ja tuumakoko sulla oli???Zalbeer kirjoitti:
Kyllä se viiskymppinen on parempi. Siinä on kuitenkin riittävästi kumia että voi ajella ihan "normaalisti" Se 55 otti ainakin meikäläisellä madalluksen jälkeen kaaren etureunaan töyssyissä. 50.sen kanssa ei ollu mitään ongelmaa...
W201 madallus
Se sama 16 mitä sinäkin suunnittelit. Vanteen leveys 7" ja kumi 205 Se on hyvä.Jake87 kirjoitti:ja tuumakoko sulla oli???Zalbeer kirjoitti:
Kyllä se viiskymppinen on parempi. Siinä on kuitenkin riittävästi kumia että voi ajella ihan "normaalisti" Se 55 otti ainakin meikäläisellä madalluksen jälkeen kaaren etureunaan töyssyissä. 50.sen kanssa ei ollu mitään ongelmaa...

(tuossa alla olevassa kuvassa oli ne 205/55 16" kumit.. oli aika raktorin renkaat tähän malliin, minun mielestä)
Viimeksi muokannut Zalbeer, La 30.09.2006 00:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."
Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."
Viestiketjun otsikko on "w201 madallus", mutta löytyskö veikkauksia madaltamattomaan w201:een vannekoon ja renkaiden koon suhteen. On vielä hakusessa, että sovittaako 16" vai 17" kokoa? (Rengaskoolla ei sinänsä ole väliä, eli ei tarvi olla leveä tai erityisen matalaprofiilinen)
Eli kun meinasitte, että 16" 205/50 olis hyvä madallettuun, niin meniskö 205/55 madaltamattomaan? Entä, jos vannekoko olis 17", niin miten sitten rengaskoon kanssa?
Mites toi ulkonäköjuttu muuten, näyttääkö madaltamattomassa autossa törkeältä 16" / 17" vanteet?
Eli kun meinasitte, että 16" 205/50 olis hyvä madallettuun, niin meniskö 205/55 madaltamattomaan? Entä, jos vannekoko olis 17", niin miten sitten rengaskoon kanssa?
Mites toi ulkonäköjuttu muuten, näyttääkö madaltamattomassa autossa törkeältä 16" / 17" vanteet?

Madaltamattomaan se 205/55 16 käy ihan jeesh...pioneer kirjoitti:Viestiketjun otsikko on "w201 madallus", mutta löytyskö veikkauksia madaltamattomaan w201:een vannekoon ja renkaiden koon suhteen. On vielä hakusessa, että sovittaako 16" vai 17" kokoa? (Rengaskoolla ei sinänsä ole väliä, eli ei tarvi olla leveä tai erityisen matalaprofiilinen)
Sitten... Ei yli16"sta madaltamattomaan...Ei näytä hyvältä.... Nettiautosta saa aika hyvin tuntumaa ku ettii sellasia sataysikymppejä missä on 17.set alla.
(Nämä on sitten vain minun mielipiteitä ja oma kohtaisia kokemuksia asioista.

VOISKO joku mode siirtää nää muutamat viestit siihen rangaskoko topicciin....??
Zalbeer@hotmail.com
Tuolta ja sivun alimmaisena.pioneer kirjoitti:Mites toi ulkonäköjuttu muuten, näyttääkö madaltamattomassa autossa törkeältä 16" / 17" vanteet?
17" vanteet ET 38 ja 225/45 R17 kumit. (kumit on jo myyty eteenpäin liian lihavina 190:een, tilalle tulee 205/40 R17, sitte voi kärsiä pudottaakki melkein noin paljo...

[img]http://www.kolumbus.fi/cee-man/Mersulogo.gif[/img] [b]*Kaikkea sitä näkee, kun nuorena pysyy*[/b]
eip ole lailliset nuo levikepalat, mutta esim vanhoista jarrulevyistä saa sorvauttamalla sopivat levikepalat, ei se inssi noit kovin helpoisti bongaa.
5mm levike palalla tuo ET muuttuisi sopivaksi
Viimeksi muokannut enska, Ke 15.03.2006 21:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
juu kirjotin jo toiseen topickiin ongelman..eli vanne on 7" ja ET42 ja ottaa melkeen iskariin kiinni. Mikä sulla oli ET vanteessa??Zalbeer kirjoitti:
Se sama 16 mitä sinäkin suunnittelit. Vanteen leveys 7" ja kumi 205 Se on hyvä.![]()
(tuossa alla olevassa kuvassa on ne 205/55 16" kumit.. on aika raktorin renkaat tähän malliin, minun mielestä)
Se ET tais olla sen 35 se mahtuu oikeen hyvin olemaan leveysuunnassa sillä 205.sella kumilla. Itellä olis tarkotus kokeilla omaan 215/40 17" kumia 7"vanteella.. ET oli myyjän ilmotuksessa 38... saapa nähä miten käy.Jake87 kirjoitti:juu kirjotin jo toiseen topickiin ongelman..eli vanne on 7" ja ET42 ja ottaa melkeen iskariin kiinni. Mikä sulla oli ET vanteessa??Zalbeer kirjoitti:
Se sama 16 mitä sinäkin suunnittelit. Vanteen leveys 7" ja kumi 205 Se on hyvä.![]()
(tuossa alla olevassa kuvassa on ne 205/55 16" kumit.. on aika raktorin renkaat tähän malliin, minun mielestä)

