Paljonko tehoa 7mm elementeillä?
.
180hv?
Joskus aikoinaan kinasin aiheesta verisestikkin.
Nykyään se ei tunnu enää niin tärkeältä, että sillä juuri päätäni vaivaisin.
Teholappu olisi tietenkin hieno juttu, tai jotain muuta, tarkempaa tietoa.
Taitaa olla "liikesalasuus".
Ilmamäärä alkaisi teoriassa riittämän vapaastihengittävässä siinä 6000 kierroksen kohdalla tarpeeksi suuren polttoainemäärän polttamiseen.
Kyse on siis nähdäkseni ainoastaan pumpunroplaajan ammattitaidosta.
Mikäli todellisuudessa vetäviä kierroksia saadaan kuuteen tonniin, tai yli niin se on siinä. Löpö on siis todella saatava palamaan tuolloin myös hyvällä hyötysuhteella.
Tuosta paljoa yli meneviä teholukuja ei sitten varmaankaan ko. polttoaineella enää esitetä.
Varmaankin jonkinlainen kisällintyö tuokin.
Vaikka en aiheesta mitään älyäkkään, niin mielipiteeni kait saan sanoa.
Se on: Elkää hyvät ihmiset jeesustelko mokomasta, laitattakaa se pumppu, niin tiedätte. Pumpun laitattaminen on varmaan niitä järkevimpiä, ellei järkevin "viritys" autoon. Joku tonni tosiaan toimivasta tehonlisästä ei todellakaan ole paljon.
180hv?
Joskus aikoinaan kinasin aiheesta verisestikkin.
Nykyään se ei tunnu enää niin tärkeältä, että sillä juuri päätäni vaivaisin.
Teholappu olisi tietenkin hieno juttu, tai jotain muuta, tarkempaa tietoa.
Taitaa olla "liikesalasuus".
Ilmamäärä alkaisi teoriassa riittämän vapaastihengittävässä siinä 6000 kierroksen kohdalla tarpeeksi suuren polttoainemäärän polttamiseen.
Kyse on siis nähdäkseni ainoastaan pumpunroplaajan ammattitaidosta.
Mikäli todellisuudessa vetäviä kierroksia saadaan kuuteen tonniin, tai yli niin se on siinä. Löpö on siis todella saatava palamaan tuolloin myös hyvällä hyötysuhteella.
Tuosta paljoa yli meneviä teholukuja ei sitten varmaankaan ko. polttoaineella enää esitetä.
Varmaankin jonkinlainen kisällintyö tuokin.
Vaikka en aiheesta mitään älyäkkään, niin mielipiteeni kait saan sanoa.
Se on: Elkää hyvät ihmiset jeesustelko mokomasta, laitattakaa se pumppu, niin tiedätte. Pumpun laitattaminen on varmaan niitä järkevimpiä, ellei järkevin "viritys" autoon. Joku tonni tosiaan toimivasta tehonlisästä ei todellakaan ole paljon.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Mulla kulutti tuo 250 automaatti n.6.5 litraa sadalla, kun ajoin 90% matka-ajoa (rajoitus +10%). Siis vapaastihengittävänä ja 7mm elementeillä.jartuo kirjoitti:Se kulutus jäi vielä aukieli paljonko 200 ja 300nen kuluttaa 7mm elementeillä
![]()
Normaaliajossa kulutus pyörii siinä 8 litran paikkeilla.
Edit: Kone on tosiaan aika kierroskone noilla elementeillä.
Viimeksi muokannut Samuli H, La 17.12.2005 17:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kierroksilla se teho juuri sieltä otetaan ja vetävät saa kyllä sinne kuuteen tonniin. Sikäli tuo 180 hv hämää, olen tästä ennenkin puhunut mutta kerran vielä. Mikäli alkuperäinen on 100 hv auto ja vetävät kierrokset ovat 4000 rpm. Lisätään syöttöä, suurennetaan elementtiä ja laitetaan vetävät kierrokset 6000 rpm, jolloin tehoksi saadaan 180 hv, joka on 80 % enemmän kuin alkuperäinen.tuikku kirjoitti:180hv?
Kiihtyykö auto kuitenkin lähes kaksinkertaisen voiman avulla, ei, ja miksi ei, no se vääntövoima ei ole kasvanut 80 % vaan olisiko vain 30 % ja siten sillä voimalla auto kiihtyy nyt nopeammin. Toki kiihdytyksessä auttaa kun voi vetää ykkösellä sinne 6000 rpm kohdalle, jolloin renkaan vääntövoima pysyy korkeammalla pidempään, mutta ajateltaessa rpm väliä 750....4000 rpm on voimaa tai kansankielellä "tehoa" vain se 30 % enemmän. Tämä näkyy esimerkiksi kun ylämäkeen lähtee ohittamaan letkaa ja kierroksia ei halua nostaa sinne viiden tonnin pintaan vaan painaa menemään suurella vaihteella, voimaa on vain 30 % enemmän ei suinkaan 80 % jolloin ohituskin sujuisi hieman räyhäkkäämmin.
Ei väheksytä tuota 30% kasvua, sekin on paljon ja tuntuu kyllä persdynossa mukavalle.
Ai niin, pumpun hintaa kukaan ei viitse enää kertoa koska sitä on kysytty forumilla noin 10 kertaa, hinnan saa selville kun kysyy pajalta. Hintaluokka on kuitenkin jossakin tuhanne euron kohdilla riippuen vähän paljon sylinterien määrästä ja pumpun muusta kunnosta.
Kulutusta en ole pahemmin viitsinyt seurata, matka-ajon kulutus on kyllä pienentynyt tai pysynyt samana kuin ennen. Tarvittaessa tankin saa hyvinkin nopeasti tyhjäksi, puhutaan varmasti 20 l/100 km kulutuksesta kun oikein törkeästi käyttäytyy liikenteessä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
No millanen tuli ? risoilla elementeilläLP kirjoitti:Lailavuon Diesel Mikkelis... Tuttuja työntekijät

