tasonsäätö

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
mattiis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Su 04.09.2005 12:12
Paikkakunta: Toholampi

tasonsäätö

Viesti Kirjoittaja mattiis »

Mulla vuotaa tasosäädön yks putki. ja uus putki tilattu noin kuukausi sitte mutta ei ole vielä saksasta tullu. Autossani on asd-perä ja siellä kiertää sama öljy oon ostannu jo viis purkkia sitä kallista öljyä. jos tuluppaan sen tason säädön putken niin pysyykö perä alhaalla?
MB 200CDI A -00 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/KYL.jpg
Yamaha RX-1 -03 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/RX-1.jpg
mattiis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Su 04.09.2005 12:12
Paikkakunta: Toholampi

Viesti Kirjoittaja mattiis »

eli jos katkasen letkun sieltä mistä se ei vuoda. ja tekeekö se asd-perälle pahaa jos annan öljyn loppua ?
MB 200CDI A -00 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/KYL.jpg
Yamaha RX-1 -03 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/RX-1.jpg
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tasonsäädön/ASD:n pumppu siinä hajoaa jos hajoaa.kun kuivana pyörii...
mattiis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Su 04.09.2005 12:12
Paikkakunta: Toholampi

Viesti Kirjoittaja mattiis »

mutta onko sillä mitään vaikutusta tuhon lukkoon jos pyörii kuivana ja särkyykö se lukko? voiko pelkän tasosäädön pudottaa pois tuluppaa sen rikkinäisen letkun ja antaa öljyn pyöriä vain perässä?
MB 200CDI A -00 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/KYL.jpg
Yamaha RX-1 -03 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/RX-1.jpg
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1560
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Perä kyllä saa voitelun omasta öljystään :!: Hydraliikka öljyllä painetaan laippoja tiukemmaksi :roll:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
fc8720
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: La 12.03.2005 18:18
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja fc8720 »

Hydrauliikka liikkeestä helmiliitos ja pätkä putkea ja loppuu leikki! :lol:
Avatar
tapioh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 09.11.2003 21:06

Viesti Kirjoittaja tapioh »

:!:
kyllä tasoiskareista karkaa paineet kun avaat liitoksen(varo ettei tule silmille )

ASD;n kyllä saat pelittämään mutta perä jää alas ja iskareitta.

No , ei kai tuo nyt ole mahdottomuus teettää hydr. liikkeessä uusi letku
vuotavan tilalle.

iskarin vaihdossa menee n. 1litra oljyä
systeemi on itseilmaava.
misael
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ke 16.11.2005 12:11
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja misael »

itse en jaksanut odotella Vehon palikoita ("joo saksata löytyy, viikon kestää tulla ..." ) vaan ostin putket ja liittimet hydr liikeestä ja avot !
-misael-
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

Onko noissa tasonsäädön putkistoissa missään liitosta..??
Venttiilelle tuleva ja lähtevä putki TODELLA ruosteiset.

Vois uusia nuo putkistot ennenkuin alkaa kikkaileen tuon perän korkeuden säädön kanssa...

Niin ja auto on s124

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
MikaVeee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 700
Liittynyt: Pe 13.02.2004 22:56
Paikkakunta: Turku

Ite

Viesti Kirjoittaja MikaVeee »

Mulla oli lähes kaikki putket umpiruosteessa. Ostin Motonetistä jarruputkityöstösarjan, jarruputken päitä ja jarruputkea.
Vääntelin kaikki putket uusiksi. Eikä ruostu enää.


Ohuempi peräsäädön hydrputki on saman paksuista kun norm jarruputki

paksumpi peräsäädön putki on saman paksuista kun paks jarruputki


Ps. helmiliitosta ei ehkä? kannata käyttää, on sen verran kovat paineet

Ps2. Jos on tollanen jarruputken pään työkalusetti, voi putken katkasta myös keskeltä ja laittaa siihen jatkoliitoksen.
Ex monta W-kirjainta.
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

Eli tuossa putkistossa ei oo liitoksia vakiona vaan yhtö putkea keulaan saakka..??
Missä nuo putket menevät perästä keulaan??
Auton allako koko matkan..??

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
pekalahd
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: To 18.11.2004 21:34

Viesti Kirjoittaja pekalahd »

Onko tietoa, mistä toi tason säätö yleensä alkaa vuotaa.

Mulla vie hiljalleen öljyn pinnan minimiin, mutta en ole mistään löytänyt vuotoa.
Eikö ohjaustehostin käytä sitä samaa öljyä/säiliötä.

Auto s210 300TDt
Tähti edessä rauhoittaa mieltä

W124 300D Turbo Ex
S210 300TDT Ex
S204 220cdi
W211 220cdi
Pietu71
Mersumies
Mersumies
Viestit: 602
Liittynyt: Ke 19.01.2005 21:51

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

pekalahd kirjoitti: Eikö ohjaustehostin käytä sitä samaa öljyä/säiliötä.

Auto s210 300TDt
Ei ainakaan 124:ssa.
aina vaan fixataan :) 230te -86
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

misael kirjoitti:itse en jaksanut odotella Vehon palikoita ("joo saksata löytyy, viikon kestää tulla ..." ) vaan ostin putket ja liittimet hydr liikeestä ja avot !
Hm. Mulle vaihdettiin juuri nuo jousipallot, ja toiselle pallolle menevä putki oli kyrvähtänyt avatessa. Joku sellainen putkenosa, jossa oli ollut joku venttiili, eli korvaavaa osaa ei voinut esim.jarruputkikoneella tehdä.
Vehon kautta oli tullut osa korjaamoon päivässä, Helsingistä oli löytynyt.

No, myönnettävä on että tuolla Salon "Veholla" eli Astrumissa varaosapuoli tekee työtä hyvällä asenteella eli ei suoraan automaattisesti tyrkytä Saksaa lähimmäksi paikaksi.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
jyrki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Pe 17.12.2004 14:44
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja jyrki »

Kyllä voi laittaa helmiliitoksen , kunhan käyttää hydrauliikkaan tarkoitettua jatkoa. kestää helposti 300bar ja ylikin , sehän riittää.
Joo ja turha niitä putkia on saksasta tilata ku saa tosiaan hyrauliikkaliikkeestä korvaavan ja taatusti kestää. Malliks ku ottaa vanhan, niin saa ootellessa mukaan ja maksaskohan 10€.
MB W124 300 TE -86
Avatar
MikaVeee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 700
Liittynyt: Pe 13.02.2004 22:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja MikaVeee »

Tosiaan, se laki taitaa kieltää ton helmen käytön vain jarruputkessa :oops:
jyrki kirjoitti:Kyllä voi laittaa helmiliitoksen , kunhan käyttää hydrauliikkaan tarkoitettua jatkoa.
Hyrauliputket menee auton alla. Farmareissa saattaa olla hieman erilailla, koska siinähän on se korkeudensäätö namiska.

Öljyn mahdollisia vuotopaikkoja: pumppu (joissain autoissa tandem-pumppu tehostajan kanssa), korkeuden säätäjän juuresta, putket, letkut, iskarit

Tähtiklubin sivuilla löytyy hyvä kuvaus tuosta hydrauliperän toiminnasta.
Ex monta W-kirjainta.
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

MikaVeee kirjoitti:
Tähtiklubin sivuilla löytyy hyvä kuvaus tuosta hydrauliperän toiminnasta.
JEP!!

Oon lukenu tuolta!!

Noista putkista kysyin sen takia et onko niissä liitosta valmiina olemassa vai pitääkö sellanen tehdä johonkin sopivaan paikkaan.

Mut sehän selviää kattomalla.

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Vastaa Viestiin