4-Matic:in vetotavasta, vetääkö koko ajan?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Hervast kirjoitti:Audi Quattroissa ja 80 quattrossa sekä 90 quattrossa on lukkoja riittävästi henkilöautoon, mutta noissa ei ikinä ole ollut lukkoja etuakselilla..
OK, en ollut tuosta etulukkoasiasta varma. Hyvä kun tuli tarkennettua.
kasimb kirjoitti:Tuo vanhempien Audien varsin epälooginen pökkelömäinen käytös johtui juurikin noista 100% lukoista: puskee tai yliohjaa ankarasti.
Yliohjausjuttuhan on ihan tuttu piirre myös joistain vanhanaikaisista, takavetoisista lukkoperällä olevista autoista, jotka voivat olla liukkaalla todella mielenkiintoisia ajettavia. Olisiko sitten siinä, että sivuttaispidon kynnys on kuitenkin helpommin ylitettävissä kuin pitkittäisen...
Uudempien torseeni onkin jo huippua. Kun on ajanut paljon jatkuvalla nelivedolla varustetuilla autoilla niin nuo kytkeytyvät tuntuvat lähinnä epäkuntoisilta ja niistähän puuttuu kokonaan se suuntavakavuutta parantava vaikutus!


On muuten aivan totta, että suorassa vertailussa nelivetoiset ovat kaksivetoisia vakaampia -- ja 4matic on vakaa sekin vasta viiveellä. Järjestelmä kyllä esim. sohjoisella maantiellä toimii, mutta vakauttaa ajokäytöksen vasta kun pieni aavistus luistosta on olemassa. Ensin lipsahtaa, sitten vakautuu; siinä, missä takavetoisella olisi edessä ehkä hyvinkin leveä luisto kuvioineen, 4maticissa voi hiukan karrikoiden sanottuna pistää radioon volumea ja seurata vierestä, miten auto korjaa itse suuntansa ja kolmiovalo vaan vilahtelee...
Oikeastitodella nopeasti vietäviä ja kestäviä nelivetoja ei taida olla kuin Audi, Subaru ja Mitsubishi , jonka Galantissa ( se monien nelivetovertailuiden voittaja ) oli vielä nelipyöräohjauskin.
Je. Ei ole mersu olemukseltaankaan nopeasti vietävä, iso ja painavakin vielä.

Tosin pitää muistaa muiden alustarakenteiden vaikutus. Tekniikan Maailmahan testasi ammoin 80-luvulla neliveto-nelipyöräohjaus-Galantin ja nelipyöräohjaus-Preluden (vai oliko Mazda, en muista), ja kävivät näiden kanssa radallakin. Samaan aikaan ratatesteissä ollut etuvetoinen Peugeot 405 pesi pienemmällä ajotyöllä molemmat japsit kierrosajassa aivan suvereenisti.
Testijuttu päättyi japsien osalta muistaakseni suunnilleen sanoihin "ensin on pantava alustan muut asiat kuntoon..."
:twisted:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
kasimb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: La 22.01.2005 13:46
Paikkakunta: Ikaalinen

Viesti Kirjoittaja kasimb »

Näin on. Asvaltilla nelivedosta on mm. painonsa takia haittaa kellolla mitattaessa. Siksi mm. ralliautoissa B-ryhmä ja WRC autotkin on voitettavissa kevyemmillä kaksivetoisilla. Siteeraisin vielä mm. TM:ää Galantin ominaisuuksissa muissa testeissä: omaa luokkaansa ja sitä se on kokemukseni mukaan ajettavuudeltaan vielä tänä päivänäkin.
Ei pisaralla pitkälle, vaan ämpärillisellä lujaa!

www.hakalaperformance.fi

-89 560 SEC

-93 BMW 740i V8 Shadow Line

-91 Mitsubishi Galant GTI Dynamic 4 4wd 4ws
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

kasimb kirjoitti:Siteeraisin vielä mm. TM:ää Galantin ominaisuuksissa muissa testeissä: omaa luokkaansa ja sitä se on kokemukseni mukaan ajettavuudeltaan vielä tänä päivänäkin.
Ja knoppitietona mainittakoon että se kustansi 90-luvun alussa prikulleen saman verran kun perusvarusteinen Mersun 190-kaasari. :)
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