Ei mutta siis onko penkkitulosta, huippunopeutta tjms. Onko syötön säätö ja jos on niin otappa kuva ja kerro millainen se on ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
- konjamiini
- Turbospesialisti
- Viestit: 346
- Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
- Paikkakunta: K-Pohojanmaa
Kuka ajaa jatkuvasti niillä täysillä kierroksilla kaasu pohjassa? Kun pumppu säädätetään, niin tiedän kokemuksesta, että kulutus yleensä laskee tai pysyy samassa, vetojen parantuessa.jartuo kirjoitti:Kyllä tuntuu aika bull shitiltä, että tehoja tulee puolet lisää ja jossain tapauksissa kulutus on jopa laskenut. Hei haloo.![]()
Mikäs sen auton laittaa kulkemaan? Ilmako![]()
Oma autoni ei kulutu juuri enempää kuin vakio 72 heppanen, vaikka teho on tarvittaessa yli kolminkertainen tällä hetkellä...
Hyötysuhde paranee paremman palamisen seurauksena,siinä syy. Moottorin ominaisteho paranee,mittayksikkönä g/Kw eli kuinka paljon menee polttoainetta kilowatin tehon tuottamiseen. Autoista en tiedä millainen vaihteluväli moottoreissa mutta työkoneissa ero vakiomoottoreilla ja eri merkkien välillä alle 200g/Kw -> yli 300g/Kw,hyötysuhteissa valtava ero.jartuo kirjoitti:Kyllä tuntuu aika bull shitiltä, että tehoja tulee puolet lisää ja jossain tapauksissa kulutus on jopa laskenut. Hei haloo.![]()
Mikäs sen auton laittaa kulkemaan? Ilmako![]()
Täysillä tehoillakin,jos pumppua muokattu sopivasti, kulutus/Kw pienenee vakioon verrattuna eikä se normaali liikkuminen vie yhtään enempää tehoa kuin ennemminkään ellei kaasua survo joka välissä pohjaan.
Tuolla 180hv:n vapariteholla tuskin enää voidaan sanoa että olisi polttoainepihi täydellä teholla kun polttoainetta syötetään niin paljon kuin palaa ja hieman enemmänkin

