moi tietäjät, ajotietokone sanoi etuvilkusta että tarkista lamppu. no sehän palaa, myös peilissä oleva. tosin vilkkurele naksuu ikään kuin olisi polttimo palanut. Onko tässä nyt kyse jostain "ennakoivasta" ilmoituksesta että polttimo on menossa vai mikähän? Itse epäilen että virhe poistuisi lamppu vaihtamalla... samaa mieltäkö?
203:n vilkun töpseli saattaa olla vähän sulahtanut. Niissä on ollut tuota ominaisuutta. Ja silloin tulee häiriötä. Omasta 2002-mallisestani töpseli vaihdettiin.
Itse tarkistaisin myös etuvilkkujen polttimoiden "kannat", eli se osa johon poltin kiinnitetään, se tahtoo syöpyä/kipinöidä, ja aiheuttaa kontaktihäiriöitä.
tät esiintyy ainakin 203 malleissa.
Jos ei kosketushäikkää ole niin voi olla vaikka polttimosta lanka napsahtanut ja sattuu aina välillä kohdilleen ja välillä ei.....perskules että tein joskus töitä kun ilmotteli että lamppu olis palanut, ajovaloihin päädyin mutta kaikki paloi aina kun nousi autosta katsomaan mutta ain kun meni sisään niin taas piippasi, eli kun löi oven kiinni niin ei palanut takatohotin.
Taisinpa katsoa kaikki polttimotkin ja näytti ehjiltä vaikka kuinka ravisteli, loppujen lopuksi paikallistin viallisen lampun näyteikkunaa vasten kun peruuttelin parkkipaikalla.
Yleensä on ollut kontaktihäikkiä, joka Mersussa minulla ainakin ja aina takavalojen puolella, pienellä hionnalla ja crc ruiskeella on piipailut loppuneet yleensä.
toden totta, kokeilin niin että vaihdoin vaan päikseen etuvilkut ja eikö virheilmoituskin hävinnyt sen tien!!? crc:täkin sohaisin vähän mukaan. on jo ollut viikon kummittelematta... jääneekö mysteeriksi tämä