Suomen uusin SL500 (R129)?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
SL500A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: To 15.12.2005 16:27
Paikkakunta: Sawo

Viesti Kirjoittaja SL500A »

Juu, soitin tänään uuteen Mersu-huoltoon, jota on kehuttu kovasti. Korjaamopäällikkö heitti jyrkän epäilyksen vikaan tulpanjohdoissa, jos ne on kerran Veholla oskilloskoopilla tutkittu, mutta epäili pikemminkin ruiskun suuttimia. :roll:

Kerrottuani että Forte-puhdistusainetta on kokeiltu niin että lähes täyteen tankkiin on kaadettu 0,8 litraa Fortea, hän piti sitä typeränä. Tankissa pitäisi kuulemma olla vain vähän bensaa (jotain 15 l) ja Fortea pitää kuulemma laittaa reilusti enemmän suhteessa bensaan jotta siitä olisi jotain hyötyä. Lisäksi tankki pitäisi ajaa lähes tyhjäksi ennenkuin sinne laittaa uutta ainetta sisälle.

Mitäpä olette mieltä tämän herra X korjaamopäällikön mielipiteistä? :?:
MB R170 SLK 320 A -01
ex. MB R129 SL 500 A
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Ainakin forten osalta puhui juuri niin kuin asia on. Jos sitä käyttää jollakin muulla tavalla esim, niin kuin on tehty, mahdollinen hyöty jää kokonaan saavuttamatta.
Avatar
Hessu
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 615
Liittynyt: To 07.08.2003 19:11
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Pikkasen ehkä ot tämä asia mut kysyisin hyvät herrat mikä ohjaa tuota tyhjäkäyntiä tuossa 119 moottorissa kun tyhjäkäynti moottoria moisessa ei vissiin ole niinkuin esim tuossa 104 koneessa on??Vaikuttaako ylijänniterele tyhjäkäyntiin jotenkin?Kun tos omas kotteros kerran tuo tyhjäkäynti ontui pahasti ja otin sitten tuon releen irti ja pistin takas ni sen jälkeen auto on toiminut loistavasti.Niin ja tuohon autooni vaihdoin jo kaikki tulpat,johdot puolat,pyörijät ja kannetkin.Kiitoksia jo etukäteen... :wink:
MB 280CE-83



Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Avatar
takope
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 138
Liittynyt: To 14.10.2004 22:51

Viesti Kirjoittaja takope »

SL500A kirjoitti: Mitäpä olette mieltä tämän herra X korjaamopäällikön mielipiteistä? :?:
Herra ossaa näemmä asiansa. Just noin pitää tehdä. Juttelit varmaan jäänestostakin.
Joko käy tasaseen.
SL500A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: To 15.12.2005 16:27
Paikkakunta: Sawo

Viesti Kirjoittaja SL500A »

takope kirjoitti:
SL500A kirjoitti: Mitäpä olette mieltä tämän herra X korjaamopäällikön mielipiteistä? :?:
Herra ossaa näemmä asiansa. Just noin pitää tehdä. Juttelit varmaan jäänestostakin.
Joko käy tasaseen.
Samoja pikku värähtelyjä vieläkin tyhjäkäyntikierroksilla. Jäänestosta ei ollut puhe, en muistanut kysyä sitä. Perhana kun tuli tankattua tuo auto täyteen, niin pitää ajaa nyt 700 km rauhallisesti tai 300 km epärauhallisesti :twisted: , että tankissa on jäljellä enää n. 15 l bensaa. Onko se oikea määrä sitten Fortelle? Ja missä suhteessa ko. myrkkyä sitten tankkiin kaadetaan, että saavutetaan paras teho? :?:

Tankissa on nyt n. puolet ja puolet Teboilin Terra 95- ja 98-bensaa. Minkämerkkinen/oktaaninen bensa on muuten herrojen mersumiesten mielestä paras tuohon minun pirssiini?
MB R170 SLK 320 A -01
ex. MB R129 SL 500 A
SL500A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: To 15.12.2005 16:27
Paikkakunta: Sawo

Viesti Kirjoittaja SL500A »

