W 211 diesel, vanha taxi, onko kannatusta ?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
PeeJii
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Su 27.11.2005 16:08

W 211 diesel, vanha taxi, onko kannatusta ?

Viesti Kirjoittaja PeeJii »

Tuollaista w 211 korista 200-220 cdi väykkyä on tullut ihan vakavissaan katseltua. Auto olisi siis vanha taxi, ajomäärä 300-350 tkm. Vehon Taxi-Centteristä niitä löytyisi hintatasoon 28-30 t€. Olisiko tuollaisen "paljon" ajetun ostamisessa järkeä, autohan olisi kuitenkin kohtuullisen uusi ja ennenkaikkea ymmärtääkseni huomattavsti parempi alustaltaan ja korin ruostesuojauksiltaan kuin w 210, ja varmaan myös turvallisempikin ? Onko noilla ajomäärillä enää huolettomia kilometrejä edessäpäin vai ovatko ne jo takanapäin ? Tähän voisivat kommentoida ammatikseen kyseisellä mallilla autoilevat eli vikoja ja ominaisuuksia kaipaisin, sekä onko auto selvästi parempi kuin w 210 ??
Ari V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Pe 19.03.2004 13:02
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ari V. »

Omakohtaisia kokeuksia ei ole.
Pari kertaa olen taksin kyydissä istunut tuossa uudessa "eemelissä"(tietääkseni sitä ei enää kutsuta väyryseksi).
Molemmilla kerroilla sattui olemaan itse isännät puikoissa ja kun kyselin uudesta mallista, niin kerronta oli aika tylyä tai siis tosi tylyä. Molemmat olivat täysin "kypsyneitä" ajokkeihinsa. Toki ymmärtää, että negatiiviset ajatukset on päällimmäisenä, jos uuden auton kanssa on jatkuvasti ongelmia. KOmmentit olivat suurinpiirtein seuraavanlaisia.
- auto on enemmän pajalla kun ajossa
- ilmajouset eivät toimi suomen talvessa
- sähköhydrauliset jarrut eivät myöskään toimi suomen talvessa
- automaattilaatikko laski öljyt tielle kesken ajon
- automaattilaatikko ei kestä 320cdi:n tehoja
- auto meni vikatilaan kesken ohituksen ja kolari oli tosi lähellä
- autoa ei ole varaa pitää, jos ei takuu ole enää voimassa.

Itsellä ainakin hartiat notkahti pari tumaa alaspäin noiden tarinoiden jälkeen, koska olin ajatellut juuri tuota korimallia seuraavaksi hankinnaksi joskus vuosien päästä.
Toivottavasti tilanne ei ole noin paha, kertokoon ne joilla ko. auto on, niitäkin kai muutamia foorumilta löytyy.
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 776
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

No jos ajokki on -03 tai uudempaa niin tuskin tarvitsee vikahelvettiä käydä läpi. Alkupään tuotannossa aina yleensä on jotakin pientä kivaa.

W211 on tunnelmaltaan (sisätilat) hieman "intiimimpi" kuin W210, ei ahdas, mutta ei mikään kauhean tilava kuitenkaan. Neljälle henkilölle mukava, viides on vähän 'niin ja näin'.

Vikoina on ollut 2x lämpökraana automaattisessa ilmastoinnissa, ts. puskee kylmää läpi koko ajan, vaikka mihinsuuntaan säätäisit (takuu)
Toisena kiusana oli Commonrail putken joku paineventtiili kait, (2x myös) sytytti moottorivian valon ja sammahti "tukehtumalla", mutta lähti käyntiin. Ei haitannut ajoa, mitä nyt se valo loisti. Kai siellä se vikatilakin oli päällä, mutta harvemmin dieselautomaatilla tarttee niitä 3000rpm, joten allekirjottanut ei ainakaan huomannut mitään :wink: Takuuseen menivät myös.

Eipä siinä muuta. Automaatti-ilmastointi on vakiona, tykkään, toimii talvellakin. Bi-ksenonit jos on keulalla niin näkee ajellakin, tavalliset halogeenit ei kuulemma ole mitenkään hurraahuutojen arvoiset.
Tiedät paikan, kokeile
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Ihan yleisellä tasolla taksimiehet aina moittivat uutta mallia ja haikailevat vanhojen perään.....Melko monimutkainen autohan tuo "eemeli" on, voi olla todellakin vanhana melkoinen pidettävä, kun CAN-väylät ovat sekaisin...