Esim. mynädielissä pumpulle tehdään PALJON muutakin kuin ruuvataan syöttöä!
Eikö alla oleva herättänyt mitään ajatusta, ihan oikeasti olen ajanut tuolla 800 km yhdellä tankillisella kun suuremmat elementit on olleet paikallaan. Originaalilla mentiin ehkäpä 100 km vähemmän tai ehkäpä samoihin. Matka-ajossa käytetty teho oli luultavasti luokkaa 30...50 hv, kyseessä on sentään otsapinta-alalta suuri auto. Bensiinikäyttöiset autot ovat virityksen suhteen asia erikseen, koska nokka-akseli pitää laittaa sellaiseksi, jotta osa polttoaineesta poistuu jo imutahdin aikana moottorista palamattomana. Dieselissä ruikataan juuri vain sen verran polttoainetta palotilaan kuin on sen hetkinen tehotarve.jartuo kirjoitti:Kyllä tuntuu aika bull shitiltä, että tehoja tulee puolet lisää ja jossain tapauksissa kulutus on jopa laskenut. Hei haloo.![]()
Mikäs sen auton laittaa kulkemaan? Ilmako![]()
veskola kirjoitti:Kulutusta en ole pahemmin viitsinyt seurata, matka-ajon kulutus on kyllä pienentynyt tai pysynyt samana kuin ennen. Tarvittaessa tankin saa hyvinkin nopeasti tyhjäksi, puhutaan varmasti 20 l/100 km kulutuksesta kun oikein törkeästi käyttäytyy liikenteessä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Mulla ei oo paljon noista laitteista tietoa, pitää kysyä siltä jampalta joka ne asensi... Lähin penkki on muutaman sadan kilometrin päässä... Pitäis kyllä käydä penkittämässä. Huippunopeus 190, loppuu vaihteet. 4-vaihteinen automaatti. Voi hellallettat pitäiskö kuristaa hukkaportti kokonaan tukkoon niin sais täyden ilon irti tosta vakiomutkastaki. Katsastuksessa päästöt 1.26 eli ei todellakaan huono.veskola kirjoitti:No millanen tuli ? risoilla elementeilläLP kirjoitti:Lailavuon Diesel Mikkelis... Tuttuja työntekijät![]()
Ei mutta siis onko penkkitulosta, huippunopeutta tjms. Onko syötön säätö ja jos on niin otappa kuva ja kerro millainen se on ?
W201 2.5 Turbo Diesel -88
Minun auto vie alle 8L koko ajan jos ei eberin kulutuksen nostoa huomioida...ja yli 8.5L ei ole mennyt koskaan vaikka eberiä käytettään ahkeraan...menee joskus jopa helposti alle 7litranMikko K kirjoitti:Pelkässä pyöritys ajossa talvella kulutus pysyy edelleen alle 10l/100km 7mm ja MYNÄ DIESELTehoakin on

Vakio tapeilla tuppas meneen aina 8-9 väliin talvella eberin kans....ja pikkulaatikolla....toi 300 turboD loota menee pienemmillä ja vaihtaa aikaisemmin mitä 2.5td orkkis tomaatti
alasyötöt ja kaasun asento



polttoainettakin saa....ja happea....mut sopivasti.....ja siten matala kulutus

Itse tein ja säästin
Ok, Uskottava tämä sitten on kun kerran näin moni vannoo tehojen ja litramäärien puolesta, mutta aika paljon heittoja kulutusten välillä on 6-20l/100km
Tehotkin heitteli 7mm tapeilla 140- yli 222hv väilliä
Oma mersuni on vain sen takia, että pääsisi vähällä naftalla eteenpäin joten pitää laittaa harkintaa 7mm tappien asennus
Taas jos laskeskelee tämän hetken bensan ja dieselin hintaeroa, siihen kun lisää hemmetin ison dieselveron niin en tiedä kuinka järkevää on ajella diesel vehkeellä joka kuluttaa 10-15l/100km

Tehotkin heitteli 7mm tapeilla 140- yli 222hv väilliä

Oma mersuni on vain sen takia, että pääsisi vähällä naftalla eteenpäin joten pitää laittaa harkintaa 7mm tappien asennus

