tasonsäätö
tasonsäätö
Mulla vuotaa tasosäädön yks putki. ja uus putki tilattu noin kuukausi sitte mutta ei ole vielä saksasta tullu. Autossani on asd-perä ja siellä kiertää sama öljy oon ostannu jo viis purkkia sitä kallista öljyä. jos tuluppaan sen tason säädön putken niin pysyykö perä alhaalla?
MB 200CDI A -00 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/KYL.jpg
Yamaha RX-1 -03 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/RX-1.jpg
Yamaha RX-1 -03 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/RX-1.jpg
mutta onko sillä mitään vaikutusta tuhon lukkoon jos pyörii kuivana ja särkyykö se lukko? voiko pelkän tasosäädön pudottaa pois tuluppaa sen rikkinäisen letkun ja antaa öljyn pyöriä vain perässä?
MB 200CDI A -00 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/KYL.jpg
Yamaha RX-1 -03 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/RX-1.jpg
Yamaha RX-1 -03 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/RX-1.jpg

kyllä tasoiskareista karkaa paineet kun avaat liitoksen(varo ettei tule silmille )
ASD;n kyllä saat pelittämään mutta perä jää alas ja iskareitta.
No , ei kai tuo nyt ole mahdottomuus teettää hydr. liikkeessä uusi letku
vuotavan tilalle.
iskarin vaihdossa menee n. 1litra oljyä
systeemi on itseilmaava.
Ite
Mulla oli lähes kaikki putket umpiruosteessa. Ostin Motonetistä jarruputkityöstösarjan, jarruputken päitä ja jarruputkea.
Vääntelin kaikki putket uusiksi. Eikä ruostu enää.
Ohuempi peräsäädön hydrputki on saman paksuista kun norm jarruputki
paksumpi peräsäädön putki on saman paksuista kun paks jarruputki
Ps. helmiliitosta ei ehkä? kannata käyttää, on sen verran kovat paineet
Ps2. Jos on tollanen jarruputken pään työkalusetti, voi putken katkasta myös keskeltä ja laittaa siihen jatkoliitoksen.
Vääntelin kaikki putket uusiksi. Eikä ruostu enää.
Ohuempi peräsäädön hydrputki on saman paksuista kun norm jarruputki
paksumpi peräsäädön putki on saman paksuista kun paks jarruputki
Ps. helmiliitosta ei ehkä? kannata käyttää, on sen verran kovat paineet
Ps2. Jos on tollanen jarruputken pään työkalusetti, voi putken katkasta myös keskeltä ja laittaa siihen jatkoliitoksen.
Ex monta W-kirjainta.
Hm. Mulle vaihdettiin juuri nuo jousipallot, ja toiselle pallolle menevä putki oli kyrvähtänyt avatessa. Joku sellainen putkenosa, jossa oli ollut joku venttiili, eli korvaavaa osaa ei voinut esim.jarruputkikoneella tehdä.misael kirjoitti:itse en jaksanut odotella Vehon palikoita ("joo saksata löytyy, viikon kestää tulla ..." ) vaan ostin putket ja liittimet hydr liikeestä ja avot !
Vehon kautta oli tullut osa korjaamoon päivässä, Helsingistä oli löytynyt.
No, myönnettävä on että tuolla Salon "Veholla" eli Astrumissa varaosapuoli tekee työtä hyvällä asenteella eli ei suoraan automaattisesti tyrkytä Saksaa lähimmäksi paikaksi.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Kyllä voi laittaa helmiliitoksen , kunhan käyttää hydrauliikkaan tarkoitettua jatkoa. kestää helposti 300bar ja ylikin , sehän riittää.
Joo ja turha niitä putkia on saksasta tilata ku saa tosiaan hyrauliikkaliikkeestä korvaavan ja taatusti kestää. Malliks ku ottaa vanhan, niin saa ootellessa mukaan ja maksaskohan 10€.
Joo ja turha niitä putkia on saksasta tilata ku saa tosiaan hyrauliikkaliikkeestä korvaavan ja taatusti kestää. Malliks ku ottaa vanhan, niin saa ootellessa mukaan ja maksaskohan 10€.
MB W124 300 TE -86
Tosiaan, se laki taitaa kieltää ton helmen käytön vain jarruputkessa
Öljyn mahdollisia vuotopaikkoja: pumppu (joissain autoissa tandem-pumppu tehostajan kanssa), korkeuden säätäjän juuresta, putket, letkut, iskarit
Tähtiklubin sivuilla löytyy hyvä kuvaus tuosta hydrauliperän toiminnasta.

Hyrauliputket menee auton alla. Farmareissa saattaa olla hieman erilailla, koska siinähän on se korkeudensäätö namiska.jyrki kirjoitti:Kyllä voi laittaa helmiliitoksen , kunhan käyttää hydrauliikkaan tarkoitettua jatkoa.
Öljyn mahdollisia vuotopaikkoja: pumppu (joissain autoissa tandem-pumppu tehostajan kanssa), korkeuden säätäjän juuresta, putket, letkut, iskarit
Tähtiklubin sivuilla löytyy hyvä kuvaus tuosta hydrauliperän toiminnasta.
Ex monta W-kirjainta.
JEP!!MikaVeee kirjoitti:
Tähtiklubin sivuilla löytyy hyvä kuvaus tuosta hydrauliperän toiminnasta.
Oon lukenu tuolta!!
Noista putkista kysyin sen takia et onko niissä liitosta valmiina olemassa vai pitääkö sellanen tehdä johonkin sopivaan paikkaan.
Mut sehän selviää kattomalla.
~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti