Vito 110CDI -00 mittaristo murheita(Vika Korjattu)
Vito 110CDI -00 mittaristo murheita(Vika Korjattu)
Missä vika kun koko mittaristo pysyy pimeänä, ei toimi mitkään mittaritkaan.
Toimii ainoastaan SRS, Latauksen, Vilkkujen, ja pitkien merkkivalot.
Käytin mittariston irti ja nitkuttelin liittimiä, ja konehuoneen puolelta maajohdotkin tarkistin kaikki ok. mutta ei herää henkiin.
Sulakkeet myös ehjät. Mikä avuksi?
Toimii ainoastaan SRS, Latauksen, Vilkkujen, ja pitkien merkkivalot.
Käytin mittariston irti ja nitkuttelin liittimiä, ja konehuoneen puolelta maajohdotkin tarkistin kaikki ok. mutta ei herää henkiin.
Sulakkeet myös ehjät. Mikä avuksi?
Viimeksi muokannut Saleksi, La 10.12.2005 00:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No huhuh. Muutta onko vika sittenkään siinnä mittaristossa? kun takalasinlämppäri, luistoneston poiskytkentä, ja sisävalot ei toimikojelaudan kytkimistä? vaikuttas maadotus vialta mutta onko missä muualla maadoitus pisteitä kuinkonehuoneessa??
Ja valoautomatiikkakakaan ei toimi vaikka sulakkeet on ehejät.[/quote]
Ja valoautomatiikkakakaan ei toimi vaikka sulakkeet on ehejät.[/quote]
Montakos kerrosta tuossa piirilevyssä on?
Yleensä kosketushäikät on juotoksissa tai särkyneissä palakomponenteissa eikä itse piirilevyssä, varsinkaan siäkerroksilla.
Ajoneuvokäytössä Piirilevyt on rakenteeltaan vielä sitä luokkaa, että niitä voi korjata räppäämällä ilman pelkoa signaalilaadun heikkenemisestä.
Yleisin vika varmaan on huono kontakti piirilevyn ja johtosarjan välisessä liittimessä. Pahin tilanne on se, että maakontakti liittimen ja levyn välistä heikkenee ja paluuvirta lähtee kiertämään pitkin levyä aivan vääristä paikoista. Tällöin voi joku ohut kuparifolio palaa poikki sisäkerroksilta ja silloin korjaus käy hankalaksi....
Yleensä kosketushäikät on juotoksissa tai särkyneissä palakomponenteissa eikä itse piirilevyssä, varsinkaan siäkerroksilla.
Ajoneuvokäytössä Piirilevyt on rakenteeltaan vielä sitä luokkaa, että niitä voi korjata räppäämällä ilman pelkoa signaalilaadun heikkenemisestä.
Yleisin vika varmaan on huono kontakti piirilevyn ja johtosarjan välisessä liittimessä. Pahin tilanne on se, että maakontakti liittimen ja levyn välistä heikkenee ja paluuvirta lähtee kiertämään pitkin levyä aivan vääristä paikoista. Tällöin voi joku ohut kuparifolio palaa poikki sisäkerroksilta ja silloin korjaus käy hankalaksi....
Vein äskön sen piirilevyn yhdelle sepälle ja aikoi kattoa huomenna mikroskoopilla kaikki juotokset.
Todennäköisesti laitan lauantaina kuvia siitä jos jollain muullakin kun veskola:lla on kiinostusta sitä kohtaa.
Aika mysteerisiä vikoja on kyllä tuossa yksilössä, eniten hämmästyttää se kun ei pelaa takalasinlämppäri ja luistoneston pois kytkent ja sisävalot siitä kojelaudan katkaisiasta.
Löysin yhden maadoitus kohdan lisää vänkärin jalkotilasta tulipellistä mutta sieläkin kaikki ok.
Tarkennus vuosmalliin käyttöönotettu tammikuussa 01 eli periaatteessahan se on -00 valmistettu, liekkö suurempia eroja ollutkaan tuon mallisarjan aikana, tai no itselle vastaten onhan siinnä esim vapari -98:sissa erinlaisempi mittaristo.
Todennäköisesti laitan lauantaina kuvia siitä jos jollain muullakin kun veskola:lla on kiinostusta sitä kohtaa.
Aika mysteerisiä vikoja on kyllä tuossa yksilössä, eniten hämmästyttää se kun ei pelaa takalasinlämppäri ja luistoneston pois kytkent ja sisävalot siitä kojelaudan katkaisiasta.
