W201 madallus

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Avatar
Jake87
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 204
Liittynyt: Ti 12.07.2005 19:50
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Jake87 »

Zalbeer kirjoitti:
Kyllä se viiskymppinen on parempi. Siinä on kuitenkin riittävästi kumia että voi ajella ihan "normaalisti" Se 55 otti ainakin meikäläisellä madalluksen jälkeen kaaren etureunaan töyssyissä. 50.sen kanssa ei ollu mitään ongelmaa...
ja tuumakoko sulla oli???
Avatar
Zalbeer
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1165
Liittynyt: Ma 21.02.2005 01:40
Paikkakunta: Jkl Mlk

Viesti Kirjoittaja Zalbeer »

Jake87 kirjoitti:
Zalbeer kirjoitti:
Kyllä se viiskymppinen on parempi. Siinä on kuitenkin riittävästi kumia että voi ajella ihan "normaalisti" Se 55 otti ainakin meikäläisellä madalluksen jälkeen kaaren etureunaan töyssyissä. 50.sen kanssa ei ollu mitään ongelmaa...
ja tuumakoko sulla oli???
Se sama 16 mitä sinäkin suunnittelit. Vanteen leveys 7" ja kumi 205 Se on hyvä. :wink:

(tuossa alla olevassa kuvassa oli ne 205/55 16" kumit.. oli aika raktorin renkaat tähän malliin, minun mielestä)
Viimeksi muokannut Zalbeer, La 30.09.2006 00:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."

Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
pioneer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: Pe 14.10.2005 18:04

Viesti Kirjoittaja pioneer »

Viestiketjun otsikko on "w201 madallus", mutta löytyskö veikkauksia madaltamattomaan w201:een vannekoon ja renkaiden koon suhteen. On vielä hakusessa, että sovittaako 16" vai 17" kokoa? (Rengaskoolla ei sinänsä ole väliä, eli ei tarvi olla leveä tai erityisen matalaprofiilinen)

Eli kun meinasitte, että 16" 205/50 olis hyvä madallettuun, niin meniskö 205/55 madaltamattomaan? Entä, jos vannekoko olis 17", niin miten sitten rengaskoon kanssa?

Mites toi ulkonäköjuttu muuten, näyttääkö madaltamattomassa autossa törkeältä 16" / 17" vanteet? :roll:
Avatar
Zalbeer
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1165
Liittynyt: Ma 21.02.2005 01:40
Paikkakunta: Jkl Mlk

Viesti Kirjoittaja Zalbeer »

pioneer kirjoitti:Viestiketjun otsikko on "w201 madallus", mutta löytyskö veikkauksia madaltamattomaan w201:een vannekoon ja renkaiden koon suhteen. On vielä hakusessa, että sovittaako 16" vai 17" kokoa? (Rengaskoolla ei sinänsä ole väliä, eli ei tarvi olla leveä tai erityisen matalaprofiilinen)

Eli kun meinasitte, että 16" 205/50 olis hyvä madallettuun, niin meniskö 205/55 madaltamattomaan? Entä, jos vannekoko olis 17", niin miten sitten rengaskoon kanssa?

Mites toi ulkonäköjuttu muuten, näyttääkö madaltamattomassa autossa törkeältä 16" / 17" vanteet? :roll:
Madaltamattomaan se 205/55 16 käy ihan jeesh...

Sitten... Ei yli16"sta madaltamattomaan...Ei näytä hyvältä.... Nettiautosta saa aika hyvin tuntumaa ku ettii sellasia sataysikymppejä missä on 17.set alla.

(Nämä on sitten vain minun mielipiteitä ja oma kohtaisia kokemuksia asioista. :wink: )

VOISKO joku mode siirtää nää muutamat viestit siihen rangaskoko topicciin....??
Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."

Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
Avatar
WEE201
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: La 28.01.2006 02:33
Paikkakunta: SJK

Viesti Kirjoittaja WEE201 »

pioneer kirjoitti:Mites toi ulkonäköjuttu muuten, näyttääkö madaltamattomassa autossa törkeältä 16" / 17" vanteet?
Tuolta ja sivun alimmaisena.
17" vanteet ET 38 ja 225/45 R17 kumit. (kumit on jo myyty eteenpäin liian lihavina 190:een, tilalle tulee 205/40 R17, sitte voi kärsiä pudottaakki melkein noin paljo... :twisted: )
[img]http://www.kolumbus.fi/cee-man/Mersulogo.gif[/img] [b]*Kaikkea sitä näkee, kun nuorena pysyy*[/b]
Avatar
Jake87
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 204
Liittynyt: Ti 12.07.2005 19:50
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Jake87 »

prkl! tänään sovitin vanteita autoon...et 42. edessä vanteen sisäreuna ottaa melkeen iskariin kiinni...ei jää kun muutamamilli.. :? kun tulee vanteelle kumit niin saattaa olla ahdasta..mikähän neuvoksi..onko ne sovitekiekot tai mitä ovatkaan, lailliset?
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

eip ole lailliset nuo levikepalat, mutta esim vanhoista jarrulevyistä saa sorvauttamalla sopivat levikepalat, ei se inssi noit kovin helpoisti bongaa.
5mm levike palalla tuo ET muuttuisi sopivaksi
Viimeksi muokannut enska, Ke 15.03.2006 21:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
Jake87
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 204
Liittynyt: Ti 12.07.2005 19:50
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Jake87 »

jep..taidan kantaa vanteet kauppaan takasin jos eivät mahdu..saa nähdä kuinka käy..vanteet on 7" leveet ja kumit 205 mitkä tulee.. hyvä ois jos mahtuu..
Avatar
Jake87
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 204
Liittynyt: Ti 12.07.2005 19:50
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Jake87 »

Zalbeer kirjoitti:
Se sama 16 mitä sinäkin suunnittelit. Vanteen leveys 7" ja kumi 205 Se on hyvä. :wink:

(tuossa alla olevassa kuvassa on ne 205/55 16" kumit.. on aika raktorin renkaat tähän malliin, minun mielestä)
juu kirjotin jo toiseen topickiin ongelman..eli vanne on 7" ja ET42 ja ottaa melkeen iskariin kiinni. Mikä sulla oli ET vanteessa??
Avatar
Zalbeer
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1165
Liittynyt: Ma 21.02.2005 01:40
Paikkakunta: Jkl Mlk

Viesti Kirjoittaja Zalbeer »

Jake87 kirjoitti:
Zalbeer kirjoitti:
Se sama 16 mitä sinäkin suunnittelit. Vanteen leveys 7" ja kumi 205 Se on hyvä. :wink:

(tuossa alla olevassa kuvassa on ne 205/55 16" kumit.. on aika raktorin renkaat tähän malliin, minun mielestä)
juu kirjotin jo toiseen topickiin ongelman..eli vanne on 7" ja ET42 ja ottaa melkeen iskariin kiinni. Mikä sulla oli ET vanteessa??
Se ET tais olla sen 35 se mahtuu oikeen hyvin olemaan leveysuunnassa sillä 205.sella kumilla. Itellä olis tarkotus kokeilla omaan 215/40 17" kumia 7"vanteella.. ET oli myyjän ilmotuksessa 38... saapa nähä miten käy. :? (halkasia taitaa olla lähes sama ku 205/55 16"gummissa joten ei varmaan onnaa)
Tietääkös joku kertoo mahtuuko sellanen olemaan vai ottaako tolppaan kiinni?
Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."

Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
Avatar
Jake87
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 204
Liittynyt: Ti 12.07.2005 19:50
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Jake87 »

no mulle tulee nyttn ne samat 7" vanteet ET:llä 37...toivotaan että sopii 8)
Avatar
Jake87
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 204
Liittynyt: Ti 12.07.2005 19:50
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Jake87 »

Ja jouset pitäisi alle saada..on vaan ongelma että minulla on 190B madallusjouset... ja ne pitäis laittaa 190D:hen...mahtaakohan keula painua miten alas?? ja liikkeellä veloittavat vaihdosta 200€! :shock: ihan sikahintahan tuo! Mutta tosin eräs bemaripaja vaihataa 130€ kaikki..

mutta eikös periaatteessa takajousien irrotus onnistu kun ottaa iskarin yläpäästä irti ja nostaa auton takapäätä niin kauan kunnes jousen saa pois 8) ja sitten vaan etujousten laitto jää liikkeen tehtäväksi...ja riittää rahaa vielä ottaa jouset pois jos eivät keulille sovi.

mutta passaakohan nuo bensavehkeen jouset 2.0litraseen diiseliin?? mersullakaan ei kukaan oikeen osannut asiasta sanoa mitään.. :? kokeilemalla selviää..
Viimeksi muokannut Jake87, Ke 29.03.2006 08:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1417
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

