Ja lisään vielä arvauksen:
Se kakkonen näyttäisi olevan Webaston poiskytkentä,tosin itselläni
tuo nappi on keskikonsolin apukuskinpuoleisessa reunassa.
Minä taas väittäisin, että ykkösessä puhallin ei pyöri, mutta kanavat ovat auki. Muistaakseni ainakin 124:sessa nolla-asennossa kanavakin sulkeutui eikä ilmaa tullut sisälle esim. ajoviiman mukana.
Kiitoksia vain vastauksista. Itse kans epäilin jotain kosteudenpoisto hommaa. Sitte toinen juttu eli pitäiskö talvella olla joku nappi pohjas? Kun jokku sanoo ettei ilmastointia saisi käyttää talvella...?
MB 500 SEL -82
MB C180 -95
[size=75]Exät: Opel kadett -85, Mazda 626 sport saloon -84, Ford escort -91, MB 250 D -86, MB 250 TD -93, Opel kadett -88[/size]
No ittellä on just saman näköinen paneli ja saksankielisestä käyttöohjekirjasta muistelen tavanneeni että 2 olisi lisälämpö tuulilasille (saa käyttää max 10 minuutin ajan) ja EC todellakin olisi ilmastoinnin poiskytkentä economy. Ykkösestä en tiedä ja manuaali on pakkasessa autossa.
ilmastoinnissa pitäisi olla anturi, joka estää sen käynnistymisen liian kylmällä. ilmastointia sinänsä kannattaa käyttää myös talvella ettei pääse paikat jumimaan ja putket kuivumaan. en ole varma oliko tästä mb:n ohjekirjassa, mutta jossain ainakin... eli jos auto on välillä jossain lämpimässä tallissa, niin kannattaa silloin pyöräyttää vähän ilmastointia silloin tällöin.
2 on siis huurteen poisto ohjaa ilmavirrantuulilasiin täysillä ja sitten kasvoihin vähän hiljempaa, mutta kuitenkin niin, että poistaa huurteen sivulaseista.
Jossi kirjoitti:Minä taas väittäisin, että ykkösessä puhallin ei pyöri, mutta kanavat ovat auki. Muistaakseni ainakin 124:sessa nolla-asennossa kanavakin sulkeutui eikä ilmaa tullut sisälle esim. ajoviiman mukana.
Juuri näin. Eli puhaltimen asennossa.. 1 -puhallin pyörii hitaimmillaan . -puhallin ei pyöri, mutta ilmakanavat vapaalle ilmavirralle on auki 0 -röörit sulkeutuvat ja autosta tulee ilmatiivis.