124 kylmäkäynnistys pätkii...Ilmenee edelleen?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Reimpo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 349
Liittynyt: Ti 25.01.2005 00:33
Paikkakunta: Kiiminki

124 kylmäkäynnistys pätkii...Ilmenee edelleen?

Viesti Kirjoittaja Reimpo »

Mikä on kun kylmästä starttaa niin auto käy pätkäkäyntiä sen 10 sekuntia...? :shock: lämpimänä ei oireita... ja toiseksi kaasupohjassa paikallaan...melkoinen nokiläiskä kentässä..ettei vaan viittais käyntiin tai pumppuun... Auto 300 Dturbo 12 valve aj. 450 tkm...
Viimeksi muokannut Reimpo, La 03.12.2005 20:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
aaaaaaaaaaaaaaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 28.08.2004 01:10
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja aaaaaaaaaaaaaaa »

Hehkut tarkistukseen ekana.

Jos suutin kusee, sen kyllä haistaa.

Hukkuuko jäähdytinnestettä?
Avatar
Reimpo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 349
Liittynyt: Ti 25.01.2005 00:33
Paikkakunta: Kiiminki

Viesti Kirjoittaja Reimpo »

markox kirjoitti:Hehkut tarkistukseen ekana.

Jos suutin kusee, sen kyllä haistaa.

Hukkuuko jäähdytinnestettä?
Jäähdytinnestettä on joutunut sillon tällön lisäillä... talvella pääsi säiliö melkein ,jopa kuivaksi asti....
Kaikki suuttimet vaihdettu 2 kk sitten ja kalliit oli 40 kipale...onkos niin kalliita edes olemassa... :shock: Luonollisesti samalla tuli hehkut tarkistettua ja kaikki 6 näytti hehkuttavan...
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Äkkiseltään kuullostaa hehku vialta. käyttäytyy juuri noin kun yks tulppa on pimeä. Eli pätkii hetken aikaa kylmäkäynnistyksessä. Mutta tuo veden katoaminen voi olla alkavaa kansi/kannentiivistevikaa? Siis tietenkin jos ei mistään vuoda. vesipumppu tai letkujen liitokset, jäähdytin....
Avatar
Reimpo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 349
Liittynyt: Ti 25.01.2005 00:33
Paikkakunta: Kiiminki

Viesti Kirjoittaja Reimpo »

kuskin puolen etupuskurin alla sellanen pikku syylari...onkos se öljynlauhdutin...? Näytti olevan kostee vähän toisesta laidastaan... vuotaa :shock:
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Jep. Moottoriöljyn jäähdytin
Mannesman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Su 13.04.2003 16:56
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mannesman »

Lauhdutin maksaa ko. malliin n. 300€ ainakin Joensuussa. Ei kannata korjata. Olen aiheesta ottanut selevee.. Ota YV:nä yhteyttä jos haluut tietää aiheesta lisää ja omakohtaisia kokemuksia.
MB 220 D "Väykky" -96

Aiemmin:

W124 230 CE Sportline -90
W124 300 TDT -91 automatic.
W123 300D -80 automatic
W126 280SE -81manual
+ pari portteria, hiace, Mitsu, Bedford, GMC, Mazdoja, Lada,
Avatar
Reimpo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 349
Liittynyt: Ti 25.01.2005 00:33
Paikkakunta: Kiiminki

Viesti Kirjoittaja Reimpo »

KONEREMPPA +KANSI TEHTY.. Vielä samaa tyhjäkäynti oklelmaa oireilee vain ja ainostaan kylmänä... Hehkut aivan kunnossa.. Luulin et kun kone laitetaan, niin herkiää pössäyttelemästä..! Ei tuo nyt mitään kauheen vakavaa oo..et pystyy elelemään.. mut mukava ois selvittää... Herkiää jos roikasta starttaa.. Eli tosiaan kylmänä oireet..

