Paljonko tehoa 7mm elementeillä?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4774
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
180hv?
Joskus aikoinaan kinasin aiheesta verisestikkin.
Nykyään se ei tunnu enää niin tärkeältä, että sillä juuri päätäni vaivaisin.

Teholappu olisi tietenkin hieno juttu, tai jotain muuta, tarkempaa tietoa.
Taitaa olla "liikesalasuus".

Ilmamäärä alkaisi teoriassa riittämän vapaastihengittävässä siinä 6000 kierroksen kohdalla tarpeeksi suuren polttoainemäärän polttamiseen.
Kyse on siis nähdäkseni ainoastaan pumpunroplaajan ammattitaidosta.
Mikäli todellisuudessa vetäviä kierroksia saadaan kuuteen tonniin, tai yli niin se on siinä. Löpö on siis todella saatava palamaan tuolloin myös hyvällä hyötysuhteella.
Tuosta paljoa yli meneviä teholukuja ei sitten varmaankaan ko. polttoaineella enää esitetä.
Varmaankin jonkinlainen kisällintyö tuokin.

Vaikka en aiheesta mitään älyäkkään, niin mielipiteeni kait saan sanoa.
Se on: Elkää hyvät ihmiset jeesustelko mokomasta, laitattakaa se pumppu, niin tiedätte. Pumpun laitattaminen on varmaan niitä järkevimpiä, ellei järkevin "viritys" autoon. Joku tonni tosiaan toimivasta tehonlisästä ei todellakaan ole paljon.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1604
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

jartuo kirjoitti:Se kulutus jäi vielä auki :?: eli paljonko 200 ja 300nen kuluttaa 7mm elementeillä :!: :?:
Mulla kulutti tuo 250 automaatti n.6.5 litraa sadalla, kun ajoin 90% matka-ajoa (rajoitus +10%). Siis vapaastihengittävänä ja 7mm elementeillä.
Normaaliajossa kulutus pyörii siinä 8 litran paikkeilla.

Edit: Kone on tosiaan aika kierroskone noilla elementeillä.
Viimeksi muokannut Samuli H, La 17.12.2005 17:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

tuikku kirjoitti:180hv?
Kierroksilla se teho juuri sieltä otetaan ja vetävät saa kyllä sinne kuuteen tonniin. Sikäli tuo 180 hv hämää, olen tästä ennenkin puhunut mutta kerran vielä. Mikäli alkuperäinen on 100 hv auto ja vetävät kierrokset ovat 4000 rpm. Lisätään syöttöä, suurennetaan elementtiä ja laitetaan vetävät kierrokset 6000 rpm, jolloin tehoksi saadaan 180 hv, joka on 80 % enemmän kuin alkuperäinen.

Kiihtyykö auto kuitenkin lähes kaksinkertaisen voiman avulla, ei, ja miksi ei, no se vääntövoima ei ole kasvanut 80 % vaan olisiko vain 30 % ja siten sillä voimalla auto kiihtyy nyt nopeammin. Toki kiihdytyksessä auttaa kun voi vetää ykkösellä sinne 6000 rpm kohdalle, jolloin renkaan vääntövoima pysyy korkeammalla pidempään, mutta ajateltaessa rpm väliä 750....4000 rpm on voimaa tai kansankielellä "tehoa" vain se 30 % enemmän. Tämä näkyy esimerkiksi kun ylämäkeen lähtee ohittamaan letkaa ja kierroksia ei halua nostaa sinne viiden tonnin pintaan vaan painaa menemään suurella vaihteella, voimaa on vain 30 % enemmän ei suinkaan 80 % jolloin ohituskin sujuisi hieman räyhäkkäämmin.

Ei väheksytä tuota 30% kasvua, sekin on paljon ja tuntuu kyllä persdynossa mukavalle.

Ai niin, pumpun hintaa kukaan ei viitse enää kertoa koska sitä on kysytty forumilla noin 10 kertaa, hinnan saa selville kun kysyy pajalta. Hintaluokka on kuitenkin jossakin tuhanne euron kohdilla riippuen vähän paljon sylinterien määrästä ja pumpun muusta kunnosta.

