107 etuiskarit
107 etuiskarit
Terve,
kävin eilen rekisteröintikatsastuksessa ja läpi meni mutta toinen etuiskari on aika huono. Mistähän voisi saada soveliaat iskarit? Sopiiko 116, 123 tai joku muu vai joutuuko tekemään itse sovituksen, jostakin halvasta kopiosta ja taiteilemaan alapään silmukan alkuperäiseen rautaan kiinni? Mittailin hieman ja näyttäisi siltä, että pisimmillään iskari on noin 50cm silmukan keskeltä tapin alimpaan prikkaan, toinen tosin lyhyempi mutta taitaa olla nahkahousu laittanut siihen B-osan Saksan maalla, kun tuntuu ottavan kiinni ulosjoustossa tai on ainakin ihan rajoilla.
kävin eilen rekisteröintikatsastuksessa ja läpi meni mutta toinen etuiskari on aika huono. Mistähän voisi saada soveliaat iskarit? Sopiiko 116, 123 tai joku muu vai joutuuko tekemään itse sovituksen, jostakin halvasta kopiosta ja taiteilemaan alapään silmukan alkuperäiseen rautaan kiinni? Mittailin hieman ja näyttäisi siltä, että pisimmillään iskari on noin 50cm silmukan keskeltä tapin alimpaan prikkaan, toinen tosin lyhyempi mutta taitaa olla nahkahousu laittanut siihen B-osan Saksan maalla, kun tuntuu ottavan kiinni ulosjoustossa tai on ainakin ihan rajoilla.
Moro!
Katso verkkokaupasta: www.sls-hh.de
Itse tilasin sieltä uudet etuiskarit omaan 350 SLC:hen. Näköjään niiden hinta on siitä hieman noussut (92.80 tai 84.10 riippuen vuosimallista), mutta edelleen niitä näyttäis olevan saatavana.
- Toni
Katso verkkokaupasta: www.sls-hh.de
Itse tilasin sieltä uudet etuiskarit omaan 350 SLC:hen. Näköjään niiden hinta on siitä hieman noussut (92.80 tai 84.10 riippuen vuosimallista), mutta edelleen niitä näyttäis olevan saatavana.
- Toni
Ex - MB 260E -88
Ex - MB 260E -91
MB 300E 4-matic -92
MB 350 SLC -76
Ex - MB 260E -91
MB 300E 4-matic -92
MB 350 SLC -76
Eikös se 107:n etuakselisto ole samanlainen kuin pystärissä, joten pystärin iskarit käyvät. Eri asia sitten onko 107:n putket jotenkin eri säädöissä, en tiedä. Onhan siinä keulalla eri tavalla painoa jos on kasikone.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
- Olli Lajunen
- Asiantuntija
- Viestit: 1226
- Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
- Paikkakunta: Yppäri
Pystärin iskarien pitäisi tosiaan käydä. Ja pystäriin saa pienellä askartelulla laitettua 123:n etuiskarit, joita saa muistaakseni 60€/kpl KL:stä (Bilstein). Ovat aavistuksen lyhyemmät kuin pystärin omat, mutta käytännössä en ole eroa huomannut. Pystärin alkuperäiset olisivat maksaneet 130€/kpl.
Alakiinnikkeet laittaa vanhoista uusien alaosaan, takuu kyllä luultavasti menee jos itse modaa mutta samalla hinnalla saakin sitten vaihtaa ne kahteen kertaan. Eikös ne jouset kanna sen kuorman, eli iskarien ei pitäisi erota merkittävästi eri koneiden mukaan.

W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05 (huollettu, yhtyy happeen, myytävänä)
W212 E 250 CDI T 4Matic 05/13
Exä: W202 220 -96
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05 (huollettu, yhtyy happeen, myytävänä)
W212 E 250 CDI T 4Matic 05/13
Exä: W202 220 -96
Kannattaa ehkäpä myös miettiä Konin classiceja, niillä voi jokainen säätää sitten mieleisen tiukkuuden. Hinta noin 100€ kpl. Värikin on siivon musta.
Ainakin w111:n takapää rauhoittui Koneilla huomatavasti, kun tikensi kierroksella vakioasetusta. Vakio bilsteinit ovat w107:ssa melkoisen löysät, joten Koneilla voi parantaa ajettavuuttakin huomattavasti, mukavuuden kärsimättä.
Ainakin w111:n takapää rauhoittui Koneilla huomatavasti, kun tikensi kierroksella vakioasetusta. Vakio bilsteinit ovat w107:ssa melkoisen löysät, joten Koneilla voi parantaa ajettavuuttakin huomattavasti, mukavuuden kärsimättä.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.