Omakohtaista kokemusta ko. autosta on ehkäpä noin 500km verran, kaverin tuliterää 200cdi:tä Kosovosta tuodessa ja eipä tuota voi moittia mitenkään ominaisuuksiltaan Väyryseen verrattuna. Yksi ikävä seikka jäi mieleen, kun kaatosateessa pyyhkijät hävisivät hetkeksi "Canväylällä ruuhkaa" ilmoituksen kera. Eli kun tiptronicista laittoa käsin pienemmälle ja samalla hipaisi jarrua, tihkukytkimelle ei riittänyt jostain syystä enää kaapelissa tilaa...
Avatar
maxy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Su 28.11.2004 20:35
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja maxy »

Kyllä itseäkin on alannut uusi E pelottamaan! :shock: Kyllä jos rahaa on uusi ostaa niin antaa mennä vaan, mutta "paljon" ajettuna voi olla korjaamon paras asiakas hetkessä! Eihän mersu saisi noilla kilometreillä olla vielä loppu, mutta W124 siirryttäessä uudempaan km-määrät tippuu koko ajan! Ei uusilla mennä miljoonaa rikki millään tai todella hyvin huollettuna = KALLIISTI huollettuna.. Tämä sivusta seuranneen mielipide, ei automekaanikon! :roll:

T: Maxy
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 776
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Kyllä ne "Paavotkin" on miljoonaa jo napsutellu ja Helsinki-Vantaata tahkoovat voi hyvinkin olla jo lähellä W211:lla sitä seittemän numerosarjaa.

Ajatuksissamme on ollut pitää tuo "murheenkryyni" W210 ja mahdollisesti myös W211:kin siviilissä jatkeeksi ja katsoa koska ne paljon puhutut ongelmat alkaa kasaantua niskaan, kuulemma väyrynen on paska auto? Taidamma olla tyhymiä täällä päässä kun ei vielä ymmärretty niitä vikapesäkkeiksi ja puoliväli alkaa lähestyä... :roll:
Tiedät paikan, kokeile
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4768
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Aikaslailla Mariinin kanssa samoilla linjoilla.
Auton ostaminen on vapaaehtoista.
Tosiaan täällä meillä kehitysaluella pikkupojatkin tietää, että mersu on hyvä auto. :lol:
"Lasten ja imeväisten suusta kuulet totuuden".

Minusta ko. malli on tosi hyvän näköinen ja mikäli kynnet olis vaan jotenkin riittäneet, mullakin olis sellainen, farkkuna.
Olen minä niillä eri malleilla ajellutkin, eikä se ole mitenkään osohaluja ainaskaan laskenut.

Taitaa olla niin, että sähkö on tullut autoihin jäädäkseen.
Lähes kaikki nykyautojen ongelmat näyttäisi liittyvän sähköön.
Ollaankohan me vähän liian pieni markkina-alue, että asiaan oikein todella haluttaisiin panostaa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
allu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 202
Liittynyt: Ma 08.12.2003 17:56
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja allu »

OT: Ei ole autoa joka kestäisi ikuisesti, eikä 124 voi verrata oikeastaan mihinkään autoon, se on kuitenkin tekniikaltaan sellainen, joka oli olemassa pitkään ennen sen tuloa, testattua ja hyväksi koettua, kun taas E-sarjalaiset 210 ja 211 ovat teknisesti valovuoden 124 edellä. Kestävyyttähän ei autotehtaat haluakkaan enään, koska se vähentää uusien autojen myyntiä. Mersu on laatuauto vaikka voissa paistaisi, siellä on vain sattunut huono tuuri pari kertaa putkeen
Meillä on ollut 123sia, 124sia, 210jä, 203sia, 211sia, diisseleitä ja bensoja, vähän ajettuja kuin myös vanhoja takseja. Kaikissa on aina joku vika ollut, joskus itseaiheutettu ja joskus tyyppivika. Muita merkkejä talossa on ollut mm. BMW, Volvo, Audi, VW, Saab, Nissan, Chervolet, Oldsmobile, Cadilac, Mitsubishi ja jopa Suzuki. Osa uutena ostettuja ja osa käytettynä. Kaikkissa hinta ja laatu on kulkenut käsi kädessä. Muistakaa, että käyetty auto on aina käytetty. Eikä halvalla saa hyvää.

