Suomen uusin SL500 (R129)?
Juu, soitin tänään uuteen Mersu-huoltoon, jota on kehuttu kovasti. Korjaamopäällikkö heitti jyrkän epäilyksen vikaan tulpanjohdoissa, jos ne on kerran Veholla oskilloskoopilla tutkittu, mutta epäili pikemminkin ruiskun suuttimia.
Kerrottuani että Forte-puhdistusainetta on kokeiltu niin että lähes täyteen tankkiin on kaadettu 0,8 litraa Fortea, hän piti sitä typeränä. Tankissa pitäisi kuulemma olla vain vähän bensaa (jotain 15 l) ja Fortea pitää kuulemma laittaa reilusti enemmän suhteessa bensaan jotta siitä olisi jotain hyötyä. Lisäksi tankki pitäisi ajaa lähes tyhjäksi ennenkuin sinne laittaa uutta ainetta sisälle.
Mitäpä olette mieltä tämän herra X korjaamopäällikön mielipiteistä?
Kerrottuani että Forte-puhdistusainetta on kokeiltu niin että lähes täyteen tankkiin on kaadettu 0,8 litraa Fortea, hän piti sitä typeränä. Tankissa pitäisi kuulemma olla vain vähän bensaa (jotain 15 l) ja Fortea pitää kuulemma laittaa reilusti enemmän suhteessa bensaan jotta siitä olisi jotain hyötyä. Lisäksi tankki pitäisi ajaa lähes tyhjäksi ennenkuin sinne laittaa uutta ainetta sisälle.
Mitäpä olette mieltä tämän herra X korjaamopäällikön mielipiteistä?
MB R170 SLK 320 A -01
ex. MB R129 SL 500 A
ex. MB R129 SL 500 A
Pikkasen ehkä ot tämä asia mut kysyisin hyvät herrat mikä ohjaa tuota tyhjäkäyntiä tuossa 119 moottorissa kun tyhjäkäynti moottoria moisessa ei vissiin ole niinkuin esim tuossa 104 koneessa on??Vaikuttaako ylijänniterele tyhjäkäyntiin jotenkin?Kun tos omas kotteros kerran tuo tyhjäkäynti ontui pahasti ja otin sitten tuon releen irti ja pistin takas ni sen jälkeen auto on toiminut loistavasti.Niin ja tuohon autooni vaihdoin jo kaikki tulpat,johdot puolat,pyörijät ja kannetkin.Kiitoksia jo etukäteen...
MB 280CE-83
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Samoja pikku värähtelyjä vieläkin tyhjäkäyntikierroksilla. Jäänestosta ei ollut puhe, en muistanut kysyä sitä. Perhana kun tuli tankattua tuo auto täyteen, niin pitää ajaa nyt 700 km rauhallisesti tai 300 km epärauhallisesti , että tankissa on jäljellä enää n. 15 l bensaa. Onko se oikea määrä sitten Fortelle? Ja missä suhteessa ko. myrkkyä sitten tankkiin kaadetaan, että saavutetaan paras teho?takope kirjoitti:Herra ossaa näemmä asiansa. Just noin pitää tehdä. Juttelit varmaan jäänestostakin.SL500A kirjoitti: Mitäpä olette mieltä tämän herra X korjaamopäällikön mielipiteistä?
Joko käy tasaseen.
Tankissa on nyt n. puolet ja puolet Teboilin Terra 95- ja 98-bensaa. Minkämerkkinen/oktaaninen bensa on muuten herrojen mersumiesten mielestä paras tuohon minun pirssiini?
MB R170 SLK 320 A -01
ex. MB R129 SL 500 A
ex. MB R129 SL 500 A
Voisikohan värähtelyt poistua noinkin yksinkertaisella keinolla, releen vaihdolla??Hessu kirjoitti:Vaikuttaako ylijänniterele tyhjäkäyntiin jotenkin?Kun tos omas kotteros kerran tuo tyhjäkäynti ontui pahasti ja otin sitten tuon releen irti ja pistin takas ni sen jälkeen auto on toiminut loistavasti.
MB R170 SLK 320 A -01
ex. MB R129 SL 500 A
ex. MB R129 SL 500 A
Yleensä kun otetaan jonkun laitteen sähköt pois, niin silloin saadaan resetoitua ks laite.SL500A kirjoitti:Voisikohan värähtelyt poistua noinkin yksinkertaisella keinolla, releen vaihdolla??Hessu kirjoitti:Vaikuttaako ylijänniterele tyhjäkäyntiin jotenkin?Kun tos omas kotteros kerran tuo tyhjäkäynti ontui pahasti ja otin sitten tuon releen irti ja pistin takas ni sen jälkeen auto on toiminut loistavasti.
