Allekirjanneen koitoksia (tai kokemuksia) W201:n kanssahan on Suoli 24:ssakin seurattu.
Pienihän tuo pikkukori on, mutta on todettava, että loppujen lopuksi 190 kulki meikäläisellä sen 2,5 vuotta / noin 80 000 km aivan ennätysvähällä vaivalla. Autolla oli ajettu 228 tkm siitä luovuttaessa.
AInoa, mikä tuossa karvalakkimallissa nyppi, olivat tyhjäkäynti- ja veto-ominaisuudet kylmänä. Ja tästäkin pääsee, jos ostaa ruiskun tahi dieselin... Korjauksia tuohon meikäläisen autoon ei tehty kuin muutaman kerran: eteen toinen alapallonivel, jarrulevyt+palat ja pakoputki (oma vika, peruutin lumikinoksessa olleeseen betonipossuun

), lisäksi vaihdettiin kardaanin kumikiekko ja asennettiin kaasariin huoltosarja. Riesaa tämän lisäksi oli lähinnä kuskin oven lukosta, joka vaati herkistelyä pariinkin otteeseen.
Ajoltaan maantiellä tuo pikkukoppa on "isomman auton tuntuinen". Kaupungissa pirun ketterä. Miinuspuolella sitten takapenkin olemattomat tilat. Takakontti vetää juhannusjuomat + ruoat viidelle ja vielä makuupussitkin, kokeiltu on...

Etutilat riittää Michael Jordanillekin.
Talvella etenee hyvin, pääkallokeleillä on kyllä varomattomasti käsiteltynä vähän levottoman tuntuinen. Lämpöä piisaa.
Tekniikkahan tuossa on pitkälti identtistä W124:n kanssa, eli samat sudenkuopat ja varmat nakit puoleen jos toiseen pitää tsekata. W201:n "kilohinta" on kuitenkin ollut aika roima aikanaan, ja olisiko tässä yksi syy siihen että autoja on pidetty useammin paremmin kuin isoja koreja.
Tsekkaa muuten se kehuttu
www.tahtiauto.com
Siellä on ollut väliin ihan mukava valikoima automaatti-sataysikymppisiä suoraan 90-vuotiailta saksalaisherroilta.