Joskus vaan risoo, että ihmiset kuvittelee että Mersu on jotenkin ylivoimainen ja kestää kaiken. Uskon vakaasti, että kyllä 211sellakin ajaa miljoonan tai jopa kaksi kuhan siitä pitää huolen, mutta ei sellaista autoa kuin 124set, tule enää koskaan. Rahalla saa, mersulla pääsee, mutta kaikki maksaa. Jos haluaa auton joka kestää ikuisesti, saa haaveilla. Mutta jos haluaa hyvän auton ja on valmis siitä vähän ekstraa maksamaan, ostaa mersun. Jos haluaa hyvä ja halvan, ostaa tojotan. Ei pikkurahalla saa hyvää käytettyä, ei suomesta eikä saksasta. Voisin avautua tässä myös suomaisista autonostajista, jotka kuvittelee että halvalla saa ku vähän haukkuu, mutta olkoon se seuraava tarina.

Nii, kyllä me ollaan liian pieni markkina, että tänne, varsinkaan mersu, haluaisi kovin satsata, kun niitä satsauksia ei koskaan saa takaisin. Pisnes on pisnes.
- Audi A6 Avant (4G) TDI Q
- VW Jetta Mk1 G60 1982
- X166 GL350 BlueTec 2014
- VF212 E250CDI (EWB) 2010
- S203 C270CDI 2004
PeeJii
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Su 27.11.2005 16:08

Viesti Kirjoittaja PeeJii »

Yksi tärkeä seikka on monelta uutta mersua parjaavalta jäänyt huomioimatta, eli auton turvallisuus. Pahan onnettomuuden sattuessa ei kyllä paljon mieltä lämmitä, jos itse tai joku läheinen loukkaantuu vakavasti juuri sen vuoksi, että ollaan oltu liikenteessä vanhalla (ja varmatoimisella) autolla , jossa ei ole nykyaikaisista turvavarusteista tietoakaan.

Vähän ohi aiheen: Kuinka paljon kehittyneemmät ovat w 211 korisen turvavarusteet verrattuna w210 ??
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

PeeJii kirjoitti:Yksi tärkeä seikka on monelta uutta mersua parjaavalta jäänyt huomioimatta, eli auton turvallisuus. Pahan onnettomuuden sattuessa ei kyllä paljon mieltä lämmitä, jos itse tai joku läheinen loukkaantuu vakavasti juuri sen vuoksi, että ollaan oltu liikenteessä vanhalla (ja varmatoimisella) autolla , jossa ei ole nykyaikaisista turvavarusteista tietoakaan.

Vähän ohi aiheen: Kuinka paljon kehittyneemmät ovat w 211 korisen turvavarusteet verrattuna w210 ??
Mersu perusti turvallisuutta käsittelevän osaston jo vuonna 1936,eli tutkimustyötä on tehty miltei 70 vuotta, japanilaiset alotti testauksen 90 luvulla. Mersu on varmasti kehittynein auto turvallisuutensa puolesta on sitten kyseessä melkein mikä tahansa mersu.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 776
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Airbaggeja on saman verran, uudemmassa muistaakseni painotunnistimilla etutyynyt ja ympäripyörähdyssuojaus turvaverhoissa. Sivutyynyt vaihtuu ovista penkkiin 210 :arrow: 211

4 ja 5 tähtöstä mallien erot eli ei suuria.
Tiedät paikan, kokeile
Ari V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Pe 19.03.2004 13:02
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ari V. »

