesukan.
Suhteessa mukavuudeltaan halvimmat kilometrit ajetaan varmasti 1-3v vanhoilla japseilla.
Muita vaihtoehtoja on vaikea perustella taloudellisesti mitenkään

ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
Re: Ei kai se vaikuta
Ekku kirjoitti:Ei sillä mitään vaikutusta ole. Kaikki vanhat taksit on useampaan kertaan oksennettuja ja ihan linttaan poljettujajpk kirjoitti: Oma oli puolitoista vuotta vanha ostaessa,kunnoltaan hyvä eikä korista löydy vieläkään ruostetta vaikka "pitäisi". Liekö moottorilla asiaan vaikutusta,320CDI harvinainen taksissa ja sitä myöten pidetty myös huolta sekä kuskit valikoituneet vastuullisiksi kalliimman ylläpidon vuoksi?


Onko W211:kin ruosteongelma?jpk kirjoitti:Oma oli puolitoista vuotta vanha ostaessa,kunnoltaan hyvä eikä korista löydy vieläkään ruostetta vaikka "pitäisi". Liekö moottorilla asiaan vaikutusta,320CDI harvinainen taksissa ja sitä myöten pidetty myös huolta sekä kuskit valikoituneet vastuullisiksi kalliimman ylläpidon vuoksi? Uskaltaisin ostaa ilman muuta uudelleenkin,toki tarttee käyttää tervettä harkintaa kun tarjontaa laidasta laitaan...