Tällä hetkellä olen tyytyväinen saabisti, alla pätevä ja varusteltu 9000 turbolla.
Ajatus isosta mersusta harrastepelinä on alkanut tosissaan kutkuttamaan, lähinnä mielessä pyörii 80-luvun lopun S.
Olen selannut erinäisiä sivustoja ja metsästänyt tietoja kyseisestä kulkupelistä, ja täytyy sanoa, ettei kuume ainakaan ole laantunut.
Saksalainen MB-W126 Club on tarjonnut hyviä vinkkejä mm. ostamiseen.
Suomen Saab Klubiltakin kyselin, ja kovin myötämielisiä sielläkin olivat
Nyt olen kyselemässä täältä suomalaisten asianharrastajien keskuudesta vinkkejä, yleistietoja ja huomioonotettavia seikkoja.
Moottorivaihtoehdoista eniten kutkuttaisi jokin kasikoneisista malleista, etupäässä 500 ja 560. Nämä ovat monien lähteiden mukaan erittäin luotettavia ja kestäviä koneita, joskaan eivät halpoja huoltaa (tuskin sitä kukaan odottaakaan)..?
Nykyisen Saabini olen tuonut Saksasta, joten sinne ajattelin mahdollisille mersukaupoillekin suunnata. Suomessa tarjonta varsinkin kasikoneisista on laimeaa, ja monesti ovat coupe-korisia, joka ei (tällä kertaa) ole haussa. Mobile.de on tarjonnut hyviä vertailukohtia ja karkean haarukan mukaan hyvin varustellun ja toimivan(?) 500/560:n hinnat ovat lähtöään n.5000€. Mitään alkuperäiskuntoista en kuitenkaan ole etsimässä, joten haarukka 5000€-8000€ riittänee. Verot tietysti Suomessa päälle
Ensialkuun kysymys Mersun käyttämistä automaattilaatikoista. Ovatko ne tuon w126:n tapauksessa omaa tuotantoa, vai esimerkiksi ZF, jota monet muutkin, kuten Saab käyttivät ja käyttävät edelleen.
Kiitoksia ja toivottavasti keskustelu on antoisa
Tuossa vielä linkki Saab-Klubilla käytyyn keskusteluun:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... sc&start=0