ilmavikaa c 220 D vm-98
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 34
- Liittynyt: Su 16.10.2005 21:39
ilmavikaa c 220 D vm-98
Nyt kaivattaisiin asiantuntijan apua. Auto on siis c 220 d vm-98 eli ei vielä cdi ja ajettu on 150 tkm (suomiauto). Polttoaine suodattimelle tuleva letku täyttyy lähes täysin ilmalla kun auton sammuttaa! Aikaa letkun täyttymiseen menee noin puoli tuntia - tunti. Pa- suodatin ja suodattimen pidike on uusia ja samoin kirkkaat letkutkin liitimineen. Auto tekee myös välillä epc häiriötä mutta aika harvoin! Häiriö tulee kun kone on lämmin ja ajoa on kertynyt jo kymmeniä kilometrejä eli ei koskaan kylmänä! Mikä avuksi? Onko se selvä että lucas on työnsä suorittanut vai voiko olla että syy on suuressa ilmamäärässä???
Omassa vastaavassa näkyy kans tuota ilmaa menevän. Ja laitteisto on tietysti aika tarkka ilmalle. Pumpusta ilmavaivat tuskin johtuu, koska sitä tulee kokoajan käydessä. Kaveri vaihtoi omaansa vanhan mallin suodatin jalan ja putket korvasi letkulla. Nyt kuulema riittää kun lämmintä avainta näyttää niin on jo käynnissä. Pitäis itellekin kokeilla moista projektia....
Joku mersupurkaamo??
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 34
- Liittynyt: Su 16.10.2005 21:39
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 34
- Liittynyt: Su 16.10.2005 21:39
Käyntihäiriö
Itsellä tuo epc.merkkivalo on ruvennut syttymään joka ikinen aamu.Kesä meni jotenkin.Syttyy ainoastaan kylmänä.Muuten lähtee käymään,kuin palmupuun alta.Täytyy vaan sammuttaa ja startata uudestaan.Merkkivalo sitten sammuu.
Keväällä vaihdoin nuo kirkkaat putket o-renkaineen+molemmat uudet suodattimet.Uudet ylivuotoputket.Ei mitään vaikutusta asiaan.
Autolla ajettu nyt 336 tkm.Edellinen omistaja on tehnyt jotain jo pumpulle.Luultavasti tiivisteet.Onkohan nyt sähköosien vuoro?
Keväällä vaihdoin nuo kirkkaat putket o-renkaineen+molemmat uudet suodattimet.Uudet ylivuotoputket.Ei mitään vaikutusta asiaan.
Autolla ajettu nyt 336 tkm.Edellinen omistaja on tehnyt jotain jo pumpulle.Luultavasti tiivisteet.Onkohan nyt sähköosien vuoro?
Lucas
Löytyykö pumpun numero jostain helposti?Vai täytyykö purkaa puoli autoa?
Kuopion dieselhuolto sanoi kirjanneensa kaikki huollettavat pumput.
Olisi hyvä tietää,mitä edellis kerralla edellinen omistaja on teettänyt.
Kuopion dieselhuolto sanoi kirjanneensa kaikki huollettavat pumput.
Olisi hyvä tietää,mitä edellis kerralla edellinen omistaja on teettänyt.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 34
- Liittynyt: Su 16.10.2005 21:39
en tiedä mistä näkyy pumpun numero! mulla on periaattessa just päinvastoin auto ei kylmä temppuile mutta lämpösenä aina silloin tällöin!! vika ei ole päivittäistä mutta viikottaista kylläkin! se on siinä myös erikoinen juttu että kun se tekee häiriön ja auton sammuttaa niin häiriö tulee yleensä aina uudestaan. auton pitää olla kymmenisen minuuttia sammuksissa niin taas voi mennä useita päiviä ettei häiriötä tule!
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 34
- Liittynyt: Su 16.10.2005 21:39
Ilmavaivoja ?
- Kirkkaat putket ja O-renkaat.
- Pumpun kyljessä on "elektroninen sammutin", siinä on yksi O-rengas, ja itse sammutin voi olla halki, se on muovia.
- Pieni rasia moottorin/imusarjan kyljessä josta polttoaine kulkee läpi on lämmitin, se voi olla halki.
