Onko kenelläkään kokemuksia vastaavasta? Auto toimii muuten hyvin, mutta on tehnyt aika useasti sen että n. 100-200 km moottoritieajon jälkeen kun löysää kaasun, se sammu. Auto käynnistyy normaalisti n. 5-10 min kuluttua. Malli on 300 TDT farkku turbo, vm-92.
Toinen kummallisuus on esiintynyt silloin tällöin talvella, korvia raastava ulina joka taitaa tulla mittaripaneelista.
Toinen kummallisuus on esiintynyt silloin tällöin talvella, korvia raastava ulina joka taitaa tulla mittaripaneelista.
Ton veikkaisin kuuluvan mittarin vaijerista. Kuuluuko vain kovalla pakkasella? Itse säikähdin pari vuotta sitten prkleesti kun ajoin noin 80kmh ja voimakas ulina alkoi salamannopeasti yhtään varoittamatta. Hiljensin vauhtia 30-40 tasolle ja ääni loppui. Seuraavan kerran ilmiö esiintyi viime sunnuntaina (pakkasta -33) ja vauhdin hiljentäminen auttoi taas.
Veemäinen homma ku säikähtää tota ääntä niin pirusti, hyvä ku tiellä pysyy.
Minulla aivan sama ongelma 250D farkku vm.-88. Pidemmän ajon jälkeen,(huom. moottoritie), ei käy tyhjäkäyntiä lainkaan, käynnistyy hyvin jos painaa kaasua, ilman ei. Hetken kuluttua käy tyhjäkäyntiä aivan normaalisti. Vaikutelma on kuin pa.syöttö jostakin syystä kokonaan katkeaisi kun jalan nostaa kaasulta. Outoa????
sama homma, sammuu kun löysää kaasun lähestyvään risteykseen..
2kertaa tehnyt, 4kk sisällä. vain kun ajaa moottoritietä yli 120km/h ja yli tunnin..
heti kyllä lähtee käymään kun starttaa. eikä ajossa tunne mitään outoa.
Olen korjannut ammattikoulu aikoina erään vanhan 309d ambulanssin missä oli tuommonen sammumis vika.Vika johtui tankin imusiivilän tukkivasta paskasta,polttoaineen tulo vaan yhtä äkkiä loppui, kun auto seisoi vähän aikaa niin taas kävi.Imusiivilä oli ihan tukossa puhdistus auttoi kummasti.Kokeilkaapa kahtoa jos kaikki muu on kunnossa.Sitten tuo mittari ulina, omassa autossa huusi itse mittari vika ei ollut minulla vaijerissa.Tuleeko autoon samalla semmonen outo haju kun ulina alkaa?Mun auton mittarissa esiintyi just samat ongelmat kuin mitä tuolla kuvailtiin.
Itsellä ulisi pakkasilla tuo mittaristo W123:ssa ja kun vauhtia hiljensi tarpeeksi niin lakkasi ja taas kiihdytyksen jälkeen ulisi vasta vähän korkeammassa nopeudessa kuin ennen hiljentämistä. Otin mittariston pois ja laitoin tippakannulla öljyä sinne vaijeriin ja crc:tä myös. En tiedä menikö sitä sinne kuoren väliin, mutta eipä olen sen jälkeen kuulunut pakkasilla mitään ääniä. Eli joku kohta siellä oli kuivana tai jotain.