Tää on jo mystinen juttu.. Kertokaas tietäjät :roll:
teinitähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 596
Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38

Viesti Kirjoittaja teinitähti »

minulla samaa vikaa normi 200D:ssä....hehkut, suutimet ym kunnostettu.....
itse epäilen että olis pumpussa sanomista :?
Avatar
Reimpo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 349
Liittynyt: Ti 25.01.2005 00:33
Paikkakunta: Kiiminki

Viesti Kirjoittaja Reimpo »

Omassa suutimet ok ja pumppukin viime keväänä säädetty ja ajotuskin on kohdallaan..! Ja tää ei oo mitään luulo tietoo..

Liekkö jonkun sortin tyyppi vikaa :lol:
Avatar
Reimpo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 349
Liittynyt: Ti 25.01.2005 00:33
Paikkakunta: Kiiminki

Viesti Kirjoittaja Reimpo »

Tosiaan neuvoja kokemuksia kaivataan. Jos haulla guru löytää.. niin ihmeessä sanoja tännekkin.

:D
Avatar
jaines
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ma 03.10.2005 20:12

Viesti Kirjoittaja jaines »

Jälkihehkutus :shock:
200 E cdi w211 -09
230 E w124 ex
220 D w202 ex
--------------------------
"Tähdet, Tähdet, kauas ikuisuuksiin ajan taa"
Avatar
Reimpo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 349
Liittynyt: Ti 25.01.2005 00:33
Paikkakunta: Kiiminki

Viesti Kirjoittaja Reimpo »

jaines kirjoitti:Jälkihehkutus :shock:
Jeps kokeiltu on ja tehoaa.. Pitäshän sen yhellä lämmätyksellä käydä... vai kuinka lie Saksmanni suunnitellu :shock:

Voiko hehku olla vähän heikko.. vai onko ne on/off tyyppisiä... :roll: Pelaa/kaput
Avatar
jaines
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ma 03.10.2005 20:12

Viesti Kirjoittaja jaines »

jaines kirjoitti:Jälkihehkutus :shock:
Tarkotin myös hakusanana tai pikahehkutus on vanhassa jutussa otsikkona.
Oletko lukenu? Vanhemmissa 124:ssä ei kai ole jälkihehkutusta, uudemmissa taas kai on, mutta jos on pelaako se....en jaksanu lukea kokonaan.
200 E cdi w211 -09
230 E w124 ex
220 D w202 ex
--------------------------
"Tähdet, Tähdet, kauas ikuisuuksiin ajan taa"
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1560
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Mites paljon venttiilit on uponneet istukoihin? Ei tarvii paljon olla kun kylmänä ei hydraali nostimen säätö vara riitä ja venttiili kanttaa kunnes vähän lämpee! On usein ongelmana jos on koneistettu istukat liian syvälle :roll:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Avatar
Reimpo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 349
Liittynyt: Ti 25.01.2005 00:33
Paikkakunta: Kiiminki

Viesti Kirjoittaja Reimpo »

Mikko K kirjoitti:Mites paljon venttiilit on uponneet istukoihin? Ei tarvii paljon olla kun kylmänä ei hydraali nostimen säätö vara riitä ja venttiili kanttaa kunnes vähän lämpee! On usein ongelmana jos on koneistettu istukat liian syvälle :roll:
Kyllä sitä muistaakseni joku kymmenys oli...luiskalla kun vilkasi.. :roll: Uutta osaa Pako ja imu Venttiilit kaikki, pako ohjurit kaikki ja yksi imu ohjuri.

Koneistaja sano et.. venan laki ei saa olla yli milliä kannen pinnasta.. elikkäs milli ois max mitä saa olla..

Kyllähän siellä aina vähän on rakoa.. :roll:
Avatar
Reimpo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 349
Liittynyt: Ti 25.01.2005 00:33
Paikkakunta: Kiiminki

