kyseinen auto rupesi rajun kiihdytyksen jälkeen, rytkyttämään kovasti tyhjäkäynnillä ja sinistä savua tuli reilusti
Epäilin kannentiivistettä ja purin juuri kannen pois, tiiviste sekä kansi näyttää ehjiltä. Pytyt sekä männät näyttää myös päällisinpuolin ehjiltä. Toivottavasti ei ole männänrenkaissa tai männissä, mutta pahasti viittais siihen kun yläkerta näyttää ehjältä. On vähän paskat tilat rupee koko mottii purkamaan
Käsitttääkseni nuo kuvailemasi oireet (rytkytys tyhjäkäynnillä ja savutus) sopivat myös vialliseen ruiskutuspumpun laakeriin. Takapään laakeri ottaa vastaan alipainepumpun aiheuttaman päittäiskuorman ja on siksi herkkä hajoamaan. Uudemmissa tuo on vahvempaa tekoa.
Voinet kysellä tuosta pumppuasiasta lisää Mynädieselistä.
Mitattiinko puristuspaineet ennen kannen irroitusta? Niistä saisi ehkä lisävinkkiä myös alakerran kunnosta (jos kannen puolelta vikaa ei löydy).
Rikkoontunut venttiilin nostin sopisi myös rytkytykseen, muttei oikein savutukseen.
Touring kirjoitti:Käsitttääkseni nuo kuvailemasi oireet (rytkytys tyhjäkäynnillä ja savutus) sopivat myös vialliseen ruiskutuspumpun laakeriin. Takapään laakeri ottaa vastaan alipainepumpun aiheuttaman päittäiskuorman ja on siksi herkkä hajoamaan. Uudemmissa tuo on vahvempaa tekoa.
Voinet kysellä tuosta pumppuasiasta lisää Mynädieselistä.
Mitattiinko puristuspaineet ennen kannen irroitusta? Niistä saisi ehkä lisävinkkiä myös alakerran kunnosta (jos kannen puolelta vikaa ei löydy).
Rikkoontunut venttiilin nostin sopisi myös rytkytykseen, muttei oikein savutukseen.
Pumpussa ei kyllä pitäis olla vikaa kun on just rempattu täysin ja laitettu 7tapit mynäs. Puristuspaineita ei tietenkään tullu mieleen mitata kun kone oli nipussa
Viimeksi muokannut juk3, Ke 11.01.2006 22:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tietysti tässävaiheessa jo vähän myöhäistä, kun patti on leväällään, mutta ettei vain olisi suutin vika, vuotaa ja saa aikaan rykimisen, sekä kitkerän sinertävän hajun.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Kai se on pakko samalla sitten avata alakertakin, ei viitti kantta laittaa kasaan uusilla osilla ja todeta sama rytkytys. Suuttimia ei vissiin pysty mitenkään testaamaan onko ne kunnossa, muuten kuin autossa kiinni ?
juk3 kirjoitti:Kai se on pakko samalla sitten avata alakertakin, ei viitti kantta laittaa kasaan uusilla osilla ja todeta sama rytkytys. Suuttimia ei vissiin pysty mitenkään testaamaan onko ne kunnossa, muuten kuin autossa kiinni ?
Suuttimet pystyy kyllä testaamaan irrallaan (avautumispaine ja suihkun muoto), eikä varmaan ole edes kallistakaan.
Voisi olla järkevää tehdä se ekaksi. Suutinvika sopisimielestäni myös oireisiin.
Nyt on kansi tammerdieselissä, se koeponnistetaan niin näkee mahdolliset vuodot ja suuttimet testataan myös. Jos vikaa ei löydy niin pitää varmaan alkaa purkamaan alapäätä koneesta.
Mikko K kirjoitti:Huohottiko se moottori? Se olis kertonut kaiken
Kyllä huohotti aika reippaasti, mutta eikös kaikki 300 turbot huohota ?
Mikä on reippaasti?
Kova huohotus koituu pian koneen kohtaloksi, kolminkertainen viritysaste ja paljon ajettu moottori tietää vääjäämättä tuhoa ennemmin tai myöhemmin. Luultavasti ennemmin.
No nyt on kansi ja suuttimet tarkastettu oli molemmat kunnossa.
mutta tammerdieselin kaveri sano puhelimessa että esikammiot on ihan lopussa joku tappi siellä sisällä kääntynyt?? uudet maksais joku 100e kpl eli kaikki olis 600e!!! Eli voiko esikammioissa olla jotain tollasta vikaa, ei ihan uusia viittis ainakaan ostaa. Sattuisko joltain löytymään hyviä käytettyjä jos ne siihen pitää sitten vaihtaa.
eiköhän sielle vakio säädin ole mynän jäljiltä se pumppu on, en ite oo siihen koskenut. Nyt on öljypohja ja 1 mäntä pois, täytyy huomenna purkaa lisää.