Hieman ihmetyttää mihin suuntaan tämäkin topikki kehittyi. Itse lainasin kommentteja uuden W211 OMISTAJILTA, joille se on työkalu ja tärkeä sellainen, eikä todellakaan ensimmäinen MB. Kuten mainitsin olisin mieluummin kuullut paljon mukavampaa tarinointia ko. mallista ja siksi pyysinkin niiden kertovan, kellä enempi käytännön kokemusta on.
Topikissa ei nähdäkseni kukaan muu ole arvostellut ko. autoa, silti juttu näyttää kääntyneen siihen, että "mitä helv..ttiä ne persaukiset viidentonnin 124 kuskit tulee tänne uutta mersua herjaamaan". Että tämmöstä - mieluummin vain niitä käyttökokemuksia kehiin.
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Moottori kestää varmasti. Vanha taksi voi olla parempi vaihtoehto kuin vähän ajettu. Taksilla jos on ollut vielä huolenpitosopimus, niin osia on vaihdettu säästelemättä. Vanha Vantaan taksi voisi olla hyvä vaihtoehto. W211 hieno ja vakaa kulkuri. Selvitä mitä korjauksia autoon tehty merkkiliikkeeltä ja omistajalta tarkemmin mitkä ovat olleet uusiutuvia vikoja. Yksi kaveri jolla oli ensimmäisiä W211:siä sanoi että ei uskalla pitää takuuta pidempään. Oli sähkövikoja paljon. Eilen jututin toista taksikuskia auto oli 2,5 vuotias E 270 cdi. siinä ei ollut ollut mitään ongelmia, mutta kilsojakin oli vähän n. 250 tkm.
Jarruista on kuullut negatiivista-siis sähköhydraulisista jarruista.
Pitäjänmäeltähän noita saa ja kannattaa tehdä rohkeita tarjouksia alakanttiin. E-mallit eivät myy käytettynä läheskään C.mallin veroisesti. E-malleja on eurooppa pullollaan ja niitä voi roudata sieltä, joten suomen hintatasokin käytetyissä sen mukainen. W211 takseja vaputuu koko ajan ja kädet täyttyy jälleenmyyjillä. Itse en W211:sta yli 25 teuroa enempää maksaisi. Kilometreillä ei ole mitään merkitystä, jos osia juuri vaihdettu. Esim. laturi on kallis ja se olisi hyvä olla vaihdettu. Ja w211 kannattaa korjauttaa ihan tavallisissa korjaamoissa alustan, nivelien, jarrujen ym. osalta. Sähköongelmat vain jos pakko merkkiliikkeissä.
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 776
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

No ilmeisesti sitten olisi pitänyt kirjoittaa jokaiseen mainitsemaasi kohtaan "Ei pidä paikkaansa." Toki vikojakin varmasti on ja todellisia murheenkryynejäkin, mutta ei vaan ole vastaan omassa eikä muissakaan K:pään takseissa. Toisten puolesta on aina huono puhua ja muutaman auton otannalla ei voi oikein faktaa esittää suuntaan tai toiseen. Ihan yhtä oikeassa ollaan kumpikin jos sinä sanot, että W211 on painajainen ja minä, että se on unelma pyörillä.

Tehdään sitten vaikeemman kaavan mukaan:
- auto on enemmän pajalla kun ajossa
Jaa... Eipä meillä ole yhtäkään vuoroa jäänyt ajamatta auton takia
- ilmajouset eivät toimi suomen talvessa
Meillä ei ilmajousia, kyseltyäni aiheesta TRE:n VEHO:lla tulos oli, että vikoja ilmajousissa Mersulla ennen edellisen S:sarjan faceliftiä, ei sen jälkeen missään mallissa
- sähköhydrauliset jarrut eivät myöskään toimi suomen talvessa
Miksi eivät? Jatkuvasti käytän ja kuljettaja myös Hold toimintoa, toiminnon piti kadota päivityspaketin yhteydessä, mutta hyvin ajoneuvokohtaista asentajan mukaan
- automaattilaatikko laski öljyt tielle kesken ajon
Ei kokemusta aiheesta, auto ei ole "pidätysongelmainen"
- automaattilaatikko ei kestä 320cdi:n tehoja
W210 on kestänyt, W211 on kestänyt, olen joskus varustettu raskaalla jalalla
- auto meni vikatilaan kesken ohituksen ja kolari oli tosi lähellä
Ei kokemusta aiheesta, tosin kannattaako tupata ahtaaseen väliin muutenkaan?
- autoa ei ole varaa pitää, jos ei takuu ole enää voimassa.
Neljä takuukorjausta on nyt takana ja takuu on loppumassa, eipä ole vielä huoltohinnat päätä huimanneet. Vaihtaa Volvoon jos Mersun huolto sieppaa

Olisko vielä jotakin? Kysyä saa.
Tiedät paikan, kokeile
Ari V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Pe 19.03.2004 13:02
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ari V. »

"No ilmeisesti sitten olisi pitänyt kirjoittaa jokaiseen mainitsemaasi kohtaan "Ei pidä paikkaansa."
Katsos, katsos......... se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa............... vai miten se vanha sanonta menikään......

