300tdt maksimi kierrokset alas
300tdt maksimi kierrokset alas
terve. ajattelin kysästä neuvoja täältä. ku pitäis auto katsastaa et miten saaan nätisti katsastuksen ajaks piennennettyä maksimi kierroksia ku se ottaaa jonku 6500rinkiä..ettei tarvis ruveta takaläppää ottaaa irti.
Ruuvaa kaasuvaijeri ihan löysäksi ettei kaasu mene pohjaa 

Kuljettimet
MB W447 Vito 116 4x4 Amg styling -18
MB W166 ML350 Amg styling black -12
MB W110 220d -63
ex meset
-MB W164 ML420cdi -07
-MB w166 ML350 Amg styling white -12
-MB W164 GL420cdi -07
-MB W639 Vito 120cdi -07
-MB W906 Sprinter 319cdi -10
-MB W164 ML320cdi 4matic -07
-MB w211 320cdi avantgarde amg styling -07
-MB w202 300 24v st -94
-MB Vito W639 111cdi -04
-MB w211 320cdi avantgarde -03
-MB w210 E55 amg -99
-MB w210 320 cdi avantgarde -00
-MB w210 300td avantgarde-98
-MB w124 300tdt st -91
-MB w124 ce 230 sportline -90
MB W447 Vito 116 4x4 Amg styling -18
MB W166 ML350 Amg styling black -12
MB W110 220d -63
ex meset
-MB W164 ML420cdi -07
-MB w166 ML350 Amg styling white -12
-MB W164 GL420cdi -07
-MB W639 Vito 120cdi -07
-MB W906 Sprinter 319cdi -10
-MB W164 ML320cdi 4matic -07
-MB w211 320cdi avantgarde amg styling -07
-MB w202 300 24v st -94
-MB Vito W639 111cdi -04
-MB w211 320cdi avantgarde -03
-MB w210 E55 amg -99
-MB w210 320 cdi avantgarde -00
-MB w210 300td avantgarde-98
-MB w124 300tdt st -91
-MB w124 ce 230 sportline -90
- ammattimies
- Sisäänajossa
- Viestit: 37
- Liittynyt: To 06.10.2005 23:40
- Paikkakunta: Helsinki
ette kierrätä
Kaverin volvossa (2.5 td) on saksalainen zf4hp22 automaatti laatikko.
Auton käyttöohjekirjassa lukee ettei saa antaa paikallaan kierroksia.
Katsastuksessa jotkut inssit tietää sen, mutta jotkut ei tiedä, niinpä ollen sitä autoa ei ole katsastuksessa ryntäytetty, ainakaan tän kaverin aikana.
Inssit on kuulemma ollu pitkin hampain...
Auton käyttöohjekirjassa lukee ettei saa antaa paikallaan kierroksia.
Katsastuksessa jotkut inssit tietää sen, mutta jotkut ei tiedä, niinpä ollen sitä autoa ei ole katsastuksessa ryntäytetty, ainakaan tän kaverin aikana.
Inssit on kuulemma ollu pitkin hampain...

Entiset:
W124 300 TE -90
W115 2.2 -71
W201 super200d -85
w201 super 300turbo
Nykyiset:
309 paku. om603 turbo. Aut.
W124 St Om606. Coupe
208 Sprinter -04
W124 300 TE -90
W115 2.2 -71
W201 super200d -85
w201 super 300turbo
Nykyiset:
309 paku. om603 turbo. Aut.
W124 St Om606. Coupe
208 Sprinter -04
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 274
- Liittynyt: Ti 09.12.2003 18:37
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
hä?JACKHAMMER kirjoitti:jänskättää viedä poljetettavaksi kun vetävät n.5500rpm vaihdesilmässä.
Kyllä ne P tai N päällä sen tekee. Ei se ole kuin yksi polkaisu, joten laatikko tuskin tykkää kyttyrää. Kone voi tykätäkkin huonoa jos se kiertää enempi kuin "laki määrää"
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Joo ei sitä voi polkastakkaan vaihde päällä, muuten tulee mustaa rantua ja reikä konttorin seinäänJani Anttila kirjoitti: hä?
Kyllä ne P tai N päällä sen tekee. Ei se ole kuin yksi polkaisu, joten laatikko tuskin tykkää kyttyrää. Kone voi tykätäkkin huonoa jos se kiertää enempi kuin "laki määrää"

Hajoaminen tapahtuu juuri P tai N silmässä, ja se kuulemma johtuu siitä, että ryntäytyksessä jokin hydraulipaine pääsee nousemaan ja ne kitkapannat pyörivät siellä erisuuntiin koneen kierrosten tahdissa löysästi toisiaan vasten.
Ei sitä hajoamista kannata pelätä, käy sitten laitattamassa laatikon Siekkisellä niin ei kuulemma hajoa toista kertaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Taitaa olla tuore laatikko,viime talvena siekkisen vahvistama?veskola kirjoitti:Ei sitä hajoamista kannata pelätä, käy sitten laitattamassa laatikon Siekkisellä niin ei kuulemma hajoa toista kertaa.