Kulutusta en ole pahemmin viitsinyt seurata, matka-ajon kulutus on kyllä pienentynyt tai pysynyt samana kuin ennen. Tarvittaessa tankin saa hyvinkin nopeasti tyhjäksi, puhutaan varmasti 20 l/100 km kulutuksesta kun oikein törkeästi käyttäytyy liikenteessä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1560
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Pelkässä pyöritys ajossa talvella kulutus pysyy edelleen alle 10l/100km 7mm ja MYNÄ DIESEL :roll: Tehoakin on :oops:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Avatar
LP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: Ma 28.02.2005 15:42
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja LP »

Mulla makso elementit asennuksineen 600 risat
W201 2.5 Turbo Diesel -88
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1560
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Missä :?:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Avatar
LP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: Ma 28.02.2005 15:42
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja LP »

Lailavuon Diesel Mikkelis... Tuttuja työntekijät
W201 2.5 Turbo Diesel -88
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

LP kirjoitti:Lailavuon Diesel Mikkelis... Tuttuja työntekijät
No millanen tuli ? risoilla elementeillä :D

Ei mutta siis onko penkkitulosta, huippunopeutta tjms. Onko syötön säätö ja jos on niin otappa kuva ja kerro millainen se on ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
konjamiini
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 346
Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
Paikkakunta: K-Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja konjamiini »

Mikko K kirjoitti:Pelkässä pyöritys ajossa talvella kulutus pysyy edelleen alle 10l/100km 7mm ja MYNÄ DIESEL :roll: Tehoakin on :oops:
Sama juttu, mutta auto vähä isommalla kopalla.
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1955
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Kyllä tuntuu aika bull shitiltä, että tehoja tulee puolet lisää ja jossain tapauksissa kulutus on jopa laskenut. Hei haloo. :evil: :evil:
Mikäs sen auton laittaa kulkemaan? Ilmako :?: :?:
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

jartuo kirjoitti:Kyllä tuntuu aika bull shitiltä, että tehoja tulee puolet lisää ja jossain tapauksissa kulutus on jopa laskenut. Hei haloo. :evil: :evil:
Mikäs sen auton laittaa kulkemaan? Ilmako :?: :?:
Kuka ajaa jatkuvasti niillä täysillä kierroksilla kaasu pohjassa? Kun pumppu säädätetään, niin tiedän kokemuksesta, että kulutus yleensä laskee tai pysyy samassa, vetojen parantuessa.

Oma autoni ei kulutu juuri enempää kuin vakio 72 heppanen, vaikka teho on tarvittaessa yli kolminkertainen tällä hetkellä...
jpk
Mersumies
Mersumies
Viestit: 720
Liittynyt: Ma 21.07.2003 15:39

Viesti Kirjoittaja jpk »

jartuo kirjoitti:Kyllä tuntuu aika bull shitiltä, että tehoja tulee puolet lisää ja jossain tapauksissa kulutus on jopa laskenut. Hei haloo. :evil: :evil:
Mikäs sen auton laittaa kulkemaan? Ilmako :?: :?:
Hyötysuhde paranee paremman palamisen seurauksena,siinä syy. Moottorin ominaisteho paranee,mittayksikkönä g/Kw eli kuinka paljon menee polttoainetta kilowatin tehon tuottamiseen. Autoista en tiedä millainen vaihteluväli moottoreissa mutta työkoneissa ero vakiomoottoreilla ja eri merkkien välillä alle 200g/Kw -> yli 300g/Kw,hyötysuhteissa valtava ero.

Täysillä tehoillakin,jos pumppua muokattu sopivasti, kulutus/Kw pienenee vakioon verrattuna eikä se normaali liikkuminen vie yhtään enempää tehoa kuin ennemminkään ellei kaasua survo joka välissä pohjaan.
Tuolla 180hv:n vapariteholla tuskin enää voidaan sanoa että olisi polttoainepihi täydellä teholla kun polttoainetta syötetään niin paljon kuin palaa ja hieman enemmänkin :)

Esim. mynädielissä pumpulle tehdään PALJON muutakin kuin ruuvataan syöttöä!
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

jartuo kirjoitti:Kyllä tuntuu aika bull shitiltä, että tehoja tulee puolet lisää ja jossain tapauksissa kulutus on jopa laskenut. Hei haloo. :evil: :evil:
Mikäs sen auton laittaa kulkemaan? Ilmako :?: :?:
Eikö alla oleva herättänyt mitään ajatusta, ihan oikeasti olen ajanut tuolla 800 km yhdellä tankillisella kun suuremmat elementit on olleet paikallaan. Originaalilla mentiin ehkäpä 100 km vähemmän tai ehkäpä samoihin. Matka-ajossa käytetty teho oli luultavasti luokkaa 30...50 hv, kyseessä on sentään otsapinta-alalta suuri auto. Bensiinikäyttöiset autot ovat virityksen suhteen asia erikseen, koska nokka-akseli pitää laittaa sellaiseksi, jotta osa polttoaineesta poistuu jo imutahdin aikana moottorista palamattomana. Dieselissä ruikataan juuri vain sen verran polttoainetta palotilaan kuin on sen hetkinen tehotarve.
veskola kirjoitti:Kulutusta en ole pahemmin viitsinyt seurata, matka-ajon kulutus on kyllä pienentynyt tai pysynyt samana kuin ennen. Tarvittaessa tankin saa hyvinkin nopeasti tyhjäksi, puhutaan varmasti 20 l/100 km kulutuksesta kun oikein törkeästi käyttäytyy liikenteessä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
LP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: Ma 28.02.2005 15:42
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja LP »