Hyvä, että hyvin pelaa, ihan putosi kivi sydämmeltä.

Sitä vaan vielä, että miksiköhän ne otti pois viime hetkillä uusimmasta Ässästä ne sähköhydrauliset jarrut??.

Ei nyt vedetä hernettä nenään puolin eikä toisin tästä asiasta.

Omasta puolesta ehkä virhe levitellä kuulopuheita - tai sitten ei.
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 776
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

USA:n "lemon law":n ja suurten takaisinkutsujen takia kun kaikki pitää kuitenkin tarkistaa ja ennaltaehkäistä ettei mitään satu, SBC ei ollut tarpeeksi pomminvarma rakenne loppupelissä. Harmin paikka, itse tykkään noista, mutta... :arrow:

W221:n jarrut eivät enää ole SBC järjestelmä, mutta niihin on ympätty samat toiminnot perinteisemmän ABS tekniikan toimesta ml. sadekelin kuivaus ja 'hillholder' järjestelmä. Joten eipä tartte surra, ei ne tingeltangelit katoa, toteutustapa vaan muuttuu.

Edit: Painotan vielä, että on melko kevyissä kantimissa vetää johtopäätökset tuotteen hyvyydestä/huonuudesta muutaman yksilön otannalla, tulos voi olla mitä vain. Se, että meillä on olleet huolettomat yksilöt kummastakin E-sarjasta ei takaa, että kaikki sitä olisivat. Eikä toisinpäin. Kuten tätä palstaa lukiessa huomaa, joillekin on tullut se maanantaiaamun ensimmäinen yksilö ja suoraan sanottuna vajaa 2t paskaa pyörillä ja toisille taas se mikä Mersuksi mielletään. K:päässä on taksina ollut 3kpl W203:sia, joista kaksi on ollut toimivia ja yksi täysi raato. Kumpaanko suuntaan tässä nyt sitten sanoisi, onko nykyinen C hyvä vai huono, 2/3 "tsäänssit" löytyy. Omistaja ei ottanut enää uutta C-sarjaa vaan vaihtoi E:hen. Jonka kuljettaja nyt muutaman kuukauden päästä romutti :wink: Joitakin koetellaan, mutta usko säilyy...

Harvemminhan kukaan oikein kehumalla kehuu mitään, sensijaan haukkuja annetaan helpommin. Eikä MB:n status ainakaan helpota sitä odotusten asettamista realistiselle tasolle. Jos nämä eivät kohtaa, niin... Varmasti muutkin tietävät. Jos taas auto toimii, tuskimpa sitä nyt taksissakaan kaikille mainostat ellei joku erikseen kysy miten on pelannut.

Mutta jos kaikki tai edes suurin osa olisivat täyttä paskaa ei rekisteröintitilastot olisi mitä ne ovat, ei Suomessa, Saksassa tai USA:ssa. Aina joku haluaa Mercedeksen, vaikka voisi ostaa yhtä hyvin BMW:n. Miksi jos tietää, että ei voi saada hyvää?
Tiedät paikan, kokeile
Avatar
Arno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: Su 06.02.2005 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Arno »

Kyllä W211 on ollut mielestäni W210:sta mukavampi ajaa. Esteettisesti myös miellyttää omaa silmääni enemmän.

Ilmastoinnissa tosiaan tullut vuoden välein ongelmaksi tuo "puskee pelkkää kylmää"-kraanan meno. Mutta itse kraana on halpa (30-40e Vehossa) ja vaihdon hinta riippuukin sitten vaihtajasta, mutta ei se tosiaan ole suuri operaatio.

Jarruista sen verran, että kannattaa ottaa selvää "mikä-sen-nimi-nyt-olikaan"-boksin nykyinen tila, joka alkaa valittamaan muistaakseni miljoonan painalluksen jälkeen (ts. hajoaa). On kallis ilman takuuta.

