Kiertovesipumppu????

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Boss
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1491
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:06

Kiertovesipumppu????

Viesti Kirjoittaja Boss »

Jatkaen tuosta lämpiämisongelmasta, mistäköhän tuo ko.pumppu löytyy. Ei ainakaan paisuntasäiliön kupeessa ketään ole, muuta kuin se anturi jolle menee 2 piuhaa sisäpuolella nivelletty muovikynsi, ei toimita vesipumpun virkaa.Tulipeltiin saakka ei ole mitään vempelettä, paitsi eberi ja mangneettiventtiilit. Voikohan se olla kimpassa noitten venttiilien kanssa?
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

No TDT:ssä pumppu on koneen kuskinpuolella juuri ennen sitä kohtaa josta lämppärin letkut sukeltavat tulipellistä sisään kennoille.
Avatar
Boss
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1491
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:06

Viesti Kirjoittaja Boss »

No mulla ei löydy kyllä sieltäkään, näyttäähän noita kyllä myynnissä olevan mutta taitaa olla turha ostos jos ei tiedä missä sen kuuluisi sijaita tai miltä näyttää......Vai oliskohan käynyt niin että pumppu on poistettu kun autoon on laitettu tuo eberi. Nimittäin tossa ennenkuin letku menee pellistä läpi on luonnollisesti liitos mutta noin 5cm ennen tuota liitosta on toinen liitoskohta ja sen paikkeilla pellissä on joku tarpeettomaksi jäänyt kiinnike jollekin aparaatille. Mutta miksi ihmeessä se nyt poistettu olisi :?: Ei kai auta kun kääntyä Vehon puoleen taas kerran, eikä tarvitse edes näytellä tyhmää :oops:
Vieras001
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2964
Liittynyt: Pe 22.08.2003 12:58

Viesti Kirjoittaja Vieras001 »

..
Viimeksi muokannut Vieras001, Ma 20.10.2008 19:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Boss
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1491
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:06

Viesti Kirjoittaja Boss »

Kuten ei ole tässäkään kiertovesipumppua, auto kun ei ole mikään Suomi-peli vaan vakuutuskorvauksena samanlaisen tilalle saksanmaalta ruottiin toimitettu kottero............
o728006
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Pe 04.04.2003 10:30
Paikkakunta: Vaasa

Ei pumppaa

Viesti Kirjoittaja o728006 »

Ei löytynyt kyseistä pumppua myöskään faijan W201:stä, joka on tuontiauto. Omassa vanhassa taxissa tuo klöntti on siinä pelkääjänpaikan puolella (näkyy kyllä helposti). Vaihdoinkin sen uuteen jokunen vuosi sitten kun oli ilmeisesti hapettunut mykäksi.
Avatar
penax
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 206
Liittynyt: Su 06.07.2003 21:10
Paikkakunta: Kyrönmaa

Viesti Kirjoittaja penax »

Minun saksantuonti-250TD:ssä kyllä on pumppu moottorin oikealla puolella, siinä runkopalkin päällä selvästi näkyvällä paikalla.

Muuten, saisko joitakin vinkkejä jäähdytysjärjestelmän ilmaukseen? Vai onko sellaiseen edes tarvetta? Pitäisi asentaa lohkari ja ajattelin samalla kertaa huuhdella jäähdytysjärjestelmän ja vaihtaa nesteet.
penax

Kalusto:
BMW 525dA Touring -08
Skoda Octavia 1,6 TDI CR -12

Exät:
Toyota Corolla dieselfarkku -99, muutettu pakuksi kesällä -13, MB 250 TD -89, VW Passat 1,9TD -94, VW Jetta 1,6D-85, VW Golf 1,6D -85, Ford Transit bussi -90
Toyota Carina -86, VW Transporter bussi -88, Lada 1200 -85, Mitsubishi Space Wagon -87
Peugeot 504 Familiale -79, Peugeot 504 Familiale -75, Renault 12 -69,
Peugeot 404 -69,Morris Marina 1,5D -71, Leyland Sherpa D -75, Fiat 600 -71

Tilanne päivitetty 12/2021
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

penax kirjoitti:Minun saksantuonti-250TD:ssä kyllä on pumppu moottorin oikealla puolella, siinä runkopalkin päällä selvästi näkyvällä paikalla.