veskola kirjoitti:
LP kirjoitti:Lailavuon Diesel Mikkelis... Tuttuja työntekijät
No millanen tuli ? risoilla elementeillä :D

Ei mutta siis onko penkkitulosta, huippunopeutta tjms. Onko syötön säätö ja jos on niin otappa kuva ja kerro millainen se on ?
Mulla ei oo paljon noista laitteista tietoa, pitää kysyä siltä jampalta joka ne asensi... Lähin penkki on muutaman sadan kilometrin päässä... Pitäis kyllä käydä penkittämässä. Huippunopeus 190, loppuu vaihteet. 4-vaihteinen automaatti. Voi hellallettat pitäiskö kuristaa hukkaportti kokonaan tukkoon niin sais täyden ilon irti tosta vakiomutkastaki. Katsastuksessa päästöt 1.26 eli ei todellakaan huono.
W201 2.5 Turbo Diesel -88
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

Mikko K kirjoitti:Pelkässä pyöritys ajossa talvella kulutus pysyy edelleen alle 10l/100km 7mm ja MYNÄ DIESEL :roll: Tehoakin on :oops:
Minun auto vie alle 8L koko ajan jos ei eberin kulutuksen nostoa huomioida...ja yli 8.5L ei ole mennyt koskaan vaikka eberiä käytettään ahkeraan...menee joskus jopa helposti alle 7litran :lol:

Vakio tapeilla tuppas meneen aina 8-9 väliin talvella eberin kans....ja pikkulaatikolla....toi 300 turboD loota menee pienemmillä ja vaihtaa aikaisemmin mitä 2.5td orkkis tomaatti

alasyötöt ja kaasun asento :lol: :lol: :lol:

polttoainettakin saa....ja happea....mut sopivasti.....ja siten matala kulutus :lol:
Itse tein ja säästin
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1955
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Ok, Uskottava tämä sitten on kun kerran näin moni vannoo tehojen ja litramäärien puolesta, mutta aika paljon heittoja kulutusten välillä on 6-20l/100km :?:
Tehotkin heitteli 7mm tapeilla 140- yli 222hv väilliä :?:

Oma mersuni on vain sen takia, että pääsisi vähällä naftalla eteenpäin joten pitää laittaa harkintaa 7mm tappien asennus :!:

Taas jos laskeskelee tämän hetken bensan ja dieselin hintaeroa, siihen kun lisää hemmetin ison dieselveron niin en tiedä kuinka järkevää on ajella diesel vehkeellä joka kuluttaa 10-15l/100km
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

mut tuollaiseen kulutukseen tarvii jo ison koneen ja traileri perään ja mersu kyytiin :lol:

ainakin vm 94 shevy van 6.5 diesel korotetulla katolla traileri perässä ja 201 mersu kyytissä menee 90km/h ajaessa ja muuten ruuvatessa 13Litralla sata kilsaa mut pikku pyörityksessä voi palaa toi 15L :lol: :lol: :lol:
Itse tein ja säästin
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tuo minun heittämä 20 l / 100 km on 2630 kg kokonaismassaiselle autolle ja silloin sillä kiihdytetään ja jarrutetaan jatkuvasti, tehdään varttimailia yms. sama auto menee ~8 litran satasella jos haluaa pihistellä, ja mielestäni se on vähän noin kahden tonnin omapainolle, ja ei niin virtaviivaiselle korille.

Tehojen vaihtelu taasen johtuu ihan siitä mihin sen pumpun säätää, ja se säätäminen riippuu siitä mitä muuta on koneelle tehty. Miniahtimella ei edes voi haaveilla mistään 200+ hv tehoista. Toinen juttu on vetävät kierrokset, eli kaikki eivät halua säätää pumppua siten, että vetoja on kuuteeen tuhanteen saakka. Tälläinen moottori vetää sen ekat 4000 rpm ärhäkkäästi mutta hyytyy siihen sitten, aivan mukava jokapäiväisessä ajossa.

