Kiertovesipumppu????
Kiertovesipumppu????
Jatkaen tuosta lämpiämisongelmasta, mistäköhän tuo ko.pumppu löytyy. Ei ainakaan paisuntasäiliön kupeessa ketään ole, muuta kuin se anturi jolle menee 2 piuhaa sisäpuolella nivelletty muovikynsi, ei toimita vesipumpun virkaa.Tulipeltiin saakka ei ole mitään vempelettä, paitsi eberi ja mangneettiventtiilit. Voikohan se olla kimpassa noitten venttiilien kanssa?
No mulla ei löydy kyllä sieltäkään, näyttäähän noita kyllä myynnissä olevan mutta taitaa olla turha ostos jos ei tiedä missä sen kuuluisi sijaita tai miltä näyttää......Vai oliskohan käynyt niin että pumppu on poistettu kun autoon on laitettu tuo eberi. Nimittäin tossa ennenkuin letku menee pellistä läpi on luonnollisesti liitos mutta noin 5cm ennen tuota liitosta on toinen liitoskohta ja sen paikkeilla pellissä on joku tarpeettomaksi jäänyt kiinnike jollekin aparaatille. Mutta miksi ihmeessä se nyt poistettu olisi
Ei kai auta kun kääntyä Vehon puoleen taas kerran, eikä tarvitse edes näytellä tyhmää 

Ei pumppaa
Ei löytynyt kyseistä pumppua myöskään faijan W201:stä, joka on tuontiauto. Omassa vanhassa taxissa tuo klöntti on siinä pelkääjänpaikan puolella (näkyy kyllä helposti). Vaihdoinkin sen uuteen jokunen vuosi sitten kun oli ilmeisesti hapettunut mykäksi.
Minun saksantuonti-250TD:ssä kyllä on pumppu moottorin oikealla puolella, siinä runkopalkin päällä selvästi näkyvällä paikalla.
Muuten, saisko joitakin vinkkejä jäähdytysjärjestelmän ilmaukseen? Vai onko sellaiseen edes tarvetta? Pitäisi asentaa lohkari ja ajattelin samalla kertaa huuhdella jäähdytysjärjestelmän ja vaihtaa nesteet.
Muuten, saisko joitakin vinkkejä jäähdytysjärjestelmän ilmaukseen? Vai onko sellaiseen edes tarvetta? Pitäisi asentaa lohkari ja ajattelin samalla kertaa huuhdella jäähdytysjärjestelmän ja vaihtaa nesteet.
penax
Kalusto:
BMW 525dA Touring -08
Skoda Octavia 1,6 TDI CR -12
Exät:
Toyota Corolla dieselfarkku -99, muutettu pakuksi kesällä -13, MB 250 TD -89, VW Passat 1,9TD -94, VW Jetta 1,6D-85, VW Golf 1,6D -85, Ford Transit bussi -90
Toyota Carina -86, VW Transporter bussi -88, Lada 1200 -85, Mitsubishi Space Wagon -87
Peugeot 504 Familiale -79, Peugeot 504 Familiale -75, Renault 12 -69,
Peugeot 404 -69,Morris Marina 1,5D -71, Leyland Sherpa D -75, Fiat 600 -71
Tilanne päivitetty 12/2021
Kalusto:
BMW 525dA Touring -08
Skoda Octavia 1,6 TDI CR -12
Exät:
Toyota Corolla dieselfarkku -99, muutettu pakuksi kesällä -13, MB 250 TD -89, VW Passat 1,9TD -94, VW Jetta 1,6D-85, VW Golf 1,6D -85, Ford Transit bussi -90
Toyota Carina -86, VW Transporter bussi -88, Lada 1200 -85, Mitsubishi Space Wagon -87
Peugeot 504 Familiale -79, Peugeot 504 Familiale -75, Renault 12 -69,
Peugeot 404 -69,Morris Marina 1,5D -71, Leyland Sherpa D -75, Fiat 600 -71
Tilanne päivitetty 12/2021
Ei tarvii ilmata, mersu on itseilmaava, aja kuumaksi ja lisää vettä sitä mukaa kun sitä hupenee paisarista, kun ei enää huopene niin sitten on hyvä.penax kirjoitti:Minun saksantuonti-250TD:ssä kyllä on pumppu moottorin oikealla puolella, siinä runkopalkin päällä selvästi näkyvällä paikalla.
Tätä on varmaa kysytty aikasemminki...mutta mitenkäs tuon pumpun toimivuus tarkistetaan ?
Bil & Traktor.
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
Kyllä mun 300E -91:ssä ainakin on tuo pumppu, ja siellä apumiehen puolella palkin päällä se surisee...miksu.80 kirjoitti:pensa malleissa tätä pumppua ei yleensä ole... pumpun testaus on helppo sytytysvirta päälle ja huom! lämmöt täysille! pumppu ei pyöri jos ei ole tarvetta lämmittää... (näin ainaki minun w124 200d:ssä) pumppu sijaitsi siinä pakosarjan kohdalla runkopalkin päällä...
Kyllähän siihen hiilet pystyy vaihtamaan,valmiina uusia hiiliä vain tuskin löytyy.Hiilethän on kuitenkin helppo hioa sopivan kokoisiksi,omani tein volvon lämppärin hiilistä.Hermoja raastavaa näpräämistähän se on,helpommallahan tietenkin pääsee kun ostaa suosiolla uuden pumpun.Hinta on vain melko kova tuollaisella pumpulla,muistaakseni yli 100€?Mauri H. kirjoitti: Ei siihen oikein kunnialla hiiliäkään saa vaihdettua, joten jos vika ei ole johdoissa tai CRC:llä uittaminen ei tehoa niin uusi tilalle vaan.
Joo, itsekin availin vanhan pumpun ja aika karmean näköinen oli (ruosteessa ym.), joten tekemättä jäi. Tarvikepumppu ei vissiin maksa kuin joku 70 € ja onhan sitten laakereiltaankin uusi. Veholta maksaa yli 100 €.AM kirjoitti:Kyllähän siihen hiilet pystyy vaihtamaan,valmiina uusia hiiliä vain tuskin löytyy.Hiilethän on kuitenkin helppo hioa sopivan kokoisiksi,omani tein volvon lämppärin hiilistä.Hermoja raastavaa näpräämistähän se on,helpommallahan tietenkin pääsee kun ostaa suosiolla uuden pumpun.Hinta on vain melko kova tuollaisella pumpulla,muistaakseni yli 100€?Mauri H. kirjoitti: Ei siihen oikein kunnialla hiiliäkään saa vaihdettua, joten jos vika ei ole johdoissa tai CRC:llä uittaminen ei tehoa niin uusi tilalle vaan.
mulla löytyy tuo pumppu tosta 260E.stä ja 300TDT:stämiksu.80 kirjoitti:pensa malleissa tätä pumppua ei yleensä ole... pumpun testaus on helppo sytytysvirta päälle ja huom! lämmöt täysille! pumppu ei pyöri jos ei ole tarvetta lämmittää... (näin ainaki minun w124 200d:ssä) pumppu sijaitsi siinä pakosarjan kohdalla runkopalkin päällä...