
124 kylmäkäynnistys pätkii...Ilmenee edelleen?
124 kylmäkäynnistys pätkii...Ilmenee edelleen?
Mikä on kun kylmästä starttaa niin auto käy pätkäkäyntiä sen 10 sekuntia...?
lämpimänä ei oireita... ja toiseksi kaasupohjassa paikallaan...melkoinen nokiläiskä kentässä..ettei vaan viittais käyntiin tai pumppuun... Auto 300 Dturbo 12 valve aj. 450 tkm...

Viimeksi muokannut Reimpo, La 03.12.2005 20:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 28.08.2004 01:10
- Paikkakunta: Jyväskylä
Jäähdytinnestettä on joutunut sillon tällön lisäillä... talvella pääsi säiliö melkein ,jopa kuivaksi asti....markox kirjoitti:Hehkut tarkistukseen ekana.
Jos suutin kusee, sen kyllä haistaa.
Hukkuuko jäähdytinnestettä?
Kaikki suuttimet vaihdettu 2 kk sitten ja kalliit oli 40 kipale...onkos niin kalliita edes olemassa...

Lauhdutin maksaa ko. malliin n. 300€ ainakin Joensuussa. Ei kannata korjata. Olen aiheesta ottanut selevee.. Ota YV:nä yhteyttä jos haluut tietää aiheesta lisää ja omakohtaisia kokemuksia.
MB 220 D "Väykky" -96
Aiemmin:
W124 230 CE Sportline -90
W124 300 TDT -91 automatic.
W123 300D -80 automatic
W126 280SE -81manual
+ pari portteria, hiace, Mitsu, Bedford, GMC, Mazdoja, Lada,
Aiemmin:
W124 230 CE Sportline -90
W124 300 TDT -91 automatic.
W123 300D -80 automatic
W126 280SE -81manual
+ pari portteria, hiace, Mitsu, Bedford, GMC, Mazdoja, Lada,
KONEREMPPA +KANSI TEHTY.. Vielä samaa tyhjäkäynti oklelmaa oireilee vain ja ainostaan kylmänä... Hehkut aivan kunnossa.. Luulin et kun kone laitetaan, niin herkiää pössäyttelemästä..! Ei tuo nyt mitään kauheen vakavaa oo..et pystyy elelemään.. mut mukava ois selvittää... Herkiää jos roikasta starttaa.. Eli tosiaan kylmänä oireet..
Tää on jo mystinen juttu.. Kertokaas tietäjät
Tää on jo mystinen juttu.. Kertokaas tietäjät

-
- Mersumies
- Viestit: 596
- Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38
Tarkotin myös hakusanana tai pikahehkutus on vanhassa jutussa otsikkona.jaines kirjoitti:Jälkihehkutus
Oletko lukenu? Vanhemmissa 124:ssä ei kai ole jälkihehkutusta, uudemmissa taas kai on, mutta jos on pelaako se....en jaksanu lukea kokonaan.
200 E cdi w211 -09
230 E w124 ex
220 D w202 ex
--------------------------
"Tähdet, Tähdet, kauas ikuisuuksiin ajan taa"
230 E w124 ex
220 D w202 ex
--------------------------
"Tähdet, Tähdet, kauas ikuisuuksiin ajan taa"
Kyllä sitä muistaakseni joku kymmenys oli...luiskalla kun vilkasi..Mikko K kirjoitti:Mites paljon venttiilit on uponneet istukoihin? Ei tarvii paljon olla kun kylmänä ei hydraali nostimen säätö vara riitä ja venttiili kanttaa kunnes vähän lämpee! On usein ongelmana jos on koneistettu istukat liian syvälle

Koneistaja sano et.. venan laki ei saa olla yli milliä kannen pinnasta.. elikkäs milli ois max mitä saa olla..
Kyllähän siellä aina vähän on rakoa..

Mul on -87 varmaan tuos ei oo tuota hienoutta..jaines kirjoitti:Tarkotin myös hakusanana tai pikahehkutus on vanhassa jutussa otsikkona.jaines kirjoitti:Jälkihehkutus
Oletko lukenu? Vanhemmissa 124:ssä ei kai ole jälkihehkutusta, uudemmissa taas kai on, mutta jos on pelaako se....en jaksanu lukea kokonaan.

kiitti hakusana vinkeista...