PM kirjoitti:
kasimb kirjoitti:Siteeraisin vielä mm. TM:ää Galantin ominaisuuksissa muissa testeissä: omaa luokkaansa ja sitä se on kokemukseni mukaan ajettavuudeltaan vielä tänä päivänäkin.
Ja knoppitietona mainittakoon että se kustansi 90-luvun alussa prikulleen saman verran kun perusvarusteinen Mersun 190-kaasari. :)
Jännä homma, että ei noita nelipyörämikävaan-Galanteja silti liikenteessä sitäkään vähää näkynyt mitä karvalakki-190:sia, ja tänä päivänä vielä vähemmän. :twisted:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
kasimb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: La 22.01.2005 13:46
Paikkakunta: Ikaalinen

Viesti Kirjoittaja kasimb »

Ennakkaoluulo oli aikoinaan kova eikä erikoisautoja juuri koskaan myydä kovin paljoa ( näitä tuotu 50 - 100/vuosi ) vaikka ne olisivat kuinka hyviä. On niistä GTI Dynamic Galanteista lähes kaikki vielä liikenteessä ja useimmat huippukunnossa suurista kilometrimääristä huolimatta vaikka ne on olleetkin selvästi 190:siä mesejä kovemmassa käsittelyssä > meissä jokaisessa asuu joskus pikku rallikuski. :wink: Minäkin olen huomannut saman että 190 malleista on maksettu silloin aivan käsittämätöntä ylihintaa! :twisted: :twisted:

Siis silloin kahdensadan tonnin autossa kaasarikone... lasit veivillä...:shock: Niin kuin mainoksessa: jotkut vaan ovat tottuneet saamaan rahoilleen vastinetta.
Ei pisaralla pitkälle, vaan ämpärillisellä lujaa!

www.hakalaperformance.fi

-89 560 SEC

-93 BMW 740i V8 Shadow Line

-91 Mitsubishi Galant GTI Dynamic 4 4wd 4ws
Hervast
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ke 18.01.2006 18:43
Paikkakunta: Oku

Viesti Kirjoittaja Hervast »

Juu no joku voisi sanoa että kaikki audin quattrot joissa on viitoskone pitkittäin keulalla tuntuvat jossain tilanteessa pökkelöiltä kun raskas keulapaino etuakselin etupuolella tekee käytöksen puskevaksi. Toki jos voimaa ja eritoten vääntöä löytyy niin tilannetta voi korjata kaasunkäytöllä ja leveällä sladilla. Tilanne on parempi 1.8 T koneissa joissa voimaa löytyy ja motti on kevyempi. Lukkojen ominaisuudet vaikuttavat mielestäni Audeissa vähemmän tuohon ajettavuuteen koska yleensä ei ajeta akselit lukossa. Jotkut ovat ajelleet keskilukko päällä urquattroilla lähinnä huvin vuoksi. Onhan ajotuntuma lukot päällä lähinnä kuin takavedolla, hyvin menee sivuluisua...

Kestävyydeltään ainakin Audin pitkitäismoottoriset quattrot ja Subarun nelikot ovat hyviä, luultavasti myös Mitsut, mutta itellä ei ole niistä tietoa. Jotkin Mitsun varaosat ovat kuulemma huikean hintaisia, joten se laskee hieman mielenkiintoa niitä kohtaan. Itse olen ollut jopa hieman yllättynyt 90 quattron kestävyyteen, voimansiirrossa ei ole ollut mitään vikaa, ei edes murroksen kumeja ole tarvinnut 380tkm ajettuun autoon vaihtaa. Toki sähkövikoja on sitten ollut enemmänkin :D

Mersun 4maticci ei varmaankaan ole suunniteltu mihinkään "räppäilyyn" vaan varmaan etenemiseen. Uskoisin itse että joku Mitsun evo / Subarun turbo voisi olla se makein nelivetoauto talviseen hauskanpitoon. Audin nykymallit ovat sellaisia laiskanpulskeita mukavuuteen taipuvaisia autoja ja ehkä liian massiivisia tiukempaan pyöritykseen.
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

lisää OT:tä: aikoinaan kun ajelin Audi S4:lla, mietin että miten mersun OM605 sopisi keulalle... voimansiirto noissa on aika pomminvarma. taitaakin olla auton kestävin paikka. auto oli mukava käsitellä talviliukkailla, 380hv lastu+muut viritykset auttoivat näyttävissä nelipyöräsladeissa. sladit vaan tahtoi leventyä vauhdin kasvaessa ja 1600kg massa paino tangentin suuntaan.