Viesti Kirjoittaja Reimpo »

jaines kirjoitti:
jaines kirjoitti:Jälkihehkutus :shock:
Tarkotin myös hakusanana tai pikahehkutus on vanhassa jutussa otsikkona.
Oletko lukenu? Vanhemmissa 124:ssä ei kai ole jälkihehkutusta, uudemmissa taas kai on, mutta jos on pelaako se....en jaksanu lukea kokonaan.
Mul on -87 varmaan tuos ei oo tuota hienoutta.. :roll:

kiitti hakusana vinkeista... :wink:
Avatar
waari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: Ke 17.08.2005 15:43
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja waari »

teinitähti kirjoitti:minulla samaa vikaa normi 200D:ssä....hehkut, suutimet ym kunnostettu.....
itse epäilen että olis pumpussa sanomista :?
Meillä ainakin parani tuo jo ennestään kyllä aika hyvä kylmäkäynti PPD säädöllä
Kahden sylinterin syöttö oli yllättävästi 1/6 pienempi kuin muiden kolmen (250D ajokm 350000,ilmeisesti ei koskettu tehtaan jälkeen)
Kulkuneuvot:
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.
huskyjerk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: Ke 12.07.2006 13:53

Viesti Kirjoittaja huskyjerk »

täällä olis 300dt -89 ja aika paha käynnistys ongelma!

tarvi olla kun +10 astetta ja kylmänä kun yrität käynnistää niin käyntiin se heti kyllä lähtee mutta pätkii niin maan perkeleesti ja putkesta tulee ihan kauhiat usvat pihan täydeltä :shock:

olisko harmaan sinistä savua,tai harmaata ehkäpä pelkästään :roll: haisee ehkä vähän palamattomalle dieselille luusisin(kitkerä haju) :roll:
oliskohan ihan TOIVOTTAVASTI vaan hehkuvika kyseessä,hehkuttaa kyllä normaalisti ja hehkun valokin käyttäytyy normaalisti?!?
joskus volkkarin dieselissä kun oli pakkasilla hehku pimeenä ja laitto käden pakoputken päähän niin putkesta ampui mustaa nokea käsille aikas lailla.nyt kyllä ei tule käsille mitään kun käden laittaa putken päähän :roll:
Avatar
waari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: Ke 17.08.2005 15:43
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja waari »

huskyjerk kirjoitti:täällä olis 300dt -89 ja aika paha käynnistys ongelma!

tarvi olla kun +10 astetta ja kylmänä kun yrität käynnistää niin käyntiin se heti kyllä lähtee mutta pätkii niin maan perkeleesti ja putkesta tulee ihan kauhiat usvat pihan täydeltä :shock:

joskus volkkarin dieselissä :roll:
Volkkarissa homma on kelju todeta,mutta Mesessähän mittaat kätevästi releen liittimeltä onko kaikki kuusi tulppa eläviä(maata vasten lähes oikkari vastusmittarilla),tulppien vaihto on melkein yhtä kelju kuin VW:ssäkin :? .
Tulee ikävä 123:n Dieseleitä.
Kulkuneuvot:
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.
huskyjerk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: Ke 12.07.2006 13:53

Viesti Kirjoittaja huskyjerk »

tänään iskin käyntiin niin että hehkutin kolme kertaa putkeen niin ei pätkinyt eikä savunnut enää niin julmettuna,heti käynnistyttyä käsi putkeen niiin kyllä se palamatonta polttoainetta/nokea ampui käsille hieman eli ei polta kunnolla!

eli tarkottaako waari että se isohko musta kuskin puolelle tuleva boksi on se hehkurele josta otetaan se hehkuille menevä liitin ja mitataan siitä?mittari vissiin ohmi alueelle ja mittarin toinen piikki maihin vai mitenkä?
Avatar
Jake87
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 204
Liittynyt: Ti 12.07.2005 19:50
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Jake87 »

omassa kanssa tämä käynnistys ongelma että esim nyt -5 asteeta ja aamulla kun laittaa käyntiin kylmiltään, niin käypi 5, pätkii rynkyttää, työntää sinistä. tämä kestää noin 10 sek. sitten käy kaikilla. mittasin hehkut tänään, ja kaikkien vastus arvo on noin 0,6 jossain oli 0,9.

en tiedä missä on perkele vika kun ei heti lähde kunnolla käymään, jälkihehkutus toimii kyllä normaalisti. mitattu.

onko tuo 0,6 sopiva vastus hehkulle, vai uusinko jo kaikki?

Auto on 300D -87
Vastaa Viestiin