W124 300D tyhjäkäynti turhan korkealla
W124 300D tyhjäkäynti turhan korkealla
Elikkä tuppaa olemaan aika korkealla tuo tyhjäkäynti. Haulla löytyi enemmän juttua epätasaisesta tyhjäkäynnistä, mutta omassa käynti on hyvin tasaista, liian kovaa vain. Vähän hirvittää pykälää laittaa, automaatti kun on.
Ei jumita poljin, eikä kaasuvivut/vaijeri.
Jotenkin tuntuu että kylmyydellä olisi osansa asiaan, tai sitten on vain sattumaa.
Niin ja käynti on kova kylmänä sekä lämpimänä.
Ei jumita poljin, eikä kaasuvivut/vaijeri.
Jotenkin tuntuu että kylmyydellä olisi osansa asiaan, tai sitten on vain sattumaa.
Niin ja käynti on kova kylmänä sekä lämpimänä.
Viimeksi muokannut JukkaH, Pe 16.12.2005 06:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 300D autom. -86
eikös siinä pumpussa ole tyhjäkäynnin säätö? näitä pumppuja, kun on niin monttaa erilaista, mutta jos nyt oikeen luulen, että mikä pumppu tossa on, niin sen pitäs olla sellanen messingin värinen n.17-19mm kuusiopultti, siinä alipaine kellossa pumpun taka osassa kiinni. sit kunnon säädöt on siälä pumpun sisällä.
hirveen vaikee selittä.
hirveen vaikee selittä.

W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Vika on ja pysyy.. Säätö tuskin auttaa, sillä tyhjäkäynti itsestään nousi => jotain lienee vialla.
Kaasuvivusto palauttaa normaalisti, ja näyttäisi toimivan kunnolla. Vaijeri on melko löysällä. Tänään käytiin isukin kanssa tutkimassa, mutta ei vika selvinnyt.
On melko häiritsevä vika, eikä laatikollekkaan nannaa kun kierrokset korkealla joutuu sitä käyttämään.
Tuumin, että voiko tempomaatti aiheuttaa moista? Se nimittäin on sanomassa sopimustaan irti. Välillä toimii, välillä ei. Välillä tekee niin, että kun laittaa päälle, niin se jatkaa vain kiihdyttämistä, vaikka vivun (tempomat) vapauttaa. Välillä ei toimi lainkaan.
Laittakaahan gurut arveluksianne, apu tulisi tarpeeseen...

Kaasuvivusto palauttaa normaalisti, ja näyttäisi toimivan kunnolla. Vaijeri on melko löysällä. Tänään käytiin isukin kanssa tutkimassa, mutta ei vika selvinnyt.
On melko häiritsevä vika, eikä laatikollekkaan nannaa kun kierrokset korkealla joutuu sitä käyttämään.
Tuumin, että voiko tempomaatti aiheuttaa moista? Se nimittäin on sanomassa sopimustaan irti. Välillä toimii, välillä ei. Välillä tekee niin, että kun laittaa päälle, niin se jatkaa vain kiihdyttämistä, vaikka vivun (tempomat) vapauttaa. Välillä ei toimi lainkaan.
Laittakaahan gurut arveluksianne, apu tulisi tarpeeseen...
W124 300D autom. -86
Hieman lisäinfoa.. Elikkä polkimessa tuntuu hienoinen "jumahdus", kun sitä painaa noin 3/4 matkan, ja päästää ylös. Eli nimenomaan ylöstullessa tuntuu vähän takertavan.
Ja samaten olen huomannut, että kd toimii liian aikaisin, eli heittää pienemmän sisään jo ennen kuin polkaisee tallan pohjaan asti.
Laittakaahan vielä spekulaatioita jos jotain tulee mieleen. Noita ylläolevia en vielä tarkastanut, johtuen kelistä ja ajanpuutteesta. Lauantaina tallille tutkimaan..
Ja samaten olen huomannut, että kd toimii liian aikaisin, eli heittää pienemmän sisään jo ennen kuin polkaisee tallan pohjaan asti.
Laittakaahan vielä spekulaatioita jos jotain tulee mieleen. Noita ylläolevia en vielä tarkastanut, johtuen kelistä ja ajanpuutteesta. Lauantaina tallille tutkimaan..
W124 300D autom. -86
Ja päivitystä..
Tänään auto toimi hetken moitteetta!
Elikkä ajoin sukuloimaan, kierrokset korkealla. Siellä istuin pari tuntia, ja kun starttasin, oli kierrokset normaalit... Tästä eteenpäin toimi noin puoli tuntia moitteetta. (Oli outoa kun ajossa vauhti hidastui kaasua höllätessä).
No sitten kotipihalla jätin auton hetkeksi käymään ja kävikin nätisti noin 5 min. Mutta sitten yhtäkkiä kierrokset pomppasi takaisin ylös, ja pysyivät siellä...
Tänään auto toimi hetken moitteetta!