Eli jos otetaan vaikka webaston sulake irti, niin saadaan resetoitua webasto, jos tuulilasin pyyhkijät vinoilee, niin rele irti (ja kiinni), niin saadaan se toimimaan taas. Nämä kaksi toimintaa tuli äkkiseltään mieleen, kun toimivat tuossa toisessa saksalaisessa merkissä ja joskus aina tarvinnut...
Eli jos ylijänniterele otetaan irti, niin häviääkö silloin sähköt tietokoneilta? Eli jos tietokone on säätänyt jotain hieman hakoteille, niin päästään palaamaan alkutilanteeseen tuolla.
Eli Hessuhan ei ollut kait uutta relettä vaihtanut, vaan pelkästään käyttänyt hetken irti vanhaa?
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Webastossa on kyllä oikein ohjelma miten homma pitää hoitaa. Lasinpyyhkijöistä en tiedä. Toisaalta taas sammuttelu ainakin tietokoneissa tuntuu toimivan ja poistaa häiriötä.PT kirjoitti:Yleensä kun otetaan jonkun laitteen sähköt pois, niin silloin saadaan resetoitua ks laite.SL500A kirjoitti:Voisikohan värähtelyt poistua noinkin yksinkertaisella keinolla, releen vaihdolla??Hessu kirjoitti:Vaikuttaako ylijänniterele tyhjäkäyntiin jotenkin?Kun tos omas kotteros kerran tuo tyhjäkäynti ontui pahasti ja otin sitten tuon releen irti ja pistin takas ni sen jälkeen auto on toiminut loistavasti.
Eli jos otetaan vaikka webaston sulake irti, niin saadaan resetoitua webasto, jos tuulilasin pyyhkijät vinoilee, niin rele irti (ja kiinni), niin saadaan se toimimaan taas.
PT kirjoitti:
Eli Hessuhan ei ollut kait uutta relettä vaihtanut, vaan pelkästään käyttänyt hetken irti vanhaa?
Juu todellakin otin vaan releen irti ja pistin sen takas kiinni ja sen jälkeen moista vikaa ei ole ilmennyt..Tosin tyhjäkäynti vaeltaa yhdessä kohin kylmänä oikein kunnolla vieläkin mutta kun moottori lämpeää niin se rupee käymään ihan kunnolla kyl ni six tuli mieleen moinen tyhjäkäyntimoottori mitä sitten ei ilmeisemmin tuossa kyseisessä koneessa ole edes mutta joku sen tyhjäkäynnin säätää mutta mikä??Niin ja tuo konehan on toi ns."Vanha" malli eli siis se on 89 sl:n kone jos moisesta tiedosta on apua?
MB 280CE-83
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Moottorin värähtely on erikoislaatuinen; välillä se ei tee sitä lainkaan (esim. lämpimässä hallissa usein) tai kuivalla ilmalla, mutta kostealla ilmalla värinöitä on yleensä eniten? Painotan kuitenkin edelleen, että värinät rajoittuvat vain tyhjäkäyntiin ja ne ovat melkolailla pieniä.
Tässä olisi yksi juttu jota kannattaisi kokeilla (lue linkin ensimmäinen kappale). Ovat aikoinaan jenkeissä vaihdelleet tehtaan piikkiin Brummet Boschiin. Itsekin olen painiskellut täsmälleen samojen ongelmien kanssa, joita olet kuvaillut ja nyt on polttoaineen paineensäätäjä tilauksessa Saksasta speed-autoteile. comista. Täydellisestä Boschin sytytysjohtosarjasta maksoin 194 € + postikulut (GSFcarparts.com).
http://forums.mbworld.org/forums/showth ... front+seat
Tässä olisi yksi juttu jota kannattaisi kokeilla (lue linkin ensimmäinen kappale). Ovat aikoinaan jenkeissä vaihdelleet tehtaan piikkiin Brummet Boschiin. Itsekin olen painiskellut täsmälleen samojen ongelmien kanssa, joita olet kuvaillut ja nyt on polttoaineen paineensäätäjä tilauksessa Saksasta speed-autoteile. comista. Täydellisestä Boschin sytytysjohtosarjasta maksoin 194 € + postikulut (GSFcarparts.com).
http://forums.mbworld.org/forums/showth ... front+seat
S500 Coupé -95
nautiskelua jalossa muodossa
nautiskelua jalossa muodossa
Kiitos hyvistä neuvoista, mutta värähtely on todellakin niin vähäistä, että en lähde nyt mihinkään isoihin, kalliisiin ja jopa tilannetta pahentaviin toimenpiteisiin. Pitää kuulostella tuota konetta jokunen kuukausi ja katsoa sitten tilannetta uudelleen. Vehon miehet järjestään ovat asiassa samaa mieltä.
