w124 hehkutuksen merkkivalo
w124 hehkutuksen merkkivalo
200:n tiisseli -87 kyseessä. hehkutuksen merkkivalo ei toimi ,poltin on kunnossa. Ostin tämän auton ni valo pelas jonkun aikaa, ei oo pelannu enää puoleen vuoteen ettei se niin tärkeä oo, mutta jos joku osais kertoo missä vitsipiilee ni vois mielenkiinnon vuoksi tutkia asian. Ei oo korjausopasta ni ei viitti ruveta penkomaan ihan kylymiltään.
Kiitän mittarivalojen säätö vinkistä, tuskin oisin koskaan löytäny, ku ei enää 17 omistajan jälkeen oo ohjekirja tallessa.
Kiitän mittarivalojen säätö vinkistä, tuskin oisin koskaan löytäny, ku ei enää 17 omistajan jälkeen oo ohjekirja tallessa.
mula oli -87 200 Deessä aivan sama vika, hehkut toimii ja releeltä tuli virta polttimon kantaan mutt ei vaan toimi. Ongelma löytyi kun purin mittariston ja seurailin siellä maa kiskoa niin huomasin kiskon olevan poikki nopeusmittarin alla olevasta piirilevystä.
Korjasin asian vetämällä uuden maajohdon suoraan rungosta mittarille jonkun niiden ruuvin alle millä se kellon/jenkakellon puolisko on kiinni ja vielä siten että johdon päässää oleva rengas apico ottaa kiinni siihen peltiin joka maadoittaa lamput.
Ja johan alko toimimaan.
Kannattaa muuten laittaa tarpeeksi johtoa jos teet kuten minä, esim 50 cm. Helpottaa vaan aikalailla mittarin asennusta ja irrotusta kun se ei oo heti piukassa.
Korjasin asian vetämällä uuden maajohdon suoraan rungosta mittarille jonkun niiden ruuvin alle millä se kellon/jenkakellon puolisko on kiinni ja vielä siten että johdon päässää oleva rengas apico ottaa kiinni siihen peltiin joka maadoittaa lamput.
Ja johan alko toimimaan.
Kannattaa muuten laittaa tarpeeksi johtoa jos teet kuten minä, esim 50 cm. Helpottaa vaan aikalailla mittarin asennusta ja irrotusta kun se ei oo heti piukassa.
Sitä minä vaan, että mitähän merkitystä tuolla hehkuvalolla yleensäkään on. Voihan sitä tietenkin tuijottaa, jos ei ole muuta tekemistä. Mulla on tapana, että kun istun autoon, laitan virran päälle, kiskon itteni remelillä penkkiin ja narautan käyntiin. Siinä menee suunnilleen se aika, kuin hehkuvalo palaa. Varsinainen hehkutushan jatkuu vielä pari kymmentä sekuntia valon sammumisen jälkeenkin. Moottorin ollessa kylmä annan hehkua vielä valon sammumisen jälkeen kymmenisen sekkaa ennen starttausta. Eli raotan ikkunaa, kaivan LM:n askista ja sytytän sen ennen starttia.
Näin meillä.
Näin meillä.
Ajokit:
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
aseva kirjoitti:Sitä minä vaan, että mitähän merkitystä tuolla hehkuvalolla yleensäkään on. Voihan sitä tietenkin tuijottaa, jos ei ole muuta tekemistä. Mulla on tapana, että kun istun autoon, laitan virran päälle, kiskon itteni remelillä penkkiin ja narautan käyntiin. Siinä menee suunnilleen se aika, kuin hehkuvalo palaa. Varsinainen hehkutushan jatkuu vielä pari kymmentä sekuntia valon sammumisen jälkeenkin. Moottorin ollessa kylmä annan hehkua vielä valon sammumisen jälkeen kymmenisen sekkaa ennen starttausta. Eli raotan ikkunaa, kaivan LM:n askista ja sytytän sen ennen starttia.
Näin meillä.
Toi on kyllä ihan totta mutta ainakin mua tollaset pikku asiat joskus ketuttaa kun joku valo ei toimi vaikka sillä ei v...nkaan väliä ookkaa.
on sillä se merkitys, että jos on pakkasta, niin siitä valosta näkee kauanko tarvii hehkuttaa, vai tarviiko hehkuttaa. joku siä mittaa koneenlämpöjä ja sen perusteella säätää hehkutuksen merkkivalon palamis aikaa. hyvänä esimerkkinä uudemmat cdi koneet, joita ei tarvi hehkutella ollenkaan, ennekuin on tarpeeks kylmä (jotain nollan tuntumassa). niin ja siitä valosta näkee heti, jos aamutuimaan ei lähekkään kayntiin ja kattoo että valo ei pala niin tiätää, että hehkuissa todennäkösin vika. niin ja vielä, että w123:ssa sillä valolla ei varmaan ookkaan niin suurta merkitystä, kun niitä tarvii kesälläkin hehkuttaa
vitsi vitsi.

W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E