Elikkä ajoin sukuloimaan, kierrokset korkealla. Siellä istuin pari tuntia, ja kun starttasin, oli kierrokset normaalit... Tästä eteenpäin toimi noin puoli tuntia moitteetta. (Oli outoa kun ajossa vauhti hidastui kaasua höllätessä).

No sitten kotipihalla jätin auton hetkeksi käymään ja kävikin nätisti noin 5 min. Mutta sitten yhtäkkiä kierrokset pomppasi takaisin ylös, ja pysyivät siellä...
W124 300D autom. -86
Onko tuo ELR-rele se puna/lasikansinen? Sen käytin jo irti, haulla löytyi siitä juttua. Sekö rele (elr) pitää avata? En sitä tarkemmin tutkinut aiemmin, vähän puhdistelin kantoja mutta ei vaikuttanut vikaan. Täytynee ottaa uudestaan syyniin.Mika.T kirjoitti:Se sähköinen tyhjäkäynnin säädin siellä kummittelee... otappa akun takaa ELR-rele irti ja pustaa kanta ja samalla voi käyttää sen releen auki.
W124 300D autom. -86
Ok. Olen luullut että sama asia, elr-rele ja ylijännitesuoja.Mika.T kirjoitti:se kirkasrele on ylijänitesuojarele. se ELR-rele on musta noin 8cm leveä 2cm paksu ja 8cm korkea. Päällä lukee ainaki omassa ELR-xxxxxx
Onko tuo elr siinä yjs:an vieressä? Siinä oli itsellä joku musta mollukka, muistaakseni siinä luki kylläkin kickdownista jotain..
Vähän tyhmiä kysymyksiä, kyllä tuo löytynee kun pääsee katsomaan. Tällaista ennakkotiedustelua tämä...

W124 300D autom. -86
Vika on tosiaan tuossa tyhjäkäynnin säätäjässä, ilmeisesti rele rikki.
Otin johdon pois pumpun takaa, ja käynti oli normaalitasolla. Avasin releen ja se oli hapettunut melko pahasti, ja yhdestä kohdasta oli tinaus tippunut. Putsasin piirilevyn ja juotin puuttuvan kohdan, jonka jälkeen toimi. (Johto kiinni tietysti).
Mutta äsken töistä palatessa käynti taas kohosi...
Itseasiassa vissiin silloin, kun ABS.t menivät päälle.. (melko liukasta tuolla..)
Ei kai auta kuin ostaa uusi rele.
Kiitos Mika T. avusta!
Otin johdon pois pumpun takaa, ja käynti oli normaalitasolla. Avasin releen ja se oli hapettunut melko pahasti, ja yhdestä kohdasta oli tinaus tippunut. Putsasin piirilevyn ja juotin puuttuvan kohdan, jonka jälkeen toimi. (Johto kiinni tietysti).
Mutta äsken töistä palatessa käynti taas kohosi...

Ei kai auta kuin ostaa uusi rele.
Kiitos Mika T. avusta!
W124 300D autom. -86