Meillä ainakin parani tuo jo ennestään kyllä aika hyvä kylmäkäynti PPD säädölläteinitähti kirjoitti:minulla samaa vikaa normi 200D:ssä....hehkut, suutimet ym kunnostettu.....
itse epäilen että olis pumpussa sanomista
Kahden sylinterin syöttö oli yllättävästi 1/6 pienempi kuin muiden kolmen (250D ajokm 350000,ilmeisesti ei koskettu tehtaan jälkeen)
Kulkuneuvot:
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.
täällä olis 300dt -89 ja aika paha käynnistys ongelma!
tarvi olla kun +10 astetta ja kylmänä kun yrität käynnistää niin käyntiin se heti kyllä lähtee mutta pätkii niin maan perkeleesti ja putkesta tulee ihan kauhiat usvat pihan täydeltä
olisko harmaan sinistä savua,tai harmaata ehkäpä pelkästään
haisee ehkä vähän palamattomalle dieselille luusisin(kitkerä haju)
oliskohan ihan TOIVOTTAVASTI vaan hehkuvika kyseessä,hehkuttaa kyllä normaalisti ja hehkun valokin käyttäytyy normaalisti?!?
joskus volkkarin dieselissä kun oli pakkasilla hehku pimeenä ja laitto käden pakoputken päähän niin putkesta ampui mustaa nokea käsille aikas lailla.nyt kyllä ei tule käsille mitään kun käden laittaa putken päähän
tarvi olla kun +10 astetta ja kylmänä kun yrität käynnistää niin käyntiin se heti kyllä lähtee mutta pätkii niin maan perkeleesti ja putkesta tulee ihan kauhiat usvat pihan täydeltä

olisko harmaan sinistä savua,tai harmaata ehkäpä pelkästään


oliskohan ihan TOIVOTTAVASTI vaan hehkuvika kyseessä,hehkuttaa kyllä normaalisti ja hehkun valokin käyttäytyy normaalisti?!?
joskus volkkarin dieselissä kun oli pakkasilla hehku pimeenä ja laitto käden pakoputken päähän niin putkesta ampui mustaa nokea käsille aikas lailla.nyt kyllä ei tule käsille mitään kun käden laittaa putken päähän

Volkkarissa homma on kelju todeta,mutta Mesessähän mittaat kätevästi releen liittimeltä onko kaikki kuusi tulppa eläviä(maata vasten lähes oikkari vastusmittarilla),tulppien vaihto on melkein yhtä kelju kuin VW:ssäkinhuskyjerk kirjoitti:täällä olis 300dt -89 ja aika paha käynnistys ongelma!
tarvi olla kun +10 astetta ja kylmänä kun yrität käynnistää niin käyntiin se heti kyllä lähtee mutta pätkii niin maan perkeleesti ja putkesta tulee ihan kauhiat usvat pihan täydeltä![]()
joskus volkkarin dieselissä

Tulee ikävä 123:n Dieseleitä.
Kulkuneuvot:
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.
tänään iskin käyntiin niin että hehkutin kolme kertaa putkeen niin ei pätkinyt eikä savunnut enää niin julmettuna,heti käynnistyttyä käsi putkeen niiin kyllä se palamatonta polttoainetta/nokea ampui käsille hieman eli ei polta kunnolla!
eli tarkottaako waari että se isohko musta kuskin puolelle tuleva boksi on se hehkurele josta otetaan se hehkuille menevä liitin ja mitataan siitä?mittari vissiin ohmi alueelle ja mittarin toinen piikki maihin vai mitenkä?
eli tarkottaako waari että se isohko musta kuskin puolelle tuleva boksi on se hehkurele josta otetaan se hehkuille menevä liitin ja mitataan siitä?mittari vissiin ohmi alueelle ja mittarin toinen piikki maihin vai mitenkä?
omassa kanssa tämä käynnistys ongelma että esim nyt -5 asteeta ja aamulla kun laittaa käyntiin kylmiltään, niin käypi 5, pätkii rynkyttää, työntää sinistä. tämä kestää noin 10 sek. sitten käy kaikilla. mittasin hehkut tänään, ja kaikkien vastus arvo on noin 0,6 jossain oli 0,9.
en tiedä missä on perkele vika kun ei heti lähde kunnolla käymään, jälkihehkutus toimii kyllä normaalisti. mitattu.
onko tuo 0,6 sopiva vastus hehkulle, vai uusinko jo kaikki?
Auto on 300D -87
en tiedä missä on perkele vika kun ei heti lähde kunnolla käymään, jälkihehkutus toimii kyllä normaalisti. mitattu.
onko tuo 0,6 sopiva vastus hehkulle, vai uusinko jo kaikki?
Auto on 300D -87