W210 sivulasi temppuilee
W210 sivulasi temppuilee
Repsikan puoleinen sivulasi tekee seuraavaa:
- Lasi menee alas ihan hyvin
- Lasia nostaessa lasin etureuna ikäänkuin jättäytyy ja siitä seurauksena lasi vaihtaa kulkusuunnan takaisin alas.
- käsillä lasia vetäen / avustaen lasin saa nousemaan ylös asti.
Tästä nopeasti päätellen lasin nostaja ei ole balanssissa tai oven sisällä on jokin liuku tms. vaurioitunut. Vika voi olla myös turvavarusteessa joka vaihtaa ikkunan liikesuunnan kun olettaa jotain olevan karimin ja lasin välissä.
Mitä pitää ottaa huomioon kun lähtee avaamaan oviverhoilua? Vai tarvitseeko sitä avata ollenkaan?
Kiitos etukäteen vastauksista.
- Lasi menee alas ihan hyvin
- Lasia nostaessa lasin etureuna ikäänkuin jättäytyy ja siitä seurauksena lasi vaihtaa kulkusuunnan takaisin alas.
- käsillä lasia vetäen / avustaen lasin saa nousemaan ylös asti.
Tästä nopeasti päätellen lasin nostaja ei ole balanssissa tai oven sisällä on jokin liuku tms. vaurioitunut. Vika voi olla myös turvavarusteessa joka vaihtaa ikkunan liikesuunnan kun olettaa jotain olevan karimin ja lasin välissä.
Mitä pitää ottaa huomioon kun lähtee avaamaan oviverhoilua? Vai tarvitseeko sitä avata ollenkaan?
Kiitos etukäteen vastauksista.
Re: W210 sivulasi temppuilee
Hermut kirjoitti:Repsikan puoleinen sivulasi tekee seuraavaa:
- Lasi menee alas ihan hyvin
- Lasia nostaessa lasin etureuna ikäänkuin jättäytyy ja siitä seurauksena lasi vaihtaa kulkusuunnan takaisin alas.
- käsillä lasia vetäen / avustaen lasin saa nousemaan ylös asti.
Tästä nopeasti päätellen lasin nostaja ei ole balanssissa tai oven sisällä on jokin liuku tms. vaurioitunut. Vika voi olla myös turvavarusteessa joka vaihtaa ikkunan liikesuunnan kun olettaa jotain olevan karimin ja lasin välissä.
Mitä pitää ottaa huomioon kun lähtee avaamaan oviverhoilua? Vai tarvitseeko sitä avata ollenkaan?
Kiitos etukäteen vastauksista.



- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
On.Hermut kirjoitti:Onko oven sivupahvien irroittamisessa jotain sellaista huomioitavaa mihin pitäisi varautua.?
Laita sähköpostiosoitteesi yv:llä ja tarkista, että postilaatikkoosi mahtuu 5,6 MB -kokoinen tiedosto.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Tere
Minulla oli tuo sama ominaisuus viime talvena. Kysyin merkkiliikkeestä:
Ikkuna kiskoissa on niin paljon likaa että ikkuna on raskas nostaa > varojärjestelmä luulee että joku on välissä ja ikkuna nytkähtää alaspäin.
Eli puhdistus ja rasvaus. Kysy vielä viisaammilta aineet moiseen. Minäkään en tuota hommaa itse tehnyt koska työ tehtiin "ovihuollon" ohessa, paikallisessa merkkiliikkeessä.
Ja nyt toimii...
t.Jussi
Minulla oli tuo sama ominaisuus viime talvena. Kysyin merkkiliikkeestä:
Ikkuna kiskoissa on niin paljon likaa että ikkuna on raskas nostaa > varojärjestelmä luulee että joku on välissä ja ikkuna nytkähtää alaspäin.
Eli puhdistus ja rasvaus. Kysy vielä viisaammilta aineet moiseen. Minäkään en tuota hommaa itse tehnyt koska työ tehtiin "ovihuollon" ohessa, paikallisessa merkkiliikkeessä.
Ja nyt toimii...
t.Jussi
W212
Ikkuna liikkuu tasaisesti ja suoraan joten tuo likateoria voisi pitää paikkansa. Tarkoitus on viikonloppuna ottaa ovipahvi auki ja tarkistaa mikä siellä on vikana.
