w210 300td, ilmaa polttoaineputkessa
w210 300td, ilmaa polttoaineputkessa
Vaihdoin autoon polttoaine suodattimen, jonka jälkeen auto ei enää meinannut käynnistyä seuraavana aamuna.
Tämän jälkeen vaihdoin kirkkaisiin putkiin o-renkaat ja ylivuotoletkut sekä karkean esisuodattimen. Nyt auto lähti aamulla käymään, mutta ei ollut paljon pakkastakaan.
Karkea- eli esisuodattimen alhaalta lähtevässä putkessa näkyy edelleen ilmaa moottorin käydessä ja se lisääntyy kaasua lisättäessä kun virtaus kasvaa. Moottorin sammutuksen jälkeen tulee ilma ennen esisuodatinta tulevaa kirkkaaseen putkeen noin puoleen väliin putkea.
Onko tämä kaikki normaalia?
Kuuluuko pääsuodattimen pultin kannan ja rungon välissä olla mitään tiivistettä?
Voiko ilma hajoittaa pumpun?
Onko polttoaineen lämmitin ennen esisuodatinta?
Missä kohtaa linjaa on siirtopumppu?
Tämän jälkeen vaihdoin kirkkaisiin putkiin o-renkaat ja ylivuotoletkut sekä karkean esisuodattimen. Nyt auto lähti aamulla käymään, mutta ei ollut paljon pakkastakaan.
Karkea- eli esisuodattimen alhaalta lähtevässä putkessa näkyy edelleen ilmaa moottorin käydessä ja se lisääntyy kaasua lisättäessä kun virtaus kasvaa. Moottorin sammutuksen jälkeen tulee ilma ennen esisuodatinta tulevaa kirkkaaseen putkeen noin puoleen väliin putkea.
Onko tämä kaikki normaalia?
Kuuluuko pääsuodattimen pultin kannan ja rungon välissä olla mitään tiivistettä?
Voiko ilma hajoittaa pumpun?
Onko polttoaineen lämmitin ennen esisuodatinta?
Missä kohtaa linjaa on siirtopumppu?
Tähti edessä rauhoittaa mieltä
W124 300D Turbo Ex
S210 300TDT Ex
S204 220cdi
W211 220cdi
W124 300D Turbo Ex
S210 300TDT Ex
S204 220cdi
W211 220cdi
Vastaan W124-pohjalta
Onko näissä vehkeissä samanlainen PA-suodatin, sitä en tiedä.
Mulla jäi kuitenkin kerran ( siis vain kerran on mersu jättänyt käynnistymättä
) käynnistymättä. Syy oli löysällä ollut suodatin. Tivari kuuluu väliin.
Suodatin kireelle ja kovaa ajoa
Onko näissä vehkeissä samanlainen PA-suodatin, sitä en tiedä.
Mulla jäi kuitenkin kerran ( siis vain kerran on mersu jättänyt käynnistymättä

Suodatin kireelle ja kovaa ajoa

<-- Tämä projekti ensin
W124 250 TD -92
Ex w123 240 D -80
W124 250 TD -92
Ex w123 240 D -80
Re: w210 300td, ilmaa polttoaineputkessa
Normaalia, mutta ei suotavaa...pekalahd kirjoitti:Vaihdoin autoon polttoaine suodattimen, jonka jälkeen auto ei enää meinannut käynnistyä seuraavana aamuna.
Tämän jälkeen vaihdoin kirkkaisiin putkiin o-renkaat ja ylivuotoletkut sekä karkean esisuodattimen. Nyt auto lähti aamulla käymään, mutta ei ollut paljon pakkastakaan.
Karkea- eli esisuodattimen alhaalta lähtevässä putkessa näkyy edelleen ilmaa moottorin käydessä ja se lisääntyy kaasua lisättäessä kun virtaus kasvaa. Moottorin sammutuksen jälkeen tulee ilma ennen esisuodatinta tulevaa kirkkaaseen putkeen noin puoleen väliin putkea.
Onko tämä kaikki normaalia?
Kuuluuko pääsuodattimen pultin kannan ja rungon välissä olla mitään tiivistettä?
Voiko ilma hajoittaa pumpun?
Onko polttoaineen lämmitin ennen esisuodatinta?
Missä kohtaa linjaa on siirtopumppu?
Itsellänikin tulee karkeasuodattimen jälkeen ilmakuplia ja sammuttaessa karkeasuodattimen ja polttoaineen esilämmittimen väliin ilmakupla. Auto kuitenkin toimii.
Tuossa suodattimen pultissa saattoi olla jokin o-rengas, nyt en ihan varmaa muista.
Polttoaineen esilämmitin on se musta mötikkä lohkon kyljessä, josta polttoaineputki tulee karkeasuotimelle. Esilämmittimet myös joskus vuotavat ilmaa.