Muuten, saisko joitakin vinkkejä jäähdytysjärjestelmän ilmaukseen? Vai onko sellaiseen edes tarvetta? Pitäisi asentaa lohkari ja ajattelin samalla kertaa huuhdella jäähdytysjärjestelmän ja vaihtaa nesteet.
Ei tarvii ilmata, mersu on itseilmaava, aja kuumaksi ja lisää vettä sitä mukaa kun sitä hupenee paisarista, kun ei enää huopene niin sitten on hyvä.
JuhaK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: Su 29.06.2003 22:28
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja JuhaK »

Tätä on varmaa kysytty aikasemminki...mutta mitenkäs tuon pumpun toimivuus tarkistetaan ?
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12807
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

AMG kirjoitti:Tätä on varmaa kysytty aikasemminki...mutta mitenkäs tuon pumpun toimivuus tarkistetaan ?
no senhän pitäis surista kun auto käynnissä ja sillo kun on sytytysvirta päällä.
emppuk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 114
Liittynyt: Ma 13.10.2003 16:29

Viesti Kirjoittaja emppuk »

Onko sille pumpulle mitään "poppakonsteja", jos ei kuulosta pyörivän, vai heti vain uutta kehiin?
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

emppuk kirjoitti:Onko sille pumpulle mitään "poppakonsteja", jos ei kuulosta pyörivän, vai heti vain uutta kehiin?
Ei siihen oikein kunnialla hiiliäkään saa vaihdettua, joten jos vika ei ole johdoissa tai CRC:llä uittaminen ei tehoa niin uusi tilalle vaan.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

pensa malleissa tätä pumppua ei yleensä ole... pumpun testaus on helppo sytytysvirta päälle ja huom! lämmöt täysille! pumppu ei pyöri jos ei ole tarvetta lämmittää... (näin ainaki minun w124 200d:ssä) pumppu sijaitsi siinä pakosarjan kohdalla runkopalkin päällä...
Avatar
juhape
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti 28.10.2003 21:27
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja juhape »

miksu.80 kirjoitti:pensa malleissa tätä pumppua ei yleensä ole... pumpun testaus on helppo sytytysvirta päälle ja huom! lämmöt täysille! pumppu ei pyöri jos ei ole tarvetta lämmittää... (näin ainaki minun w124 200d:ssä) pumppu sijaitsi siinä pakosarjan kohdalla runkopalkin päällä...
Kyllä mun 300E -91:ssä ainakin on tuo pumppu, ja siellä apumiehen puolella palkin päällä se surisee...
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Mauri H. kirjoitti: Ei siihen oikein kunnialla hiiliäkään saa vaihdettua, joten jos vika ei ole johdoissa tai CRC:llä uittaminen ei tehoa niin uusi tilalle vaan.
Kyllähän siihen hiilet pystyy vaihtamaan,valmiina uusia hiiliä vain tuskin löytyy.Hiilethän on kuitenkin helppo hioa sopivan kokoisiksi,omani tein volvon lämppärin hiilistä.Hermoja raastavaa näpräämistähän se on,helpommallahan tietenkin pääsee kun ostaa suosiolla uuden pumpun.Hinta on vain melko kova tuollaisella pumpulla,muistaakseni yli 100€?
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

AM kirjoitti:
Mauri H. kirjoitti: Ei siihen oikein kunnialla hiiliäkään saa vaihdettua, joten jos vika ei ole johdoissa tai CRC:llä uittaminen ei tehoa niin uusi tilalle vaan.
Kyllähän siihen hiilet pystyy vaihtamaan,valmiina uusia hiiliä vain tuskin löytyy.Hiilethän on kuitenkin helppo hioa sopivan kokoisiksi,omani tein volvon lämppärin hiilistä.Hermoja raastavaa näpräämistähän se on,helpommallahan tietenkin pääsee kun ostaa suosiolla uuden pumpun.Hinta on vain melko kova tuollaisella pumpulla,muistaakseni yli 100€?
Joo, itsekin availin vanhan pumpun ja aika karmean näköinen oli (ruosteessa ym.), joten tekemättä jäi. Tarvikepumppu ei vissiin maksa kuin joku 70 € ja onhan sitten laakereiltaankin uusi. Veholta maksaa yli 100 €.
Avatar
tupis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 676
Liittynyt: Su 20.04.2003 21:58
Paikkakunta: JNS

Viesti Kirjoittaja tupis »

miksu.80 kirjoitti:pensa malleissa tätä pumppua ei yleensä ole... pumpun testaus on helppo sytytysvirta päälle ja huom! lämmöt täysille! pumppu ei pyöri jos ei ole tarvetta lämmittää... (näin ainaki minun w124 200d:ssä) pumppu sijaitsi siinä pakosarjan kohdalla runkopalkin päällä...
mulla löytyy tuo pumppu tosta 260E.stä ja 300TDT:stä
Vastaa Viestiin