- Suodatinjalka halki
Yleensä oireilevat niin että kylmänä ei tahdo saada käyntiin.
Testeri kertoo jotain pumpun vioista.
- Kirkkaat putket ja O-renkaat.
- Pumpun kyljessä on "elektroninen sammutin", siinä on yksi O-rengas, ja itse sammutin voi olla halki, se on muovia.
- Pieni rasia moottorin/imusarjan kyljessä josta polttoaine kulkee läpi on lämmitin, se voi olla halki.
- Suodatinjalka halki
Yleensä oireilevat niin että kylmänä ei tahdo saada käyntiin.
Testeri kertoo jotain pumpun vioista.
wiimax.fi
Epc
Kyllä on myös "tyhjää" toisessa kirkkaassa putkessa.Ilmestyy melko pian
auton seisoessa.Vaihdoin keväällä nuo kirkkaat putket ja paluuputket ja suodattimet.Kesällä ongelma oli poissa.Syksyn viiilentyessä ongelma tuli taas.Mietin,et jos on ilmasta johtuvaa,miksei sitten syty auton ollessa
lohkolämmityksessä?Ei ilma sieltä minkään häviä.Epäilyttää,et onko jokin
anturi?Kerran on syttynyt lämpöisenä ajaessa.
Autoon on näköjään asennettu sähköpumppu auton alle ja
paluupuolelle takaiskuventtiili.Moni on sanonut,et takaiskuventtiili paluupuolelle.Miksei laiteta tulopuolelle?Itsellä olis ehjä magneettiventtiili.
Voisko laittaa tulopuolelle?
Veholla tuli vikakoodit:määränsäätö ja jakaja-akselin asema-anturi ja säätöpiiri.
auton seisoessa.Vaihdoin keväällä nuo kirkkaat putket ja paluuputket ja suodattimet.Kesällä ongelma oli poissa.Syksyn viiilentyessä ongelma tuli taas.Mietin,et jos on ilmasta johtuvaa,miksei sitten syty auton ollessa
lohkolämmityksessä?Ei ilma sieltä minkään häviä.Epäilyttää,et onko jokin
anturi?Kerran on syttynyt lämpöisenä ajaessa.
Autoon on näköjään asennettu sähköpumppu auton alle ja
paluupuolelle takaiskuventtiili.Moni on sanonut,et takaiskuventtiili paluupuolelle.Miksei laiteta tulopuolelle?Itsellä olis ehjä magneettiventtiili.
Voisko laittaa tulopuolelle?
Veholla tuli vikakoodit:määränsäätö ja jakaja-akselin asema-anturi ja säätöpiiri.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 34
- Liittynyt: Su 16.10.2005 21:39
letkut ja suodattimen kansi on vaihdettu! tänään aukasin pa- suodattimen niin siellä oli puolet ilmaa??? aika erikoista! eihän niihin kirkkaisiin letkuihin pitäisi tulla ilmaa kun mootori on sammutettu ja aikaa on kulunut puolisen tuntia? mulla imupuolen letku täyttyy lähes täysin ilmasta! käynnistettäessä ja oikein kun laittaa kierroksia huomaa että imupoulen letkusta tulee ilmaa suodattimelle ja jatkaa matkaansa pumpulle!
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 34
- Liittynyt: Su 16.10.2005 21:39
Ei kuulu vaan järjestelmässä on ilmavuoto jossakin päin. Jatka vain etsintöjä. Haulla täältä forumilta löytyy todella paljon asiaa.sebastian78 kirjoitti:apua olisin edelleen vailla että jos joku vain tietäisi mistä moiset oireet voi johtua!!! etenkin se ilma ihmetyttää... kuuluuko sitä tulla niihin kirkkaisiin letkuihin auton sammutettua???
Jos et muuten saa ilmavaivoja asettumaan, käänny korjaamon puoleen ja pyydä asentamaan takaiskuventtiili tulolinjaan ja solenoidiventtiili paluuputkeen. Nehän eivät ilmavuotoa paikkaa, mutta estävät polttoaineen valumisen tankille saakka.
VW Touareg 2011 3.0 TDI
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Ilmavaivoja
Itsellä toi epc-merkkivalon syttyminen on päivittäistä.Syttyy jopa 10 km:n ajon jälkeen käynnistäessä auto uudestaan.Tyhjää on toisessa kirkkaassa letkussa.Kuten aikaisemmin jo totesin,lämmityksessä ei oireile mitenkään.
