lämmöt nousevat ruuhkassa nopeasti. W124. 88

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
MasaMbW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1703
Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
Paikkakunta: Tampere [Kangasala]

lämmöt nousevat ruuhkassa nopeasti. W124. 88

Viesti Kirjoittaja MasaMbW124 »

ei tartte olla kauaakaan ruuhkassa kun lämmöt nousevat :shock: se ropelli ei ilmeisesti pyöri tai jotain :cry:
Viimeksi muokannut MasaMbW124, To 24.11.2005 18:30. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14279
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Mikä moottori on kyseessä?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
MasaMbW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1703
Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
Paikkakunta: Tampere [Kangasala]

Viesti Kirjoittaja MasaMbW124 »

Timo L. kirjoitti:Mikä moottori on kyseessä?
2litranen bensakone.. :oops:
Avatar
Soininen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 185
Liittynyt: La 28.05.2005 19:08
Paikkakunta: Lieksa

Re: lämmöt nousevat ruuhkassa nopeasti. W124 88

Viesti Kirjoittaja Soininen »

MasaMbW124 kirjoitti:ei tartte olla kauaakaan ruuhkassa kun lämmöt nousevat :shock: se ropelli ei ilmeisesti pyöri tai jotain :cry:
,

Lämmöt nousee sinne viimeiseen viivaan ennen 120astetta. Se on normaalia.
120 ei ole enää normaalia.
ropellisi varmaankin pyörii, mikä hassua onkin, lähtee pyörimään myöhemmin kuin termostaatti on selällään.
AJA MILLÄ AJAT, MUTTA MERSULLA LOPUT.

Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
Avatar
TeroK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 83
Liittynyt: Pe 18.02.2005 17:09
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja TeroK »

Sama juttu molemmissa allekirjoituksen AUTOISSA. Varsinkin kesällä kun on hetken pikallaan tyhjäkäynnillä niin lämmöt on siinä viimeisessä viivassa enne 120:ä. Sitten alkaa letti pyöriä ja lämmöt laskee. Kierroksia nostaessa tuuletin kyllä selvästi humisee :arrow: käy kuin 740 volvo :lol:
W203 200K -01
Korotettu W124 250TD -87
Avatar
capriceman
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 440
Liittynyt: To 10.07.2003 23:38
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja capriceman »

Moi !

Systerillä oli samoja oireita, asensin elektronisen lämmöntunnistuksen niin
johan toimii, mersun oma anturi toimii vasta kun koneen lämpö on noin 110astetta. Kesällä tuo on liikaa ja vaarana on kansipahvin meno :oops:
Alla linkki, kannattaa tallentaa ja sitten avata adobe acrobatilla...
http://wwwk.heltech.edu.hel.fi/capricem ... ontrol.pdf

Mutta jos haluaa mersun oman toimimaan edes 110asteen paikkeilla niin
yleisesti lämpöanturi menee rikki jolloin flekti ei pyöri ollenkaan. Anturi on kannella, kaksinastainen liitin.
uutela
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: To 24.11.2005 16:04
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja uutela »

vai olisiko lektin visko menny? :roll:
Big Boys Play With DIESEL Toys
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Se anturi toimii todellakin vasta noin 110 asteessa, ja aika usein tuollainen vika korjaantuu anturin vaihdolla, alkaa vanhemmiten "venyä".
Avatar
MasaMbW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1703
Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
Paikkakunta: Tampere [Kangasala]

Viesti Kirjoittaja MasaMbW124 »

Anturi vaihdettu, ja toimii! kiitän..
Vastaa Viestiin