Nyt on kaikki purettu, melkeen joka männästä oli lähtenyt pikkasen männänreikaista kromausta. 4 pytyssä oli pientä naarmua, mutta mitään erikoista ei löytyny. Tuntuu että noi kulumat ei kyllä aiheuta sellasta rykimistä.
oliskohan vika sitten niissä jumittavissa suuttimissa?
suutin kun kusee niin pakokaasut haisee hirveälle.
omassa ex-passatissa syöttöpumppussa oli ajoitus liian myöhässä, josta seurasi aina kylmänä käynnistettäessä sininen pilvi. kone ei syönyt öljyä.
jos kerta männistä ei löydy tuon kummoisempaa..
laita uudet laakerit ja mänänrenkaat ja ei muutako tienpäälle.
JACKHAMMER kirjoitti:oliskohan vika sitten niissä jumittavissa suuttimissa?
suutin kun kusee niin pakokaasut haisee hirveälle.
omassa ex-passatissa syöttöpumppussa oli ajoitus liian myöhässä, josta seurasi aina kylmänä käynnistettäessä sininen pilvi. kone ei syönyt öljyä.
jos kerta männistä ei löydy tuon kummoisempaa..
laita uudet laakerit ja mänänrenkaat ja ei muutako tienpäälle.
Suuttimet testattii ja ne oli hyvät, et uudet roippeet koneeseen ja kasaa sit näkee onko sama ongelma vielä
juk3 kirjoitti:Nyt on kaikki purettu, melkeen joka männästä oli lähtenyt pikkasen männänreikaista kromausta. 4 pytyssä oli pientä naarmua, mutta mitään erikoista ei löytyny. Tuntuu että noi kulumat ei kyllä aiheuta sellasta rykimistä.
Mulla oli samanlaisessa koneessa irronnut yhdestä männänrenkaasta kromipalasia ja jääneet männänrenkaiden väliin jumiin ja hanganneet sylinterin seinämiin aika reippaat naarmut.
Naarmut aiheutti sen että puristukset putosivat siinä pytyssä tyhjäkäynnillä alle 15 kilon ja ei enää syttynyt polttoaine.
Rytkytti ja kolisi ja savusi tyhjäkäynnillä mutta kierroksilla kävi hyvin.
Koneistamolla vaihdettiin se vioittunut putki ja muut hoonattiin ja uudet männänrenkaat kaikkin.
Nyt käy taas hyvin.
juk3 kirjoitti:Nyt on kaikki purettu, melkeen joka männästä oli lähtenyt pikkasen männänreikaista kromausta. 4 pytyssä oli pientä naarmua, mutta mitään erikoista ei löytyny. Tuntuu että noi kulumat ei kyllä aiheuta sellasta rykimistä.
Mulla oli samanlaisessa koneessa irronnut yhdestä männänrenkaasta kromipalasia ja jääneet männänrenkaiden väliin jumiin ja hanganneet sylinterin seinämiin aika reippaat naarmut.
Naarmut aiheutti sen että puristukset putosivat siinä pytyssä tyhjäkäynnillä alle 15 kilon ja ei enää syttynyt polttoaine.
Rytkytti ja kolisi ja savusi tyhjäkäynnillä mutta kierroksilla kävi hyvin.
Koneistamolla vaihdettiin se vioittunut putki ja muut hoonattiin ja uudet männänrenkaat kaikkin.
Nyt käy taas hyvin.
Joo kai se niistä naarmuista johtuu kun kaikki muu näyttäis olevan kunnossa. Tietääkö kukaan hyvää koneistamoa helsingissä missä moinen homma hoituisi?
Joo ne naarmut ei ollukkaan kovin syvät, sai aika hyväksi hoonaamalla. Mutta 1 pytyn männärenkaitten väli on lohjennut, eli jos jollai sattuis olemaan kyseiseen koneeseen mahlen mäntää niin saa tarjota !!
hoonasitko itse vai koneistamolla? puritko konetta kuin paljoa ennen hoonausta?
Ite hoonasin joo.. lohkossa oli vielä kampiakseli kiinni, mutta peitin alhaalta hyvin ja hoonauksen jälkee putsasin kaikki hyvin niin kyllä siitä aikas hyvä tuli