on aika paljon mukavempaa kyytiä S4:ssa kuin saman ikäisessä W201:ssä :D

toisaalta sekin on mukavaa että moottorin ainoat sähköhärpäkkeet on sammutinsolenoidi ja hehkut.
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Hervast
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ke 18.01.2006 18:43
Paikkakunta: Oku

Viesti Kirjoittaja Hervast »

nokileka kirjoitti:
toisaalta sekin on mukavaa että moottorin ainoat sähköhärpäkkeet on sammutinsolenoidi ja hehkut.
juu tuo on tullut mieleen kun olen selvitellyt päivällä pari tuntia ABS:n toimintahäirötä ja k-jetin metkuja 90:ssä... noo lisää olutta vaan niin ei niin kovin v*tuta :D

W124 250 td automaatin hankinta kesälle on ollut mielessä juuri näitten sähkövikojen takia...
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1560
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Sillä Petri 4-maticilla saa mahtavia luisuja aikaiseksi kun vasemmalla jalalla painaa hiukan jarrua , niin etuveto on silloin pois käytöstä ja kun luisu on saatu aikaiseksi niin nostaa jalan jarrulta , niin se oikee samantien :idea: Sillä on mukava leikki jääradalla :lol: :lol: :lol:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Mikko K kirjoitti:Sillä Petri 4-maticilla saa mahtavia luisuja aikaiseksi kun vasemmalla jalalla painaa hiukan jarrua , niin etuveto on silloin pois käytöstä ja kun luisu on saatu aikaiseksi niin nostaa jalan jarrulta , niin se oikee samantien :idea: Sillä on mukava leikki jääradalla :lol: :lol: :lol:
Ok :lol: Ens pitää vaan saada tuo voimapuoli säätöihin. Vakiona mukava ajella kaupungissa mutta maantielle tarvii kyllä lisää voimaa. Ja paljon :wink:
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Jarkko S
Vaihteistospesialisti
Vaihteistospesialisti
Viestit: 584
Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
Viesti:

Re: 4-matic

Viesti Kirjoittaja Jarkko S »

Petri K kirjoitti:
penttiko kirjoitti:Mitäs toimenpiteitä tuo automaatin ja jakolaatikon vahvistaminen tarkoittaa käytännössä?
Kitkalevyjä ainakin lisätään pakkoihin. Maestro itse kertokoon lisää.
Siinäpä se pääpiirteittäin. Sitten on omia kikkoja ja kehitteillä uusia joista lisää sitten tuonnenpana :wink:
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Aku P kirjoitti:
Roisto kirjoitti:
Aku P kirjoitti:Tuli muuten ohjausvaimennin tänään, remppa-aika 6.2.
Jäämme mielenkiinnolla odottamaan, saavutettiinko remontilla haluttuja parannuksia ajettavuuteen. :wink:
Kuin myös.
Noh? :o
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

PM kirjoitti:
Aku P kirjoitti:
Roisto kirjoitti:
Aku P kirjoitti:Tuli muuten ohjausvaimennin tänään, remppa-aika 6.2.
Jäämme mielenkiinnolla odottamaan, saavutettiinko remontilla haluttuja parannuksia ajettavuuteen. :wink:
Kuin myös.
Noh? :o
Venyyyyyyyy!
Löytyi siinä samassa mm. hajonnut vetarin suojakumi --> pari päivää auto lisää pajalla.
Sitten piti pallojen vaihdon jälkeen ilmata perä. Tasonsäädön ilmausruuvi poikki, ei voi porata pois alumiinirungosta. ---> uusi venetmäeltä ja taas pari päivää lisää pajalta.
Sitten piti vaihtaa vielä pyöränlaakeri jossa klappia, jämähtänyt täysin kiinni -- vielä päivä lisää.

