Automaatin öljy?
Automaatin öljy?
Mikä on oikea öljy noihin automaatteihin? Tuntuu pikkasen luistavan vaihtaessa lämpimänä, mutta kylmänä vaihtaa todella hienosti kaikki vaihteet. Vai pistänkö suoraan lisää pänninkiä lootaan? Autona -94 W124 250TD
Tervetuloa forumille !
Forumilta löytyy hyvin paljon tietoa persukysymyksiin ja usein Haku toiminnolla saa vastauksen kaikkein nopeiten. Yläreunasta klikataan "Haku" ja laitetaan hakekenttään esimerkiksi:
löytyy esimerkiksi seuraavat topicit:
Klick1
Klick2
Klick3
Klick4
Forumilta löytyy hyvin paljon tietoa persukysymyksiin ja usein Haku toiminnolla saa vastauksen kaikkein nopeiten. Yläreunasta klikataan "Haku" ja laitetaan hakekenttään esimerkiksi:
Koodi: Valitse kaikki
Automaatin AND öljy
Klick1
Klick2
Klick3
Klick4
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Automaatin öljy?
Alipaineen tarkistus aluksi....Mobilin Synteettinen ATF on hyvä, kylmä/kuuma lähempänä samaa
Kimi kirjoitti:Mikä on oikea öljy noihin automaatteihin? Tuntuu pikkasen luistavan vaihtaessa lämpimänä, mutta kylmänä vaihtaa todella hienosti kaikki vaihteet. Vai pistänkö suoraan lisää pänninkiä lootaan? Autona -94 W124 250TD
Kimmo
synteettinen ATF
W124 automaattilaatikkoon synteettinen ATF, jos ajetaan pakkasilla. Veho:kin myy näihin autoihin synteettistä MB236.10 luokkaa, alkuperäinen suositus on ollut 236.6. 236.7). Synteettinen Dextron II ja III ovat mielestäni "viime vuosituhannen" kylmäjäykkiä öljyjä. Mobililla, Shell:llä ja Castrol:lla (Transmax Z ei ole punaista, mutta käy MB:n, punainen väri kuuluu Dextron luokituksen tunnistamiseen) on synteettisiä ATF öljyjä. Jos epäröi niin ostaa Veholta ja nukkuu levollisesti yönsä.
jaahas..nostellaanpa vähän..ei tuo haku tuottanut vieläkään tulosta...eli nyt oon ajellu autolla ja tarkemmin seurannut tuota vaihtoa, niin lootan toiminta on aika ajoin hieman sekavaa. Kylmänä niinkuin sanoin, kaikki vaihdot todella hyvin ja nätisti, mutta heti kun vähän aikaa ajanut niin toiminta sekoaa eli tämän jälkeen, 1>2 vaihto aina terävä, täysillä kiihdyttäen tai pintakaasulla, 2>3 pintakaasulla ja täyskaasulla vaihto tod. hyvä, mutta puolella kaasulla vaihto luistaa, 3>4 vaihto hyvä aina eli kaasun asennolla ei väliä. Eli onkohan alipaineet väliin hukassa vai mikä? En oo vielä ehtinyt paneutua sen kummemmin tuohon autoon, kun ei oo ollut aikaa, mutta jos nyt jollain vois olla pientä vinkkiä mistä etsiä vikaa, niin vois jossaki välissä vilkastakin.
Käväsin tuossa kaupassa ja vetasinkin motarin kautta ja päätin koittaa vielä noita kaasupohjassa vetoja, niin siinä huomasin, että täysillä vedättäessä lootasa toimii kaikki vaihteet luistamatta ja vaihdot on napakoita ja samanlaisia. Muutaman kerran vetaisin tuollaisen täyskiihdytyksen, niin kas kummaa loota alkoi vaihtamaan huomattavasti sievemmin tuon 1>2 vaihdon ja muutenkin tuntui vaihtavan paremmin. Vaijeria pitäisi tod.näköisesti löysätä, kun aika korkealta vaihtaa pintakaasulla.
Käväsin tuossa kaupassa ja vetasinkin motarin kautta ja päätin koittaa vielä noita kaasupohjassa vetoja, niin siinä huomasin, että täysillä vedättäessä lootasa toimii kaikki vaihteet luistamatta ja vaihdot on napakoita ja samanlaisia. Muutaman kerran vetaisin tuollaisen täyskiihdytyksen, niin kas kummaa loota alkoi vaihtamaan huomattavasti sievemmin tuon 1>2 vaihdon ja muutenkin tuntui vaihtavan paremmin. Vaijeria pitäisi tod.näköisesti löysätä, kun aika korkealta vaihtaa pintakaasulla.
....kuulostaa


