W202 puhaltimet säätimet

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Tumu
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: La 13.08.2005 14:07

W202 puhaltimet säätimet

Viesti Kirjoittaja Tumu »

Voisko joku kertoo mitä noi napit on, kun ei oo minkäänlaista ohjekirjaa.
Eli 1. Mitä pitäis tapahtua ku tossa asennossa?
2-3 mikä nappi?
Kuva
MB 500 SEL -82
MB C180 -95

[size=75]Exät: Opel kadett -85, Mazda 626 sport saloon -84, Ford escort -91, MB 250 D -86, MB 250 TD -93, Opel kadett -88[/size]


Parempi omassa SELlissä, kuin valtion...
Avatar
kleitos
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Pe 25.03.2005 17:48
Paikkakunta: Nummela

Re: W202 puhaltimet säätimet

Viesti Kirjoittaja kleitos »

Tumu kirjoitti:Voisko joku kertoo mitä noi napit on, kun ei oo minkäänlaista ohjekirjaa.
Eli 1. Mitä pitäis tapahtua ku tossa asennossa?
2-3 mikä nappi?
[ http://i29.photobucket.com/albums/c296/tuomo81/fa41b30d.jpg ]
:roll: Terve! Ykkösestä en osaa sanoa 2) Takalasinlämmitin 3) Ilmastoinnin poiskytkin=economy, eli kun punainen merkkivalo palaa kompressori ei pyöri :wink:
Avatar
Tumu
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: La 13.08.2005 14:07

nappulat

Viesti Kirjoittaja Tumu »

2. ei ole takalasinlämmitin. Sen kytkin näkyy vähän vasemmassa yläreunassa.
MB 500 SEL -82
MB C180 -95

[size=75]Exät: Opel kadett -85, Mazda 626 sport saloon -84, Ford escort -91, MB 250 D -86, MB 250 TD -93, Opel kadett -88[/size]


Parempi omassa SELlissä, kuin valtion...
Avatar
Miljoona(tuntia)
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Miljoona(tuntia) »

Se ykkönen on puhaltimen puolikas nopeus.
ts.hitain mahdollinen.
C220 CDI vm.2000
Avatar
Miljoona(tuntia)
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Miljoona(tuntia) »

Ja lisään vielä arvauksen:
Se kakkonen näyttäisi olevan Webaston poiskytkentä,tosin itselläni
tuo nappi on keskikonsolin apukuskinpuoleisessa reunassa.
C220 CDI vm.2000
Avatar
Jossi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 470
Liittynyt: Ti 25.11.2003 08:50
Paikkakunta: Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Jossi »

Minä taas väittäisin, että ykkösessä puhallin ei pyöri, mutta kanavat ovat auki. Muistaakseni ainakin 124:sessa nolla-asennossa kanavakin sulkeutui eikä ilmaa tullut sisälle esim. ajoviiman mukana.
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
JP
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ti 21.09.2004 15:28
Paikkakunta: Kuopio

nappulat

Viesti Kirjoittaja JP »

Kakkonen () on kosteuden poisto, eli kun poisto on päällä katkaisimessa palaa punainen valo!
Avatar
Tumu
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: La 13.08.2005 14:07

Viesti Kirjoittaja Tumu »

Kiitoksia vain vastauksista. :D Itse kans epäilin jotain kosteudenpoisto hommaa. Sitte toinen juttu eli pitäiskö talvella olla joku nappi pohjas? Kun jokku sanoo ettei ilmastointia saisi käyttää talvella...?
MB 500 SEL -82
MB C180 -95

[size=75]Exät: Opel kadett -85, Mazda 626 sport saloon -84, Ford escort -91, MB 250 D -86, MB 250 TD -93, Opel kadett -88[/size]


Parempi omassa SELlissä, kuin valtion...
mikotus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Pe 24.09.2004 11:29
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja mikotus »

No ittellä on just saman näköinen paneli ja saksankielisestä käyttöohjekirjasta muistelen tavanneeni että 2 olisi lisälämpö tuulilasille (saa käyttää max 10 minuutin ajan) ja EC todellakin olisi ilmastoinnin poiskytkentä economy. Ykkösestä en tiedä ja manuaali on pakkasessa autossa.
C220D -94
Avatar
hannun1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 662
Liittynyt: Pe 16.04.2004 19:07

Viesti Kirjoittaja hannun1 »

ilmastoinnissa pitäisi olla anturi, joka estää sen käynnistymisen liian kylmällä. ilmastointia sinänsä kannattaa käyttää myös talvella ettei pääse paikat jumimaan ja putket kuivumaan. en ole varma oliko tästä mb:n ohjekirjassa, mutta jossain ainakin... eli jos auto on välillä jossain lämpimässä tallissa, niin kannattaa silloin pyöräyttää vähän ilmastointia silloin tällöin.
Avatar
Gate
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ke 12.10.2005 00:09

Re: W202 puhaltimet säätimet

Viesti Kirjoittaja Gate »

Tumu kirjoitti:Voisko joku kertoo mitä noi napit on, kun ei oo minkäänlaista ohjekirjaa.
Eli 1. Mitä pitäis tapahtua ku tossa asennossa?
2-3 mikä nappi?
[ http://i29.photobucket.com/albums/c296/tuomo81/fa41b30d.jpg ]
2 on siis huurteen poisto ohjaa ilmavirrantuulilasiin täysillä ja sitten kasvoihin vähän hiljempaa, mutta kuitenkin niin, että poistaa huurteen sivulaseista.
Perinteitä pitää kunnioittaa.
quizzkid
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 69
Liittynyt: Pe 17.06.2005 15:17
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja quizzkid »

Jossi kirjoitti:Minä taas väittäisin, että ykkösessä puhallin ei pyöri, mutta kanavat ovat auki. Muistaakseni ainakin 124:sessa nolla-asennossa kanavakin sulkeutui eikä ilmaa tullut sisälle esim. ajoviiman mukana.
Juuri näin. Eli puhaltimen asennossa..
1 -puhallin pyörii hitaimmillaan
. -puhallin ei pyöri, mutta ilmakanavat vapaalle ilmavirralle on auki
0 -röörit sulkeutuvat ja autosta tulee ilmatiivis. :shock:


:lol:
-jukka
[size=84]W202 C180 automaatti -94[/size]
Vastaa Viestiin