Ymmärsin että kysyjä tarkoitti tuolla polkaisulla pakokaasuarvoja/ylikierroksia,vetävät kierrokset 5500 eli aika korkealle hyökkää pakokaasutestissä mikäli polkaisee kaasun pohjaan. Onhan se hirveää kuunneltavaa jo vakiokierroksillakin

Vähän copypastetaan tekstiä toiselta forumilta, toivottavasti kukaan ei pahastu, no mikäli pahastuu niin ainahan mut voi bannata
Tosiaan juttu rönsyili koneen kestämisestä tuohon automaatin hajoamiseen ryntäytystestissä, eli vapaalla poljettaessa molemmat ongelmat. Kyllä se kone kestää kiertää vaikka 7000 rpm kunhan siinä ei ole yhtään heikkoa osaa, joka pettää. Kaikenlaisia kappaleita sieltä saattaa lentää jos ne ei ole tasapainossa ja muutenkin ehjiä ja hyvässä kunnossa. Väljää paskaa konettahan ei kannata virittää, eli jos jotain hajoaa niin itse on kaivanut verta nenästä, se pitää sitten vain kestää


Tosiaan juttu rönsyili koneen kestämisestä tuohon automaatin hajoamiseen ryntäytystestissä, eli vapaalla poljettaessa molemmat ongelmat. Kyllä se kone kestää kiertää vaikka 7000 rpm kunhan siinä ei ole yhtään heikkoa osaa, joka pettää. Kaikenlaisia kappaleita sieltä saattaa lentää jos ne ei ole tasapainossa ja muutenkin ehjiä ja hyvässä kunnossa. Väljää paskaa konettahan ei kannata virittää, eli jos jotain hajoaa niin itse on kaivanut verta nenästä, se pitää sitten vain kestää

Vituxman kirjoitti:Kyllähän ne levypakat kestää vapaallakin ihmeesti. Siellä on silloin kuitenkin öljy välissä. Vapaalla huudatettaessahan tuollaisessa monilevypakassa joka toinen levy pyörii sen 5000rpm ja joka toinen on paikallaan. Levyt luonollisesti pyörivät toisiaan vasten. Tosin vapaalla niitä ei puristeta ja öljyä on välissä voitelemassa. Tuo ZF:n ongelma on vuotöljyn pääseminen levyjä puristavaan mäntään. Jolloin mäntä painaa kevyesti (matalalla öljynpaineella) levyjä toisiaan vastaan, saman aikaisesti joka toinen levy pyörii 5000rpm ja joka toinen on paikallaan. Ilmiö on kuin luistattaisi tavallista kytkintä. Tuon kuulema havaitsee N:llä. Auto pyrkii ryömimään eteenpäin. P:llä se ei tietenkää ole mahdollista.
Ei pelotella ZF4hp22-laatikon omistajia tämän enempää. Tuo vika koskee lähinnä vanhempia ja enemmän ajettuja laatikoita. Hyväkuntoinen laatikko, jossa on vielä hyvät tiivisteet, kestää tuota leikkiä jossain määrin. Siekkisen käsittelyn jälkeen pitäisi tuo tyyppivika pystyä unohtamaan kokonaan, sillä vuotoöljy ei enää pääse tekemään tuhojaan.
Silloin kun pakka on normaalisti kytkeytyneenä. Se on yhtä puuta. Öljynpaine männässä on niin kova, että pakka varmsti pitää, eikä luistoa ole. Siksi kuminpoltto ym revittäminen ei ole vaarallista, mutta vapaalla huudattaminen on.
Jarkko S. tietää tämän homman tarkkaan (korjatoon niiltä osin kuin olen väärässä). Tämä minun versio on vain harrastajapohjaista tietoa.Jarkko S kirjoitti:Vituxman puhuu asiaa![]()
Isä aikoinaan huomasi sen paineenvuoto-ongelman ja kehitti siihen parannuksen ja ilmoitti asian eteenpäin, pian oli amerikkalaisissa korjausoppaissa sama juttu mutta ei niin toimivana kuitenkaan.Jarkko S kirjoitti:Tuossa ZF:ssä on jo asiat hoidossa jo tehtaalta, mutta yksikään automaatti ei tykkää paikallaan huudattamisesta.veskola kirjoitti:Perskules, tässä täytyy kohta mennä tekemään kestotestiä pihalle. N sisään ja kierrokset tappiin, katsotaan loikkaako auto vai ei
Älä ny hyvä mies mee rikkomaan sitä
Ei mun laatikko nyt sentään mikään edellisen kauden vanha paska ole, pari kuukautta vanha eikä vielä yhtään poljettujpk kirjoitti:Taitaa olla tuore laatikko,viime talvena siekkisen vahvistama?![]()

Ei kun sulosointuja kun diesel kehrää kunnolla...jpk kirjoitti:Onhan se hirveää kuunneltavaa jo vakiokierroksillakin
Lisää tietoa: www.skg.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 274
- Liittynyt: Ti 09.12.2003 18:37
- Paikkakunta: Rovaniemi
meinasin vaan että tuo kiskoo vieläkin yli 5500rpm, vaihdesilmässä.
EN OLE USKALTANUT poljettaa tyhjänä...
ja kyllä laatikko on jo vahvistettu -> jarkko s:llä..
siksi kysyin.
mitähän" jos" sopis homman hmm,
joo aivan teen niin.
mutta ei enenmpää. nyt lähden taas etelä-pohojanmaan reissulle.
EN OLE USKALTANUT poljettaa tyhjänä...
ja kyllä laatikko on jo vahvistettu -> jarkko s:llä..
siksi kysyin.
mitähän" jos" sopis homman hmm,
joo aivan teen niin.

Vito 115 4x4 ja ml 320cdi