Tänään ilmeisesti tai huomenna saan auton pajalta, sano.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Aku P kirjoitti:Venyyyyyyyy!
:(
Aku P kirjoitti:Sitten piti pallojen vaihdon jälkeen ilmata perä. Tasonsäädön ilmausruuvi poikki, ei voi porata pois alumiinirungosta. ---> uusi venetmäeltä ja taas pari päivää lisää pajalta.
Tuo ruuvi kulkee ainakin korjausmanuaalissa nimellä "tyhjennysruuvi". Sitä kautta saa poistettua iskareissa / palloissa olevan paineen. Systeemissä on venttiilit, jotka pitävät jonkinmoisen paineen iskareilla, vaikka hantaakista säätäisi perän ihan alas. Ilmausta ei tarvinne tuota kautta tehdä. Itsellä tuo samainen ruuvi tihkusi ostaessa öljyä, joten kiristin sen. Nyt se ei enää lähde auki vaan tyhjennys pitää tehdä avaamalla varovasti palloon tulevaa putkea. :?

t.
Risto
E500 – 211.070
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Roisto kirjoitti: Tuo ruuvi kulkee ainakin korjausmanuaalissa nimellä "tyhjennysruuvi". Sitä kautta saa poistettua iskareissa / palloissa olevan paineen. Systeemissä on venttiilit, jotka pitävät jonkinmoisen paineen iskareilla, vaikka hantaakista säätäisi perän ihan alas. Ilmausta ei tarvinne tuota kautta tehdä. Itsellä tuo samainen ruuvi tihkusi ostaessa öljyä, joten kiristin sen. Nyt se ei enää lähde auki vaan tyhjennys pitää tehdä avaamalla varovasti palloon tulevaa putkea. :?
Hmm. Mää en sanokaan mitään oikein varmaksi tässä kohdassa. Mä koetin kyllä esittää, että perännosto on itseilmautuva, mutta kun tässä tapauksessa oli vaihdettu jousipallo + toiselle menevä putki venttiileineen, niin olisi kuulemma ilmattava. (Meikäläisellä on tuohon korjaamooni aika korkealla oleva luottamus, joten tehkööt kuten parhaaksi katsovat, voi kyllä olla että olis ruuvia avaamattakin pelannut. Taijotain).
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Aku P kirjoitti:Hmm. Mää en sanokaan mitään oikein varmaksi tässä kohdassa. Mä koetin kyllä esittää, että perännosto on itseilmautuva, mutta kun tässä tapauksessa oli vaihdettu jousipallo + toiselle menevä putki venttiileineen, niin olisi kuulemma ilmattava.
Saattaahan se tieten ilmautua nopsemmin ruuvia avaamalla. WIS:ssä on hydrauliikkasysteemin täytöstä vain, notta käynnistetään moottori, otetaan irti venttiilin varrelle tuleva yhdystanko ja pidetään venttiilin hantaakia täyttöasennossa puolisen minuuttia. Kait niillä on kova usko vehkeen toimivuuteen. :D ASD pitää tieten ilmata ruuvista (ja kait 4-Matikkikin).

t.
Risto
E500 – 211.070
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Roisto kirjoitti: Saattaahan se tieten ilmautua nopsemmin ruuvia avaamalla. WIS:ssä on hydrauliikkasysteemin täytöstä vain, notta käynnistetään moottori, otetaan irti venttiilin varrelle tuleva yhdystanko ja pidetään venttiilin hantaakia täyttöasennossa puolisen minuuttia. Kait niillä on kova usko vehkeen toimivuuteen. :D ASD pitää tieten ilmata ruuvista (ja kait 4-Matikkikin).


Jep. 4maticihan ei tosin vissiin juuri tyhjenekään tuossa operaatiossa.

Tiedä häntä, saa nähdä. On kyllä sanottava, että tuosta korjaamosta ei todellakaan anneta puolikuntoista autoa asiakkaalle, eli ilmattua se varmaan tulee keinolla jos toisella.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Aku P kirjoitti:Jep. 4maticihan ei tosin vissiin juuri tyhjenekään tuossa operaatiossa.