Löysin yhden maadoitus kohdan lisää vänkärin jalkotilasta tulipellistä mutta sieläkin kaikki ok.
Tarkennus vuosmalliin käyttöönotettu tammikuussa 01 eli periaatteessahan se on -00 valmistettu, liekkö suurempia eroja ollutkaan tuon mallisarjan aikana, tai no itselle vastaten onhan siinnä esim vapari -98:sissa erinlaisempi mittaristo.
tuosta yksipuoleisuudesta vielä: Onko siinä siis kuparifoliota vain toisella puolella puolella levyä vai komponentit toisella puolella levyä? Jos foliota on vain yhdellä puolella levyä, sen korjaamiseen ei ihmeitä vaadita.
Koska noita muita toimimattomia laitteita on muuallakin kuin mittaristossa, niin todennäköisin vikakohta on jossain liittimessä ennemmin kuin maadoituksessa tai mittaristopiirilevyssä.
Oletko tarkistanut tuleeko noiden kaikkien toimimattomien laitteiden virta samasta syötöstä? Tällöin vika voisi olla jopa virtalukon pohjassa.
Maadoituspiste voi näyttää ihan hyvältä mutta todellisuudessa kaapelien ja kengän välinen kontakti voi olla poikki johtuen hapettumasta, jota vitossa tuntuu esiintyvän vähintäänkin riittävästi. Käytettyjen johtojen kuparin laatu ja kaapelikenkien materiaali erityisesti maadoituksissa on yhteensopivuudeltaan kyseenalainen. Itse olen ainakin löytänyt useita hapettuneita liitoksia ja hävinneitä kaapelikenkiä.
Koska noita muita toimimattomia laitteita on muuallakin kuin mittaristossa, niin todennäköisin vikakohta on jossain liittimessä ennemmin kuin maadoituksessa tai mittaristopiirilevyssä.
Oletko tarkistanut tuleeko noiden kaikkien toimimattomien laitteiden virta samasta syötöstä? Tällöin vika voisi olla jopa virtalukon pohjassa.
Maadoituspiste voi näyttää ihan hyvältä mutta todellisuudessa kaapelien ja kengän välinen kontakti voi olla poikki johtuen hapettumasta, jota vitossa tuntuu esiintyvän vähintäänkin riittävästi. Käytettyjen johtojen kuparin laatu ja kaapelikenkien materiaali erityisesti maadoituksissa on yhteensopivuudeltaan kyseenalainen. Itse olen ainakin löytänyt useita hapettuneita liitoksia ja hävinneitä kaapelikenkiä.
Kohtokaveri,toissa kesänä meni mittaristo vaihtoon omasta täsmälleen samanikäisestä vitosta eli odotettiin rekisteröinti vuodenvaihteen yli... EHKÄ onnistuu korjata mutta veholta sai puolella hintaa uuden "yliaikatakuuseen",hiukka v**tti mutta minkäs teet. Oireet oli samantyyppiset,löytynee haulla juttua kun kyselin mikä vaivaa. Hiljalleen hiipui pois,kylmänä ei toiminut lainkaan mutta auton lämmettyä alkoi vähitellen heräilemään mutta loppujen lopuksi ei herännyt enää lainkaan.Saleksi kirjoitti: Tarkennus vuosmalliin käyttöönotettu tammikuussa 01 eli periaatteessahan se on -00 valmistettu, liekkö suurempia eroja ollutkaan tuon mallisarjan aikana
Korjauksen onnistumisen mahdollisuus 50/50,vanha mittaristo jäi veholle joten rahastavat sillä, korjattuna, jotain toista mittarivikaista

no petkeles, eilen soitto veholle, ja oireitten ja korjaus selitysten jälkeen diagnoosi että mittaristo uusiksi 700€ että näin, sähkökytkiksiä kaivataan autoon jotta vois mittaila mittaristolle tulevat pistokkeet.
Sisävalokatkaisin rupes toimimaan.
Enää on mysteeri mittariston lisäksi toi takalasinlämppärin ja eeberin toimimattomuus.
Eikös takalasin lämppärillä ole joku rele systeemi että sammuttaa ittensä tietyn ajan kuluttua niinkui esun W124:sessa?
Sisävalokatkaisin rupes toimimaan.
Enää on mysteeri mittariston lisäksi toi takalasinlämppärin ja eeberin toimimattomuus.
Eikös takalasin lämppärillä ole joku rele systeemi että sammuttaa ittensä tietyn ajan kuluttua niinkui esun W124:sessa?