W124:n käsijarrun merkkivalo
-
- Vakiokalustoa
- Viesti:
W124:n käsijarrun merkkivalo
W124:n käsijarrun merkkivalo vilkahtelee ajaessa. Mitäpä kannattaisi katsoa alkajaisiksi? Takapäästä vika mitä ilmeisemmin löytyy, missä on merkkivalon anturi?
- peteracing
- Vakiokalustoa
Todennäkösesti käsijarrun etummaisen vaijerin kuori on nyplääntynyt tai vaijeri itsessään venynyt ajanmittaan. Itsellä sama ongelma ja kengällä ylöspäin nostaessa loppuu palaminen. Joko vaihtaa etummaisen vaijerin, laittaa jotain vaijerin kuoren pään ja sen kiinnikkeen väliin tai kehittää jonkun rautalankapatentin siihen käsijarruvalokytkimen päähän tai vastinpintaan (korotus, ettei polkimen roikkuminen saa kytkintä kytkemään).
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.

1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün

Terve,
Nuohosin tuon polkimen seudun kerran aika tarkkaan, koska omassakin ropposessa on tuo sama vika. Etummainen vaijeri on minulla turhan tihkas, eikä jousi jaksa sitä kunnolla palauttaa. Valo sammuu yleensä parin kilometrin ajon tai 10 min seisotuksen jälkeen. Pitäisi vaan joskus (ensi kesänä tms) joutaa vaihtamaan.
Miten muuten suoritetaan sisontajarrun säätö etuvaijerin vaihdon jälkeen? WIS:in ohjeet ovat sen verran monivaiheiset ja vaatisivat nosturin (välillä käydään auton alla, sitten säädetään napoja ja taas mennään auton alle), että vaihtoehtoisista ohjeista ollaan kiitollisia.
t.
Risto
Minun tietääkseni 124:ssa ei moista jousta ole. Vanhemmissa (123 tms) saattaa ollakin mutta 124:ssa poljin palautetaan auton alla olevalla jousella.dealer kirjoitti:Siinä polkimessa on palautusjousi, se voi olla poikki.
Katkaisin on siellä polkimen luona, kurkisteleppas sinne.
Nuohosin tuon polkimen seudun kerran aika tarkkaan, koska omassakin ropposessa on tuo sama vika. Etummainen vaijeri on minulla turhan tihkas, eikä jousi jaksa sitä kunnolla palauttaa. Valo sammuu yleensä parin kilometrin ajon tai 10 min seisotuksen jälkeen. Pitäisi vaan joskus (ensi kesänä tms) joutaa vaihtamaan.
Miten muuten suoritetaan sisontajarrun säätö etuvaijerin vaihdon jälkeen? WIS:in ohjeet ovat sen verran monivaiheiset ja vaatisivat nosturin (välillä käydään auton alla, sitten säädetään napoja ja taas mennään auton alle), että vaihtoehtoisista ohjeista ollaan kiitollisia.
t.
Risto
E500 – 211.070
Ompa taas ehdotus. Vai RTL:=rautalankaSami H. kirjoitti:Todennäkösesti käsijarrun etummaisen vaijerin kuori on nyplääntynyt tai vaijeri itsessään venynyt ajanmittaan. Itsellä sama ongelma ja kengällä ylöspäin nostaessa loppuu palaminen. Joko vaihtaa etummaisen vaijerin, laittaa jotain vaijerin kuoren pään ja sen kiinnikkeen väliin tai kehittää jonkun rautalankapatentin siihen käsijarruvalokytkimen päähän tai vastinpintaan (korotus, ettei polkimen roikkuminen saa kytkintä kytkemään).
AJA MILLÄ AJAT, MUTTA MERSULLA LOPUT.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
No mutta toimii.soininen kirjoitti:Ompa taas ehdotus. Vai RTL:=rautalankaSami H. kirjoitti:Todennäkösesti käsijarrun etummaisen vaijerin kuori on nyplääntynyt tai vaijeri itsessään venynyt ajanmittaan. Itsellä sama ongelma ja kengällä ylöspäin nostaessa loppuu palaminen. Joko vaihtaa etummaisen vaijerin, laittaa jotain vaijerin kuoren pään ja sen kiinnikkeen väliin tai kehittää jonkun rautalankapatentin siihen käsijarruvalokytkimen päähän tai vastinpintaan (korotus, ettei polkimen roikkuminen saa kytkintä kytkemään).
Sama vika Rahikaisella, valo vilkkuu. Meidän silmään tuikkivan punaisen valon syy on kyllä puolestaan just tuossa vaijerin venymisessä/kuoren krymppääntymisessä.
Eli mites toi vaijerien säätö tapahtuu? Onko todella niin että vaijeria kirittäessä säädetään juuri tuosta etuvaijerista löysät pois? Jarrukenkiä ei varmaan minun tapauksessani ole tarvista säätää, takapää on muutaman (4) naksauksen jälkeen lukossa. Ite ymmärsin Alfamerin tekstistä että säätö tapahtuu takimmaisten vaijerien kireyttä muuttamalla. Voi kun ei olis näin laiska, niin vois joskus ryömiä sinne auton alle eikä tarttis kysellä näin tyhmiä...
Eli lyhyesti: Vaikuttaako vaijerien kiristys tuohon valon tuikkeeseen vai onko suoraan hankittava uusi vaijeri? (Olen mopoiästä päästyäni vastustanut rautalanka/sinitarra/maalarinteippikorjauksia)
Eli mites toi vaijerien säätö tapahtuu? Onko todella niin että vaijeria kirittäessä säädetään juuri tuosta etuvaijerista löysät pois? Jarrukenkiä ei varmaan minun tapauksessani ole tarvista säätää, takapää on muutaman (4) naksauksen jälkeen lukossa. Ite ymmärsin Alfamerin tekstistä että säätö tapahtuu takimmaisten vaijerien kireyttä muuttamalla. Voi kun ei olis näin laiska, niin vois joskus ryömiä sinne auton alle eikä tarttis kysellä näin tyhmiä...

Eli lyhyesti: Vaikuttaako vaijerien kiristys tuohon valon tuikkeeseen vai onko suoraan hankittava uusi vaijeri? (Olen mopoiästä päästyäni vastustanut rautalanka/sinitarra/maalarinteippikorjauksia)
Suomalainen häviää aina!
Rautalankaviritys oli ns. vertauskuvallinen toimenpide. Olis pitänyt tietysti laittaa lainausmerkkeihin. Rautalankapatentti kun on vaan kulkenut semmosena käsitteenä kaikenlaisista epämääräsistä virityksistä.
Mun käsityksen mukaan kun sitä etummaista vaijeria ei pysty mistään säätämään. Eikös se linkku siellä alla säädä niitä takavaijereita? Vai väärinkös olen ymmärtänyt?
Mun käsityksen mukaan kun sitä etummaista vaijeria ei pysty mistään säätämään. Eikös se linkku siellä alla säädä niitä takavaijereita? Vai väärinkös olen ymmärtänyt?
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.