Hessu kirjoitti:Vaikuttaako ylijänniterele tyhjäkäyntiin jotenkin?Kun tos omas kotteros kerran tuo tyhjäkäynti ontui pahasti ja otin sitten tuon releen irti ja pistin takas ni sen jälkeen auto on toiminut loistavasti.
Voisikohan värähtelyt poistua noinkin yksinkertaisella keinolla, releen vaihdolla?? :?: :?:
MB R170 SLK 320 A -01
ex. MB R129 SL 500 A
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

SL500A kirjoitti:
Hessu kirjoitti:Vaikuttaako ylijänniterele tyhjäkäyntiin jotenkin?Kun tos omas kotteros kerran tuo tyhjäkäynti ontui pahasti ja otin sitten tuon releen irti ja pistin takas ni sen jälkeen auto on toiminut loistavasti.
Voisikohan värähtelyt poistua noinkin yksinkertaisella keinolla, releen vaihdolla?? :?: :?:
Yleensä kun otetaan jonkun laitteen sähköt pois, niin silloin saadaan resetoitua ks laite.

Eli jos otetaan vaikka webaston sulake irti, niin saadaan resetoitua webasto, jos tuulilasin pyyhkijät vinoilee, niin rele irti (ja kiinni), niin saadaan se toimimaan taas. Nämä kaksi toimintaa tuli äkkiseltään mieleen, kun toimivat tuossa toisessa saksalaisessa merkissä ja joskus aina tarvinnut...

Eli jos ylijänniterele otetaan irti, niin häviääkö silloin sähköt tietokoneilta? Eli jos tietokone on säätänyt jotain hieman hakoteille, niin päästään palaamaan alkutilanteeseen tuolla.

Eli Hessuhan ei ollut kait uutta relettä vaihtanut, vaan pelkästään käyttänyt hetken irti vanhaa?
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
SL500A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: To 15.12.2005 16:27
Paikkakunta: Sawo

Viesti Kirjoittaja SL500A »

:roll:
Viimeksi muokannut SL500A, Ti 20.12.2005 13:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB R170 SLK 320 A -01
ex. MB R129 SL 500 A
SL500A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: To 15.12.2005 16:27
Paikkakunta: Sawo

Viesti Kirjoittaja SL500A »

:idea: Kävin juuri pätkäisemässä kaikki virrat autosta pois hetkeksi ja laitoin sitten auton lämpiämään. Jännityksellä odotellaan, vaikuttiko tuo virtojen katkaisu mitenkään moottorin käyntiin... :roll:
MB R170 SLK 320 A -01
ex. MB R129 SL 500 A
Avatar
takope
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 138
Liittynyt: To 14.10.2004 22:51

Viesti Kirjoittaja takope »

PT kirjoitti:
SL500A kirjoitti:
Hessu kirjoitti:Vaikuttaako ylijänniterele tyhjäkäyntiin jotenkin?Kun tos omas kotteros kerran tuo tyhjäkäynti ontui pahasti ja otin sitten tuon releen irti ja pistin takas ni sen jälkeen auto on toiminut loistavasti.
Voisikohan värähtelyt poistua noinkin yksinkertaisella keinolla, releen vaihdolla?? :?: :?:
Yleensä kun otetaan jonkun laitteen sähköt pois, niin silloin saadaan resetoitua ks laite.

Eli jos otetaan vaikka webaston sulake irti, niin saadaan resetoitua webasto, jos tuulilasin pyyhkijät vinoilee, niin rele irti (ja kiinni), niin saadaan se toimimaan taas.
Webastossa on kyllä oikein ohjelma miten homma pitää hoitaa. Lasinpyyhkijöistä en tiedä. Toisaalta taas sammuttelu ainakin tietokoneissa tuntuu toimivan ja poistaa häiriötä.
SL500A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: To 15.12.2005 16:27
Paikkakunta: Sawo

Viesti Kirjoittaja SL500A »

takope kirjoitti:Toisaalta taas sammuttelu ainakin tietokoneissa tuntuu toimivan ja poistaa häiriötä.
Eipä virtojen katkaisu koko autosta auttanut, samat värinät tyhjäkäynnillä. :(
MB R170 SLK 320 A -01
ex. MB R129 SL 500 A
Avatar
Hessu
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 615
Liittynyt: To 07.08.2003 19:11
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Hessu »

PT kirjoitti:


Eli Hessuhan ei ollut kait uutta relettä vaihtanut, vaan pelkästään käyttänyt hetken irti vanhaa?

