Vakaajien paksuudet 1.8i w201 ja 300-24 w124 sportline

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2153
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Vakaajien paksuudet 1.8i w201 ja 300-24 w124 sportline

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

Elikkäs tarvetta ois tietää että minkä verran noilla sportlinen vakaajilla on paksuudessa eroa? Kumpanenkin siis on sportline alustalla..
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2153
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

tuon netti epc:n mukaan puslilla on ainaki sama varaosanumeron loppuosa

1243234985 pusla 300-24
2013234985 pusla 1.8i w201

..jos nyt katoin oikeen. onko ne sit muka saman paksuset?
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1417
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

Ovat varmaankin. Sun tarttee ettiä 16-tappisen vakaaja, niissä on jämerämpi.
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2153
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

hullulta tuntuu että nois on saman paksuset vakaajat ku kummatki sportlinen vakajaajia.. ja kuutoskone kuitenki painaa paljon enempi ja koko w124sen kori painavampi...noo nailonpuslaa sit.. :P
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2153
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

mun moka. liekkö vaikutusta että tuo äskeinen w124sen numero on 4-maticin. takavedon numero on

1243234585 puslan numero w124 300-24

eli paksuus saattaa olla eri?
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Varma tieto on, että noissa autoissa on eri vakaajat edessä. Paksuuksista en sano mitään.
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2153
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

juu no pituus on eri kyl..
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2310
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

puslat

Viesti Kirjoittaja cuuno »

:D ....esim 124 sportline ja tavallinen ....vakaajan pää on saman paksuinen ...siis puslan mitat samat ....tosin sportlineen oma varaosa numero ...pusla kaiketi kovempi ....vaikka näyttää kädessä kyllä täysin yks yhteen :D
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2657
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: puslat

Viesti Kirjoittaja AK47 »

cuuno kirjoitti::D ....esim 124 sportline ja tavallinen ....vakaajan pää on saman paksuinen ...siis puslan mitat samat ....tosin sportlineen oma varaosa numero ...pusla kaiketi kovempi ....vaikka näyttää kädessä kyllä täysin yks yhteen :D
Vakaajan tanko pitänee mittailla keskeltä. Sieltä se taitaa eniten tarvita paksuutta. Päät kai nuissa on samanpaksuiset kaikissa??? Verrokkiarvoksi heitettäköön omasta W201.024:sta 21.8mm vakiotanko.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

-85 190 D 20mm, w124 260E -89 27mm
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Vaihdoin tuohon jäärata-autoon tuon 124:en 27mm vakaajan. Ei käynyt täysin suoraan, ovat erilaisia muodoiltaan. Riipukkeiden paikat täytyy muuttaa noin viisi senttiä eteenpäin, ja lisäksi moottoritilan sivumuoveihin on leikattava hiukan koloa vakaajalle. Jäykempi vakaaja auttoi kallisteluun jonkin verran, vielä kun viitsisi mulkata takavakaajankin.
Viimeksi muokannut JP74, Ke 01.03.2006 16:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Juusomt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Su 14.11.2004 19:28
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Juusomt »

Sen voin sanoa puslat vaihtaneenani että 300CE -24v sportline alle ei sovi 300ce -24v ei sportline pusla....

Veho perkele ei uskonut kun sanoin auton olevan sportline... antoivat 300ce -24v tavalliset puslat eivät sportline...

"kyllä vitutti kuin pientä oravaa käpy olisi muttei hampaita...."
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2153
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

no ei tietenkään mene paikoilleen ku ne on eripaksuiset. Silmämääräisesti 300sen vakaaja on 5mm paksumpi ku tuon 1.8i:n..
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2657
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

tovayryn kirjoitti:no ei tietenkään mene paikoilleen ku ne on eripaksuiset. Silmämääräisesti 300sen vakaaja on 5mm paksumpi ku tuon 1.8i:n..
Elikkä onkos se sitten se 27mm? Hommasin n. 27mm orkkistangon 2.6 190E:stä, kaiketi paksumpaa ei löydy 190:seen tehdastekoisena?
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2153
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

ei oo ehtiny viel mittaa tarkasti. mitataan täs lähipäivänä.. ;)
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Avatar
juha
Mersumies
Mersumies
Viestit: 749
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:18
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja juha »

'93 200D tai 250D puslat ei käy '93 220E , vakaajan päät on paksummat. Kokeiltu on. EDIT: 220E siis sportline alustalla.
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750

--Rättivaraston hoitaja--
Avatar
NFS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 228
Liittynyt: Su 10.10.2004 15:53
Paikkakunta: Nivala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NFS »

http://www.2phast.com/190E/default.htm
tuolla on ameriikan poijjaat laitellu samoja hommia.
sieltä E60 & EVOII SWAY BAR
500E 29mm vakaaja, integran puslilla.
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1560
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Mulla on 124 300tdt:n paksuvakaaja omassa 190:ssä 2,5cm päistä lyhettynä paikallaan. Muu vakaaja ei käy 6 syl moottorille kun pitää olla " mutka " öljypohjan takia :idea:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2657
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Etuvakaajathan oli:

190D 2.0D 21.7mm (22mm)
2.0E 21.8mm (22mm)
2.6E 27mm

Miten lie nämä:
2.3E ??mm
2.3 16V ??mm
2.5 16V ??mm
2.5 TurboDiesel ??mm

Sitten takavakaajasta, minkä paksuisia ne on eri 190 malleissa?
Viimeksi muokannut AK47, Ke 08.03.2006 22:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

On se 190 D:n vakaaja myös sen 21.7, kun tarkemmin mittaili.
Vastaa Viestiin