Juuei.
Aku P kirjoitti:On kyllä sanottava, että tuosta korjaamosta ei todellakaan anneta puolikuntoista autoa asiakkaalle.
Mikä onkin tärkeintä. Tuossa viime kesänä vein omaa kotteroani Haukiputaan "Veholle" kuluvien osien vaihtoon ja ihmettelin, kun hallissa on kauhea savu. Sauli oli siellä hitsaamassa väyrysen jousen yläkuppia kiinni, kun oli huomannut muita töitä tehdessään, että se oli irtoamassa. Ei kuulemma uskaltanut sitä asiakkaalle moisessa kunnossa antaa. :D

t.
Risto
E500 – 211.070
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Roisto kirjoitti:
Aku P kirjoitti:On kyllä sanottava, että tuosta korjaamosta ei todellakaan anneta puolikuntoista autoa asiakkaalle.
Mikä onkin tärkeintä.
Heh, juu. Tänään hain autoa sitten rempasta. Oli pestynä hallissa odottamassa se, ja kaveri vielä pisti kapselit kiinni -- sekä pyyhki vielä päätteeksi sormenjälkensä kapseleista puhdistusspraylla. Kiitettävä plus tässä mielessä.

Mainittakoon nyt tässä vielä, että kyllä tuli erilainen autokin, kallistelu väheni todella paljon, samoin uraherkkyys ja sivutuuliherkkyys. Ohjauksen "kumimainen" vaste on sekin nyt historiaa, samoin isommissa heitoissa tapahtuneet suunnanvaihdokset eli kaikenmoinen vaappuminen.
Jäljelle jäi herkkyys tien kaltevuuksille, tahtoo vähän mennä reunaan päin -- tosin ei moneen muuhun mb:een verrattuna paljoakaan.
Ja vaihdettuna siis on eteen:
- iskarit, alapallot, ohjausvaimennin.
Taakse:
- takakelkan kumit, narinahelat, jouset, iskaripallot, pyöränlaakeri ja ajoon vaikuttamattomana osana jarrupalat. Päälle päätteeksi tietty nelipyöräsuuntaus sekä tarvikkeita.
Kallista tuli, mutta meneepähän seuraavat 17 vuotta noin, ja ajo muuttui aivan eri tasolle. :D
Viimeksi muokannut Aku P, Pe 17.02.2006 22:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Pitää lähteä koeajolle tästä. Nyt on takaiskarit vaihdettu, samoin takakelkan puslat, kallistuksenvakaajan puslat ja kaikki tukivarret.

Myös peränkiinnityspuslat takakelkkaan vaihdettiin samalla.

Oli toinen takaiskari poikki alapäästään.

Ilmausta ei tehty joten nyt on seurattava ilmaantuuko tuo itsestään ajamalla.
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Mukavan hiljainen tuli autosta kun ei takapää enää kolahtele ja narise kuopissa.

Oikeassa etukardaanin laakerissa on pieni välys, onkohan arvokas tuo sisempi laakeri vaihtaa. Kukaan joutunut tekemään? Oireilee niin että kun rullaa loivaa mäkeä alas kuuluu pieni jurina siltä puolelta, joka poistuu vedätettäessä.
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Joutuu vaihtamaan oikeanpuoleisen etujousen yläkupin. Löysivät senverran korroosiota katsastuksessa ettei mennyt läpi. Uusi kuppi KL-varaosissa 77 euroo.

Jarruihin tilattiin myös päivitystä, Zimmermannin levyt ja EBC:n vihreät palat. Nuo perhanan palat maksaa yhtä paljon kuin uudet levytkin, toivottavasti ovat hintansa väärtit.

Onko täällä kellään kokemusta noista paloista?
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Petri K kirjoitti:
Oli toinen takaiskari poikki alapäästään.

Ilmausta ei tehty joten nyt on seurattava ilmaantuuko tuo itsestään ajamalla.
Miten tuo takaiskarin poikkinaisuus ilmeni muuten?

**
Itseilmautuvanahan tuota systeemiä puhutaan, mulla vähän jymähteli iskaripallojenkin vaihdon jälkeen isommissa ulosjoustoissa, nyt on hiljentynyt.
Ilma poistunut?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Iskari kolahteli isommissa töyssyissä hiljaa ajettaessa, maantiellä sitä ei huomannut mistään. Ihme kyllä auto oli oikein hyvä ajettava maantiellä ilman remonttiakin.

Katsastuksessa savuarvo 1.2 ja iskarit edessä 67/69 ja takana 69/70
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Vastaa Viestiin