107 etuiskarit

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
pekkak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 244
Liittynyt: Su 13.02.2005 22:20

107 etuiskarit

Viesti Kirjoittaja pekkak »

Terve,
kävin eilen rekisteröintikatsastuksessa ja läpi meni mutta toinen etuiskari on aika huono. Mistähän voisi saada soveliaat iskarit? Sopiiko 116, 123 tai joku muu vai joutuuko tekemään itse sovituksen, jostakin halvasta kopiosta ja taiteilemaan alapään silmukan alkuperäiseen rautaan kiinni? Mittailin hieman ja näyttäisi siltä, että pisimmillään iskari on noin 50cm silmukan keskeltä tapin alimpaan prikkaan, toinen tosin lyhyempi mutta taitaa olla nahkahousu laittanut siihen B-osan Saksan maalla, kun tuntuu ottavan kiinni ulosjoustossa tai on ainakin ihan rajoilla.
Avatar
TLL
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Pe 03.06.2005 17:24
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja TLL »

Moro!

Katso verkkokaupasta: www.sls-hh.de

Itse tilasin sieltä uudet etuiskarit omaan 350 SLC:hen. Näköjään niiden hinta on siitä hieman noussut (92.80 tai 84.10 riippuen vuosimallista), mutta edelleen niitä näyttäis olevan saatavana.

- Toni
Ex - MB 260E -88
Ex - MB 260E -91
MB 300E 4-matic -92
MB 350 SLC -76
ap160
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 114
Liittynyt: Ti 23.11.2004 09:00

Viesti Kirjoittaja ap160 »

löytyy 30ecua
pekkak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 244
Liittynyt: Su 13.02.2005 22:20

Viesti Kirjoittaja pekkak »

Terve,
mistä noi iskarit löytyy ja miksi hinta noikin huokea?
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1655
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Eikös se 107:n etuakselisto ole samanlainen kuin pystärissä, joten pystärin iskarit käyvät. Eri asia sitten onko 107:n putket jotenkin eri säädöissä, en tiedä. Onhan siinä keulalla eri tavalla painoa jos on kasikone.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1226
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Pystärin iskarien pitäisi tosiaan käydä. Ja pystäriin saa pienellä askartelulla laitettua 123:n etuiskarit, joita saa muistaakseni 60€/kpl KL:stä (Bilstein). Ovat aavistuksen lyhyemmät kuin pystärin omat, mutta käytännössä en ole eroa huomannut. Pystärin alkuperäiset olisivat maksaneet 130€/kpl. :roll: Alakiinnikkeet laittaa vanhoista uusien alaosaan, takuu kyllä luultavasti menee jos itse modaa mutta samalla hinnalla saakin sitten vaihtaa ne kahteen kertaan. Eikös ne jouset kanna sen kuorman, eli iskarien ei pitäisi erota merkittävästi eri koneiden mukaan.
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05 (huollettu, yhtyy happeen, myytävänä)
W212 E 250 CDI T 4Matic 05/13
Exä: W202 220 -96
ap160
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 114
Liittynyt: Ti 23.11.2004 09:00

Viesti Kirjoittaja ap160 »

kutosessa ja kasissa samat ei uudet mutta hyvässä kuosissaq
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Alkuperäset on niitä bilsteinejä, ja pystäristä pitäisi sopia 107:aan.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja unski »

Kannattaa ehkäpä myös miettiä Konin classiceja, niillä voi jokainen säätää sitten mieleisen tiukkuuden. Hinta noin 100€ kpl. Värikin on siivon musta.

Ainakin w111:n takapää rauhoittui Koneilla huomatavasti, kun tikensi kierroksella vakioasetusta. Vakio bilsteinit ovat w107:ssa melkoisen löysät, joten Koneilla voi parantaa ajettavuuttakin huomattavasti, mukavuuden kärsimättä.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Vastaa Viestiin