Joten tuskin on ilmavikaa.Kylmänäkin käynnistyy sahaamatta,paitsi sitten menee häiriötilaan.
Joskus on syttynyt pitkän moottoritieosuuden päätyttyä.
Veholla tuli vikakoodit määränsäädin+jakaja-anturi.Tuomio oli siis pumppuvika.
Vahvasti epäilen,et jokin lämpötila-anturi pumpulla.Täytys rakennella
jokin vastus,jotta sais "hämättyä" .Tietäis vaan mihin sen laittaa.
Joten tuskin on ilmavikaa.Kylmänäkin käynnistyy sahaamatta,paitsi sitten menee häiriötilaan.
Joskus on syttynyt pitkän moottoritieosuuden päätyttyä.
Veholla tuli vikakoodit määränsäädin+jakaja-anturi.Tuomio oli siis pumppuvika.
Vahvasti epäilen,et jokin lämpötila-anturi pumpulla.Täytys rakennella
jokin vastus,jotta sais "hämättyä" .Tietäis vaan mihin sen laittaa.
Ilmavaivat
Suodattimen vaihdon yhteydessä on kyllä epc-merkkivalo joskus syttynyt.
Mietin vaan ,mitä tulee vikakoodiksi,jos järjestelmässä ilmaa?
Mietin vaan ,mitä tulee vikakoodiksi,jos järjestelmässä ilmaa?
Menee vähän OT:n puolelle ja ehkä saivarteluksikin, mutta tässä vuosien aikana seuratessani näitä Lucas pummpuihin liittyviä keskusteluja olen aina miettinyt tuota mystistä epc valoa. Nyt piti sitten mennä autoon, kääntää virrat päälle ja tarkistaa asia. Ei siellä minun autoni ( C 220d) kojetaulussa ole lainkaan sellaista epc valoa vaan EDC valo kuten muistelinkin. Lieneekö kyseessä yleinen lukihäiriö, vai käytetäänkö eri malleissa eri merkkivaloa?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 34
- Liittynyt: Su 16.10.2005 21:39
- matti virta
- Vakiokalustoa
- Viestit: 205
- Liittynyt: To 17.04.2003 14:50
EPC
EPC valohan se on (-97 E220D )ja kyllä sitä ilmaa menee niissä kirkkaissa letkuissa ja kun auto on auto seissyt jonkin aikaa niin ilmakupla on letkussa,
mutta minun auto toimii silti normaalisti.
Suodattimen vaihdon yhteydessä joskus EPC -valo syttyy.
mutta minun auto toimii silti normaalisti.
Suodattimen vaihdon yhteydessä joskus EPC -valo syttyy.
Ei siinä imusarjan poi s ottamisessa ihmeempiä konsteja ole torxia siinä tarvitaan, puhdista sarja ja imuputki paskasta ja poista pakokaasun takaisin kierrätys,sitä ei tarvita,haulla löytyy ohjeita,ei se imu sarja noihin ilmavaivoihin vaikuta,etsintää.tere
Kun karkuun juostaan,niin mun jalanjäljet ei ole päällimmäisenä!!!!!!
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 34
- Liittynyt: Su 16.10.2005 21:39
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 34
- Liittynyt: Su 16.10.2005 21:39
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 34
- Liittynyt: Su 16.10.2005 21:39
Takaiskuventtiilin saat dieselkorjaamolta tai varaosaliikkeestä.
Venttiili pitäisi laittaa tankin lähelle.
Lisäksi pitäisi laittaa venttiili paluuputkeen, siitäkin se polttoaine pääsee valumaan tankkiin.
Paluuputkeen ei voi laittaa takaiskuventtiiliä oikeaan suuntaan, siihen pitäisi olla sähköventtiili.
Venttiili pitäisi laittaa tankin lähelle.
Lisäksi pitäisi laittaa venttiili paluuputkeen, siitäkin se polttoaine pääsee valumaan tankkiin.
Paluuputkeen ei voi laittaa takaiskuventtiiliä oikeaan suuntaan, siihen pitäisi olla sähköventtiili.
wiimax.fi