Tietääkös joku kertoo mahtuuko sellanen olemaan vai ottaako tolppaan kiinni?
Zalbeer@hotmail.com
Ja jouset pitäisi alle saada..on vaan ongelma että minulla on 190B madallusjouset... ja ne pitäis laittaa 190D:hen...mahtaakohan keula painua miten alas?? ja liikkeellä veloittavat vaihdosta 200€!
ihan sikahintahan tuo! Mutta tosin eräs bemaripaja vaihataa 130€ kaikki..
mutta eikös periaatteessa takajousien irrotus onnistu kun ottaa iskarin yläpäästä irti ja nostaa auton takapäätä niin kauan kunnes jousen saa pois
ja sitten vaan etujousten laitto jää liikkeen tehtäväksi...ja riittää rahaa vielä ottaa jouset pois jos eivät keulille sovi.
mutta passaakohan nuo bensavehkeen jouset 2.0litraseen diiseliin?? mersullakaan ei kukaan oikeen osannut asiasta sanoa mitään..
kokeilemalla selviää..

mutta eikös periaatteessa takajousien irrotus onnistu kun ottaa iskarin yläpäästä irti ja nostaa auton takapäätä niin kauan kunnes jousen saa pois

mutta passaakohan nuo bensavehkeen jouset 2.0litraseen diiseliin?? mersullakaan ei kukaan oikeen osannut asiasta sanoa mitään..

Viimeksi muokannut Jake87, Ke 29.03.2006 08:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eikäku perä ylös ja alatukivarren pultti auki niin että tunkilla pitää vähän vastaan sitä, kun pultti pois laskee tukivarren alasJake87 kirjoitti:mutta eikös periaatteessa takajousien irrotus onnistu kun ottaa iskarin yläpäästä irti ja nostaa auton takapäätä niin kauan kunnes jousen saa pois...

MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Jake87 kirjoitti:Ja jouset pitäisi alle saada..on vaan ongelma että minulla on 190B madallusjouset... ja ne pitäis laittaa 190D:hen...mahtaakohan keula painua miten alas?? ja liikkeellä veloittavat vaihdosta 200€!ihan sikahintahan tuo! Mutta tosin eräs bemari paja vaihataa 130€ kaikki..
mutta eikös periaatteessa takajousien irrotus onnistu kun ottaa iskarin yläpäästä irti ja nostaa auton takapäätä niin kauan kunnes jousen saa poisja sitten vaan etujousten laitto jää liikkeen tehtäväksi...ja riittää rahaa vielä ottaa jouset pois jos eivät keulille sovi.
Kyllä ne bensan jouset käy dieseliinkin, ei niissä ole kovinkaan paljoa painoeroa. Kannattaa laittaa vaan eteen paksummat yläkumit, kuin taakse.
Takajouset saa vaihdettua ilman iskarin irrotusta, kun ottaa tukivarren sisäpään kiinnityspultin pois.
mutta passaakohan nuo bensavehkeen jouset 2.0litraseen diiseliin?? mersullakaan ei kukaan oikeen osannut asiasta sanoa mitään..kokeilemalla selviää..
jep! kiitoksia vinkeistä laitoin tänään takajouset juuri edellämainitulla tavalla.
helppohomma hallitunkin kanssa.pitää vaan sinne laittaa ohkasemmat kumit vielä
minkäslaisia kumeja suosittelette eteen?? renkaat tulee olemaan 16" 205/50..
ja kun työ pitää pajalla tehdä niin pitäis sattua kohilleen kerralla
ja auto pitää saada mahd.matalaksi.... 

ja kun työ pitää pajalla tehdä niin pitäis sattua kohilleen kerralla

Juuri ostin vanne/rengaspaketin yhdestä Suomen suurimmista rengasliikkeistä ja siinä tuli sovitepalat mukana. Ja nämä sovitepalatko nyt on laittomat?enska kirjoitti:eip ole lailliset nuo levikepalat, mutta esim vanhoista jarrulevyistä saa sorvauttamalla sopivat levikepalat, ei se inssi noit kovin helpoisti bongaa.
Hieman ihmettelen myös sitä, että myyjä ei kertonut sovitepaloista tilausvaiheessa mitään. Kyllä mulle olisi kelvannut joku toinen vannemallikin, jos olisi sovitepaloilta vältytty. Tosin loppupeleissä aivan sama, kunhan vanteet nyt autoon asennusvaiheessa käy.
Tähän asiaan jollain tavalla liittyen;
Onko W201 2.3 16V etujousissa jotain havaittavaa eroa johonkin perusmalliin verrattuna...? Motonetti ei ainakaan myy 16 tappiseen jousia, joten kai niissä jotain eroa on... Pitäs nimittäin madaltaa tuota omaa keulasta ja ajattelin siihen hommaan hankkia jotkut varajouset, jos menee rälläköinti vaikka perseelleen...
Onko W201 2.3 16V etujousissa jotain havaittavaa eroa johonkin perusmalliin verrattuna...? Motonetti ei ainakaan myy 16 tappiseen jousia, joten kai niissä jotain eroa on... Pitäs nimittäin madaltaa tuota omaa keulasta ja ajattelin siihen hommaan hankkia jotkut varajouset, jos menee rälläköinti vaikka perseelleen...

Nykyinen: Audi 100 2.5 TDI
Ex ruostekasa:
MB 190 2.3 16V
Ex ruostekasa:
MB 190 2.3 16V