MB R170 SLK 320 A -01
ex. MB R129 SL 500 A
ex. MB R129 SL 500 A
Edelleenkään en itse menisi lähellekkään VEHOa, jos ei olisi aivan pakko.SL500A kirjoitti:Kiitos hyvistä neuvoista, mutta värähtely on todellakin niin vähäistä, että en lähde nyt mihinkään isoihin, kalliisiin ja jopa tilannetta pahentaviin toimenpiteisiin. Pitää kuulostella tuota konetta jokunen kuukausi ja katsoa sitten tilannetta uudelleen. Vehon miehet järjestään ovat asiassa samaa mieltä.
Tutkaileppa tilannetta tuohon tammikuun puolen välin jälkeen ja soitteleppa sitten vaikka MB-Stockin Jukka Laaksolle http://www.mbstock.fi
Tuolta voi löytyä apuja kyseiseen ongelmaan (jos siis jatkuu ja vaivaa mieltä)!
MB 220 E CDI -15 (W212)
MB 500 SEC -93 (C140)
Ex:
MB 300 E -90 (W124)
MB VITO 118 CDI -01 (W638)
MB 500 SEC -93 (C140)
Ex:
MB 300 E -90 (W124)
MB VITO 118 CDI -01 (W638)
alppilan autohuolto on kova sana vianselvittäjänä http://www.alppilanautohuolto.fi/ . V8 koneista en ymmärrä juurikaan mitään mutta mersun nelos ja kutoskoneiden yksi tyypillinen tyhjäkäynnin epävakauden syy on "trhottle body" eli kaasuläppäkotelo. Aiheuttaa juuri tuollaista satunnaista tyhjäkäynnin epävakautta eikä näy välttämättä testereissä tai vikakoodina. En aliarvioi vehon mekaanikkojen toimintaa mutta esim. täällä lahdessa mega auto korjauttaa valtuutetulla bosch huolto -Hermusella ne sähköviat mitä eivät itse kohtuu ajassa saa selvitettyä.
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Hieno peli! Ota vielä sisustuksesta kuva, ja olis kiva nähdä millainen on roadsterin kuljettajan näkymä..SL500A kirjoitti:Tässä on muuten muutama räpsy tuosta autostani, jos kiinnostaa;
SL 500 Roadster A -98
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Onko tuo kaasuläppäkotelo sama asia kuin ilmamassamittari? Se nimittäin on jo vaihdettu tuohon Veholla ja sen jälkeen tyhjäkäynti parani aivan olennaisesti.juha kirjoitti:V8 koneista en ymmärrä juurikaan mitään mutta mersun nelos ja kutoskoneiden yksi tyypillinen tyhjäkäynnin epävakauden syy on "trhottle body" eli kaasuläppäkotelo. Aiheuttaa juuri tuollaista satunnaista tyhjäkäynnin epävakautta..
MB R170 SLK 320 A -01
ex. MB R129 SL 500 A
ex. MB R129 SL 500 A
Ei ole, throttle bodystä on kuvia esim. täällä: http://www.benzworld.org/gallery/showli ... 9_SL_ClassSL500A kirjoitti:Onko tuo kaasuläppäkotelo sama asia kuin ilmamassamittari? Se nimittäin on jo vaihdettu tuohon Veholla ja sen jälkeen tyhjäkäynti parani aivan olennaisesti.juha kirjoitti:V8 koneista en ymmärrä juurikaan mitään mutta mersun nelos ja kutoskoneiden yksi tyypillinen tyhjäkäynnin epävakauden syy on "trhottle body" eli kaasuläppäkotelo. Aiheuttaa juuri tuollaista satunnaista tyhjäkäynnin epävakautta..
Tuossa onkin yksi pontentiaalinen vikapaikka mistä pieni tyhjäkäynnin heilahtelu saattaa johtua. Sulla on senverran uusi auto että siinä tuskin on enää näitä johto ongelmia jotka on yleisiä KAIKISSA bensamersuissa '90 luvun alkupuolelta. Omassa autossa sama osa feilaa jatkuvasti aiheuttaen terävää nykimistä ajaessa ja sillointällöin vaeltavaa tyhjäkäyntiä. Uusi osa 770€ veholla M111 koneeseen, elämä on
Mutta on toi SL komee auto, täällä lisää kuvia: http://www.benzworld.org/gallery/showsu ... 9_SL_Class
EDIT: oheisessa linkissä on ko. osan korjauksesta enempi juttua, kuten muistelin niin tämä johtosarjavika on todellakin vanhempien autojen ongelma.
http://v12uberalles.com/throttle_actuator_rewire.htm
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--