Taas jos laskeskelee tämän hetken bensan ja dieselin hintaeroa, siihen kun lisää hemmetin ison dieselveron niin en tiedä kuinka järkevää on ajella diesel vehkeellä joka kuluttaa 10-15l/100km
mut tuollaiseen kulutukseen tarvii jo ison koneen ja traileri perään ja mersu kyytiin
ainakin vm 94 shevy van 6.5 diesel korotetulla katolla traileri perässä ja 201 mersu kyytissä menee 90km/h ajaessa ja muuten ruuvatessa 13Litralla sata kilsaa mut pikku pyörityksessä voi palaa toi 15L


ainakin vm 94 shevy van 6.5 diesel korotetulla katolla traileri perässä ja 201 mersu kyytissä menee 90km/h ajaessa ja muuten ruuvatessa 13Litralla sata kilsaa mut pikku pyörityksessä voi palaa toi 15L



Itse tein ja säästin
Tuo minun heittämä 20 l / 100 km on 2630 kg kokonaismassaiselle autolle ja silloin sillä kiihdytetään ja jarrutetaan jatkuvasti, tehdään varttimailia yms. sama auto menee ~8 litran satasella jos haluaa pihistellä, ja mielestäni se on vähän noin kahden tonnin omapainolle, ja ei niin virtaviivaiselle korille.
Tehojen vaihtelu taasen johtuu ihan siitä mihin sen pumpun säätää, ja se säätäminen riippuu siitä mitä muuta on koneelle tehty. Miniahtimella ei edes voi haaveilla mistään 200+ hv tehoista. Toinen juttu on vetävät kierrokset, eli kaikki eivät halua säätää pumppua siten, että vetoja on kuuteeen tuhanteen saakka. Tälläinen moottori vetää sen ekat 4000 rpm ärhäkkäästi mutta hyytyy siihen sitten, aivan mukava jokapäiväisessä ajossa.
Oikeastaan kulutuksia ei kannata kysyä, koska kuskit ja autot ovat niin erilaisia. Jotkut ajavat tasaista 90 vauhtia, jotkut toiset porottavat tunnin 150 lasissa ja vielä ohittelevat ja jarruttelevat jatkuvasti. Tärkein tieto on, ettei diesel auton kulutus pahene virittämisestä, päin vastoin. Mitä itse olen laskenut niin 800 € verolappu, joka minulle tulee, on silti edullinen kun verrataan vastaavantehoiseen bensavehkeeseen samalla ajotyylillä ja kilometreilla.
Tehojen vaihtelu taasen johtuu ihan siitä mihin sen pumpun säätää, ja se säätäminen riippuu siitä mitä muuta on koneelle tehty. Miniahtimella ei edes voi haaveilla mistään 200+ hv tehoista. Toinen juttu on vetävät kierrokset, eli kaikki eivät halua säätää pumppua siten, että vetoja on kuuteeen tuhanteen saakka. Tälläinen moottori vetää sen ekat 4000 rpm ärhäkkäästi mutta hyytyy siihen sitten, aivan mukava jokapäiväisessä ajossa.
Oikeastaan kulutuksia ei kannata kysyä, koska kuskit ja autot ovat niin erilaisia. Jotkut ajavat tasaista 90 vauhtia, jotkut toiset porottavat tunnin 150 lasissa ja vielä ohittelevat ja jarruttelevat jatkuvasti. Tärkein tieto on, ettei diesel auton kulutus pahene virittämisestä, päin vastoin. Mitä itse olen laskenut niin 800 € verolappu, joka minulle tulee, on silti edullinen kun verrataan vastaavantehoiseen bensavehkeeseen samalla ajotyylillä ja kilometreilla.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Kulutus 7mm tapeilla.
Kannan korteni kekoon kulutus aiheesta.
Just tulin laskettelemasta Tahkovuorelta. Edestakainen matka kaikkine mutkineen 745km ja tankkasin täyteen lähtiessä ja tullessa, kului 53 litraa. Tekee kulutukseksi 7.1 satasella. Auto 124 sedan 300dt 7mm elementit MYNÄn pumppu holset HX40. Ei se pahasti syö ku on liukasta:)
Just tulin laskettelemasta Tahkovuorelta. Edestakainen matka kaikkine mutkineen 745km ja tankkasin täyteen lähtiessä ja tullessa, kului 53 litraa. Tekee kulutukseksi 7.1 satasella. Auto 124 sedan 300dt 7mm elementit MYNÄn pumppu holset HX40. Ei se pahasti syö ku on liukasta:)
G20 + 6,2L diesel + TH700 korottamattomana ilman traileria 36L / 100km matka-ajossa. Tosin ehkä sakkorajoilla, ehkä ylikinpetska kirjoitti:mut tuollaiseen kulutukseen tarvii jo ison koneen ja traileri perään ja mersu kyytiin![]()
ainakin vm 94 shevy van 6.5 diesel korotetulla katolla traileri perässä ja 201 mersu kyytissä menee 90km/h ajaessa ja muuten ruuvatessa 13Litralla sata kilsaa mut pikku pyörityksessä voi palaa toi 15L![]()
![]()