Pientä vikaa ollut jonkun verran, en tosin tiedä ovatko autokohtaisia vai yleisiä. Mainintana esim. keskikonsolin luukkujen avausnappien irtoaminen (liian monta kertaa).

Yleisesti sanoen vikaa on ollut kun vertaa edellisiin tai muihin Mersuihin, mutta hyvä auto W211 on ehdottomasti kun lähtee muihin merkkeihin vertaamaan. Se unohtuu usein monelta "vioista valittavalta." :)
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 776
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Tuo 500.000 jarrutusta oli täälläkin aikanaan ja olen yhä sitä mieltä, että kyseessä on legenda, miettikääpä nyt vielä kerran kuinka vähän se on? W211 tuli myyntiin -02, eikö? Varmasti olis jo sadoittain niitä Ameriikoissa ja muissa isojen maiden isoissa kaupungeissa pumpannu kunnon ruuhkissa ne ½milj kertaa ja jarrut lähteneet ja varmasti olis mölyä ollut ihan riittämiin jokaisessa alan lehdessä ja mediassa. Päitä olis tippunu jos tämä olisi yhtä varmaa kuin yö päivän jälkeen.

Ainoa mitä minä tiedän, että takaisinkutsu tuli mahdollisesta vikatilasta, joka oli ilmennyt murto-osassa autoja, ts. vain etupyörille suuntautuu jarruvoima tehostamattomana. Nyttemmin niitä on huoltojen yhdeydessä päivitelty ohjelmistoltaan ja sähköliittimiltään.
Tiedät paikan, kokeile
Avatar
Arno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: Su 06.02.2005 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Arno »

Joo, siis en väitä, että jarrut katoaisivat tuon 500´000 jarrutuksen jälkeen, mutta virheilmoitukset autossa alkavat kuitenkin pyörimään ja ainakin takuun alaisuudessa sellainen mötikkä menee vaihtoon.

Ainakin Pääkaupunkiseudulla noita on vaihdettu riittävästi, mutta en tosiaan ole kuullut, että keneltäkään olisi jarrut tyystin kadonneet.
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

Ihan tosihomma tuo laajamittainen "täyteen tulleiden" boksien vaihto pk-seudulla takuuseen. Suureksi onneksi suhteellisten luotettavien tornarien mukaan ensi kesänä faceliftattavassa W211:ssa olisi taas normaalit jarrut :)
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14210
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Moderaattorin statuksella heitän välikommentin, että onpa vallan hyvä ketju lukea. Vastaväitteisiin vastataan asiallisesti ja koko ajan tulee uutta tietoa esille. Tämän ketjun perusteella alan jopa pitää W211:stä kohtuullisena tuotteena... :wink:
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
paloviita
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1140
Liittynyt: Su 22.08.2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja paloviita »

Mariini kirjoitti:Tuo 500.000 jarrutusta oli täälläkin aikanaan ja olen yhä sitä mieltä, että kyseessä on legenda, miettikääpä nyt vielä kerran kuinka vähän se on? W211 tuli myyntiin -02, eikö? Varmasti olis jo sadoittain niitä Ameriikoissa ja muissa isojen maiden isoissa kaupungeissa pumpannu kunnon ruuhkissa ne ½milj kertaa ja jarrut lähteneet ja varmasti olis mölyä ollut ihan riittämiin jokaisessa alan lehdessä ja mediassa. Päitä olis tippunu jos tämä olisi yhtä varmaa kuin yö päivän jälkeen.

Ainoa mitä minä tiedän, että takaisinkutsu tuli mahdollisesta vikatilasta, joka oli ilmennyt murto-osassa autoja, ts. vain etupyörille suuntautuu jarruvoima tehostamattomana. Nyttemmin niitä on huoltojen yhdeydessä päivitelty ohjelmistoltaan ja sähköliittimiltään.
Eikös tuo kuluva osa ole jarrupaineen kehittävä pumppu. Eli se vaan kuluu tietyn ajan kuluessa loppuun ja pitää vaihtaa uuteen. (Kulumiseen vaikuttaa oleellisesti jarrutuskertojen lukumäärä.) Käsittääksen valmistaja on tullut näissä hyvin vastaan (hinnastossa tuo pumppu olisi luokkaa 1500 eur).