Siirtopumppu sijaitsee jakopumpun kyljessä.
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Vai on muillakin ilmaa siellä putkessa. Ihme juttu.
Eihän se oikeastaan enää voi olla mikään muu kuin se lämmitin tai jokin sitä ennen olevista putkista, joka päästä hieman ilmaa sisään.
Alkaa silti tuntuu siltä että taitaa olla ihan normaalia se ilmamäärä mitä siellä nyt vaan menee.
Muistelisin vaan että joku olis joskus sanonu et ilma sekottaa sähköohjatun pumpun pitemmän päälle. Tiedä siitä sitten.
Autoon on ajan myötä tullut myös sellainen vika, että se lämmettyään laskee kierrokset hötkyillen kun päästää kaasusta. Onkohan kellään tällaisesta kokemusta. Vika alkoi ilmetä syksyllä ja on nyt pahentunut. Ajossa ja paikallaan sama juttu.
Eihän se oikeastaan enää voi olla mikään muu kuin se lämmitin tai jokin sitä ennen olevista putkista, joka päästä hieman ilmaa sisään.
Alkaa silti tuntuu siltä että taitaa olla ihan normaalia se ilmamäärä mitä siellä nyt vaan menee.
Muistelisin vaan että joku olis joskus sanonu et ilma sekottaa sähköohjatun pumpun pitemmän päälle. Tiedä siitä sitten.
Autoon on ajan myötä tullut myös sellainen vika, että se lämmettyään laskee kierrokset hötkyillen kun päästää kaasusta. Onkohan kellään tällaisesta kokemusta. Vika alkoi ilmetä syksyllä ja on nyt pahentunut. Ajossa ja paikallaan sama juttu.
Tähti edessä rauhoittaa mieltä
W124 300D Turbo Ex
S210 300TDT Ex
S204 220cdi
W211 220cdi
W124 300D Turbo Ex
S210 300TDT Ex
S204 220cdi
W211 220cdi
Minulla ei kulje ilmaa lämmittimen ja karkeasuodattimen välsessa kirkkaassa putkessa enään. ilma ilmestyy karkeasuodattimen jälkeiseen putkeen, eli joko liitokset karkeasuodattimella vuotaa tai suodattimen jalka ompi halki.pekalahd kirjoitti:Vai on muillakin ilmaa siellä putkessa. Ihme juttu.
Eihän se oikeastaan enää voi olla mikään muu kuin se lämmitin tai jokin sitä ennen olevista putkista, joka päästä hieman ilmaa sisään.
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Vaihdoin kyllä karkeasuodattimen ja siihen menevien putkien o-renkaat eli taitaa sitten olla ainut vaihtoehto se lalka tai sitten ne putket pitäisi vaihtaa kokonaan suodattimen jälkeen ja ennen.
Täytyy tutkia kun ehtii. Mikä ihme sen jalan voi murentaa. Onkohan sellaisia tapauksia ollut paljonkin.
Täytyy tutkia kun ehtii. Mikä ihme sen jalan voi murentaa. Onkohan sellaisia tapauksia ollut paljonkin.
Tähti edessä rauhoittaa mieltä
W124 300D Turbo Ex
S210 300TDT Ex
S204 220cdi
W211 220cdi
W124 300D Turbo Ex
S210 300TDT Ex
S204 220cdi
W211 220cdi
Huhuja on liikkunu... Itse kokeilen ainakin vaihtaa kokonaan sen letkun joka lähtee karkeasuotimelta pumpulle, ei oo vaan "kerenny" kun auto on toiminu...pekalahd kirjoitti: Täytyy tutkia kun ehtii. Mikä ihme sen jalan voi murentaa. Onkohan sellaisia tapauksia ollut paljonkin.
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Aattelin itte kans kattoo vielä sen putken. Ei tunnu oikeen järkeen käyvältä se rungon halkeaminen. Tai en tiedä olisko mahdollista että voisi esim. haljeta kovilla pakkasilla jos vetää jäähän. Putken vaihto on ainakin halpa kokeilu. Ei pääse ees testeriin sillä rahalla.
Onko sulla muuten pyhimys ollut koskaan ongelmia tyhjäkäynnin kanssa tai oikeastaan kierrosten laskiessa kaasusta tyhjäkäyntiin. Mulla laskee epätasasesti ja hötkyttää.
[/b]
Onko sulla muuten pyhimys ollut koskaan ongelmia tyhjäkäynnin kanssa tai oikeastaan kierrosten laskiessa kaasusta tyhjäkäyntiin. Mulla laskee epätasasesti ja hötkyttää.