Tuo puhdistus voisi onnistua ilman ovipahvin irroitusta. Jotain kiskolle sopivaa liuotintinta esim. WD-40? suihkuttaa ikkunan raosta kiskolle ja antaa vaikuttaa hetken. Sitten ajaa ikkunaa edestakaisin.
No onneksi on aikaa, osaamista ja paikka jossa voin rauhassa irroittaa verhoilun ja tarkistaa kaikki paikat.
Tuo puhdistus voisi onnistua ilman ovipahvin irroitusta. Jotain kiskolle sopivaa liuotintinta esim. WD-40? suihkuttaa ikkunan raosta kiskolle ja antaa vaikuttaa hetken. Sitten ajaa ikkunaa edestakaisin.
No onneksi on aikaa, osaamista ja paikka jossa voin rauhassa irroittaa verhoilun ja tarkistaa kaikki paikat.
Joo onnistuu se niinkin.
lopuksi suihkuttaa silikonia tiivisteuraan.
ei niissä ovipahvien irroituksessa ole oikeastaan mitään niin ihmeellistä, riippuu tietenkin keneltä kysyy . ja onko tehnyt vastaavia hommia aikaisemmin.
noista "rajojen" ajamisista.
tuossa huomasin että riittää kun painaa vaan lasinnostin napin yläasentoon.
eli ei tarvitse erikseen laskea ikkunaa ja nostaa.
ja alarajaa ei mielestäni ole koskaan tarvinnut ajaa erikseen, pelkkä ylöspäin ajaminen on riittänyt.
jaska
lopuksi suihkuttaa silikonia tiivisteuraan.
ei niissä ovipahvien irroituksessa ole oikeastaan mitään niin ihmeellistä, riippuu tietenkin keneltä kysyy . ja onko tehnyt vastaavia hommia aikaisemmin.
noista "rajojen" ajamisista.
tuossa huomasin että riittää kun painaa vaan lasinnostin napin yläasentoon.
eli ei tarvitse erikseen laskea ikkunaa ja nostaa.
ja alarajaa ei mielestäni ole koskaan tarvinnut ajaa erikseen, pelkkä ylöspäin ajaminen on riittänyt.
jaska
itse ajelen polkupyörällä :D
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Oliko ohjeista mitään apua?Hermut kirjoitti:Onko oven sivupahvien irroittamisessa jotain sellaista huomioitavaa mihin pitäisi varautua.?
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Erityiskiitokset Ari66 lle ohjeista! Ovipahvin purkaminen on helppo homma W210 mallissa kun on vielä kunnolliset ohjeet.
Varsinainen vika ei tarkalleen selvinnyt mutta seuraavia havaintoja tein:
Ikkunan ohjausura oli tiivistynyt kaikenlaisesta liasta ja tein työkalun jolla "höyläsin" töhnää pois urasta. Tällä tavoin ikkuna alkoi nousemaan ylemmäs.
Uran puhdistus ei kokonaan auttanut vaan ikkuna nousee vieläkin lievästi vinossa. Nostimen muovirissoissa on sen verran löysää että se voisi vaikuttaa ikkunan toimintaan. Kiinnityskiskossa on säätöruuvi jolla voisi ottaa "löysät pois" mekaniikasta mutta sen torx -kantainen ruuvi on niin tiukassa että parin katkenneen avaimen jälkeen päätin kasata ovipahvin. Seuraavaksi hommaan riittävän laadukkaan työkalun ja yritän uudelleen säätöä.
Jos ei tämäkään auta niin sitten vaihdan mekanismin.
Varsinainen vika ei tarkalleen selvinnyt mutta seuraavia havaintoja tein:
Ikkunan ohjausura oli tiivistynyt kaikenlaisesta liasta ja tein työkalun jolla "höyläsin" töhnää pois urasta. Tällä tavoin ikkuna alkoi nousemaan ylemmäs.
Uran puhdistus ei kokonaan auttanut vaan ikkuna nousee vieläkin lievästi vinossa. Nostimen muovirissoissa on sen verran löysää että se voisi vaikuttaa ikkunan toimintaan. Kiinnityskiskossa on säätöruuvi jolla voisi ottaa "löysät pois" mekaniikasta mutta sen torx -kantainen ruuvi on niin tiukassa että parin katkenneen avaimen jälkeen päätin kasata ovipahvin. Seuraavaksi hommaan riittävän laadukkaan työkalun ja yritän uudelleen säätöä.
Jos ei tämäkään auta niin sitten vaihdan mekanismin.