Oikeastaan kulutuksia ei kannata kysyä, koska kuskit ja autot ovat niin erilaisia. Jotkut ajavat tasaista 90 vauhtia, jotkut toiset porottavat tunnin 150 lasissa ja vielä ohittelevat ja jarruttelevat jatkuvasti. Tärkein tieto on, ettei diesel auton kulutus pahene virittämisestä, päin vastoin. Mitä itse olen laskenut niin 800 € verolappu, joka minulle tulee, on silti edullinen kun verrataan vastaavantehoiseen bensavehkeeseen samalla ajotyylillä ja kilometreilla.
Lisää tietoa: www.skg.fi
stefa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: Ti 15.07.2003 13:08
Paikkakunta: Isokyrö

Kulutus 7mm tapeilla.

Viesti Kirjoittaja stefa »

Kannan korteni kekoon kulutus aiheesta.
Just tulin laskettelemasta Tahkovuorelta. Edestakainen matka kaikkine mutkineen 745km ja tankkasin täyteen lähtiessä ja tullessa, kului 53 litraa. Tekee kulutukseksi 7.1 satasella. Auto 124 sedan 300dt 7mm elementit MYNÄn pumppu holset HX40. Ei se pahasti syö ku on liukasta:)
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

petska kirjoitti:mut tuollaiseen kulutukseen tarvii jo ison koneen ja traileri perään ja mersu kyytiin :lol:

ainakin vm 94 shevy van 6.5 diesel korotetulla katolla traileri perässä ja 201 mersu kyytissä menee 90km/h ajaessa ja muuten ruuvatessa 13Litralla sata kilsaa mut pikku pyörityksessä voi palaa toi 15L :lol: :lol: :lol:
G20 + 6,2L diesel + TH700 korottamattomana ilman traileria 36L / 100km matka-ajossa. Tosin ehkä sakkorajoilla, ehkä ylikin :wink: ja vanhentunutkin tuo jo on niin uskaltaa mainita... ja yöaikaan ajettu...

Rupesin tästä topicista intoutuneena kokeilemaan että paljonko löpöä saa menemään polkemalla sen mitä liukkailla pystyy ilman että kuitenkaan paikoillaan sudittaa jne. Nyt on melkein puoli tankkia mennyt ja noin 250km ajettu. Katsellaan ja jännitetään, mulla on vielä veskolan mainitsema hiukan bensatyyliin tehty nokka joka saattaa lisätä kulutusta ja joka saattaa holvata jotain läpi overlapin vuoksi - ei tosin pitäisi mutta... :roll: Jos holvaa niin kaippa huuhteleekin :roll:

Kulkee vaan matka-ajossa niin pienellä että ärsyttää elvistellä :evil:
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

XUX63 kirjoitti:mulla on vielä veskolan mainitsema hiukan bensatyyliin tehty nokka joka saattaa lisätä kulutusta
Ei kait se vaikuta vaikka puhdasta ilmaa vähän falskaa koneen läpi, kunhan pakoventtiili on kiinni kun ruiskutus alkaa ja pakkohan sen on olla.
Lisää tietoa: www.skg.fi
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1955
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Uskotaan uskotaan tuo teho/kulutus juttu hieman lapinlisän kanssa, mutta mites mersun paikat kestää? se ei taatusti ole suunniteltu tuollaisiin hevosvoimiin?
'Ennemmin rauhallisesti 100 000 kuin nopeasti 10 000km :twisted:
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

jartuo kirjoitti:mutta mites mersun paikat kestää? se ei taatusti ole suunniteltu tuollaisiin hevosvoimiin?
jaa millaisiin hevosvoimiin :lol: ja mistäs koneesta vekottimesta on kyse ?

Tuolta saa noita "varaosia"...
Lisää tietoa: www.skg.fi
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1955
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Tässähän ollaan puhuttu 200-250-300 koneista
Alla muutama copy paste .............

-300d -87 180 heppaa taitaa olla penkitetty 7 tapeilla
-300d autoa ja myyjä sanoi että on 170hv 7mm tapeilla ja 2.5 tuumasella pakoputkella
-200 hv menee vielä jotenkin 2,5 tuumaisen läpi
-Jos kaks satkusta irtoaa 100+ kaakkia 7mm tapeilla, ehkä 150++ hepoa on todellakin todellista 3 litrasesta.
-Turbolla ja 7mm elementeillähän noista saa sen noin 400hv. Joku saanut ylikin
-Taitaapa siitä 180 hv vedosta laput löytyä siitäkin
-Oma autoni ei kulutu juuri enempää kuin vakio 72 heppanen, vaikka teho on tarvittaessa yli kolminkertainen tällä hetkellä...



Ja kulutuksesta
7.2litraa maantiellä 300tdt:llä
250 automaatti n.6.5 litraa sadalla, kun ajoin 90% matka-ajoa (rajoitus +10%). Siis vapaastihengittävänä ja 7mm elementeillä.
Normaaliajossa kulutus pyörii siinä 8 litran paikkeilla.
Avatar
LampiJussi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 126
Liittynyt: Su 09.10.2005 15:11

Viesti Kirjoittaja LampiJussi »

onkos kukaan penkittänyt 0m617:sta seiskatapeilla??vaparin sekä ahdetun tehot kiinnostais...tietäis vähän miten sitä lähtee tulevaisuudessa rimmaileen 8)
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Vakiotapit

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

jartuo kirjoitti: Oma mersuni on vain sen takia, että pääsisi vähällä naftalla eteenpäin joten pitää laittaa harkintaa 7mm tappien asennus :!:
Jos haet pääasiassa kulutuksen alennusta, niin pitäydy vakiotapeissa. Pumppu pajalle säätöön ja se on siinä. (Tulee vielä isojen tappien vaihtoa halvemmaksikin).

Laita privaa PP_D-tunnukselle, niin saat varmasti hyviä ideoita ja tarjouksen hommasta.

PS. Vaimon ex 190D automaagin seka-ajon kulutus putosi seiskan pinnasta kuuteen ja puoleen, vaikka putkesta tuli mustaa reilun kolmosen verran. Katsastussäädössä ero olisi todennäköisesti ollut vielä isompim, ei tullut mitattua.
Terveisin
Tero
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

jartuo kirjoitti:Tässähän ollaan puhuttu 200-250-300 koneista
Se mitä koneelle pitää tehdä, jotta se kestää mitäkin tehoja riippuu täysin lähtökohdasta, kaikkia koneita on alunperin sekä turboversiona, joka kestää tehoja että vaparina joka ei kestä niin paljon.

7 mm Mynä dieselin elementillä saadaan (ainakin) ~100 Nm ja 60 kW per sylinteri kunhan palotapahtumaan toimitetaan riittävästi ilmaa ja muu tekniikka kestää tuon väännön.

No turha näitä on tänne uudelleenkirjoittaa eli lukee noista ahtamistopiceista mitä kannattaa millekin aihiolle tehdä.

Kytkin tai automaatti pitää ainakin vahvistaa mikäli meinaa vääntöä ottaa koneesta ulos edes pikkusen.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Agentti74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1812
Liittynyt: La 14.02.2004 16:38
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Agentti74 »

Mun W124 300 st ainakin kulkee niin perkeleesti ja vie kaiken löpön mitä tankkiin laittaa :lol: en oo ees yrittäny pihistellä kaasun painamisessa :twisted: mutta jos hissuttelee niin varmaan menee aika pienellä.
Kiitos!!!! MYNÄ-DIESELIN :lol:
W124 300td 24v -ST
W124 300 turbo ST
W124 300D 24v -90 LANG
W210 E220 -96
SEAT CORDOBA VARIO 1,9 -00 TDI MYYDÄÄN noin 140hv 3000e

EX:siä niin paljon että ei viitti luetella.

[url=http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=29120]Myytävänä: W124 W140 W201 osia[/url]
JACKHAMMER
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 274
Liittynyt: Ti 09.12.2003 18:37
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja JACKHAMMER »

just oikein ^ 8) näin miekin teen :!:
kaikki löpöt menee kuitenkin. mitä suotta pihisteleen. huoltoasemat onneksi vielä myy tuota dieseliä. Takarenkaita saa rengasliikkeistä..
Vito 115 4x4 ja ml 320cdi
Avatar
Agentti74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1812
Liittynyt: La 14.02.2004 16:38
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Agentti74 »

Onhan niitä taloudellisuusajo kilpailuita...MUTTA NE EI OO MUN JUTTUJA :twisted:
W124 300td 24v -ST
W124 300 turbo ST
W124 300D 24v -90 LANG
W210 E220 -96
SEAT CORDOBA VARIO 1,9 -00 TDI MYYDÄÄN noin 140hv 3000e

EX:siä niin paljon että ei viitti luetella.

[url=http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=29120]Myytävänä: W124 W140 W201 osia[/url]
Vastaa Viestiin