[/b]
Tähti edessä rauhoittaa mieltä
W124 300D Turbo Ex
S210 300TDT Ex
S204 220cdi
W211 220cdi
W124 300D Turbo Ex
S210 300TDT Ex
S204 220cdi
W211 220cdi
Ei ole..pekalahd kirjoitti:Aattelin itte kans kattoo vielä sen putken. Ei tunnu oikeen järkeen käyvältä se rungon halkeaminen. Tai en tiedä olisko mahdollista että voisi esim. haljeta kovilla pakkasilla jos vetää jäähän. Putken vaihto on ainakin halpa kokeilu. Ei pääse ees testeriin sillä rahalla.
Onko sulla muuten pyhimys ollut koskaan ongelmia tyhjäkäynnin kanssa tai oikeastaan kierrosten laskiessa kaasusta tyhjäkäyntiin. Mulla laskee epätasasesti ja hötkyttää.
[/b]
Ainoa onkelma on, että lämpimänä starttauttaa vähän pitempään, kylmänä kyllä jyrähtää heti. Ei edes johdu välttämättä tuosta ilmaviasta.
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Mulla oli 123-dieselissä takavuosina ongelmana tosi huono käyntiinlähtö. Vaihdoin suodattimet ja säädin venttilit, mutta avun toi vasta pääsuodattimelta pumpulle vievän polttoaineletkun vaihto. Se ei vuotanut päällisin puolin, mutta pinta oli ihan kostea. Moottori imi ilmaa sitä kautta, ja oli tosi vaikea saada käyntiin. Vähän niinkuin 124:en, jos vaihtaa polttoainesuodattimet, eikä täytä pääsuodatinta naftalla ennen käyntiinlaittoa. Siinähän ei ole käsipumppua,toisin kuin 123:ssa.
No väyrysessähän noi putket on kovamuovia ja kirkkaat eli niistä ei varsinaisesti tuu ilma läpi, mutta tietty voivat vuotaa liitoskohdista.
Epäilenkin että se tyhjäkäynnille palaamisen hötkyily on jostain muusta kuin ilmasta putkistossa. Ajattelin vaan jos olisi yleistä. Kuten ilmamittari tai vastaava ongelma.
Epäilenkin että se tyhjäkäynnille palaamisen hötkyily on jostain muusta kuin ilmasta putkistossa. Ajattelin vaan jos olisi yleistä. Kuten ilmamittari tai vastaava ongelma.
Tähti edessä rauhoittaa mieltä
W124 300D Turbo Ex
S210 300TDT Ex
S204 220cdi
W211 220cdi
W124 300D Turbo Ex
S210 300TDT Ex
S204 220cdi
W211 220cdi
ilmaa
[quote="pekalahd"]Tänään meen hakee veholta uudet putket siihen ennen ja jälkeen esisuodattimen.
on niissä ilmakuplia aina mukana.muissakin automerkeyssä.turha niitä putkia on uusia,yleensä kuin tiivisteet putkissa vuotaa niin kylmäkäynnistykset ovat vaikeita.kannattais kattoo uuden suodattimen tiivisteet..
on niissä ilmakuplia aina mukana.muissakin automerkeyssä.turha niitä putkia on uusia,yleensä kuin tiivisteet putkissa vuotaa niin kylmäkäynnistykset ovat vaikeita.kannattais kattoo uuden suodattimen tiivisteet..

mersu1
Ajonestolaitteesta en tiedä, mutta minun mielestäni tankin ja lämmittimen välissä ei ole mitään.
Tarkastelin lämmitintä, mutta ei ainakaan näkynyt mitään vuotoja.
Ilmaa ei mene lämmittimen ja esisuodattimen välissä vaan ainoastaan, esisuodattimen jälkeisessä letkussa. Saattaa silti olla että esisuodatin sekoittaa polttoainetta sen varran.
Mut ei se näytä pumppuun tai kylmäkäynnistykseen vaikuttavan.
Tarkastelin lämmitintä, mutta ei ainakaan näkynyt mitään vuotoja.
Ilmaa ei mene lämmittimen ja esisuodattimen välissä vaan ainoastaan, esisuodattimen jälkeisessä letkussa. Saattaa silti olla että esisuodatin sekoittaa polttoainetta sen varran.
Mut ei se näytä pumppuun tai kylmäkäynnistykseen vaikuttavan.
Tähti edessä rauhoittaa mieltä
W124 300D Turbo Ex
S210 300TDT Ex
S204 220cdi
W211 220cdi
W124 300D Turbo Ex
S210 300TDT Ex
S204 220cdi
W211 220cdi
Omassa Om606 koneessa on sellainen heti tankin alapuolella.pekalahd kirjoitti:Ajonestolaitteesta en tiedä, mutta minun mielestäni tankin ja lämmittimen välissä ei ole mitään.
omia kokemuksia ilma ogelmien parissa
autodidakti