Ohjelma on vanhemmissakin yksilöissä huollossa päivitetty ilmoittamaan pumpun kulumisesta. Päivityksen yhteydessä osasta autoja on samalla kadonnut jarrun hold-toiminto :roll:
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 776
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

"Odotamme mielenkiinnolla tulevaa" :)
Tiedät paikan, kokeile
meze1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1323
Liittynyt: La 06.11.2004 15:44
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Näin sivusta lukeneena ja w211 ei omistaneena (ei rahaa :wink: ) olen todellakin "helpottunut" tämän ketjun lukemisesta. Minua on aina ärsyttäny nuo älyttömät haukkujat. Liiotellaan asioita ja esson baari juttu leviää omien juttujen saattelemana eteenpäin. Kuten jossakin jo mainitsin, kun haukuttiin nuita w210, että enollani semmonen löytyy ja ainoa vika oli tuossa vaihteistossa, ei meinannu mennä 1-2 väli kunnolla. Mutta sekin oli sittemmin pieni juttu. Myös tädiltäni löytyy w210 ajettu 550tkm ja etupuslat klonkkaa, ei muuta. Ihmettelin tuolloin, että melkoinen tuuri sattunu minun suvulla ku ongelmia ei ole ollut... :roll:

Nyt juurikin saa kuulla noita totuuksia. Olen itse edelleenkin sitä mieltä, että w210 on/oli loistava auto ja uskon, että myös w211 on sitä myös. Ja asiasta kolmanteen, työautonani on 10000km ajettu ford, joka on käyny JO 4krt takuu huollossa. Että se siitä. :D
MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

OT: Kävin syyskuussa tanskassa, kööpenhaminassa, siellä 99,9% takseista oli 211/211/203/202 malleja 8) Monet todella ikävästi lommoisia :(
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Arno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: Su 06.02.2005 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Arno »

meze1 kirjoitti:Minua on aina ärsyttäny nuo älyttömät haukkujat. Liiotellaan asioita ja esson baari juttu leviää omien juttujen saattelemana eteenpäin.
Omakohtaisena kokemuksena voisin sanoa faktamaisin elkein, että suurin osa henkilöiden, jotka esittävät kysymyksiä/mielipiteitään "eiks mersussa ole aika paljon sähkövikoja"- tai "tainnut jättää monesti tienposkeen"-malliin, kosketus Mersuun on koettu ainoastaan taksin takapenkiltä.
Harva näistä on omistanut saati kukaan läheinen tuttukaan omistanut Mersua.
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
Avatar
Jox
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ti 03.08.2004 15:21

Viesti Kirjoittaja Jox »

Itse en ole Mersussa vielä törmännyt yhteenkään ns. sähkövikaan, eikä tuttujenkaan Mersuissa nuita ole ilmennyt. Ihmettelenpä vaan mite niitä sähkövikoja muka on niin paljon.
W205 220d autom. AMG -15

Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Ekku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 300
Liittynyt: Pe 04.04.2003 19:41
Paikkakunta: Jyväskylä

Ei kaikki viat ole pelkkää legendaa...

Viesti Kirjoittaja Ekku »

Ei ne nyt kaikki W211-sarjan viat ole pelkkää legendaa.

Suurimmat heikkoudet tääs on oman kokemukseni mukaan pääasiassa alustapuolella.

Ilmajousitukseen on vaihdettu mm. seuraavat osat :

-Takaiskunvaimentimia 3 paria. Ensiksi lähtee öljyt pihalle ja sitten alkaa kolisemaan. Nämä viimeiset on ilmeisesti hieman aikaisempia paremmat, koska niillä on ajettu jo melkein 100 tuhatta.

-Etutolpat kertaalleen ja kaipaavat ilmeisesti vaihtoa jälleen, koska tuttu kolina on alkanut jo kuulua. Ensimmäiset vaihdettiin edellisen katsastuksen jälkeen, kun ennen katsastusta oli vaihdettu erinäisiä osia mm. ylätukivarret ja pallonivelet kolinan poistamiseksi. Väljää toki oli niissäkin, mutta ei se ääni siitä johtunut.