Juu todellakin otin vaan releen irti ja pistin sen takas kiinni ja sen jälkeen moista vikaa ei ole ilmennyt..Tosin tyhjäkäynti vaeltaa yhdessä kohin kylmänä oikein kunnolla vieläkin mutta kun moottori lämpeää niin se rupee käymään ihan kunnolla kyl ni six tuli mieleen moinen tyhjäkäyntimoottori mitä sitten ei ilmeisemmin tuossa kyseisessä koneessa ole edes mutta joku sen tyhjäkäynnin säätää mutta mikä??Niin ja tuo konehan on toi ns."Vanha" malli eli siis se on 89 sl:n kone jos moisesta tiedosta on apua? :roll:
MB 280CE-83



Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
saefix
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: La 01.10.2005 08:45
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja saefix »

Moottorin värähtely on erikoislaatuinen; välillä se ei tee sitä lainkaan (esim. lämpimässä hallissa usein) tai kuivalla ilmalla, mutta kostealla ilmalla värinöitä on yleensä eniten? Painotan kuitenkin edelleen, että värinät rajoittuvat vain tyhjäkäyntiin ja ne ovat melkolailla pieniä.

Tässä olisi yksi juttu jota kannattaisi kokeilla (lue linkin ensimmäinen kappale). Ovat aikoinaan jenkeissä vaihdelleet tehtaan piikkiin Brummet Boschiin. Itsekin olen painiskellut täsmälleen samojen ongelmien kanssa, joita olet kuvaillut ja nyt on polttoaineen paineensäätäjä tilauksessa Saksasta speed-autoteile. comista. Täydellisestä Boschin sytytysjohtosarjasta maksoin 194 € + postikulut (GSFcarparts.com).

http://forums.mbworld.org/forums/showth ... front+seat
S500 Coupé -95
nautiskelua jalossa muodossa
SL500A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: To 15.12.2005 16:27
Paikkakunta: Sawo

Viesti Kirjoittaja SL500A »

Kiitos hyvistä neuvoista, mutta värähtely on todellakin niin vähäistä, että en lähde nyt mihinkään isoihin, kalliisiin ja jopa tilannetta pahentaviin toimenpiteisiin. Pitää kuulostella tuota konetta jokunen kuukausi ja katsoa sitten tilannetta uudelleen. Vehon miehet järjestään ovat asiassa samaa mieltä.
MB R170 SLK 320 A -01
ex. MB R129 SL 500 A
sheme
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: To 11.03.2004 07:29
Paikkakunta: ESPOO

Viesti Kirjoittaja sheme »

SL500A kirjoitti:Kiitos hyvistä neuvoista, mutta värähtely on todellakin niin vähäistä, että en lähde nyt mihinkään isoihin, kalliisiin ja jopa tilannetta pahentaviin toimenpiteisiin. Pitää kuulostella tuota konetta jokunen kuukausi ja katsoa sitten tilannetta uudelleen. Vehon miehet järjestään ovat asiassa samaa mieltä.
Edelleenkään en itse menisi lähellekkään VEHOa, jos ei olisi aivan pakko. :evil:

Tutkaileppa tilannetta tuohon tammikuun puolen välin jälkeen ja soitteleppa sitten vaikka MB-Stockin Jukka Laaksolle http://www.mbstock.fi

Tuolta voi löytyä apuja kyseiseen ongelmaan (jos siis jatkuu ja vaivaa mieltä)!
MB 220 E CDI -15 (W212)
MB 500 SEC -93 (C140)