Jake87 kirjoitti:mutta eikös periaatteessa takajousien irrotus onnistu kun ottaa iskarin yläpäästä irti ja nostaa auton takapäätä niin kauan kunnes jousen saa pois 8) ...
Eikäku perä ylös ja alatukivarren pultti auki niin että tunkilla pitää vähän vastaan sitä, kun pultti pois laskee tukivarren alas :arrow: jousi putoo pois.
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Jake87 kirjoitti:Ja jouset pitäisi alle saada..on vaan ongelma että minulla on 190B madallusjouset... ja ne pitäis laittaa 190D:hen...mahtaakohan keula painua miten alas?? ja liikkeellä veloittavat vaihdosta 200€! :shock: ihan sikahintahan tuo! Mutta tosin eräs bemari paja vaihataa 130€ kaikki..

mutta eikös periaatteessa takajousien irrotus onnistu kun ottaa iskarin yläpäästä irti ja nostaa auton takapäätä niin kauan kunnes jousen saa pois 8) ja sitten vaan etujousten laitto jää liikkeen tehtäväksi...ja riittää rahaa vielä ottaa jouset pois jos eivät keulille sovi.


Kyllä ne bensan jouset käy dieseliinkin, ei niissä ole kovinkaan paljoa painoeroa. Kannattaa laittaa vaan eteen paksummat yläkumit, kuin taakse.

Takajouset saa vaihdettua ilman iskarin irrotusta, kun ottaa tukivarren sisäpään kiinnityspultin pois.

mutta passaakohan nuo bensavehkeen jouset 2.0litraseen diiseliin?? mersullakaan ei kukaan oikeen osannut asiasta sanoa mitään.. :? kokeilemalla selviää..
Avatar
Jake87
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 204
Liittynyt: Ti 12.07.2005 19:50
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Jake87 »

jep! kiitoksia vinkeistä laitoin tänään takajouset juuri edellämainitulla tavalla. 8) helppohomma hallitunkin kanssa.pitää vaan sinne laittaa ohkasemmat kumit vielä :? minkäslaisia kumeja suosittelette eteen?? renkaat tulee olemaan 16" 205/50..

ja kun työ pitää pajalla tehdä niin pitäis sattua kohilleen kerralla :? ja auto pitää saada mahd.matalaksi.... 8)
Avatar
Jake87
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 204
Liittynyt: Ti 12.07.2005 19:50
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Jake87 »

taidan eteen laittaa ne matalimmat kumit..ja varulta tilata vielä 2 koon kumit. Eiköhän se noilla jo laskeennu ihan riittävästi. Aika hillityltä näyttää tuo madallus takana ainakin....joten tuskin tulee ongelmia keulankaan kanssa.
pioneer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: Pe 14.10.2005 18:04

Viesti Kirjoittaja pioneer »

enska kirjoitti:eip ole lailliset nuo levikepalat, mutta esim vanhoista jarrulevyistä saa sorvauttamalla sopivat levikepalat, ei se inssi noit kovin helpoisti bongaa.
5mm levike palalla tuo ET muuttuisi sopivaksi
Juuri ostin vanne/rengaspaketin yhdestä Suomen suurimmista rengasliikkeistä ja siinä tuli sovitepalat mukana. Ja nämä sovitepalatko nyt on laittomat?

Hieman ihmettelen myös sitä, että myyjä ei kertonut sovitepaloista tilausvaiheessa mitään. Kyllä mulle olisi kelvannut joku toinen vannemallikin, jos olisi sovitepaloilta vältytty. Tosin loppupeleissä aivan sama, kunhan vanteet nyt autoon asennusvaiheessa käy.
Avatar
jleinon2
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Su 16.04.2006 02:52
Paikkakunta: Pohjois-karjala

Viesti Kirjoittaja jleinon2 »

Tähän asiaan jollain tavalla liittyen;
Onko W201 2.3 16V etujousissa jotain havaittavaa eroa johonkin perusmalliin verrattuna...? Motonetti ei ainakaan myy 16 tappiseen jousia, joten kai niissä jotain eroa on... Pitäs nimittäin madaltaa tuota omaa keulasta ja ajattelin siihen hommaan hankkia jotkut varajouset, jos menee rälläköinti vaikka perseelleen... :D
Nykyinen: Audi 100 2.5 TDI
Ex ruostekasa:
MB 190 2.3 16V
Vastaa Viestiin