W124 sammuu itsekseen moottoritieajon jälkeen

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
saratoga
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ke 08.02.2006 15:31

W124 sammuu itsekseen moottoritieajon jälkeen

Viesti Kirjoittaja saratoga »

Onko kenelläkään kokemuksia vastaavasta? Auto toimii muuten hyvin, mutta on tehnyt aika useasti sen että n. 100-200 km moottoritieajon jälkeen kun löysää kaasun, se sammu. Auto käynnistyy normaalisti n. 5-10 min kuluttua. Malli on 300 TDT farkku turbo, vm-92.
Toinen kummallisuus on esiintynyt silloin tällöin talvella, korvia raastava ulina joka taitaa tulla mittaripaneelista. :roll: :roll:
Avatar
RikuK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 430
Liittynyt: Ke 30.04.2003 10:07

Viesti Kirjoittaja RikuK »

Toinen kummallisuus on esiintynyt silloin tällöin talvella, korvia raastava ulina joka taitaa tulla mittaripaneelista.
Ton veikkaisin kuuluvan mittarin vaijerista. Kuuluuko vain kovalla pakkasella? Itse säikähdin pari vuotta sitten prkleesti kun ajoin noin 80kmh ja voimakas ulina alkoi salamannopeasti yhtään varoittamatta. Hiljensin vauhtia 30-40 tasolle ja ääni loppui. Seuraavan kerran ilmiö esiintyi viime sunnuntaina (pakkasta -33) ja vauhdin hiljentäminen auttoi taas.
Veemäinen homma ku säikähtää tota ääntä niin pirusti, hyvä ku tiellä pysyy. :evil:
Kaitsute
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: Ti 26.04.2005 10:45
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kaitsute »

Olisikohan tankin huohotin tukossa.
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa...
jorim
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ma 02.01.2006 14:41

Sammuilee

Viesti Kirjoittaja jorim »

Minulla aivan sama ongelma 250D farkku vm.-88. Pidemmän ajon jälkeen,(huom. moottoritie), ei käy tyhjäkäyntiä lainkaan, käynnistyy hyvin jos painaa kaasua, ilman ei. Hetken kuluttua käy tyhjäkäyntiä aivan normaalisti. Vaikutelma on kuin pa.syöttö jostakin syystä kokonaan katkeaisi kun jalan nostaa kaasulta. Outoa????
JACKHAMMER
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 274
Liittynyt: Ti 09.12.2003 18:37
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja JACKHAMMER »

sama homma, sammuu kun löysää kaasun lähestyvään risteykseen..
2kertaa tehnyt, 4kk sisällä. vain kun ajaa moottoritietä yli 120km/h ja yli tunnin..
heti kyllä lähtee käymään kun starttaa. eikä ajossa tunne mitään outoa.
Vito 115 4x4 ja ml 320cdi
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Olen korjannut ammattikoulu aikoina erään vanhan 309d ambulanssin missä oli tuommonen sammumis vika.Vika johtui tankin imusiivilän tukkivasta paskasta,polttoaineen tulo vaan yhtä äkkiä loppui, kun auto seisoi vähän aikaa niin taas kävi.Imusiivilä oli ihan tukossa puhdistus auttoi kummasti.Kokeilkaapa kahtoa jos kaikki muu on kunnossa.Sitten tuo mittari ulina, omassa autossa huusi itse mittari vika ei ollut minulla vaijerissa.Tuleeko autoon samalla semmonen outo haju kun ulina alkaa?Mun auton mittarissa esiintyi just samat ongelmat kuin mitä tuolla kuvailtiin.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
Heavy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 983
Liittynyt: Ke 19.05.2004 00:41

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Itsellä ulisi pakkasilla tuo mittaristo W123:ssa ja kun vauhtia hiljensi tarpeeksi niin lakkasi ja taas kiihdytyksen jälkeen ulisi vasta vähän korkeammassa nopeudessa kuin ennen hiljentämistä. Otin mittariston pois ja laitoin tippakannulla öljyä sinne vaijeriin ja crc:tä myös. En tiedä menikö sitä sinne kuoren väliin, mutta eipä olen sen jälkeen kuulunut pakkasilla mitään ääniä. Eli joku kohta siellä oli kuivana tai jotain.
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!
Avatar
Esko R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 422
Liittynyt: Ti 18.11.2003 23:02
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Esko R »

Itellä oli myös 200D vm. 1993. Moottoritie ajon jälkeen sammui muutamankerran rampilta tullessa risteykseen.

Oiretta ei koskaan senkummemmin tutkittu, koska käynnistyi välittömästi sammumisen jälkeen.

Tuo ulina kuuluu nopeusmittarista pakkasella.
Kyllä Mersu on aina Mersu

X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
Vastaa Viestiin