Ex:
MB 300 E -90 (W124)
MB VITO 118 CDI -01 (W638)
Avatar
juha
Mersumies
Mersumies
Viestit: 749
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:18
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja juha »

alppilan autohuolto on kova sana vianselvittäjänä http://www.alppilanautohuolto.fi/ . V8 koneista en ymmärrä juurikaan mitään mutta mersun nelos ja kutoskoneiden yksi tyypillinen tyhjäkäynnin epävakauden syy on "trhottle body" eli kaasuläppäkotelo. Aiheuttaa juuri tuollaista satunnaista tyhjäkäynnin epävakautta eikä näy välttämättä testereissä tai vikakoodina. En aliarvioi vehon mekaanikkojen toimintaa mutta esim. täällä lahdessa mega auto korjauttaa valtuutetulla bosch huolto -Hermusella ne sähköviat mitä eivät itse kohtuu ajassa saa selvitettyä.
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750

--Rättivaraston hoitaja--
SL500A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: To 15.12.2005 16:27
Paikkakunta: Sawo

Viesti Kirjoittaja SL500A »

Tässä on muuten muutama räpsy tuosta autostani, jos kiinnostaa;


SL 500 Roadster A -98
MB R170 SLK 320 A -01
ex. MB R129 SL 500 A
Avatar
juha
Mersumies
Mersumies
Viestit: 749
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:18
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja juha »

SL500A kirjoitti:Tässä on muuten muutama räpsy tuosta autostani, jos kiinnostaa;


SL 500 Roadster A -98
Hieno peli! Ota vielä sisustuksesta kuva, ja olis kiva nähdä millainen on roadsterin kuljettajan näkymä.. 8)
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750

--Rättivaraston hoitaja--
SL500A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: To 15.12.2005 16:27
Paikkakunta: Sawo

Viesti Kirjoittaja SL500A »

juha kirjoitti:V8 koneista en ymmärrä juurikaan mitään mutta mersun nelos ja kutoskoneiden yksi tyypillinen tyhjäkäynnin epävakauden syy on "trhottle body" eli kaasuläppäkotelo. Aiheuttaa juuri tuollaista satunnaista tyhjäkäynnin epävakautta..
Onko tuo kaasuläppäkotelo sama asia kuin ilmamassamittari? Se nimittäin on jo vaihdettu tuohon Veholla ja sen jälkeen tyhjäkäynti parani aivan olennaisesti. :?:
MB R170 SLK 320 A -01
ex. MB R129 SL 500 A
Avatar
juha
Mersumies
Mersumies
Viestit: 749
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:18
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja juha »

SL500A kirjoitti:
juha kirjoitti:V8 koneista en ymmärrä juurikaan mitään mutta mersun nelos ja kutoskoneiden yksi tyypillinen tyhjäkäynnin epävakauden syy on "trhottle body" eli kaasuläppäkotelo. Aiheuttaa juuri tuollaista satunnaista tyhjäkäynnin epävakautta..
Onko tuo kaasuläppäkotelo sama asia kuin ilmamassamittari? Se nimittäin on jo vaihdettu tuohon Veholla ja sen jälkeen tyhjäkäynti parani aivan olennaisesti. :?:
Ei ole, throttle bodystä on kuvia esim. täällä: http://www.benzworld.org/gallery/showli ... 9_SL_Class
Tuossa onkin yksi pontentiaalinen vikapaikka mistä pieni tyhjäkäynnin heilahtelu saattaa johtua. Sulla on senverran uusi auto että siinä tuskin on enää näitä johto ongelmia jotka on yleisiä KAIKISSA bensamersuissa '90 luvun alkupuolelta. Omassa autossa sama osa feilaa jatkuvasti aiheuttaen terävää nykimistä ajaessa ja sillointällöin vaeltavaa tyhjäkäyntiä. Uusi osa 770€ veholla M111 koneeseen, elämä on :shock:

Mutta on toi SL komee auto, täällä lisää kuvia: http://www.benzworld.org/gallery/showsu ... 9_SL_Class


EDIT: oheisessa linkissä on ko. osan korjauksesta enempi juttua, kuten muistelin niin tämä johtosarjavika on todellakin vanhempien autojen ongelma.
http://v12uberalles.com/throttle_actuator_rewire.htm
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750

--Rättivaraston hoitaja--
Vastaa Viestiin