Rupesin tästä topicista intoutuneena kokeilemaan että paljonko löpöä saa menemään polkemalla sen mitä liukkailla pystyy ilman että kuitenkaan paikoillaan sudittaa jne. Nyt on melkein puoli tankkia mennyt ja noin 250km ajettu. Katsellaan ja jännitetään, mulla on vielä veskolan mainitsema hiukan bensatyyliin tehty nokka joka saattaa lisätä kulutusta ja joka saattaa holvata jotain läpi overlapin vuoksi - ei tosin pitäisi mutta...


Kulkee vaan matka-ajossa niin pienellä että ärsyttää elvistellä

Ei kait se vaikuta vaikka puhdasta ilmaa vähän falskaa koneen läpi, kunhan pakoventtiili on kiinni kun ruiskutus alkaa ja pakkohan sen on olla.XUX63 kirjoitti:mulla on vielä veskolan mainitsema hiukan bensatyyliin tehty nokka joka saattaa lisätä kulutusta
Lisää tietoa: www.skg.fi
jaa millaisiin hevosvoimiinjartuo kirjoitti:mutta mites mersun paikat kestää? se ei taatusti ole suunniteltu tuollaisiin hevosvoimiin?

Tuolta saa noita "varaosia"...
Lisää tietoa: www.skg.fi
Tässähän ollaan puhuttu 200-250-300 koneista
Alla muutama copy paste .............
-300d -87 180 heppaa taitaa olla penkitetty 7 tapeilla
-300d autoa ja myyjä sanoi että on 170hv 7mm tapeilla ja 2.5 tuumasella pakoputkella
-200 hv menee vielä jotenkin 2,5 tuumaisen läpi
-Jos kaks satkusta irtoaa 100+ kaakkia 7mm tapeilla, ehkä 150++ hepoa on todellakin todellista 3 litrasesta.
-Turbolla ja 7mm elementeillähän noista saa sen noin 400hv. Joku saanut ylikin
-Taitaapa siitä 180 hv vedosta laput löytyä siitäkin
-Oma autoni ei kulutu juuri enempää kuin vakio 72 heppanen, vaikka teho on tarvittaessa yli kolminkertainen tällä hetkellä...
Ja kulutuksesta
7.2litraa maantiellä 300tdt:llä
250 automaatti n.6.5 litraa sadalla, kun ajoin 90% matka-ajoa (rajoitus +10%). Siis vapaastihengittävänä ja 7mm elementeillä.
Normaaliajossa kulutus pyörii siinä 8 litran paikkeilla.
Alla muutama copy paste .............
-300d -87 180 heppaa taitaa olla penkitetty 7 tapeilla
-300d autoa ja myyjä sanoi että on 170hv 7mm tapeilla ja 2.5 tuumasella pakoputkella
-200 hv menee vielä jotenkin 2,5 tuumaisen läpi
-Jos kaks satkusta irtoaa 100+ kaakkia 7mm tapeilla, ehkä 150++ hepoa on todellakin todellista 3 litrasesta.
-Turbolla ja 7mm elementeillähän noista saa sen noin 400hv. Joku saanut ylikin
-Taitaapa siitä 180 hv vedosta laput löytyä siitäkin
-Oma autoni ei kulutu juuri enempää kuin vakio 72 heppanen, vaikka teho on tarvittaessa yli kolminkertainen tällä hetkellä...
Ja kulutuksesta
7.2litraa maantiellä 300tdt:llä
250 automaatti n.6.5 litraa sadalla, kun ajoin 90% matka-ajoa (rajoitus +10%). Siis vapaastihengittävänä ja 7mm elementeillä.
Normaaliajossa kulutus pyörii siinä 8 litran paikkeilla.
- LampiJussi
- Vakiokalustoa
- Viestit: 126
- Liittynyt: Su 09.10.2005 15:11
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Vakiotapit
