123 300D Turbo, mitkä automaattilaatikot sopii?
123 300D Turbo, mitkä automaattilaatikot sopii?
123 mallin 5 pyttysen 300 turbodieselin perässä oleva automaattilaatikko helisee ja täristää määrätyillä kierroksilla sekä paikallaan että ajossa. Helpointa lienee vaihtaa vain toinen laatikko. Kun nyt alan tätä automaattilaatikkoa etsimään, niin olisi kiva tietää mistä kaikista malleista ja minkä koneiden perässä olevista automaattilaatikoista kannattaisi sopivaa etsiä. Käykö esim. tavallisen 300D:n automaattilaatikko, entä bensakoneista?
Saa myös tarjota, jos omistat ylimääräisen.
jari.korhonen@luukku.com
jari.korhonen@luukku.com
Kyllä elämässä aina jotain helppoakin on. Jos ei voi pidättää itkuaan, on helppo pidättää naurua.
En ole asiantuntija ko. asiassa mutta oletko varma että vika on laatikossa? eli oletko tarkastanut esim. kaikki kumityynyt (moottorin ja laatikon) , pakoputken kiinnitysraudan jne. Kuulostaa hieman oudolta että laatikko itsessään aiheuttaisi "helinää"/tärinää varsinkaan kun sitä tulee myös paikallaan. No, varsinaiset asiantuntijat varmasti kommentoivat tätä vielä.
Taitaa olla niin, että tavallisen 300d:n automaattilaatikon mitoituksellinen vääntömomentin kesto on pienempi kuin sinun laatikossa joten jos haluaa päästä siten, ettei tarvitse vaihdella muuta kuin laatikko suoraan paikalleen niin täytyy pysytellä 300tdt laatikoissa olettaen että sinulla alunperin on juuri sellainen? jälkiasennus turboissahan on vakio laatikko yleensä kiinni ja kai nekin ovat asillisesti kestäneet ? mutta....
Taitaa olla niin, että tavallisen 300d:n automaattilaatikon mitoituksellinen vääntömomentin kesto on pienempi kuin sinun laatikossa joten jos haluaa päästä siten, ettei tarvitse vaihdella muuta kuin laatikko suoraan paikalleen niin täytyy pysytellä 300tdt laatikoissa olettaen että sinulla alunperin on juuri sellainen? jälkiasennus turboissahan on vakio laatikko yleensä kiinni ja kai nekin ovat asillisesti kestäneet ? mutta....
300td -91, manuaali.
Re: 123 300D Turbo, mitkä automaattilaatikot sopii?
126.270.... laatikot käy. Eli vain turbodieselin laatikko tai 280 bensoistakin käy, vaihteiden välityksissä on pieni ero. Kannattaa vain vaihtaa siitä omasta se alipaine säädin kun bensassa on erilainen.
koja kirjoitti:123 mallin 5 pyttysen 300 turbodieselin perässä oleva automaattilaatikko helisee ja täristää määrätyillä kierroksilla sekä paikallaan että ajossa. Helpointa lienee vaihtaa vain toinen laatikko. Kun nyt alan tätä automaattilaatikkoa etsimään, niin olisi kiva tietää mistä kaikista malleista ja minkä koneiden perässä olevista automaattilaatikoista kannattaisi sopivaa etsiä. Käykö esim. tavallisen 300D:n automaattilaatikko, entä bensakoneista?
jari.korhonen@luukku.com
Kimmo
MB 280 Automaatti
Moikka
Mulla oli yksi 280 autom laatikko. Kyseinen yksilö on peräisin tämän palstan oululaiselta harrastajalta. Ei ole ollut ajossa minulla. Oli alunperin yhden kaverin tarkoitus laittaa laatikko G-mersuun, mutta tuli kardaanien kanssa ongelmia, kulkeutui sitten minulle.
Hp 350e
T: Hannu Iso-kuusela HKI
050-4636766
Mulla oli yksi 280 autom laatikko. Kyseinen yksilö on peräisin tämän palstan oululaiselta harrastajalta. Ei ole ollut ajossa minulla. Oli alunperin yhden kaverin tarkoitus laittaa laatikko G-mersuun, mutta tuli kardaanien kanssa ongelmia, kulkeutui sitten minulle.
Hp 350e
T: Hannu Iso-kuusela HKI
050-4636766