Irrotin eilen kromikaaret noin kuukausi sitten hankkimastani w124:stä. Ei entinen omistaja siinä valehdellut että oli laittanut kromit ruosteettomiin kaariin pari vuotta sitten ja vielä kuulemma rasvan kanssa.
Rasva ainakin oli "haihtunut" . Muuten ok, mutta ruuvin-reikien ympäristö oli jo muutamissa alkanut kuplimaan ja oli vielä tohelo porannu takakaarissa keski reiät näkyville siis kylkeen ja eessäkin ihan taitokseen .
Ois tarkotus rapsutella ruosteet pois ja yrittää pakkelilla ja maali-paikkakynällä häivyttää reiät..
Oisko hyviä neuvoja, että ruoste todella pysähtyis ja ei tarvis kohta taas olla hiomassa ja maalaamassa?
jaines kirjoitti:Irrotin eilen kromikaaret noin kuukausi sitten hankkimastani w124:stä. Ei entinen omistaja siinä valehdellut että oli laittanut kromit ruosteettomiin kaariin pari vuotta sitten ja vielä kuulemma rasvan kanssa.
Rasva ainakin oli "haihtunut" . Muuten ok, mutta ruuvin-reikien ympäristö oli jo muutamissa alkanut kuplimaan ja oli vielä tohelo porannu takakaarissa keski reiät näkyville siis kylkeen ja eessäkin ihan taitokseen .
Ois tarkotus rapsutella ruosteet pois ja yrittää pakkelilla ja maali-paikkakynällä häivyttää reiät..
Oisko hyviä neuvoja, että ruoste todella pysähtyis ja ei tarvis kohta taas olla hiomassa ja maalaamassa?
jos pelkästään pakkelilla ja maalipaikka kynällä meinasit "suojata" niin saat kyllä olla jo kuukaudenpäästä uudelleen tekemässä.... hyvät pohjatyöt, kunnon maalit ja lakat niin sillä luulis jo jonkin aikaa pysyvän...
mikkis kirjoitti:Eihän tommoset lähde kuin hiekalla puhaltamalla, aina hiomalla jää huokosiin paskaa jota joutuu kohta taas hiomaan ja kittaamaan.
-MIKA-
Joo, no itse asiassa oli tarkotuskin hiekkapuhaltaa reiät. Mutta hitsaileen en ala,kun en omista kuin puikkokoneen.
Ja kyse on vain noin pikkurillin-kynnen kokoisista alueista, että mielestäni koko kaarta ei kannata maalata. Vehonhan paikkamaali-puikossahan tulee mukana lakkaki. Mutta mitä tököttiä laittas pohjamaaliksi? onko sinkkimaalilla vaikutusta? Ja paksusti massaa taakse
Sinkkimaalikin menee, mutta jos hyvän haluaa kuten arvatenkin voi olettaa, niin maaliliikkeestä pieni purkki happo pohja maalia,EI OTA KORROOSIOTA ENÄÄ!
mikkis kirjoitti:Sinkkimaalikin menee, mutta jos hyvän haluaa kuten arvatenkin voi olettaa, niin maaliliikkeestä pieni purkki happo pohja maalia,EI OTA KORROOSIOTA ENÄÄ!
-MIKA-
nii ja sit toiselle puolelle massaa ni ei pääse happea ruosteelle... toisinsanoen pysähtyy.
ja niille vaseliineille vois jokainen miettii muutaki käyttökohteita ku joku röntän kaari...
[quote="mikkis"]Sinkkimaalikin menee, mutta jos hyvän haluaa kuten arvatenkin voi olettaa, niin maaliliikkeestä pieni purkki happo pohja maalia,EI OTA KORROOSIOTA ENÄÄ!
Happo pohja-maali ! Nyt alko kiinnostaan. .Näyt olevan Oulusta, ois huomena käyntiä siellä. Misä liikkeessä sitä varmimmin myydään ja onko tyyristä
Ostin pari vuotta sitten Alppilasta A- Väri julianderilta litran mutta en vahingossakaan muista paljonko maksoi, sori.
Oiskohan jotain akryylimaali litran kans saman hintasia!?!?
-MIKA-
Itse tein omalle saman toimenpiteen kun tuon ostin viime kesänä. Ei onneksi myös ollut mitään isompaa yllätystä alla, ruostekukka oli kyllä ruuvinreijistä lähtenyt.
Olisi nyt tarkotus ne hieroa puhtaaksi, hitsata reijät umpeen ja viedä maalarille.
Siinä samassa voisi e-mallin konepellin hommata paikalle.
Ja sehän tarkottaa sitä että sec-pelti on myynnissä.
nii ja sit toiselle puolelle massaa ni ei pääse happea ruosteelle... toisinsanoen pysähtyy.
ja niille vaseliineille vois jokainen miettii muutaki käyttökohteita ku joku röntän kaari...[/quote]
No appiukolla -80 w123 240d jota ei ikinä hitsattu ja alkuperäiset ehjät pyöränkaaret joissa vaseliinit ja sisälokarit.Mittarissa vasta 500tkm.
sooppa kirjoitti:nii ja sit toiselle puolelle massaa ni ei pääse happea ruosteelle... toisinsanoen pysähtyy.
ja niille vaseliineille vois jokainen miettii muutaki käyttökohteita ku joku röntän kaari...
No appiukolla -80 w123 240d jota ei ikinä hitsattu ja alkuperäiset ehjät pyöränkaaret joissa vaseliinit ja sisälokarit.Mittarissa vasta 500tkm.[/quote]
Jos joku vielä nykyään haluaa asentaa kromikaaret, niin kannattanee laittaa sellaiset klipsumalliset, huolehtia tiivisteiden kunnosta ja putsata kaarien aluset vähintään kerran vuodessa. Yhtään ylimääräistä reikää ei kannata porailla pyöräkoteloiden tienoille, niistähän se ruoste lähtee muhiin vaikka mitä mömmöjä väliin lyö.
Nyt homma on edenny..Hiekkapuhalsin reiät ja vedin takapuolelle ensin terva-maalia ja sen päälle alustamassaa pensselillä ja Nyt pohjamaalasin reiät ympäristöineen happomaalilla..seuraavaksi tukin reiät kitillä ja päälle taas happomaalia ja sitte pintamaalia pikkupensselillä.
Jos ei tokene muutamaksi vuodeksi niin on jo kumma! (pitää sitte kai laittaa kaaret takasin)
Ehdottomasti samaa mieltä PM:n kanssa asennus tavasta.
jos kerta hitsaamista vältät,niin laita sinne takapuolelle kuitenkin pellinpalat
vaikka rakenneliimalla kiinni,niin on sille kitillekkin vähän tukea-->pysyy paremmin..
ps..rakenneliima pitää varmasti (liimaavat niillä autosta esim.. kattoja)
Et ole ajatellut tinata reikiä kuntoon, ei varmasti ruostu. Omassani oli sama
ongelma viisi vuotta sitten. Hiekkapuhallus ja tinaus ja maalaus ja auto on kuin uusi, ei ruostu.