Jos haet pääasiassa kulutuksen alennusta, niin pitäydy vakiotapeissa. Pumppu pajalle säätöön ja se on siinä. (Tulee vielä isojen tappien vaihtoa halvemmaksikin).jartuo kirjoitti: Oma mersuni on vain sen takia, että pääsisi vähällä naftalla eteenpäin joten pitää laittaa harkintaa 7mm tappien asennus![]()
Laita privaa PP_D-tunnukselle, niin saat varmasti hyviä ideoita ja tarjouksen hommasta.
PS. Vaimon ex 190D automaagin seka-ajon kulutus putosi seiskan pinnasta kuuteen ja puoleen, vaikka putkesta tuli mustaa reilun kolmosen verran. Katsastussäädössä ero olisi todennäköisesti ollut vielä isompim, ei tullut mitattua.
Terveisin
Tero
Tero
Se mitä koneelle pitää tehdä, jotta se kestää mitäkin tehoja riippuu täysin lähtökohdasta, kaikkia koneita on alunperin sekä turboversiona, joka kestää tehoja että vaparina joka ei kestä niin paljon.jartuo kirjoitti:Tässähän ollaan puhuttu 200-250-300 koneista
7 mm Mynä dieselin elementillä saadaan (ainakin) ~100 Nm ja 60 kW per sylinteri kunhan palotapahtumaan toimitetaan riittävästi ilmaa ja muu tekniikka kestää tuon väännön.
No turha näitä on tänne uudelleenkirjoittaa eli lukee noista ahtamistopiceista mitä kannattaa millekin aihiolle tehdä.
Kytkin tai automaatti pitää ainakin vahvistaa mikäli meinaa vääntöä ottaa koneesta ulos edes pikkusen.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Mun W124 300 st ainakin kulkee niin perkeleesti ja vie kaiken löpön mitä tankkiin laittaa
en oo ees yrittäny pihistellä kaasun painamisessa
mutta jos hissuttelee niin varmaan menee aika pienellä.
Kiitos!!!! MYNÄ-DIESELIN


Kiitos!!!! MYNÄ-DIESELIN

W124 300td 24v -ST
W124 300 turbo ST
W124 300D 24v -90 LANG
W210 E220 -96
SEAT CORDOBA VARIO 1,9 -00 TDI MYYDÄÄN noin 140hv 3000e
EX:siä niin paljon että ei viitti luetella.
[url=http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=29120]Myytävänä: W124 W140 W201 osia[/url]
W124 300 turbo ST
W124 300D 24v -90 LANG
W210 E220 -96
SEAT CORDOBA VARIO 1,9 -00 TDI MYYDÄÄN noin 140hv 3000e
EX:siä niin paljon että ei viitti luetella.
[url=http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=29120]Myytävänä: W124 W140 W201 osia[/url]
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 274
- Liittynyt: Ti 09.12.2003 18:37
- Paikkakunta: Rovaniemi
Onhan niitä taloudellisuusajo kilpailuita...MUTTA NE EI OO MUN JUTTUJA 

W124 300td 24v -ST
W124 300 turbo ST
W124 300D 24v -90 LANG
W210 E220 -96
SEAT CORDOBA VARIO 1,9 -00 TDI MYYDÄÄN noin 140hv 3000e
EX:siä niin paljon että ei viitti luetella.
[url=http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=29120]Myytävänä: W124 W140 W201 osia[/url]
W124 300 turbo ST
W124 300D 24v -90 LANG
W210 E220 -96
SEAT CORDOBA VARIO 1,9 -00 TDI MYYDÄÄN noin 140hv 3000e
EX:siä niin paljon että ei viitti luetella.
[url=http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=29120]Myytävänä: W124 W140 W201 osia[/url]