Katsastusmies ajoi auton testerille ja kone näytti etupään iskunvaimennukselle arvot 40% / 30%

Kyllähän se ilmajousitus antaa erittäin mukavan kyydin, mutta en minä ainakaan ole vakuuttunut tämän toteutuksen kestävyydestä. Tuossa ekassa uusikorisessa ei ollut ilmajousitusta, mutta kyllä sinnekin osaa alustaan vaihdettiin kohtuullisen useasti kolinoiden poistamiseksi.

-Ajodynaamiseen kuskin penkkiin on vaihdettu ilmapusseja muutamat kappaleet ja niskatuen säätö ja poistumistoiminto eivät ole toimeineet kuin hetken aikaa. Täytyy laitattaa kuntoon ennen takuun päättymistä.

-Lämmityslaitteen hana on vaihdettu minunkin autooni.

-SBC jarrujen keskusyksikkö on vaihdettu 120 tuhanne kilometrin kohdalla. Tietääkseni on vaihdettu lähes kaikkiin yli 100 tuhatta ajettuihin mersuihin täällä päin. Laitetaan takuuseen tietysti, mutta kylläpä otti päähän ajella kotoa 20 kilsaa lähes jarruttomalla autolla. Palan vaihto on melko kallis, mutta vastaavasti palat ja levyt kestävät mielestäni melko hyvin. Edelliset takapalat kestivät 100 tuhatta km ja etupalat 114 tuhatta. Nyt mittarissa on 278 tuhatta ja toiset jarrulevyt menossa.

-Sisustukseen on vaidettu erinäisiä hajonneita osia, kuten mm. noita keskikonsolin avausnappeja, kynnyslistoja ja pystypilarin verhouksia. Myös erilaisia nitinöitä esiintyy silloin tällöin.

-Automaattivaihteisto vaihtaa silloin tällöin aika "rykäisemällä" 3. vaihteelta kakkoselle kaasua höllättäessä. Saa nähdä paheneeko. Öljyt vaihdettu 120 tuhannen välein ja huuhtelu suoritettu.

Kannattaa muuten tarkistaa lokasuojan reunat takaovien takaa. Minulla on nyt jouduttu molempiin W211-korisiin maalaamaan kyseiset paikat takuuseen, koska ilmeisesti ovet on asennettu sen verran sissän, että hiekka syö kantista maalit pois. Syyksi väittivät, että "tehtaalla on asennettu ovet väärin".

Peltikorjaamon jäljiltä ne vasta väärin ovatkin, kun säätävät ne niin ulos että alkaa tulla ääni ja pöly sisään.

Kyllä korjaamolla on aikaa kulunut, kunhan sinne on ensin onnistunut ajan kalastamaan. Varsinaisesti ajoja ei ole kovin paljon jäänyt väliin näiden "huoltojen" takia, mutta harvoinpa on auto ollut täysin kunnossa.
kalusto:
-M-B E200 cdi -11



isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08


entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06

"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Tuota kun lukee niin täytyy nostaa hattua että jaksaa tuommoista työkalua katsella. Sillä kuitenkin tehdään leipä pöytään.
Vai onko niin että tänäpäivänä tilanne ei parane vaikka merkkiä vaihtaisikin ts. kaikkissa uusissa autoissa paljon probleemia/heikko laatutaso?
Erityisesti kiinnitti huomioita tuo vaihdettu sisustan osia. Eikös Mersu ole perinteisesti erottunut muista laadukkailla sisustan osilla joita ei ainkaan W124:ssä ole tarvinnut vaihdella (pl. istuin).
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
Arno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: Su 06.02.2005 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Arno »

Ahti kirjoitti: Erityisesti kiinnitti huomioita tuo vaihdettu sisustan osia. Eikös Mersu ole perinteisesti erottunut muista laadukkailla sisustan osilla joita ei ainkaan W124:ssä ole tarvinnut vaihdella (pl. istuin).
Tainnut tulla enemmän pieniä liikkuvia osia, jotka sitten hajoavat kovassa käytössä. Keskikonsolin avausnappeja näin esimerkkinä saa vaihtaa melkein yhtä usein kuin pyyhkijänsulkia.
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
Vastaa Viestiin